Asus A7V133 of Asus A7V133 + sound?

Pagina: 1
Acties:

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Topicstarter
Wat ik eigenlijk wil weten is waarom het bord met sound 80 piek goedkoper is in de pricewatch. Heeft ie minder PCI sloten ofzo?

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
ik zou zowiezo nooit voor iets met onboard gaan, tenzij het raid is, maar verder niets.

Verwijderd

idd
onboard shit sucks op raid na dan
sb live is niet meer zo duur en geeft wel 100x beter geluid meestal

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:14

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ach, de onboard sound is best ok. Niet voor 3d effecten, maar om CD's en MP3tjes af te spelen en geluid bij spellen is het niet slecht. Volgens mij komt die prijs gewoon omdat dit bord meer verkocht wordt en/of dat je prijzen van verschillende winkels vergelijkt.

edit:
bovendien kun je de on-board sound afzetten in de BIOS zodat je andere soundkaarten kunt gebruiken

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
Volgens mij kan dat onboard ook wel irq probjes geven als je gehele mobo volzit. Beter voorkomen dan genezen zeg ik dan maar.

Verwijderd

tjah, als je al een fatsoenlijke soundkaart hebt dan zou ik geen onboard-audio pakken, zoals ik ;)

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

hallo
als met sound goedkoper is, neem je toch die (moet er wel raid opzitten)

en irq problems?
je kan sound in de bios uitschakelen, dus geen irc probs

met 2 geluidskaartjes kan je leuk mixen enzo,

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:14

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Met on-board sound is 80 piek goedkoper dan zonder. Je kunt het uitzetten in de BIOS, waardoor geen IRQ conflicten ontstaan (idd met de sound niet). Waarom dan een bord kopen zonder sound??????

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, maar als het moederbordje evenveel pci sloten heeft en verder alleen dus die onboard sound heeft als verschil schakel ik die idd uit. Kan ik mooi meer geld aan een koeler uitgeven ofzo.

/edit

waren er 2 net ff sneller met typen. :P

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

hallo
als met sound goedkoper is, neem je toch die (moet er wel raid opzitten)
en irq problems?
je kan sound in de bios uitschakelen, dus geen irc probs

met 2 geluidskaartjes kan je leuk mixen enzo,
A7V133 is afaik altijd met raid. als je de zonder raid wil hebben dan heet het een asus a7v133-c volgens mijn mobo-boekje
edit:

verkeerde meneer gekwoot :D
Pagina: 1