Dit zou ook wel een goede optie kunnen zijn.Exigence schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:20:
Je zou nog iets met trekstangen kunnen doen, zoals vaak met walbeschoeiing ook gebeurt:
[Afbeelding]
Dit is zoals de tuin moet worden. de rode lijn geeft ongeveer aan waar momenteel de keermuur staat.
Een tijdje terug heb ik zo'n keerwand geplaatst bij mijn zwager.
De keerwand bij de sloot hebben we met liggende planken gedaan, dit is veel praktischer om te plaatsen.
ik heb helaas geen foto van de huidige situatie bij de hand, wel tijdens de aanleg.
Ik heb zelf de bouten niet geplaatst, dat had ik wel iets beter uitgemeten.
:strip_exif()/f/image/8iZwMAsB2mouvgJM279LsXc3.jpg?f=fotoalbum_large)
Vrienden hebben een keerwand met 15x15 stapelblokken van 1,5 meter hoog EN draadeinden naar paaltjes een meter onder het terras.
Deze wand wijkt doordat er niet echt verband in zit.
Ik weet niet of dit een fout van de plaatser is of gewoon het verkeerde product.
Borders van een halve meter hoog bij mij thuis gaat in ieder geval prima.
De keerwand bij de sloot hebben we met liggende planken gedaan, dit is veel praktischer om te plaatsen.
ik heb helaas geen foto van de huidige situatie bij de hand, wel tijdens de aanleg.
Ik heb zelf de bouten niet geplaatst, dat had ik wel iets beter uitgemeten.
:strip_exif()/f/image/8iZwMAsB2mouvgJM279LsXc3.jpg?f=fotoalbum_large)
Vrienden hebben een keerwand met 15x15 stapelblokken van 1,5 meter hoog EN draadeinden naar paaltjes een meter onder het terras.
Deze wand wijkt doordat er niet echt verband in zit.
Ik weet niet of dit een fout van de plaatser is of gewoon het verkeerde product.
Borders van een halve meter hoog bij mij thuis gaat in ieder geval prima.
[ Voor 3% gewijzigd door FRANQ op 01-02-2022 14:57 ]
www.fjmbouw.nl - AMD Ryzen 7 9800X3D RTX5070Ti 96GB DDR5
Ik heb dit ook gedaan om +- een meter op te vangen. Keerwanden zijn veel te duur.
Daarom fundering gelegd met grote stoeptegels. Daarop gaan metselen. Steeds horizontaal wapening ingelegd per laag en ook verticaal in de stenen nog een stuk wapening gestoken. De gaten per laag volgegooid met specie.
Ligt er nu al 2 jaar perfect bij.
Muren nadien gestuukt en geschilderd.
:strip_exif()/f/image/RXmGPAfWHtTUTlrSi7g5QzEb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3VxF18q7CgVhK7tgnhztD9bO.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarom fundering gelegd met grote stoeptegels. Daarop gaan metselen. Steeds horizontaal wapening ingelegd per laag en ook verticaal in de stenen nog een stuk wapening gestoken. De gaten per laag volgegooid met specie.
Ligt er nu al 2 jaar perfect bij.
Muren nadien gestuukt en geschilderd.
:strip_exif()/f/image/RXmGPAfWHtTUTlrSi7g5QzEb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3VxF18q7CgVhK7tgnhztD9bO.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 71% gewijzigd door pentaw1nz op 27-02-2022 16:04 ]
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024 / Peblar business laadpaal / 25kw plugin hybride
Pagina: 1