Toon posts:

Volgorde onlogisch ?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.592 views

Vraag

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 25-03 14:48
Ik zit in verbouwing.

Voor kerst stond onze aanbouw. Is vloerverwarming ingefreesd Dicht gesmeerd en is er gestucd.

Vandaag bleek de schilder aan de gang te zijn gegaan met renovlies en gaat schilderen

Ik word daar niet blij van.

Schilderen doe je toch als bijna laatste ? Nu is het overal nog een grote teringzooi. Overal stof en rommel. Water druipt nog van de muren.

Vloer moet nog geëgaliseerd worden bijvoorbeeld. Alles is nog vol stof etc. Dan is die volgorde niet logisch toch ?

Kortom. Ik vind het zelf zwaar k.t dat hij nu begint (niet door mij afgesproken maar door aannemer ) ik wed vandaag verrast door schilder die vroeg naar de kleuren.

Aannemer geeft aan dat die man alleen nu kan. Tja. Dat is niet mijn probleem toch ? Ik wil dat het goed wordt gedaan en niet straks beschadigd door al het werk wat er nog gedaan moet worden.

Zit ik goed met mijn irritatie over de niet logische volgorde ?

[Voor 11% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 03-01-2022 19:56]

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Alle reacties

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het klinkt ook als bijna laatste nu, wat zijn de overige klussen die nog moeten dan? Egaliseren geeft bij net werken hooguit wat "oplopende/-klotsende randjes" tot een centimeter hoog op de muur, daar gaat waarschijnlijk toch nog een plint overheen. Geen idee wat er op de vloer komt, maar PVC is praktisch "vlekkeloos" te leggen.

Uiteindelijk is de aannemer verantwoordelijk, als er iets beschadigt door het werk komt de schilder de boel toch gewoon een keertje nalopen?

[Voor 79% gewijzigd door pagani op 03-01-2022 20:11]

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:32
iets moet het laatste zijn, sommige zweren bij schilderwerk andere bij vloerafwerking.. kan niet beide het laatste zijn. het is heel simpel als het niet goed is mogen ze het nog een keer doen. uiteindelijk bepaald de aannemer de volgorde. maar "jamaar de vloeren boer heeft dat stuk gemaakt" gaat dus niet op.

op het moment wordt er hoe dan ook geroeid met de riemen die er zijn waneer ze er zijn. wellicht is het alternatief dat je 5 maanden moet wachten op de schilder.

• mevrouwKees_1
Maar het is 1 grote bende nog. Overal stof. Rommel. Er staat nog van alles. Moet nog afgewerkt worden. Het is zeker niet sluit stuk het schilderen. Hoe kán je schilderen in zo’n zooi. Dan zit er toch stof en puin in je verf ?

• mevrouwKees_1
Wat moet er nog ;

Glas in achterdeur
Binnendeuren
Vloerverwarming installatie moet nog afgetimmerd worden. In toilet is raampje verwijderd. Moet nog afgewerkt worden. Toilet is nog 1 grote bende stof en gruis.
Bouwdroger staat nog te loeien. Kon me al niet voorstellen dat muren droog waren. Stucadoor was vorige week pas klaar.
Vloerverwarming opstoken
Vloer egaliseren
Trap schuren
Zonwering in lichtstraal (binnenzijde )
2 stopcontacten zijn ze vergeten

[Voor 16% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 03-01-2022 20:12]

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:44

Lordy79

Fundamentalist

mevrouwKees_1 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:07:
Maar het is 1 grote bende nog. Overal stof. Rommel. Er staat nog van alles. Moet nog afgewerkt worden. Het is zeker niet sluit stuk het schilderen. Hoe kán je schilderen in zo’n zooi. Dan zit er toch stof en puin in je verf ?
In je opening post vraag je om de volgorde.
Daarop wordt door iemand gezegd dat t wel ok is.

