Niet tevreden met handelen van moderator

Pagina: 1
Acties:
  • 868 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-06 11:02

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Gisteren ben ik in het corona subforum voor onbepaalde tijd gebanned. Echter is de desbetreffende mod ook zelf actief betrokken bij de discussie, en ik ben onterecht uitgemaakt voor troll door deze mod. Aangezien het een discussie is waar je vaak een redelijk duidelijke lijn kan trekken en het ook duidelijk is aan welke kant deze mod staat vraag ik me af in hoeverre het wenselijk is dat diezelfde persoon berichten kan verwijderen/aanpassen en mensen kan bannen.

Zo ging het in de discussie over draagvlak van de maatregelen en hoe 'we' daar mee om gaan. Veel verder dan 'ik zie X en Y gebeuren' gaat het vaak niet, dus gaf ik een voorbeeld van hoe ik er zelf mee om ga. Nou boeit die discussie zelf op dit moment niet zoveel, maar mensen reageerde wat gepikeerd, ik reageerde een paar keer op een (volgens mij) nette manier en toen was het in principe klaar wat mij betreft. Vervolgens worden berichten massaal opgeschoond en komt er een modbreak. Ook goed, de boodschap is duidelijk. Ik heb om 15:12 mijn laatste reactie in het topic geplaatst en om 15:25 kwam de modbreak. Vervolgens reageert iemand nog, waarna ook dat bericht wordt aangepast met de mededeling niet te reageren op een troll, verwijzend naar mij.

Dat vond ik gewoon oprecht te ver gaan omdat ik geen troll ben en gewoon inhoudelijk reageerde met onderbouwing. Ik post vervolgens iets in het Feedback-topic om 15:38 (waar geen reactie op komt) en krijg om 15:59 het bericht dat ik een ban heb voor onbepaalde tijd in COR én AWM (ondanks dat ik daar al niet veel post en ook nooit een reprimande heb ontvangen). Ik reageer nog op de pushnotificatie, maar de reactie daarop is vrij summier. Overigens reageerde ik niet direct omdat ik in eerste instantie niet bepaald happy was, dus eerst laten bezinken. Op de laatste reactie van mijn kant niks meer gehoord (daarom ook dit topic).

In het verleden heb ik wel eens dingen gepost die achteraf gewoon niet bleken te kloppen of waarvan de bron niet klopte (niet expres, vaak meer vanuit oplopende emoties) maar dat was nu gewoon niet het geval. Ik krijg nu naar m'n kop geslingerd dat ik opschepte over het niet opvolgen van de coronaregels (wat onzin is) en ik niet onderbouw wanneer dat nodig is, maar bijna niemand onderbouwt alles constant (immers, wanneer is het 'nodig' en wanneer niet?). Vervolgens stuur ik door waar mijn reactie op gebaseerd is en is mijn interpretatie niet juist. Met dat statement in het achterhoofd kun je net zo goed heel dat subforum direct sluiten. Dit lijkt nu dan ook meer op persoonlijke frustratie dan een gerechtvaardigde ban, ook omdat de mod die hier verantwoordelijk voor is zelf actief deelneemt aan de discussie waardoor objectiviteit wat mij betreft niet gewaarborgd kan blijven. En ik laat me niet uitschelden voor troll door notabene een mod. Je kunt niet dat soort shit flikken maar tegelijkertijd wel pretenderen objectief te zijn.

Dus, wie kan duidelijkheid verschaffen over het hoe en wat rondom dit voorval?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:20

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je hebt al een PM-draadje lopen met de desbetreffende mod. Dat is ook de juiste stap; zie ook het feedback topic:
Neem voor vragen over individuele moderaties bijvoorkeur eerst even contact op met de betreffende moderator.
Als je daar niet mee uit de voeten kunt komen, dan kan je @Orion84 een DM sturen over het handelen van de moderator. Als je ook met hem er niet uit kunt, dan kan je mailen naar bemiddelaar@tweakers.net. Voor meer info: Het algemeen beleid #banrichtlijnen

Inhoudelijk hoeven we de AWM/COR ban hier niet te behandelen in een publiekelijk forum.

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 01-02-2022 01:10 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-06 11:02

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Outerspace schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 01:07:
Je hebt al een PM-draadje lopen met de desbetreffende mod. Dat is ook de juiste stap; zie ook het feedback topic:
[...]

Als je daar niet mee uit de voeten kunt komen, dan kan je @Orion84 een DM sturen over het handelen van de moderator. Als je ook met hem er niet uit kunt, dan kan je mailen naar bemiddelaar@tweakers.net.

Inhoudelijk hoeven we de AWM/COR ban hier niet te behandelen in een publiekelijk forum.
Het gaat me in dit geval ook niet perse om de ban (daarover zal ik wel met @Orion84 DM'en), maar meer de aanloop naar die ban en de objectiviteit van een moderator die ik in dit geval in twijfel trek. In hoeverre is het wenselijk dat iemand die zelf deelneemt aan een discussie ook de 'macht' heeft berichten te bewerken en mensen te bannen? Dat heb ik eerder aan de desbetreffende mod gevraagd waarop het antwoord volgde dat hij niet heel actief was, maar dat verandert niet perse iets aan de standpunten binnen een discussie.

Stel iemand vindt A en een mod in diezelfde discussie vindt B. Vervolgens wordt de reactie van A aangepast door diezelfde mod. Is dat dan op basis van een objectieve afweging of omdat de mod het er niet helemaal mee eens is? De mod zal zeggen dat hij objectief is, maar in hoeverre kun je daar van uit gaan in deze situatie?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

SomerenV schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 01:19:
Het gaat me in dit geval ook niet perse om de ban (daarover zal ik wel met @Orion84 DM'en), maar meer de aanloop naar die ban en de objectiviteit van een moderator die ik in dit geval in twijfel trek. In hoeverre is het wenselijk dat iemand die zelf deelneemt aan een discussie ook de 'macht' heeft berichten te bewerken en mensen te bannen? Dat heb ik eerder aan de desbetreffende mod gevraagd waarop het antwoord volgde dat hij niet heel actief was, maar dat verandert niet perse iets aan de standpunten binnen een discussie.

Stel iemand vindt A en een mod in diezelfde discussie vindt B. Vervolgens wordt de reactie van A aangepast door diezelfde mod. Is dat dan op basis van een objectieve afweging of omdat de mod het er niet helemaal mee eens is? De mod zal zeggen dat hij objectief is, maar in hoeverre kun je daar van uit gaan in deze situatie?
Je speelt hier vals. Omdat de moderator wel eens in het topic post, claim je dat hij "meedoet aan de discussie" en daarom niet mag modereren. Dat is complete onzin. Het is wat anders als hij rechtstreeks met jou discusieert, maar dat is niet het geval.

En een beejte zelfspiegeling is niet overbodig. Persoonlijk ben ik niet voor subforum-specifieke bans: iemand die zich niet kan gedragen in een subforum, hoort nergens op het forum thuis.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Vooralsnog verzoek ik je vriendelijk eerst even proberen er met de mod in kwestie en wanneer dat niet lukt met diens chef @Orion84 proberen eruit te komen en desnoods te escaleren naar 't bemiddelteam zoals @Outerspace ook al aandraagt. Verdere feedback en discussie kan in het Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic (waar je nu even niet bij kunt, vraag even aan @Orion84 waar je dan 't best naar toe kunt).

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 01-02-2022 01:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.