USB C Docking Station gezocht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merylin
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-04-2023
Ik zoek een?
USB C Docking Station voor gebruik met mijn Alienware R15 Ryzen Edition

Budget?
Tot 250 euro

Heb je bepaalde voorkeuren?
Het Docking Station moet de mogelijkheid bieden tot het aansluiten van een 4K beeldscherm, 4 USB poorten (snelheid maakt niet uit) & Ethernet

Ik zie door de vele Docking Stations in de Pricewatch het bos niet meer.... Waar zit het prijsverschil hem in? Dit is voor mij niet heel duidelijk te zien.

Ik hoop op jullie advies!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik heb zelf hele goeie ervaring met de pricewatch: Dell D6000 Universeel Dockingstation

Via V&A vaker voor rond de 100 euro te krijgen: pricewatch: Dell D6000 Universeel Dockingstation

Let er wel op dat vrijwel alle docking stations binnen jouw budget maar rond de 60 watt laden, als je dus wil laden over USB-C tijdens het gamen dan gaat dat lastig

[ Voor 18% gewijzigd door Oon op 02-02-2022 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merylin
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-04-2023
Super dankje! Met mijn specs en stroomverbruik was ik er al voorbereid dat dit niet mogelijk was :P. De prijs valt me ook reuze mee :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:56

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Prijsverschil zit hem in de DisplayLink chipset. Soort van externe GPU die niks anders nodig heeft dan een USB-C of A poort.

Zonder DisplayLink chipset, moet jouw Laptop over een USB-C + Alt mode poort beschikken anders krijg je geen beeld maar alleen data (muis keyboard).

Lees dit topic door voor wellicht meer info:
Het docking station topic