Toon posts:

Dakkapel uit Polen

Pagina: 1
Acties:

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:30

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Ik had met mijn naïeve hoofd gedacht dat ik gewoon een afspraak maak bij een dakkapel leverancier, dan een week of 2 voor offerte en bezoek en dan 10 weken later komt dat ding prefab de straat inrijden.
Maar de afspraak voor een showroombezoek duurt al 3 weken. God weet hoe lang de andere termijnen dan duren.
Daarnaast zijn de prijzen die ze vragen niet voor de poes.

Dus ik dacht: In andere landen hebben ze ook dakkapellen. Eens even kijken wat dakkapel in het Pools is.
Lukarna of Lukarny (meervoud)
Google toonde me een aantal foto's en ineens zag ik een dakkapel die toch wel erg op een NL'se dakkapel lijkt.

Als ik de site bezoek, zie ik vooral Nederlandse projecten bij dit soort dakkapellen.

http://www.akrobud.pl/en/dormers/

http://www.akrobud.pl/img_foto/products/1455017237_dormer-019.jpg

Waarschijnlijk leveren ze inmiddels dus al dakkapellen in Nederland via Poolse aannemers of DHZ'ers.
Of ze hebben foto's van het net geplukt. :)

Heeft er iemand ervaring met dakkapellen uit Polen?
Hoe ging dat in zijn werk?
Hoe lagen de prijzen t.o.v. Nederlandse leveranciers?

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Er zijn ondertussen ook prima poolse aannemers en het zijn vaak echt wel vaklui maar vergis je niet in de taal en cultuur barriere zou het altijd via een nederlands sprekende pool doen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Mijn vrouw heeft een talenknobbel en spreekt vloeiend Pools, Oekraïens, Russisch, Engels, Duits. Daarnaast nog gebrekkig Tsjechisch, Kroatisch, Spaans en Servisch.
Dus dat zit wel goed.

Maar het gaat me vooral om een product te laten komen uit Polen.
In dit geval dus een dakkapel.

Kan me zomaar voorstellen doordat daar de markt niet zo knettergek is als hier, en de lonen en kosten lager liggen, dat ze een stuk goedkoper zijn.
Zelfs nog met transport.

Ze gebruiken dezelfde materialen en merken zoals Recticel isolatie, Keralit en glas H++.
Maar Triple glas, H+++ zal ook wel kunnen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Rzaan Hoe lagen de prijzen t.o.v. Nederlandse leveranciers?

Heb je dat niet kunnen vinden tijdens het zoeken naar ?
Misschien wordt het wel in Polen gefabriceerd, en komt het als je in NL koopt, ook gewoon uit Polen.
Verder spreken de meeste ondernemers in Polen, gewoon Duits of Engels.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:26
Heb geen ervaring met een dakkapel uit Polen halen maar zo te zien zal de taalbarriere geen probleem hoeven zijn.
Qua prijzen: veelal komen de kozijnen (wat een grote/grootste kostenpost is van de gehele dakkapel) uit Duitse fabrieken. Ook veel Nederlandse leveranciers halen hier hun kozijnen.
Qua materiaalkosten zul je niet heel veel verschil zien (denk ik), door een bepaald virus zijn de prijzen voor materialen wereldwijd gestegen.
De lagere prijzen zul je dan inderdaad moeten zien in arbeid, dat is in Nederland hoger dan in Polen

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:41
De dakkapel moet wel voldoen aan de Nederlandse bouwvoorschriften.

Ik zou dan een bouwkundig tekenbureau inschakelen voor het ontwerp en deze laten bouwen.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Bas.013 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:14:
De dakkapel moet wel voldoen aan de Nederlandse bouwvoorschriften.

Ik zou dan een bouwkundig tekenbureau inschakelen voor het ontwerp en deze laten bouwen.
Vast wel.
Maar wie checkt dat?
Als een lokale aannemer je dakkapel maakt, dan schakel je ook geen bouwkundig tekenbureau in, toch?

Daarnaast denk ik dat die Polen (als ze al vaker iets voor Nederland hebben gemaakt, zoals lijkt op de foto's) ook wel zullen weten wat ze doen.

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:41
De gemeente ziet erop toe, en dat is per gemeente heel verschillend. Maar los daarvan, zou je het als woningeigenaar ook goed willen hebben.

Met een goede bouwkundige tekening kun je offertes opvragen. Veel (dakkapellen) aannemers maken de tekeningen zelf. Alleen je zult toch een tekening moeten hebben om vast te leggen wat de opdracht is.

Ik zou nooit uitgaan met ‘ze zullen wel weten wat ze doen’. Ook niet bij een Nederlandse aannemer. Op dit forum staan genoeg verhalen hierover. Overigens ook wel positieve ervaringen met aannemers.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Natuurlijk wil ik het goed hebben, en ik ga het ook zeker controleren en er op toezien.

Maar vooralsnog ben ik vooral benieuwd of mensen hier het al daadwerkelijk hebben laten doen.

Ik hoorde wel (maar die mensen ken ik niet persoonlijk) dat iemand kozijnen kant-en-klaar had laten komen uit Polen.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:31
Niet hetzelfde, maar wellicht wel interessant: Er is een topic over airco units uit Italie, Spanje, e.d. Dat is dan zonder montage, maar geeft een beeld bij waar je mogelijk tegenaan loopt. Interessant is vooral situaties rondom transportproblemen en het niet altijd geleverd krijgen van wat je bestelt.

Als je het bij iemand in NL koopt en die haalt het uit Polen is de vraag of je je risico op die persoon kunt afwentelen. Doe je dat bij een NL bedrijf die het in Polen bestelt dan nemen zij dat risico in principe op zich.

My prediction: we'll evolve into a digital form.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Stuur dat Poolse bedrijf anders een mail met de vraag naar de adressen van die foto's (of andere)?

En vraag gelijk of de bewoners dat in eigen beheer hebben gedaan of dat de Nederlandse aannemers hun dakkapellen uit Polen halen en hier even finetunen.

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19-08-2022
Wij hebben wel eens kozijnen met glas uit Polen laten komen voor dakkapellen. Goede kwaliteit. Maar een klant die ik had kocht ze ook in Polen maar dan van de goedkoopste aanbieder die hij kon vinden. Dat was een drama. Let daar dus op en vraag referenties.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Rofdof schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:10:
Wij hebben wel eens kozijnen met glas uit Polen laten komen voor dakkapellen. Goede kwaliteit.
Weet je ook nog iets van de prijs?

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19-08-2022
Rzaan schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:17:
[...]

Weet je ook nog iets van de prijs?
Nee maar het is ook al 8 jaar geleden en toen waren de prijzen heel anders.

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:09

MLLL

Palm Treo 650

Laat het dakkapel wel met een verholen goot uitvoeren ipv zo'n lelijke loodslab langs de zijkanten het dakkapel.

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:27

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Dit is het huis van een vriend van mij 8)7 .
Hij heeft de dakkapel gekocht bij een Nederlandse leverancier. Dakkapel zelf is zover ik weet prima
.

Niet goed naar het huisnummer gekeken, het zijn zijn buren. Zal eens vragen of hij weet of ze de dakkapel zelf uit polen hebben laten komen.

[Voor 17% gewijzigd door Ethnocentrix op 04-02-2022 13:09]

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Ethnocentrix schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:01:
[...]

Dit is het huis van een vriend van mij 8)7 .
Hij heeft de dakkapel gekocht bij een Nederlandse leverancier. Dakkapel zelf is zover ik weet prima
.

Niet goed naar het huisnummer gekeken, het zijn zijn buren. Zal eens vragen of hij weet of ze de dakkapel zelf uit polen hebben laten komen.
Dat is heel tof als je dat wilt doen.
Ben zo benieuwd!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-01 23:57
Mijn kunststof kozijnen zaak haalt al hun spullen uit Polen, dus ja, dat kan prima. Je gaat gewoon de NL importeur voorbij eigenlijk.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Zebby schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:07:
Mijn kunststof kozijnen zaak haalt al hun spullen uit Polen, dus ja, dat kan prima. Je gaat gewoon de NL importeur voorbij eigenlijk.
Als je de kozijnen laat installeren door hetzelfde Poolse bedrijf, zal dat ook nog wel schelen.
Ik denk dat je dan met reis- en verblijfskosten alsnog voordeliger uit bent.
En je overtreedt geen enkele wet.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:37
opzich zijn het vaak gewoon dezelfde kozijn profielen als in nederland soms wel van een ouder type en je moet goed opletten welk glas je krijgt in polen zijn ze het gewend om bv 4-15-4 glas toe te passen in nederland gebruiken we eigenlijk zo vaak mogelijk verschillende glasdiktes ivm geluidsisolatie. waarom je die oudere type profielen krijgt ben ik nooit helemaal achter gekomen de een beweerde dat die profielen veel goedkoper waren de andere dat de fabriek de moderne profielen niet kon verwerken.