Nu is het argument dat t een zootje is. Ja, dat zou ik ook vinden en ook dat je daar beter niet in kan schilderen en dat de boel eerst maar eens opgekuist moet worden. Het is niet jouw probleem dat die schilder alleen nu kan, toch?

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dus de schilder moet even de boel "stofvrij" maken voor hij aan de slag gaat (tot zover dat gaat bij een cementdekvloer zonder egaline erop). Als de andere klussen niet tegelijkertijd gedaan worden en hij de boel een beetje netjes afdekt met stucloop of lakens/dekens moet het prima kunnen lijkt me.

en:
Glas in achterdeur geeft geen stof (deur moet eruit om glas te plaatsen)
Binnendeuren geeft geen stof
Vloerverwarming installatie moet nog afgetimmerd worden. In toilet is raampje verwijderd. Moet nog afgewerkt worden. Toilet is nog 1 grote bende stof en gruis. Deur dichthouden en je hebt bijna geen stof
Bouwdroger staat nog te loeien. Kon me al niet voorstellen dat muren droog waren. Stucadoor was vorige week pas klaar. Die even uitzetten, bevordert niet de droogkwaliteit van de verf.
Vloerverwarming opstoken geeft geen stof (en doe je pas ná egaliseren volgens de meeste protocollen na infrezen)
Vloer egaliseren geeft geen stof, hooguit een randje langs de kanten.
Trap schuren geeft stof, maar neem aan dat die niet in de uitbouw zit.
Zonwering in lichtstraal (binnenzijde ) geeft geen stof
2 stopcontacten zijn ze vergeten (geeft weinig tot geen stof, of moeten ze nog complete sleuven frezen?)

[Voor 60% gewijzigd door pagani op 03-01-2022 20:16]

• mevrouwKees_1
Lordy79 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:11:
[...]

In je opening post vraag je om de volgorde.
Daarop wordt door iemand gezegd dat t wel ok is.

Nu is het argument dat t een zootje is. Ja, dat zou ik ook vinden en ook dat je daar beter niet in kan schilderen en dat de boel eerst maar eens opgekuist moet worden. Het is niet jouw probleem dat die schilder alleen nu kan, toch?
Maar die zooi hoef ik niet op te ruimen toch ? Ik mag er vanuit gaan dat als zij weten dat de schilder komt
Dat de boel daar dan klaar voor is. En nee niet mijn probleem dat die schilder alleen nu kan. Ze hebben hun vaste schilder te laat gevraagd aldus een van de bouwmannen. Ik wist niet eens dat die man zou beginnen vandaag. Kleuren zijn niet eens besproken .. ik voel me enorm overvallen en voor t blok gezet. En daar hou ik niet van.

• mevrouwKees_1
pagani schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:13:
Dus de schilder moet even de boel "stofvrij" maken voor hij aan de slag gaat (tot zover dat gaat bij een cementdekvloer zonder egaline erop). Als de andere klussen niet tegelijkertijd gedaan worden en hij de boel een beetje netjes afdekt met stucloop of lakens/dekens moet het prima kunnen lijkt me.

Er valt niets af te dekken want alleen maar lege ruimte. Alles is leeg. Alleen goor.

en:
Glas in achterdeur geeft geen stof (deur moet eruit om glas te plaatsen)
Binnendeuren geeft geen stof
Vloerverwarming installatie moet nog afgetimmerd worden. In toilet is raampje verwijderd. Moet nog afgewerkt worden. Toilet is nog 1 grote bende stof en gruis.

Deur dichthouden en je hebt bijna geen stof
(er zijn geen ! Deuren alles is 1 grote ruimte momenteel )

Bouwdroger staat nog te loeien. Kon me al niet voorstellen dat muren droog waren. Stucadoor was vorige week pas klaar. Die even uitzetten, bevordert niet de droogkwaliteit van de verf.

Daar ga ik niet over.

Vloerverwarming opstoken geeft geen stof (en doe je pas ná egaliseren volgens de meeste protocollen na infrezen)
Vloer egaliseren geeft geen stof, hooguit een randje langs de kanten.

Trap schuren geeft stof, maar neem aan dat die niet in de uitbouw zit.

Die trap zit in gang. Die is onderdeel van beneden verdieping. En ik heb geen deuren beneden momenteel. Ik ga niet schuren in de pas geverfde gang.

Zonwering in lichtstraal (binnenzijde ) geeft geen stof
2 stopcontacten zijn ze vergeten (geeft weinig tot geen stof, of moeten ze nog complete sleuven frezen?)

Yep. En die sleuf moet dan dicht gestucd worden Geschuurd en dan pas vlies erop. Maar daar is qua communicatie iets fout gegaan. Dus kan dat waarschijnlijk niet meer nu. Dan moet er gat in vloer geboord worden zodat we de internet kabel kunnen aanleveren. Ipv netjes in een stopcontact. Wéér houtje touwtje oplossing. Ik wil gewoon een nette aansluiting hebben voor mijn internet in die hoek. En dat kan alleen met nieuw stopcontact. Via bestaande leiding kan er geen kabel door helaas.

Irritatie zit voornamelijk in het voor voldongen feit staat en 0 overleg. Schilder kan er niets aan doen die wordt gestuurd.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:45
mevrouwKees_1 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:11:
Wat moet er nog ;

Glas in achterdeur
De glaslatten zullen ook in de lak moeten?
Binnendeuren
Lijken me onderdeel van het schilderwerk
Vloerverwarming installatie moet nog afgetimmerd worden.
Moet aftimmering geschilderd worden?
In toilet is raampje verwijderd. Moet nog afgewerkt worden.
Raampje zal ook geschilderd moeten worden?
Toilet is nog 1 grote bende stof en gruis.
Eerst goed schoonmaken
Bouwdroger staat nog te loeien. Kon me al niet voorstellen dat muren droog waren. Stucadoor was vorige week pas klaar.
Zolang de muren niet geverfd hoeven worden ...
Vloerverwarming opstoken
Maakt niet uit voor schilderen
Vloer egaliseren
Opletten met opspatten
Trap schuren
Mooi werkje voor de schilder.
Zonwering in lichtstraal (binnenzijde)
Misschien zelfs gemakkelijker voor de schilder
2 stopcontacten zijn ze vergeten
Moeten ingefreesd worden? Dus die muren kunnen nog niet gesausd worden.

Enige wat ik me voor kan stellen is dat de schilder alvast met de voorbereiding begint. Schuren en plamuren.

• mevrouwKees_1
@Joris748 kunststof deur dus geen te verven latten
Muren moeten juist wel geverfd worden de hele beneden verdieping (aanbouw. Keuken woonkamer. Gang. Overloop ) alles !

Schoonmaken ? Als ik had geweten dat ie zou komen had ik wel de stofzuiger door toilet gedaan maar aan de andere kant .. ik heb die bende niet gemaakt.

Raam in toilet komt niet meer terug (zit boven deur ) Moet netjes weggewerkt worden. Geen idee hoe ze dan doen. Binnenmuren van toilet zijn betegeld tot plafond. Boven deur hebben ze echt heel slordig dat plaatje erop gezet

Die stopcontacten zie ik niet gebeuren. Schilder heeft al vlies erop zitten :/ Stucadoor moet ook maar kunnen. Stucen. Schuren dan dan vlies erop. Echt baal gewoon hiervan. Schilder kan alleen deze week. Dus terugkomen zit er niet bij.

Schilder baalt ook.
Hij vond het al raar dat er geen kleuren ergens stonden. Uhm nee. Als ik niet weet dat je gaat beginnen dan kan ik niets afspreken hè.

Morgen maar zien wat ik kan doen en nog kan regelen.

[Voor 25% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 03-01-2022 20:53]

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:34
Je dient je beklag bij de aannemer kenbaar te maken.
Daarna kan je eventueel afspreken wat en hoe als er iets niet goed blijkt bij oplevering.

Om je er nu al druk over te maken is alleen maar slecht voor je bloeddruk.

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-03 17:07
bij mij ging alles volgens het boekje en de planning ne het monteren van de spotjes bleek het stucwerk met strijklicht 1 groot zooitje. kortom ik zou me er niet druk om maken en de laatste 10% pas betalen bij volledige tevredenheid.

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

• mevrouwKees_1
Tartarus schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:55:
Je dient je beklag bij de aannemer kenbaar te maken.
Daarna kan je eventueel afspreken wat en hoe als er iets niet goed blijkt bij oplevering.

Om je er nu al druk over te maken is alleen maar slecht voor je bloeddruk.
Dat heb ik idd gedaan hoor.

Je hebt ook wel gelijk hoor. Maar soms krijg ik het heen en weer van hoe makkelijk ze zijn. Pfff

• mevrouwKees_1
maartentmm schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:57:
bij mij ging alles volgens het boekje en de planning ne het monteren van de spotjes bleek het stucwerk met strijklicht 1 groot zooitje. kortom ik zou me er niet druk om maken en de laatste 10% pas betalen bij volledige tevredenheid.
Dat doen wij idd ook hoor. Pas alles betalen als het goed je.

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-03 20:48
Dat plaatje boven de deur gaat nergens over.
En wachten met betalen totdat alles naar je zin is.

• mevrouwKees_1
Vandaag met schilder overlegd. Hij is er ook niet happy mee. Maar hij kan niets aan de planning veranderen.

• twain4me
mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 18:04:
Vandaag met schilder overlegd. Hij is er ook niet happy mee. Maar hij kan niets aan de planning veranderen.
Zoals ik eerder al melde: de aannemer bepaald. Het is uiteindelijk zijn werk en zijn verantwoordelijkheid. als het resultaat onvoldoende is is het dan je goed recht om te klagen. De omstandigheden maken het dat er meer kans is op fouten, maarja dat wil nog steeds niet zeggen dat die fouten ook gemaakt gaan worden. Foto;s maken gesprekken documenteren en melding maken bij de aannemer is iets wat je altijd moet doen in dergelijke gevallen. De kans dat het een staartje krijgt is als ik het zo hoor imho vrij groot.

[Voor 5% gewijzigd door twain4me op 04-01-2022 18:21]

• septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:54

septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
mevrouwKees_1 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:50:
Schilder kan alleen deze week. Dus terugkomen zit er niet bij.
Dat is toch niet jouw probleem? Dan regelt die aannemer maar een andere schilder. Juist voor de hele planningzooi neem je die beste man toch in de arm?

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19-08-2022
twain4me schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 18:17:
[...]

Zoals ik eerder al melde: de aannemer bepaald. Het is uiteindelijk zijn werk en zijn verantwoordelijkheid. als het resultaat onvoldoende is is het dan je goed recht om te klagen. De omstandigheden maken het dat er meer kans is op fouten, maarja dat wil nog steeds niet zeggen dat die fouten ook gemaakt gaan worden. Foto;s maken gesprekken documenteren en melding maken bij de aannemer is iets wat je altijd moet doen in dergelijke gevallen. De kans dat het een staartje krijgt is als ik het zo hoor imho vrij groot.
als het stucwerk net een week oud is en dan al beginnen met schuren en behangen.....
en de hele bouw nog een bende.

Onze schilder zou er niet eens aan beginnen omdat die zijn goede naam niet te grabbel wil gooien.

• mevrouwKees_1
twain4me schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 18:17:
[...]

Nou dit dus.. Ik heb , omdat de aannemer zelf momenteel vakantie heeft, dit via de app allemaal gecommuncieerd zodat het duidelijk is dat ik er niet happy mee ben en de gang van zaken niet op prijs stel. En als het eindresultaat niet in orde is dat dit dan zijn verantwoordelijkheid is.. Ik heb best een fijne aannemer verder maar soms is hij lastig in zijn communicatie of duurt het lang voordat hij reageert. Tot nu toe is alles goed gegaan moet ik er eerlijk bij zeggenl

• mevrouwKees_1
Rofdof schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:44:
[...]

als het stucwerk net een week oud is en dan al beginnen met schuren en behangen.....

Onze schilder zou er niet eens aan beginnen omdat die zijn goede naam niet te grabbel wil gooien.
Als het vlies er over een week eraf ligt het is niet mijn probleem .. dan doen ze het maar over.. Zover ben ik al... Als het door de haast die ze maken niet goed is, dan kost het hun alleen maar meer tijd.. Ik hou het laatste deel in , die 10% en dat is een best bedrag

• twain4me
Rofdof schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:44:
[...]

eens en zo ken ik er meer, maar dat is zijn keus. weglopen kan grote gevolgen hebben nu ligt werk voor het oprapen, maar er komt weer een tijd dat je afhankelijk bent van gunning. vaak gaat een relatie tussen 2 partijen al heel ver terug.

• twain4me
mevrouwKees_1 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:47:
[...]

Nou dit dus.. Ik heb , omdat de aannemer zelf momenteel vakantie heeft, dit via de app allemaal gecommuncieerd zodat het duidelijk is dat ik er niet happy mee ben en de gang van zaken niet op prijs stel. En als het eindresultaat niet in orde is dat dit dan zijn verantwoordelijkheid is.. Ik heb best een fijne aannemer verder maar soms is hij lastig in zijn communicatie of duurt het lang voordat hij reageert. Tot nu toe is alles goed gegaan moet ik er eerlijk bij zeggenl
hou vertrouwen en gezien je post in een ander topic: hou je rustig, je jaar zit er nog niet op. (ik moet zelf nog 9 maanden :'( )

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:39
Bij mij ging het ongeveer hetzelde; schade aan schilderwerk viel heel erg mee. Schilder is wel - na een eis van ons en tot irritatie van aannemer - nog een keer terug moeten komen voor wat herstelwerkzaamheden.

Wat de aannemer toen zei, en waar hij achteraf gelijk in had, is dat je daarna gaat verhuizen. Grote kans dat je daarbij ook wel een krasje of deukje in het schilderwerk krijgt. Natuurlijk wil je een piekfijn huis, maar probeer te vertrouwen op de aannemer. ALs het echt rotzooi wordt betaal je de laatste 10% niet. Maar hij heeft het waarschijnlijk 100x eerder gedaan en kan goed inschatten of het kan.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• mevrouwKees_1
twain4me schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:13:
[...]

hou vertrouwen en gezien je post in een ander topic: hou je rustig, je jaar zit er nog niet op. (ik moet zelf nog 9 maanden :'( )
Zoals ik al zei. Verder is alles goed verlopen. En ziet het er piekfijn uit. En soms is het gewoon zo’n dag dat alles niet lekker loopt en dan ook dit .. dan reageer je soms wat te :). Loopt vast goed af.

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Stucen en dan nog vlies? Die snap ik niet

• mevrouwKees_1
Henvar schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 06:45:
Stucen en dan nog vlies? Die snap ik niet
Deel is aangebouwd dus ivm scheuren vlies erop

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
mevrouwKees_1 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:38:
[...]

Deel is aangebouwd dus ivm scheuren vlies erop
Ah nou om je alvast voor te bereiden. Vlies is geen wondermiddel en als de aanbouw gaat zetten ga je wellicht geen scheuren zien maar richeltjes op de plek waar het verschil ontstaat.

• mevrouwKees_1
Henvar schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:27:
[...]

Ah nou om je alvast voor te bereiden. Vlies is geen wondermiddel en als de aanbouw gaat zetten ga je wellicht geen scheuren zien maar richeltjes op de plek waar het verschil ontstaat.
O het zal zeker werken, dat vlies vangt dat wel wat op.. iets is beter dan niets ;)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:32

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee