Discussie over stucwerk / schilderwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 14:58
Lang verhaal. Verderop samenvatting ;)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Samenvatting.
2 probelmen :
1. Stucwerk is m.I. niet (Sausklaar) opgeleverd
2. Schilder is aan de gang gegaan zonder dat wij het wisten. Renovlies geplakt over de naar onze mening niet saus klaar opgeleverd stucwerk.

Wij zijn niet tevreden met resultaat. Schilder komt dus terug voor nabewerking.
Komt dit goed

Wij zijn verder heel tevreden over onze aannemer. Dit is enige hick up met verbouwing.

[ Voor 3% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 31-01-2022 22:11 . Reden: prberen te verduidelijken ]

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:39

TMC

Ik snap het niet. Je hebt het over stucwerk en dan ineens gaat er een schilder behangen?

Wat is er precies afgesproken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 10:58
Was het niet handiger om hier verder te gaan? Volgorde onlogisch ?

Dan was de historie ook gewoon bekend voor @TMC

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
TMC schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:41:
Ik snap het niet. Je hebt het over stucwerk en dan ineens gaat er een schilder behangen?

Wat is er precies afgesproken?
Members only:

Het resultaat is gewoon niet mooi. simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:39

TMC

mevrouwKees_1 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:15:
[...]

Er is eerst gestuucd, volgens offerte sausklaar , daarna zou er geschilderd worden.
Schilder is zonder overleg begonnen
resultaat is niet naar onze zin, deels door stucwerk en dientengevolge het schilderwerk en dat schilderwerk is ook niet helemaal netjes. Her en der kan je zien dat het haastklus is..

Afspraak was stucen en dan schilderen, maar in week 52 en week 1 zou er niet gewerkt worden, daarna zou er pas verder gegaan worden. Week 1 was niet de afspraak en als we dat geweten hadden, waren we eerst gaan kijken naar het stucwerk. Dat we niet wisten hoe of wat bleek wel toen hij belde met vraag welke kleur. Normaal gesproken spreek je dat van te voren af, welke kleur, welke verf.. In offerte stadium is alleen afgesproken vlies plakken en sausen, details zou later volgen en in overleg. Hij was dus zonder overleg begonnen.

Het resultaat is gewoon niet mooi. simpel
Je haalt er m.i. veel onnodige details bij, zoals de planning. De planning is niet echt belangrijk toch, gaat om het eindresultaat? En dat is hier klaarblijkelijk niet goed. Er is maar één mogelijke actie, en dat is het met de aannemer bespreken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-06 15:54

Nyarlathotep

Crawling Chaos

TMC schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:22:
[...]
Je haalt er m.i. veel onnodige details bij, zoals de planning. De planning is niet echt belangrijk toch, gaat om het eindresultaat? En dat is hier klaarblijkelijk niet goed. Er is maar één mogelijke actie, en dat is het met de aannemer bespreken.
Die planning is wel belangrijk. Er zou twee weken na het stuccen niet gewerkt worden. Stucwerk heeft namelijk veel tijd nodig om te drogen, zeker in de koude maanden. Bovendien kon de TS na zijn vakantie, maar vóór het schilderwerk nog kijken naar het stucwerk.
Echter is de schilder vóór die twee weken waren verstreken al gaan schilderen. Dit staat allemaal in de topicstart.
Het kan dus zijn dat er al behangen en geschilderd is op 'nat' stucwerk. Belangrijk om te achterhalen, als het tot een zaak gaat komen. (En hopelijk staat die twee-weken-termijn op papier).

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
[quote]TMC schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:22:
[...]
[/quote]

Ik zit erg hoog in mijn irritatie... en dan wijdt ik uit ;)

Members only:

Ik ben gewoon zwaar geïrriteerd . Van te voren had ik al bij aannemer aangegeven dat stucwerk een pijnpunt was bij onze vorige verbouwing en dat het nu dan ook 100% goed moest zijn.. en dit geneuzel.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Nyarlathotep schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:51:
[...]

Die planning is wel belangrijk. Er zou twee weken na het stuccen niet gewerkt worden. Stucwerk heeft namelijk veel tijd nodig om te drogen, zeker in de koude maanden. Bovendien kon de TS na zijn vakantie, maar vóór het schilderwerk nog kijken naar het stucwerk.
Echter is de schilder vóór die twee weken waren verstreken al gaan schilderen. Dit staat allemaal in de topicstart.
Het kan dus zijn dat er al behangen en geschilderd is op 'nat' stucwerk. Belangrijk om te achterhalen, als het tot een zaak gaat komen. (En hopelijk staat die twee-weken-termijn op papier).
Ik heb alles via de app en mail gedaan.. dus er staat duidelijk wanneer er niet gewerkt wordt.. en ik heb direct gemeld over dat schilderen en de timing.. dus dat is wel gedocumenteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De grote vraag in deze vooral wie is waarvoor verantwoordelijk? Heb je zelf de stucadoor ingehuurd of via de aannemer? Schilder heb je zelf direct ingehuurd? Wie heeft de schilder zonder overleg in je huis gelaten?
Dat zijn de belangrijke vragen want daarmee leg je verantwoordelijkheid vast. Als een aannemer een schilder in het huis laat zonder overleg met jou dan wordt het zijn verantwoordelijkheid.
Aan de andere kant op vakantie gaan tijdens een verbouwing dan moet je wel heel veel vertrouwen in de aannemer hebben, ook dat is een keuze.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

"Er is eerst gestuucd, volgens offerte sausklaar , daarna zou er geschilderd worden"
Vervolgens
"In offerte stadium is alleen afgesproken vlies plakken en sausen"

Wat is het nou? Waar komt dat renovlies ineens vandaan?

EDIT; ah, blijkbaar hier (mevrouwKees_1 in "Volgorde onlogisch ?") uitgelegd. Inderdaad niet handig om ineens het topic af te splitsen.

[ Voor 27% gewijzigd door TommyGun op 01-02-2022 09:51 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Maar... de aannemer is toch jouw aanspreekpunt? Wat maakt het voor jou uit wie dit moet oplossen? Als het resultaat niet conform afspraken is dan moet dat toch onder aansturing van de aannemer opgelost worden? Of gebruik je de term aannemer losjes?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb het vorige topic gesloten, maar bij deze het verzoek om het nu bij dit topic te houden.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:40

Yucon

*broem*

Ik denk dat je het allemaal wat ingewikkeld maakt. Meestal werkt het beste om een paar duidelijke punten eruit te pikken en daar die aannemer op aan te spreken. "zeg vriend, we hebben nog geen kleur uitgekozen en je stuurt die schilder om te schilderen. Hoe had je jezelf dat voorgesteld? Wilde je hem zelf laten kiezen ofzo?"

Hier kan niemand iets tegenin brengen, en door het zo strak en duidelijk te houden maak je ook de ruimte om zich in een wollig antwoord te verstoppen veel kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Frogmen schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:38:
De grote vraag in deze vooral wie is waarvoor verantwoordelijk? Heb je zelf de stucadoor ingehuurd of via de aannemer? Schilder heb je zelf direct ingehuurd? Wie heeft de schilder zonder overleg in je huis gelaten?
Dat zijn de belangrijke vragen want daarmee leg je verantwoordelijkheid vast. Als een aannemer een schilder in het huis laat zonder overleg met jou dan wordt het zijn verantwoordelijkheid.
Aan de andere kant op vakantie gaan tijdens een verbouwing dan moet je wel heel veel vertrouwen in de aannemer hebben, ook dat is een keuze.
Alles is via 1 partij.

We gingen “op vakantie “ dwz in ander huisje dan de weken ervoor. En er zou niets gedaan worden. Er zou een bouwdroger geplaatst worden. De bouwvakkers hadden 2 weken vakantie dus heeft niets te maken met durven. Als er niets op de planning staat hoef ik geen niets in de gaten te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
TommyGun schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:50:
"Er is eerst gestuucd, volgens offerte sausklaar , daarna zou er geschilderd worden"
Vervolgens
"In offerte stadium is alleen afgesproken vlies plakken en sausen"

Wat is het nou? Waar komt dat renovlies ineens vandaan?

EDIT; ah, blijkbaar hier (mevrouwKees_1 in "Volgorde onlogisch ?") uitgelegd. Inderdaad niet handig om ineens het topic af te splitsen.
Stucen. Dat zou sausklaar opgeleverd worden
Renovlies in nieuwe deel ter voorkoming van scheuren. Niets spannends aan.

En was me niet bewust dat dit verder kon in ander topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Yucon schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:23:
Ik denk dat je het allemaal wat ingewikkeld maakt. Meestal werkt het beste om een paar duidelijke punten eruit te pikken en daar die aannemer op aan te spreken. "zeg vriend, we hebben nog geen kleur uitgekozen en je stuurt die schilder om te schilderen. Hoe had je jezelf dat voorgesteld? Wilde je hem zelf laten kiezen ofzo?"