hoe dan ook het probleem met poolse kozijnen (en waarschijnlijk ook dakkapellen) is niet zozeer prijs of overleggen, maar wat te doen als het toevallig niet goed is. dan spreekt die perfect nederlands sprekende pool ineens geen woord nederlands meer. een in nederland geregistreerd bedrijf is zo onhandig niet als er een geschil is. Uiteindelijk is dat het enige echte probleem waar we in de afgelopen jaren tegenaan zijn gelopen met het handelen over de landsgrenzen heen.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Met Nederlandse leveranciers en aannemers loopt het ook vaak spaak.
Kijk de verschillende topics er maar op na.
Zag alleen vandaag al weer een paar problemen de kop opduiken.
Gelijk hebben is 1, gelijk krijgen is 2.

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:54
Ben wel benieuwd, heb je al een offerte aangevraagd?

don't mind me

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Pindakaas schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:59:
Ben wel benieuwd, heb je al een offerte aangevraagd?
Nee, ik ga eerst met mijn aannemer overleggen hoe en wat precies.
Maar ga ze wel een dezer dagen om wat info vragen.
Richtprijs, transport, installatie, welk glas, etc.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:37
Rzaan schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:53:
Met Nederlandse leveranciers en aannemers loopt het ook vaak spaak.
Kijk de verschillende topics er maar op na.
Zag alleen vandaag al weer een paar problemen de kop opduiken.
Gelijk hebben is 1, gelijk krijgen is 2.
Uiteraard heb je met nederlandse bedrijven soms ook problemen, maar ze voor de nederlandse rechter kunnen trekken maakt het een stuk makkelijker ;) Uiteraard kan je dat minder belangrijk vinden, dat is je eigen keus. Maar net doen alsof er geen verschil op basis van wat slechte ervaringen in een paar topics slaat natuurlijk nergens op.
Vaak is het toch echt zo dat je een problemen met bedrijven over de grens moeilijker oplost. zeker als de reden om over de grens te gaan de prijs is prijs vechters doen per definitie al moeilijker, maar dan toch nog wel 2 beetjes moeilijker. n=1000+ kozijnen ;)

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Natuurlijk is het makkelijker om in Nederland je recht te halen in een conflict met een Nederlands bedrijf.
Maar mijn ervaring met buitenlandse bedrijven (die ik op ander vlak heb) dat ze juist meer service geven.
Ook krijg je vaker vakmensen over de vloer.
Ik heb het niet zo op zogenaamde Nederlandse vaklieden.
Zie ze hier in de buurt bezig. Not impressed.
n=1 natuurlijk.

Mensen voor de rechter krijgen, kost je een smak geld.
Ook als je gelijk krijgt, en ook als je een rechtsbijstandsverzekering hebt.
Daarnaast moet je nog maar aantonen wat er mis is en je gelijk zien te halen.

Ik zou mijn huis niet laten bouwen door een aannemer die in Polen zit of in Duitsland.
Maar bij een dakkapel van een gerenommeerd bedrijf (als het dat is natuurlijk) zou ik het wel aandurven.
Als er een significant prijsverschil is natuurlijk.

• Nyoko
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-08-2022
Ben erg benieuwd naar het vervolg van dit verhaal, heeft TS uiteindelijk de dakkapellen wel of niet in Polen besteld?
Ook wij zijn met diverse Nederlandse leveranciers in gesprek voor 2 dakkapellen van elk 4,3m breed. Maar wat een prijzen en gigantische levertijden! Wij hebben een Poolse aannemer, die voor ons als tussenpersoon kan fungeren. Hierdoor is de taal geen probleem meer.
TS wat is jouw ervaring? En bij welke leverancier heb je uiteindelijk de opdracht geplaatst?
Ben erg benieuwd! :)

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Nyoko schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 23:28:
Ben erg benieuwd naar het vervolg van dit verhaal, heeft TS uiteindelijk de dakkapellen wel of niet in Polen besteld?
Ook wij zijn met diverse Nederlandse leveranciers in gesprek voor 2 dakkapellen van elk 4,3m breed. Maar wat een prijzen en gigantische levertijden! Wij hebben een Poolse aannemer, die voor ons als tussenpersoon kan fungeren. Hierdoor is de taal geen probleem meer.
TS wat is jouw ervaring? En bij welke leverancier heb je uiteindelijk de opdracht geplaatst?
Ben erg benieuwd! :)
Mijn dakkapel komt inderdaad uit Polen, maar gewoon in Nederland bij een Nederlands bedrijf besteld.
Prijs was gunstiger, zeker gezien de uitvoering qua isolatie.
Zag later pas in de kleine lettertjes bij een ander bedrijf dat daar de waarde 4.5 was i.p.v. 6
Maar vooral de levertijd was aanzienlijk korter.
Dakkapel Direct uit Nijmegen.
Levertijd 8 weken.

Ook offerte aangevraagd bij van Grinsven (Rosmalen): levertijd 7 maanden.

Dakkapel.nl (Deventer) ook snelle levertijd en zeker voor dakkapellen onder de 9 meter een goed bedrijf.

In mijn Topic "Verbouwing jaren 80 Woning" heb ik wat uitgebreider een bericht hierover geschreven.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71399018

• Nyoko
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-08-2022
Dank voor je reactie Rzaan!
Ik zal het hele verhaal doorlezen en heb direct een mail gestuurd naar DakkapelDirect, bij ons heb ik zelfs 50 werkweken als levertijd doorgekregen bij Klaassen. Bizar!
Nogmaals dank en hopelijk verloopt alles naar jullie wens!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Nyoko schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 00:09:
Dank voor je reactie Rzaan!
Ik zal het hele verhaal doorlezen en heb direct een mail gestuurd naar DakkapelDirect, bij ons heb ik zelfs 50 werkweken als levertijd doorgekregen bij Klaassen. Bizar!
Nogmaals dank en hopelijk verloopt alles naar jullie wens!
Binnenkort volgen de foto's en ervaringen op mijn pagina op mijn verbouwing.

• Serpz0r
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-01 11:33
Wat kost tegenwoordig een dakkapel?
De prijs van 10 jaar geleden was €1000,- per meter.

Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Serpz0r schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:14:
Ook 10 jaar geleden was de berekening niet zo.
Het was niet zo dat een dakkapel van 2 meter € 2.000 kostte en eentje van 5 meter € 5.000.
Je begon en begint altijd met een basisbedrag.
Want transport en takel wordt niet duurder als de dakkapel een meter langer wordt.
En dan komt er steeds wat meer bij naarmate hij langer wordt.

Wij krijgen er binnenkort eentje van iets meer dan 10 meter en die kost rond de € 19.000.
Zitten aardig wat geisoleerde ramen en Schuko kozijnen in, horren, keraliet, montage, vervoer, afval weg.

Ik schrok er ook van en ben sinds vorige week weer van het zuurstof af.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Serpz0r
Dus je geeft nu antwoord op m'n vraag, het is nu zon €2000 per meter. Dankjewel.

Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Serpz0r schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:33:
Dus je geeft nu antwoord op m'n vraag, het is nu zon €2000 per meter. Dankjewel.
Nee, want ik denk niet dat je een dakkapel van 3 meter hebt voor onder de € 6.000.
Denk ik, maar daar heb ik nooit een offerte voor aangevraagd.

• Serpz0r
Rzaan schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:35:
[...]

Nee, want ik denk niet dat je een dakkapel van 3 meter hebt voor onder de € 6.000.
Denk ik, maar daar heb ik nooit een offerte voor aangevraagd.
Even snel gegoogled, gezocht op "kosten dakkapel"
Kom uit op dakkapel-kosten.nl (moeilijker hoeft het niet te worden) daar staan hebben ze het wel over dakkapellen van onder de 6k (zelfs 4k)

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Serpz0r schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:42:
[...]

Kom uit op dakkapel-kosten.nl (moeilijker hoeft het niet te worden) daar staan hebben ze het wel over dakkapellen van onder de 6k (zelfs 4k)
Totdat je bij de echte leveranciers komt, en dan merk je al snel dat er van die prijzen in de huidige tijd geen zak klopt.
Ligt natuurlijk ook aan de uitvoering.
Is je dakkapel wat hoger (zoals bij ons) komt er weer geld bij.
Neem je Trespa of Keralit.
Gekleurde kozijnen of standaard wit.
Hoeveel draai/kiepramen
rolluiken (altijd prijzig)

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
[...]

Dat is een vrij eenvoudige site die leeft van de offerte-aanvragen die via de site worden ingediend. De prijzen die ze daar noemen kun je dan ook wel gevoeglijk met een paar kilo zout nemen.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
FirePuma142 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:48:
[...]

Dat is een vrij eenvoudige site die leeft van de offerte-aanvragen die via de site worden ingediend. De prijzen die ze daar noemen kun je dan ook wel gevoeglijk met een paar kilo zout nemen.
Offertes die je vervolgens nooit krijgt, want de dakkapelbedrijven kunnen het nu al niet aan.
Dus die gaan echt niet een paar procent aan zo'n offerte-site afgeven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Rzaan schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:55:
[...]

Offertes die je vervolgens nooit krijgt, want de dakkapelbedrijven kunnen het nu al niet aan.
Dus die gaan echt niet een paar procent aan zo'n offerte-site afgeven.
Of ze gooien 30% op de normale prijs en als er dan toegehapt wordt is het mooi meegenomen.

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:50
FirePuma142 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:57:
[...]

Of ze gooien 30% op de normale prijs en als er dan toegehapt wordt is het mooi meegenomen.
Dit gebeurd heel veel, er is geen vaste prijs dus ze schieten tegenwoordig hoog in en geven dan "korting" om je over de streep te trekken.

Helaas zit het in een tijd als deze zo in elkaar.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
flyyy schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:16:
[...]

Dit gebeurd heel veel, er is geen vaste prijs dus ze schieten tegenwoordig hoog in en geven dan "korting" om je over de streep te trekken.

Helaas zit het in een tijd als deze zo in elkaar.
Bij dakkapellen zie je bij alle leveranciers wel ongeveer dezelfde prijzen.
Waar ze zich vooral nu in onderscheiden is wachttijd.

• Gormenghast
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:17
Wij hebben grofweg 2,5 jaar geleden een dakkapel laten plaatsen. Aangezien we een woning uit de jaren twintig (vorige eeuw welteverstaan) werd deze ter plekke op maat gebouwd. De dakkapel is zo'n drie meter breed en twee meter hoog. Kosten waren ongeveer 8100 euro. De gekozen aannemer was niet de goedkoopste maar ook niet de duurste. Er kwam ook nog een klusser met zijn mattie die het wel voor 6000 wilde doen en een andere aannemer leverde een offerte in van ruim 12k. Het kan dus alle kanten op..

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:33
Serpz0r schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:14:
Wij hebben recent verschillende offertes gedaan. ( en 1 gevonden die het redelijk snel kan doen )

Je bent zo 8000 a 12000 euro kwijt voor een dakkapel.
Dus ja 2000 a 3000 per meter. ( inclusief installatie etc )

Hangt af wat je allemaal erbij wil voor opties.

[Voor 6% gewijzigd door corporalnl op 22-06-2022 11:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:40
Wij hebben 4 jaar geleden al onze kozijnen (15 stuks) laten vervangen door een Pools bedrijf, gevestigd in Duitsland, gericht op de Nederlandse markt. Beiden zijn wij Pools dus de vergelijking was gemaakt tussen een Nederlands bedrijf en inderdaad een wat goedkopere Pool. Prijsverschil was een goede 3k.

Initieel goed contact en levertijd nagekomen met kanttekening. De voordeur was anders dan afgesproken, maar eigenlijk mooier dus geen issue. 1 klein raam werd niet geleverd bij hun leverancier en deze zouden ze later komen plaatsen. Prima, dat later werd echter steeds uitgesteld. Uiteindelijk lieten ze vallen tussen neus en lippen door dat het raam er al was maar de afspraak om het kozijn te plaatsen werd weer uitgesteld. Wij hebben besloten om dat raam bij ze op te halen en zelf maar te plaatsen. Verder qua afwerking kwaliteit van supergoed tot vergeten te kitten op bepaalde plekken.

Gemengde ervaring maar de issues konden we zelf prima oplossen en achteraf besparing wel de moeite waard in dat geval. Het ene bedrijf zal het andere niet zijn en sommigen zullen wel 100% goed werk leveren, en anderen weer niet. Kwalitatief is het spul gewoon prima (en inderdaad wat hierboven gezegd wordt: Duitse kozijnen).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:33
corporalnl schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:14:
[...]

Wij hebben recent verschillende offertes gedaan. ( en 1 gevonden die het redelijk snel kan doen )

Je bent zo 8000 a 12000 euro kwijt voor een dakkapel.
Dus ja 2000 a 3000 per meter. ( inclusief installatie etc )

Hangt af wat je allemaal erbij wil voor opties.
Zou je wat namen kunnen noemen? Eventueel via PM? :)

• BoerTien
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Hier als aannemer ervaring op meerdere projecten met poolse producten in dit geval kozijnen van Q4 / PUF. De ervaring leert dat uitstraling hetzelfde is maar dat het product technisch toch anders in elkaar zit dan in Nederland geproduceerde kozijnen van een Rollecate / Europrovyl.

Mocht je op zoek gaan, laat dan product en werktekeningen overhandigen voordat je tot koop overgaat.
Persoonlijk heb ik liever dat ik een aantal maanden langer moet wachten op mijn product dan dat ik een product krijg wat absoluut niet aan de verwachtingen voldoet en waarop geen garantie is dat het naar de verwachtingen wordt gemaakt en opgelost. Ik zou het avontuur dan ook niet aan gaan, hoe aanlokkelijk het ook is.

• BoerTien
  • Niet online
Boinkie schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:20:
[...]

Zou je wat namen kunnen noemen? Eventueel via PM? :)
De genoemde prijzen zijn inderdaad marktconform.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
BoerTien schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:41:
Hier als aannemer ervaring op meerdere projecten met poolse producten in dit geval kozijnen van Q4 / PUF. De ervaring leert dat uitstraling hetzelfde is maar dat het product technisch toch anders in elkaar zit dan in Nederland geproduceerde kozijnen van een Rollecate / Europrovyl.

Mocht je op zoek gaan, laat dan product en werktekeningen overhandigen voordat je tot koop overgaat.
Persoonlijk heb ik liever dat ik een aantal maanden langer moet wachten op mijn product dan dat ik een product krijg wat absoluut niet aan de verwachtingen voldoet en waarop geen garantie is dat het naar de verwachtingen wordt gemaakt en opgelost. Ik zou het avontuur dan ook niet aan gaan, hoe aanlokkelijk het ook is.
En als het Schuko kozijnen betreft?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BoerTien
  • Niet online
Rzaan schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:43:
[...]

En als het Schuko kozijnen betreft?
Dan kan het alsnog technisch anders samengesteld zijn. We hebben een voorbeeld van Kvision profielen waarin zware kokers zouden moeten zitten voor de sterkte in deuren. Wat we zien in de profielen is dat daar te dun staal is toegepast. Dat resulteert binnen een aantal maand in uitzakkende deuren. Dus uitstraling en profielkeuze is uitstekend. Maar technisch toch echt anders.

Dat kan in jouw geval met Schüco profielen ook zo zijn.

[Voor 5% gewijzigd door BoerTien op 22-06-2022 12:47. Reden: add on]

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:40
BoerTien schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:46:
[...]

Dan kan het alsnog technisch anders samengesteld zijn. We hebben een voorbeeld van Kvision profielen waarin zware kokers zouden moeten zitten voor de sterkte in deuren. Wat we zien in de profielen is dat daar te dun staal is toegepast. Dat resulteert binnen een aantal maand in uitzakkende deuren. Dus uitstraling en profielkeuze is uitstekend. Maar technisch toch echt anders.

Dat kan in jouw geval met Schüco profielen ook zo zijn.
Dus alle huizen in polen krijgen na een paar maanden last van " zakkende deuren " ?

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
Galaxis schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:53:
[...]

Dus alle huizen in polen krijgen na een paar maanden last van " zakkende deuren " ?
Volgens mij onderschat je hoe goed Nederland is in het bouwen van huizen en het isoleren ervan. Dat verklaart ook waarom wij zeer hoge eisen stellen aan kwaliteit, veiligheid en afwerking.
De tegelaar hoeft maar een tegel 1 mm scheef zetten en we slopen hier de vloer eruit. Hier kan je aan een balkonreling gewoon leunen zonder dat je je zorgen hoeft te maken dat je naar beneden dondert..

Qua leidingwerk, elektra stellen wij zeer hoge eisen. Moet je het maar eens vergelijken met je vakantielocatie in het buitenland.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
com2,1ghz schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 13:06:
[...]

Volgens mij onderschat je hoe goed Nederland is in het bouwen van huizen en het isoleren ervan.
Volgens mij onderschat jij ook de kwaliteit van Poolse arbeiders en fabrieken.
Is niet te vergelijken met wat je inderdaad soms in Spanje, Portugal of Italie tegenkomt.

Veel kozijnen die in Nederland geleverd worden, komen gewoon rechtstreeks uit een Poolse fabriek.
Deze discussie is al vaak gevoerd, dus we hoeven het niet te herhalen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
Rzaan schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 13:10:
[...]

Volgens mij onderschat jij ook de kwaliteit van Poolse arbeiders en fabrieken.
Is niet te vergelijken met wat je inderdaad soms in Spanje, Portugal of Italie tegenkomt.

Veel kozijnen die in Nederland geleverd worden, komen gewoon rechtstreeks uit een Poolse fabriek.
Deze discussie is al vaak gevoerd, dus we hoeven het niet te herhalen.
Heb je gelijk in, maar ik denk dat men bedoelt dat je alert moet zijn op wat voor kwaliteit er komt. Net als dat niet alles uit China prut is.Dat bedrijven het doen betekent dat iemand ooit de poging heeft gewaagd om het uit te proberen. Geldt een beetje voor alles. Net als dat een single split unit aircotje hier van een A merk vanaf 800-1000 begint en in het buitenland in een warm land voor de helft.

Ik heb het zelf gezien. Kennis wilde voor zijn tussenwoning raamkozijnen laten vervangen inclusief voordeur. Offertes van NL bedrijven tussen 15k en 25k. Hij liet het doen vanuit Belgie voor 6k. Behalve het afvoeren van afval.
Nou wat zag ik, goedkope kunststof kozijnen die hier en daar doorgezakt waren. Deur die een beetje klemt en vanwege verzakking er niet goed in zat. Ik heb het dan nog niet eens over de isolatiewaarde en het glas wat er in zit.

Met mijn reactie probeerde ik te vertellen dat in andere landen de verwachtingen een stuk lager zitten dan hier en men het vaak prima vind.

Dat die oostblokkers hier goed werk leveren is ook vanwege de hoge eisen die we hier stellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
com2,1ghz schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 13:19:
[...]
Ik heb het zelf gezien. Kennis wilde voor zijn tussenwoning raamkozijnen laten vervangen inclusief voordeur. Offertes van NL bedrijven tussen 15k en 25k. Hij liet het doen vanuit Belgie voor 6k. Behalve het afvoeren van afval.
Grappig. Bij de bouw van mijn (geïsoleerde) tuinhuis heb ik juist de ramen en deuren uit Nederland laten komen omdat die veel goedkoper waren dan wat ik in België kon vinden :D

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-01 12:18
[...]

Ik heb recent een dakkapel gekocht. Kost ongeveer 15K voor 4.5m breed 1.75m hoog. Dan heb je er wel wat toeters en bellen op. Heb wat offertes opgevraagd. Allemaal rond dezelfde prijs.

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:23
Hier offertes tussen de 7500-11000 voor 2,5m breed voor een vrij basic ding zonder zonwering buiten incl afvoeren van afval.

• BoerTien
  • Niet online
Galaxis schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:53:
[...]

Dat zeg ik niet. Wij hebben het bij 3 projecten wel gehad met 2 verschillende leveranciers.

• YinLin
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-06-2022
BoerTien schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:44:
[...]

Dat zeg ik niet. Wij hebben het bij 3 projecten wel gehad met 2 verschillende leveranciers.
Denk dat hij bedoeld dat als je iets besteld in het buitenland (polen in dit geval) je goed moet kijken naar de specificaties en ook moet controleren wat ze hebben geleverd.
Wij importeren uit China en als je niet oplet sturen ze je iets anders dan wat je hebt besteld (zijn genoeg leveranciers die op korte termijn denken ipv lange termijn), en even ruilen is lastig.

• jeroek
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-01 20:18
Ik werk zelf bij een ingenieursbureau. Soms werken wij een dakkapel uit. (Als er een vergunning nodig is). Wij zien heel veel ellende door zogenaamde aannemers (ook Nederlandse partijen) Verkeerde opbouw van dak, zagen zonder na te denken constructieve balken door. Meteen volle mep aanbetalen. Ga eerst referenties na. Je kan beter een jaar wachten op een goede aannemer, kost ook iets meer maar voorkomt een hoop stress.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee