Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-05 17:32
Ik twijfel een beetje of ik een overstap wil maken terug naar Android vanaf mijn iPhone SE. Ik heb het in het verleden wel Android toestellen gehad en ik twijfel momenteel tussen de S21 en de iPhone 13. Beide goede toestellen. Ik heb niet echt behoefte aan keiharde customization en side-loading, alleen vind ik de verdere integratie met een Windows laptop samen met een Android toestel wel prettig, want ik voel wat beperkingen doordat ik nu geen Mac heb samen met een iPhone en wel de hoofdprijs betaal voor het toestel. Het prettige aan de iPhone vind ik wel de soepelheid van de software (en dat je de 'bloatware' kunt verwijderen) en de batterijduur is ook goed.

Zijn er meer mensen die deze overstap gedaan hebben? En wat is jullie ervaring hierin? Wat kan ik verwachten qua grote verschillen?

[ Voor 4% gewijzigd door Belecthor op 02-02-2022 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-05 18:36
Een iPhone of een Samsung, een BMW of een Mercedes, uiteindelijk doen ze allemaal hetzelfde.
Heb zelf zakelijk een iPhone en privé een Samsung. Gezien de Samsung een dual-sim slot biedt gebruik ik die met 2 fysieke sim kaarten er in als hoofd toestel.

Grootste gemis mogelijk bij een iPhone 13 na de SE is dat er geen vingerafdruk scanner meer in zit. Die heb je op de S21 wel. Geen idee of dat voor jou een dealbreaker is?

Daarnaast moet je bij overstap naar de S21 weer leren waar alles zit, want het is een ander besturingssysteem. Is dat een probleem voor jou?

Wat betreft bloatware verwijderen op Apple, dat is in de praktijk gewoon uitschakelen, je ziet het niet meer maar is er nog wel (lees: https://www.iphonelife.co...install-stock-apps-iphone - because while it appears stock apps are deleted, they’re more out of sight and out of mind than removed), en dat kan bij Android toestellen ook, maar dan noemen ze het uitschakelen.

Mocht je dan nog vinden dat een Samsung te veel spul er op heeft, kijk dan naar de Google Pixel 6 als alternatief, zelfde prijsklasse, goedkoopste uit Duitsland te halen maar kan ook via bijvoorbeeld Belsimpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-05 17:32
swhnld schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:03:
Een iPhone of een Samsung, een BMW of een Mercedes, uiteindelijk doen ze allemaal hetzelfde.
Heb zelf zakelijk een iPhone en privé een Samsung. Gezien de Samsung een dual-sim slot biedt gebruik ik die met 2 fysieke sim kaarten er in als hoofd toestel.

Grootste gemis mogelijk bij een iPhone 13 na de SE is dat er geen vingerafdruk scanner meer in zit. Die heb je op de S21 wel. Geen idee of dat voor jou een dealbreaker is?

Daarnaast moet je bij overstap naar de S21 weer leren waar alles zit, want het is een ander besturingssysteem. Is dat een probleem voor jou?

Wat betreft bloatware verwijderen op Apple, dat is in de praktijk gewoon uitschakelen, je ziet het niet meer maar is er nog wel (lees: https://www.iphonelife.co...install-stock-apps-iphone - because while it appears stock apps are deleted, they’re more out of sight and out of mind than removed), en dat kan bij Android toestellen ook, maar dan noemen ze het uitschakelen.

Mocht je dan nog vinden dat een Samsung te veel spul er op heeft, kijk dan naar de Google Pixel 6 als alternatief, zelfde prijsklasse, goedkoopste uit Duitsland te halen maar kan ook via bijvoorbeeld Belsimpel.
Wat is voor jou de reden dat je liever de S21 dan de iPhone 13 gebruikt naast de dual-sim mogelijkheid? Vind je het ook een betere OS?

Ik ben het verder met je eens, het is natuurlijk wel zo dat ik een Windows laptop heb en daar de integratie van de Samsung wel wat beter is via My Phone als het goed is + dat ik geen iCloud gebruik en liever ook niet wil gebruiken.

Verder wil ik vooral een telefoon met een stuk betere batterij dan m'n huidige iPhone SE haha, en daar voldoen volgens mij zowel de iPhone 13 als de S21 aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-05 18:36
@Belecthor Naast de dual-sim is de vingerafdrukscanner belangrijk voor mij, face-id beperkt de mogelijkheden. En daarnaast vind ik de knoppen die je in Android onder je scherm kunt gebruiken (home, terug, open applicaties) erg fijn. En de vrijheid om zelf te kiezen wat je wilt vind ik fijn. Hoewel Apple nu ook kleine stapjes zet met wat integratie van iCloud functionaliteit met Windows, is het toch een walled garden die je binnen hun platform probeert te forceren.
Your Phone werkt inderdaad prima met de Windows integratie.
Heb op de Samsung ook de DeX gebruikt (gekoppeld via USB-C dockingstation, met muis, toetsenbord, scherm en webcam) waarbij de telefoon feitelijk de PC kast wordt. Dat is wel een Samsung only dingetje (sinds 2017). Er bestaat wel zoiets als Android Desktop sinds Android 10, maar dat is lang niet zo ver ontwikkeld. Recent hebben ze aan DeX ook VMware Horizon virtuele desktop ondersteuning verbeterd met meerdere schermen: https://www.sammobile.com...-flagship-galaxy-devices/

Mocht je voor de S21 gaan is er een ervaringen topic, en advies na te denken over de S21 FE die recent ook uitgebracht is, deze is wel wat groter maar heeft een stuk meer batterij, en een jaar langer gegarandeerde updates en upgrades (want kwam uit met Android 12 waar de S21 met Android 11 uit kwam).
[Samsung Galaxy S21-serie] Ervaringen & Discussie