Hier kan niemand iets tegenin brengen, en door het zo strak en duidelijk te houden maak je ook de ruimte om zich in een wollig antwoord te verstoppen veel kleiner.
Schilder belt mij terwijl hij al halve dag aan de gang is. Nogmaals. Wij wisten niet dat hij er zou zijn. Er was nog geen datum afgesproken. . Na contact aannemer bleek dat hij het wel wist maar ons niet op hoogte had gebracht.

Feit is dat schilderwerk niet naar tevredenheid is en dat is veroorzaakt door het onderliggende stucwerk voor zover ik het kan beoordelen.

Ik laat het de aannemer oplossen. Ik vraag me alleen af hoe. En ik heb geen zin in dat gezeur. Het is niet in orde. Los het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
tweakduke schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:53:
[mbr]Ik heb het vorige topic gesloten, maar bij deze het verzoek om het nu bij dit topic te houden.[/mbr]
Excuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Tja als het allemaal via de aannemer is gelopen dan is het zijn probleem wel vreemd dat je dan wel de schilder kon kiezen. Dit is denk ik waar het in dit soort trajecten fout kan gaan en dat ligt meer bij de aannemer dan bij jou. Jij denkt goedkoper krijg hetzelfde dus goedkoopste, toen had aannemer al eventuele bedenkingen moeten hebben en moeten waarschuwen.
Aannemers doen het liefst 10 klussen tegelijk en controle laten ze over aan voorman die ze ook verantwoordelijk maken voor de voortgang. Daarmee heb je alle ingredienten voor net niet, dan vervolgens maar hopen dat klant het pikt. Er zijn erbij die de eventuele laatste 10% betaling accepteren als verlies erin, want herstel kost ze meer.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
mevrouwKees_1 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 01:01:
[...]
Ik laat het de aannemer oplossen. [...]
Het is niet in orde. Los het op.
Hier trek je de juiste conclusie. Dit is gewoon het probleem van jouw aannemer, laat dat ook vooral blijken in je communicatie. Hoe hij het oplost hoef jij verder niet over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Frogmen schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:31:
Tja als het allemaal via de aannemer is gelopen dan is het zijn probleem wel vreemd dat je dan wel de schilder kon kiezen. Dit is denk ik waar het in dit soort trajecten fout kan gaan en dat ligt meer bij de aannemer dan bij jou. Jij denkt goedkoper krijg hetzelfde dus goedkoopste, toen had aannemer al eventuele bedenkingen moeten hebben en moeten waarschuwen.
Aannemers doen het liefst 10 klussen tegelijk en controle laten ze over aan voorman die ze ook verantwoordelijk maken voor de voortgang. Daarmee heb je alle ingredienten voor net niet, dan vervolgens maar hopen dat klant het pikt. Er zijn erbij die de eventuele laatste 10% betaling accepteren als verlies erin, want herstel kost ze meer.
Huh ? Schilder is via aannemer In offerte staat schilderwerk en daar hoort deze schilder bij. En waar heb ik het over goedkoopste ?? Je vult dingen in die niet correct zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Heb je misschien een paar foto's?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
mevrouwKees_1 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:57:
[...]

Huh ? Schilder is via aannemer In offerte staat schilderwerk en daar hoort deze schilder bij. En waar heb ik het over goedkoopste ?? Je vult dingen in die niet correct zijn
Je meld het volgende:
Ter vergelijk.. Ik heb 2 offertes voor schilderwerk , 1 was heel uitgebreid en in detail.. die geeft aan 60 uur aan werk.. schilder die ik uiteindelijk via aannemer heb, gaf geen tijd etc. maar bedrag.. .. Hij heeft het werk in ong. 38 uur gedaan, grofweg de helft.. Dat zie je.
Dus ik verzin het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmr1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:47
Bijzonder dat je het laat behangen terwijl het sausklaar gestuct zou worden.
Dan had je het behangklaar moeten laten stucen.
Nu is het zonde van je geld (sausklaar = meer werk)

En stelt het volgende:
Stucen. Dat zou sausklaar opgeleverd worden
Renovlies in nieuwe deel ter voorkoming van scheuren. Niets spannends aan.
Renovlies voorkomt geen scheuren, hooguit verbergt het kleine scheurtjes, maar grote scheuren komen er gewoon doorheen en kan je dan niet meer herstellen. Iets wat bij stucwerk nog wel het geval zou zijn.

Herstel wordt lastig, als je ondergrond niet strak is, kun je dat niet meer herstellen nu er al renovlies op zit.
Je hebt betaald voor sausklaar stucwerk.
Dus renovlies eraf muur glad maken en dan sausen.

I’m not superstitious, but I am a little stitious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
rmr1 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:02:
Op zich kan ik daar nog wel inkomen. Soms is het bedroevend hoe slecht behangklaar wordt opgeleverd. Door dan voor sausklaar te kiezen bespaar je jezelf een hoop moeite (theoretisch, dat blijkt wel weer uit dit verhaal :D )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:18
Als je verder tevreden bent over de aannemer zou ik daar het probleem neerleggen. Niet zelf gaan bedenken hoe het opgelost moet worden en ook niet zelf bedenken hoe hij het zal gaan oplossen. Vertel wat niet naar wens en afspraak is, laat hem met een voorstel komen en kijk dan pas wat je ervan vindt.
Tot die tijd: zennnnn. Rustig blijven ademhalen en genieten van alles wat wel goed gaat. Ik snap je frustatie en irritatie, maar het is echt aan de aannemer. Dus even loslaten en erop vertrouwen dat het linksom, rechtsom goed komt. Het is maar een muur, daaraan is niets onherstelbaar. Ergens zit de oplossing en laat de verantwoordelijken daar maar naar zoeken. Jij hoeft ‘m alleen maar goed te keuren.
Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Frogmen schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:12:
[...]

Je meld het volgende:
Ter vergelijk.. Ik heb 2 offertes voor schilderwerk , 1 was heel uitgebreid en in detail.. die geeft aan 60 uur aan werk.. schilder die ik uiteindelijk via aannemer heb, gaf geen tijd etc. maar bedrag.. .. Hij heeft het werk in ong. 38 uur gedaan, grofweg de helft.. Dat zie je.
Dus ik verzin het niet.
Nog een keer. De eerste offerte was buiten aannemer om. Maar omdat ik alles bij 1 partij wilde ivm op elkaar aansluitende werkzaamheden had de aannemer zijn schilder offerte laten maken. Die is geweest. Rondgekeken. En daaruit kwam offerte. Ik heb alleen de prijs doorgekregen (wat dicht bij de losse offerte kwam ).
Er is van te voren niets gezegd over hoeveel tijd hij zou nemen. Toen hij begon vertelde hij dat hij eigenlijk geen tijd had en dat hij maar die week had. Dan kan ik zelf rekenen en komt er de helft aan tijd uit. Ik heb niet gekozen voor de goedkoopste offerte maar voor aansluiting op werkzaamheden en continuïteit. Dat die schilder gedwongen maar een week kon besteden konden wij niet weten. Wij wisten niet eens dat hij zou beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
rmr1 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:02:

En stelt het volgende:

[...]

Renovlies voorkomt geen scheuren, hooguit verbergt het kleine scheurtjes, maar grote scheuren komen er gewoon doorheen en kan je dan niet meer herstellen. Iets wat bij stucwerk nog wel het geval zou zijn.

Herstel wordt lastig, als je ondergrond niet strak is, kun je dat niet meer herstellen nu er al renovlies op zit.
Je hebt betaald voor sausklaar stucwerk.
Dus renovlies eraf muur glad maken en dan sausen.
Ik heb niet laten behangen. Hij is zonder overleg begonnen. Het zat er al op toen hij belde over kleuren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Dan is het ook heel simpel een verantwoordelijkheid van de aannemer en is het enige wat echt boeit het eindresultaat. Ze weten dus ook heel goed als er meteen glasvlies behang over stucwerk komt want dan komt het minder nauw. Blijft enige waar je dus de aannemer op kan afrekenen is het eindresultaat. Als je ook alle tussenstappen wil bepalen dan moet je zelf aannemer spelen en de regie in handen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@Frogmen ik stel hem ook verantwoordelijk. Hij regelt het maar. Hoe zal mij een zorg zijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
na flink wat soebatten is het vandaag afgerond.Muren zijn vlak als sausklaar inhoudt en ik ben er tevreden mee. Kostte flink wat gezeur en gedoe maar aanhouder wint.

Nu nog wat laatste restpunten en nieuwe ramen en dan is het klaar. Keuken komt volgende week, vloer wordt deze week afgewerkt (plinten), hopelijk volgende week of wie week erop mijn verlichting en meubels. Eind februari zonnepanelen op t dak

Voorjaar schilderen we de buitenboel en dan zijn we voorlopig klaar.

Pagina: 1