Concrete voorstellen om GoT te verbeteren...

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-11 16:40

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Topicstarter
Deze post is in samenwerking met Orbit gemaakt ;)

Naar aanleiding van http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/207754 willen wij jullie een paar verzoeken doen. Nu is dit al vaker gedaan, maar er werd tot dusver geen actie ondernomen, laat staan serieus door wat modjes op gereageerd (no flames). We willen met dit topic met wat concrete voorstellen komen en hopen dat deze serieus in overweging worden genomen:

-Een duidelijkere search knop, niet zo verborgen als nu.
-Een soort knowledge database, voor de uitleg zal ik Orbit wel ff quoten uit bovenstaand topic:
De search is niet meer toerijkend. Ik heb dan ook 'ooit' een topic geopend (verloren gegaan in BC3) waarin ik het id oppperde om aan GoT een 'knowledge database' te koppelen waar we mooi geordend artikeltjes plaatsen die een bepaald probleem toelichten en oplossen. En volgens mij kan dat snel gebeuren. De topics die daadwerkelijk een oplossing bieden voor een bepaald probleem moeten dan door een bepaald persoon (nieuwe soort 'mod'?) geconcentreerd worden in een klein artikeltje waarn het toegevoegdkan worden aan de 'knowledge database'. Vind er iemand een fout of een beter oplossing in een van die artikels dan kan hij de verantwoordelijke mailen voor dat onderwerp om het artikeltje aan te passen dan wel up te daten.
Hierbij lijkt het mij (Neman) nog handig dat de users zelf vrij direct invloed hebben op de artikelen, want anders hebben jullie modjes geen vrije tijd meer ;). Ik doel hier dus niet op het editten van andermans artikelen! Alleen dat we allemaal onze eigen artikelen kunnen posten in de knowledge database en die later kunnen wijzigen... Het is uiteraard niet de bedoeling dat er meerdere artikelen over hetzelfde onderwerp in de KB komen, in zo'n geval moet er wel ff een mod bij te pas komen.

-Een pauze van een paar uur tussen registeren en de mogelijkheid hebben om daadwerkelijk te posten. Dit voorkomt overhaastig posten en in die tussentijd gaan ze andere oplossingen zoeken (search ed) om aan hun hulp te komen.

Dit was het wel zo'n beetje, zou mooi zijn als we dit binnen niet al te lange tijd in de praktijk zien komen. May the force with us ;)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-12 10:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

-Een pauze van een paar uur tussen registeren en de mogelijkheid hebben om daadwerkelijk te posten. Dit voorkomt overhaastig posten en in die tussentijd gaan ze andere oplossingen zoeken (search ed) om aan hun hulp te komen.
Dat lijkt me niet wenselijk. Het leidt tot irritatie en bij de tweede vraag die een nieuwe user wil stellen is het beoogde effect al weer verdwenen omdat hij/zij toch kan posten wanneer hij wil.

Een knowledge base is meer iets voor Tweakers.net. Prijsinformatie + reviews + driver updates + specs + ervaringen + knowledge base allemaal gekoppeld op product.

Men zou de topics ook democratisch een soort van niveau (newbie/norm/die-hard) kunnen toekennen zodat de die-hards zich niet meer hoeven te storen aan newbie topics. Maarja, dan krijg je weer gezeik van users die menen dat hun topic in de verkeerde categorie zit.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op woensdag 22 augustus 2001 22:44 schreef Femme het volgende:

Men zou de topics ook democratisch een soort van niveau (newbie/norm/die-hard) kunnen toekennen zodat de die-hards zich niet meer hoeven te storen aan newbie topics. Maarja, dan krijg je weer gezeik van users die menen dat hun topic in de verkeerde categorie zit.
Dat is laatst nog afgewezen, moet je ff de search gebruiken :P Dan krijg je dat veel topics niet beantwoord worden, en das niet lievv.
Een knowledge base is meer iets voor Tweakers.net. Prijsinformatie + reviews + driver updates + specs + ervaringen + knowledge base allemaal gekoppeld op product.
Een paar maanden geleden werd ons nog verteld dat er een KB voor GoT kwam...

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-12 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op woensdag 22 augustus 2001 22:38 schreef Neman het volgende:
Naar aanleiding van [topic=207754] willen wij jullie een paar verzoeken doen.
Waarom wordt dit niet gewoon omgezet? Anyway, dan zit je hier in LA een stuk beter dan dat vorige topic in SG
We willen met dit topic met wat concrete voorstellen komen en hopen dat deze serieus in overweging worden genomen:
Ok, ga ik de ideeen even uitwerken ;).
Ik weet niet of je het zult geloven maar daar heeft gisteren nog een topic in het crew forum overgestaan :) Daarnaast komt in de nieuwe versie van de FAQ nog extra duidelijk te staan dat de search gebruikt mag/moet worden.
-Een soort knowledge database, voor de uitleg zal ik Hierbij lijkt het mij (Neman) nog handig dat de users zelf vrij direct invloed hebben op de artikelen, want anders hebben jullie modjes geen vrije tijd meer ;)
Dat is al een paar keer naar voren gekomen en volgens mij loopt het telkens stuk op het feit dat het veel tijd kost om te maken en te onderhouden en het feit dat het lastig is om een met een praktische oplossing te komen.
Lijkt me helemaal geen slecht idee. Zullen 'we' voorstellen op bugs.topix.nl (feature requests mag je als user daar ook doen btw ;)).
Dit was het wel zo'n beetje, zou mooi zijn als we dit binnen niet al te lange tijd in de praktijk zien komen.
Punt 1 en 3 zouden vrij snel moeten kunnen maar punt 2 verwacht ik niet 1, 2, 3 ;)
P.s. Nog een klein verzoekje: zou er een 'Personal Active Topics' item in het menu kunnen komen? Is handig als je de topics waarin je zelf hebt gepost een beetje wilt volgen...
Uhm, klik eens op je eigen naam naast een post? 8-)

• Mister_X
  • Laatst online: 26-10 10:22
Op woensdag 22 augustus 2001 22:44 schreef Femme het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet wenselijk. Het leidt tot irritatie en bij de tweede vraag die een nieuwe user wil stellen is het beoogde effect al weer verdwenen omdat hij/zij toch kan posten wanneer hij wil.

tja, eigenlijk moet je zo'n forum als dit niet TE ingewikkelt maken, het is, buiten kleine bugs om, eigenlijk goed genoeg zo, elke die-hard is er zich van bewust dat hier ook newbe's /wanabe's zitten en als die die-hards dat niet tof vind maken ze maar hun eigen forum, het zijn immers "die-hards"

en sommige newbee topics zijn best wel leuk hoor :) .

• Exirion
  • Laatst online: 10:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 22 augustus 2001 22:38 schreef Neman het volgende:
Dat is een optie, maar er komt binnenkort in de FAQ van GoT een beschrijving van de Search met eventueel wat uitleg over hoe de Search te gebruiken. Dat zou voldoende moeten zijn om iedereen op de hoogte te laten zijn van het bestaan van de Search.
Hierbij lijkt het mij (Neman) nog handig dat de users zelf vrij direct invloed hebben op de artikelen, want anders hebben jullie modjes geen vrije tijd meer ;)
Absoluut oneens. Met de Search is vrijwel alles te vinden, maar het is gewoon jammer dat mensen te lui zijn om de Search te gebruiken (posten is lekker makkelijk), of dat ze niet goed weten hoe ze iets met bepaalde trefwoorden kunnen vinden.

De Search voldoet prima, en een knowledge base kost alleen maar onnodig veel werk. Bovendien ben ik bang dat users er (per ongeluk of opzettelijk) een bende van maken als ze het beheer over de knowledgebase in handen krijgen. En voor de mods is het gigantisch veel werk om alle topics uitputtelijk te gaan lezen om alles in de knowledgebase te zetten. Het idee is gewoon niet haalbaar.
Dat zou best een idee kunnen zijn, maar aan de andere kant komt dat ook wel erg streng over voor iemand die zich registreert met het idee dat ie na maanden lurken nu eindelijk eens wat kan gaan posten. (dat iemand zich net registreert zegt lang niet altijd dat diegene nog niks van GoT weet en er niks gelezen heeft/gesearcht heeft)
P.s. Nog een klein verzoekje: zou er een 'Personal Active Topics' item in het menu kunnen komen? Is handig als je de topics waarin je zelf hebt gepost een beetje wilt volgen...
Die bestaat al: in de index van GoT klik je gewoon op je nickname bovenin het scherm en voila :) En anders zet je gewoon een search op je eigen nickname bij de Quick Links in Windows (in je taskbar).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Neman

Neman

Topicstarter
Die bestaat al: in de index van GoT klik je gewoon op je nickname bovenin het scherm en voila :)
Thanks! Problem solved ;)

• Femme
  • Laatst online: 02-12 10:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het probleem is dat sommige die-hards niet kunnen leven met de newbie topics. Zelf heb ik er niet zo'n moeite mee, ook niet bij hele luie newbies. Het is erg simpel: de newbies vriendelijk helpen of anders gewoon uit dat topic blijven. Al vragende gaan de newbies er meer van snappen en evoluëren zij tot echte die-hards... :)

Zo'n knowledge base is natuurlijk een erg mooi idee, maar is niet zo van *klik*sleur*klik*pleur klaargeprogd.

• saviour
  • Niet online
Absoluut oneens. Met de Search is vrijwel alles te vinden, maar het is gewoon jammer dat mensen te lui zijn om de Search te gebruiken (posten is lekker makkelijk), of dat ze niet goed weten hoe ze iets met bepaalde trefwoorden kunnen vinden.
Vaak zie je door de bomen het bos niet meer...

• saviour
  • Niet online
Wat betreft de KB, ik meen me te herinneren dat veel users zich daarvoor wilde inzetten dmv stukjes schrijven etc.

• Onno
  • Niet online
Op woensdag 22 augustus 2001 22:53 schreef Femme het volgende:
Het is erg simpel: de newbies vriendelijk helpen of anders gewoon uit dat topic blijven. Al vragende gaan de newbies er meer van snappen en evolueren zij tot echte die-hards... :)
* Onno is het eens *helemaal* met Femme eens. :)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12 21:38

JT

VETAK y0

Ik ben het toch wel eens met een grotere search knop....hierdoor valt het meer op en zullen mensen er eerder aan denken. Tevens zou het wel mooi zijn als de search word verbeterd zodat ie wat doelgerichter zoekt.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Orbit
  • Laatst online: 15-05 18:36
Op woensdag 22 augustus 2001 22:49 schreef Exirion het volgende:

De Search voldoet prima, en een knowledge base kost alleen maar onnodig veel werk. Bovendien ben ik bang dat users er (per ongeluk of opzettelijk) een bende van maken als ze het beheer over de knowledgebase in handen krijgen. En voor de mods is het gigantisch veel werk om alle topics uitputtelijk te gaan lezen om alles in de knowledgebase te zetten. Het idee is gewoon niet haalbaar.
De search voldoet zeker en vast NIET, vele topics zijn niet 100% afgewerkt en vaak is het niet erg eenvoudig om tussen 25 blz van 25 posts de eigenlijke oplossing te vinden.

USers mag je ZEKER GEEN directe invloed geven op die Knowledge Database (KDB) om een chaos te voorkomen. De taak moet natuurlijk ook neit zomaar in de schoenen van een modje geschoven worden, om de eenvoudige reden dat het niks met modereren te maken heeft. Ik noem z'n naam nog maar eens, maar DaBit kan volgens mij in het DH OC en Casemod forum zowat 50% van de interesante topics omzetten in een artikeltje voor het nageslacht.

Als ik aan de KDB denk, denk ik helemaal niet aan mode gerichte topics, een vraag zoals 'wat is het beste socket A mobo' moete ndaar neit in behandeld worden om de eenvoudge reden dat daar geen antwoord op is dat langer stand houd dan 1 week (als er al een antwoord is). MAar vragen zoals ' hoeveel druk meot ik op m'n TEC zetten' is een vraag waar de verhouding inspanning en nut in balans is, over 1 jaar is die druk namelijk nog steeds zo hoog.

Snap je?
Dat zou best een idee kunnen zijn, maar aan de andere kant komt dat ook wel erg streng over voor iemand die zich registreert met het idee dat ie na maanden lurken nu eindelijk eens wat kan gaan posten. (dat iemand zich net registreert zegt lang niet altijd dat diegene nog niks van GoT weet en er niks gelezen heeft/gesearcht heeft)
Door er een uurtje pauze in te lassen kan je eenvoudig de volgende sit's tegen gaan:

- Effe een kloon maken voor de gein (moet dan al met voorbedachte rade)
- Na een ban snel opnieuw reggen.

Overhaast registreren wordt zo tegen gegaan.

BTW, ik zou ook accounts deleten die ouder zijn dan 6 maand.

• Neman

Neman

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 22:49 schreef Exirion het volgende:

De Search voldoet prima, en een knowledge base kost alleen maar onnodig veel werk. Bovendien ben ik bang dat users er (per ongeluk of opzettelijk) een bende van maken als ze het beheer over de knowledgebase in handen krijgen.
Met dat directe invloed hoef je toch geen invloed te hebben op andermans artikelen? In dat geval kun je alleen je eigen artikelen vern**ken, dat doet niemand (hoop ik). Je bent gewoon verantwoordelijk voor je eigen artikelen.
Op woensdag 22 augustus 2001 22:54 schreef saviour het volgende:

Wat betreft de KB, ik meen me te herinneren dat veel users zich daarvoor wilde inzetten dmv stukjes schrijven etc.
Kijk eens aan, sluit mooi aan op m'n bovenstaande reactie :)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op woensdag 22 augustus 2001 22:54 schreef saviour het volgende:
Als die users er zijn, en die zullen er ongetwijfeld zijn, dan zou dat ook een idee zijn om dat buiten GOT te doen, dat die users (gerespecteerde users, die elk hun erkende specialiteiten hebben) zon stukje schrijven, en dat er dus een site los van GoT komt. Hier zou eventueel naar gelinkt kunnen worden in de FAQ van de subfora.

Dan krijg je een mooie site, met een mooie database, en dan te hopen krijg je mooie stukjes zoals die van Ecteinascidin (in een keer goed :P ).

edit: en ook deze van hem is heel erg goed. (deze bedoelde ik eigenlijk oorspronkelijk :P ). Stel dat er zo'n uitgebreide database komt, geschreven door users, dat zou erg mooi zijn.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Orbit
Het probleem is dat sommige die-hards niet kunnen leven met de newbie topics. Zelf heb ik er niet zo'n moeite mee, ook niet bij hele luie newbies. Het is erg simpel: de newbies vriendelijk helpen of anders gewoon uit dat topic blijven. Al vragende gaan de newbies er meer van snappen en evoluëren zij tot echte die-hards... :)

Zo'n knowledge base is natuurlijk een erg mooi idee, maar is niet zo van *klik*sleur*klik*pleur klaargeprogd.
Idd, er zal tijd in kruipen

maar het kan wel eenvoudiger hoor, bij vele helpdesk fora make nze gewoon een duplicaat van het gewone forum maar da nzonder dat er mogelijkheden zijn om te poste ndoor gewone users.

Lijkt me 'vrij' eenvoudig, niet?

Persoonlijk vind ik dat z'n knowledge database wel gepaard moet gaan met een kleine webspace zodat eventuele afbeeldingen ZEKER online blijven (ook vaak een probleem bij somige topics)

• Orbit
Op woensdag 22 augustus 2001 23:02 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Als die users er zijn, en die zullen er ongetwijfeld zijn, dan zou dat ook een idee zijn om dat buiten GOT te doen, dat die users (gerespecteerde users, die elk hun erkende specialiteiten hebben) zon stukje schrijven, en dat er dus een site los van GoT komt. Hier zou eventueel naar gelinkt kunnen worden in de FAQ van de subfora.

Dan krijg je een mooie site, met een mooie database, en dan te hopen krijg je mooie stukjes zoals die van Ecteinascidin (in een keer goed :P ).
Kan jij een site maken met de qualiteit van GoT en T.net? En da n zwijg ik nog over de hosting en de servers enz...

Dead end ...

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op woensdag 22 augustus 2001 23:07 schreef Orbit het volgende:

[..]

Kan jij een site maken met de qualiteit van GoT en T.net? En da n zwijg ik nog over de hosting en de servers enz...

Dead end ...
Ik zeg ook niet dat het makkelijk is (of dat ik het kan :+ ), maar als er werkelijk behoefte aan is, en de mods vinden het hier niet haalbaar, maar dr zijn wel users die er zich voor in willen zetten, kun je imho toch een aardig eind komen.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• JT

JT

VETAK y0

Btw, ik wil wel meewerken aan de KDB als het doorgaat.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Neman

Neman

Topicstarter
Btw, ik wil wel meewerken aan de KDB als het doorgaat.
Misschien is het tijd voor een recente poll, om te peilen hoeveel mensen er artikelen willen schrijven? Of anders een website, waar we ons aan kunnen melden of zo?

• JT

JT

VETAK y0

Moment, ik ga ff een poll maken.

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

ff overnieuw mensen, vorige poll was brak. SORRY !

Ecodan warmtepomp

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
En de codebase hoe zit het daar mee?

Verwijderd

Ik heb al een keer wat geprobeerd wat op te zetten voor webdesign&graphics, maar daar ben ik nooit verder meegegaan...
Ik vind een knowledge base een heel goed idee... :)

En over de search knop is ook een goed idee...

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Leuke ideeen, maar deze dingen zullen de levensvatbaarheid van tnet/got niet erg vergroten.

Mijns insziens is het nu de tijd om de boel eens grondig te her-evalueren en uit de hobby-sfeer te halen.

Dus starten van scratch, met een professioneel businessplan.
En dan natuurlijk wel genoemde dingen als kennismanagement meenemen, maar de focus moet liggen op de klant.
Zelf ben ik ook zoiets aan het overwegen, maar tnet/got heeft het voordeel van een aanwezige grote userbase.

Who is John Galt?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op donderdag 23 augustus 2001 09:51 schreef Llewella het volgende:
Ik heb al een keer wat geprobeerd wat op te zetten voor webdesign&graphics, maar daar ben ik nooit verder meegegaan...
Kan me voorstellen, nogal wat werk. Maar weet ook niet of het (doel ik met name op W&G) nodig is. Stikt van de knowledge-bases op internet wat betreft W&G. Ik geloof nog steeds in het trainingen geven in: "hoe zoek en vooral vind ik op internet" :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 00:49
Ik ben het eens met Femme dat een knowledgebase voor known problems en oplossingen met hardware en/of software beter op T.net past......het idee van een knowledge base op GoT is al verschilllende keren besproken (ook intern (GoT Crew))....en ik denk dat het eigenlijk onhaalbaar is.......btw.......GoT is al de grootste knowledgebase die ik ken.....en van de vragen die ik had heb ik vrijwel altijd het antwoord kunnen vinden via de search.

Search duidelijker maken is gisteren een topic over gestart in GoT Crew met een erg goed idee van Tom.....dit zal asap worden doorgevoert (we zijn helaas met het doorvoeren van dat soort wijzigingen afhankelijk van derden).

Vertraging registereren > posten lijkt mij slecht idee......als ik me ergens op een forum registreer doe ik dat meestal omdat ik een vraag heb waarop ik via search van dat forum niet het antwoord heb kunnen vinden of omdat ik wil reageren op een topic van iemand.......ik wil dan dus gelijk kunnen posten.

Dit soort suggesties zijn trouwens bijzonder welkom; goed verwoord...en concreet. Bedankt voor het meedenken :).

• Diamon
  • Laatst online: 02-12 11:27

Diamon

The Weird One

Ik quote me zelf effe, lijkt me opzich wel haalbaar (niet het quoten :) )
Op zondag 19 augustus 2001 01:16 schreef Diamon het volgende:
Het niveau van de techforums zijn in het algemeen wel okay.
Alleen die onzinnige postings van die nieuwe users irriteren me, dus ook deze onzinnige topic's.
Bv de eerste reactie op mijn draadje: Favorieten W2k op andere partitie is een goed voorbeeld hiervan.
En tegen dit soort forum misbruik mag best harder worden opgetreden.

T''sja, mij hoor je niet zeggen dat SG, HK weg mogen.
Op sommige momenten zijn er best leuke draadjes, al mis ik de serieuze reacties op topic's (en vice versa) daar wel.

Misschien is iets van een punten systeem een oplossing.
Dat bepaalde users rechten toegekend krijgen om punten te geven.
Bv op dezelfde manier, als nu de Modjes te werk gaan.
10 users per forum ofzo, en dat deze users zijn gekozen door de Adjes/Modjes.
Users kunnen dan een aanvraag indienen om deze rechten te krijgen, en dmv een search kunnen ze kijken of die user idd kennis van zaken heeft, om andere nieuwe leden te beoordelen.

O'ja, deze users met die rechten kunnen dus ook weer punten afnemen.
Dit moet dan wel via één of meerdere Adje/Modje beoordeeld worden (bv modje van het betreffende forum).

Ben benieuwd of dit idee haalbaar is, lijkt mij namelijk wel.
En door de invoering hiervan, zullen de techforums weer worden wat ze ooit geweest zijn.

Ps, een goed voorbeeld dat een "nieuwe" user ook iets te bieden heeft, kun je ook in Favorieten W2k op andere partitie lezen.
Deff geeft namelijk de oplossing voor mijn probleem/vraag.

Daarvoor mijn dank Deff :)

And The Only One

Verwijderd

Ik heb de thread niet gelezen, dus ik weet niet of het al gezegd, maar ik doe het voor de zekerheid nog een keer :

Zet onder de verstuur/post knop (die ik dus nu zie als ik dit bericht aan het tikken ben) een berichtje als "Gebruik eerst de search (link uiteraard) om te kijken of je vraag niet eerder is gesteld" of iets dergelijks.

Volgens mij vergroot dat het gebruik van de search enorm.

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 22 augustus 2001 23:35 schreef JT het volgende:
Poll is hier
Erg weinig reacties....kan deze poll anders niet in SG worden gezet bovenaan op eenzelfde manier als de faq enzo ?

Ecodan warmtepomp

• Neman

Neman

Topicstarter
Op donderdag 23 augustus 2001 21:09 schreef JT het volgende:

[..]

Erg weinig reacties....kan deze poll anders niet in SG worden gezet bovenaan op eenzelfde manier als de faq enzo ?
Ja, goed idee! Relatief is de meerderheid nu voor die KDB, maar absoluut gezien zijn het er maar weinig ;). Misschien kan 'ie zelfs op de home van tweakers.net als poll?

• JT

JT

VETAK y0

[..]

Hallo, modjes ??? Sind sie da ?

Ecodan warmtepomp

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 07:23

een beetje in het kader "jij bent ook niet geboren met al die kennis" klopt dit als een bus.

ik dacht ook eigenlijk dat GoT hier ook voor bedoelt is ?

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• sorted.bits
  • Laatst online: 05:32
Ok, in de Index is al een knop om gelijk te zoeken op je naam, maar het liefst zou ik die knop overal tot mijn beschikking hebben, kan hij niet verwerkt worden in de "profile|register|prefs....." balk?

Verder, mmm misschien gaat het een beetje te ver? Maar is het misschien handig om een topicstarter een soort van waardering over de oplossing te laten geven, bijvoorbeeld 5 punten ofzo, en mindere oplossingen (misschien moeilijker of zo) gewoon minder punten?

Als je dan zoekt op keywords, dan het topic met het meeste aantal punten (wat dus voldoet aan die keywords) bovenaan.

Misschien is het leuk om er gelijk een soort van stat aan te hangen, zodat je dus niet alleen door VEEL posten een status krijgt (weet niet zeker of dat zo is) maar ook door erg behulpzaam te zijn. Zo kan je voorkomen dat mensen lopen te posten en te posten en te posten terwijl ze eigenlijks helemaal geen reet zeggen, nu kan je ze gewoon beoordelen aan de hand van de punten die ze hebben.

EDIT : mmm min-punten geven zou ik niet doen, dat is niet leuk op een forum en ook in de HK geen punten geven ;) want dat gaat toch nooit ergens over

Mmm, lijkt mij wel enorm koel, maar of dit haalbaar is :?

• 4of9
  • Laatst online: 13-12-2024

Ik ben het helemaal met deze stelling eens.

Het zijn de bezoekers die GoT maken of breken, dus gewoon een kwestie van instelling.

Als je meteen in iedere toppic begint te blaten over de search en "het newbee zijn" etc. bevorderd dat echt niet de sfeer enzo op GoT.

* 4of9 denkt dat de meeste mensen gewoon ff hun attitude moeten aanpassen

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• McVirusS

[..]

GoT is geen democratie......dus al is 80% van GoT voor een knowledgebase is het nog niet zeker dat die er komt......er wordt natuurlijk wel naar users geluisterd......maar uiteindelijk is het een beslissing van de GoT Crew denk ik.

We gaan geen waarderingsyssteem invoeren op dit forum......in deze kan je de argumentatie daar voor vinden.

• sorted.bits
Op vrijdag 24 augustus 2001 12:31 schreef McVirusS het volgende:

[..]

GoT is geen democratie......dus al is 80% van GoT voor een knowledgebase is het nog niet zeker dat die er komt......er wordt natuurlijk wel naar users geluisterd......maar uiteindelijk is het een beslissing van de GoT Crew denk ik.

We gaan geen waarderingsyssteem invoeren op dit forum......in deze kan je de argumentatie daar voor vinden.
Dude, als je het goed gelezen had, dan had je gezien dat mijn voorstel wel degelijk anders was dan die van die topicstarter. Als je het de volgende keer effe GOED leest, misschien geef je dan een relevant antwoord?

Natuurlijk zijn er redenen om het niet te doen, maar zouden er bij dit voorstel geen redenen zijn om het wel te doen? Iedereen wil het overzichtelijker, en als de topicstarter de enige is die kan waarderen, dan is er toch ook niet zo'n geklooi als op tweakers.net ?

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:15

Daniel

Kapitein NCC-1701
Voortboordurend op het idee van XTracer: ik zou het niet met punten doen maar simpelweg de topicstarter de mogelijkheid kunnen geven om bij een bepaalde reply een 'flag' te plaatsen. Die flag geeft aan dat die reply de oplossing voor het probleem geeft of flink geholpen heeft oid.

Topics met een flag komen dan bovenaan bij een search-opdracht en evt. kun je een ranglijst maken van meest behulpzame users (hoe meer flags je hebt, hoe nuttiger je replies zijn)

• sorted.bits
Ja, daar ben ik het ook wel mee eens, hehe, maar of je nu in je profiel : Flags of Punten hebt staan maakt natuurlijk niet uit, maar het maximum aantal flags/punten per reply is natuurlijk 1.

Edit : Oh kut, ik moet beter lezen, sorry dudes

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:15

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op vrijdag 24 augustus 2001 13:41 schreef XTracer het volgende:
Ja, daar ben ik het ook wel mee eens, hehe, maar of je nu in je profiel : Flags of Punten hebt staan maakt natuurlijk niet uit, maar het maximum aantal flags/punten per reply is natuurlijk 1.

Edit : Oh kut, ik moet beter lezen, sorry dudes
Hehe, je haalde dat stukje net weg :)

Ik zou flags in de thread zelf onzichtbaar houden omdat je anders gegarandeerd users krijgt die op de eerste de beste reply een flag zetten om te zorgen dat meer mensen hun topic gaan lezen...

• McVirusS
Op vrijdag 24 augustus 2001 12:51 schreef XTracer het volgende:

[..]

Dude, als je het goed gelezen had, dan had je gezien dat mijn voorstel wel degelijk anders was dan die van die topicstarter. Als je het de volgende keer effe GOED leest, misschien geef je dan een relevant antwoord?

Natuurlijk zijn er redenen om het niet te doen, maar zouden er bij dit voorstel geen redenen zijn om het wel te doen? Iedereen wil het overzichtelijker, en als de topicstarter de enige is die kan waarderen, dan is er toch ook niet zo'n geklooi als op tweakers.net ?
Pfft, ik weet ook wel dat dat een heel ander voorstel was.......het ging erom dat er in die thread stond waarom er geen punten aan threads werden gegeven. Vind een eventueel flagsysteem ook behoorlijk fraudegevoelig.

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Ehm, een concreet voorstel:
Na registratie automatisch FAQ voor je neus, en bij eerste keer binnenkomen op bepaald forum.

Search op persoon in thread mogelijk maken, hoevaak zoek je geen post van iemand in 13 pagina's?

Mogelijkheid refresh bij nieuwe reply, automatisch uiteraard...

• sorted.bits
Op vrijdag 24 augustus 2001 14:06 schreef McVirusS het volgende:

[..]

Pfft, ik weet ook wel dat dat een heel ander voorstel was.......het ging erom dat er in die thread stond waarom er geen punten aan threads werden gegeven. Vind een eventueel flagsysteem ook behoorlijk fraudegevoelig.
Waarom geef je dan niet gewoon een normale reply met een motivatie? Het lijkt wel alsof je niet open staat voor ideeen. (is dat wel zo?)

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 24 augustus 2001 12:31 schreef McVirusS het volgende:

[..]

Nee, maar als bijvoorbeeld 80 % voor is, zou dat wel de reden kunnen zijn om jullie over de streep te trekken als jullie een beetje twijfelen...

Ecodan warmtepomp

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:55
Een knowledgeBase zou wel heel erg mooi zijn maar ik denk dat het beter op zijn plek zal zijn op t.net zelf ipv GoT. Zoals Femme ook al aangaf, daar gaat tijd in zitten en het is idd niet zo van copy & paste.

De search en newbie posts werken elkaar helaas tegen. Er komen steeds vaker newbie topics, heel vaak van luie mensen maar ook van mensen die daadwerkelijk de search gebruiken. Probleem alleen is dat er al zo veel newbie topics zijn geweest dat een search soms simpelweg teveel results opleverd.

Moet je eens zoeken bv op Abit KT7, je ziet echt door de bomen het bos niet meer hoor en dan snap ik heel goed dat mensen weinig zin hebben om alles door te spitten.

Mischien zou een geavanceerdere search een oplossing bieden. Ik richt hier op een aantal dropdown boxes waarin je het type hardware aangeeft, het soort probleem en eventueel bijhorende onderdelen die mogelijk een probleem veroorzaken. Een zelfde zou kunnen voor software, waar je je OS kan selecteren en dat soort zaken.

Vervolgens met die input en mischien een variabel veld zoals de huidige search maak je het users mogelijk om sneller aan informatieve results te komen.

Ik mik dus op een search met wat meer vaste input mogelijkheden waar gewoon wat betere results worden uitgespuugd ipv een search op bv Duron 800mhz en KT7 waar je vervolgens 10 pagina's aan results voor krijg.

Een knowledge base zou mooi zijn maar geen exacte oplossing aangezien er zoveel problemen kunnen zijn kwa hardware en je niet elk probleem kan beschrijven laat staan de oplossing. Ik denk dat dus een meer geavanceerde search een betere oplossing is.

Ik heb het er net over met Exirion en tja...mijn voorstel is eigenlijk net zo moeilijk haalbaar als de KB zelf.

• JT

JT

VETAK y0

Maar als je nou 10 man hebt of meer die willen meewerken.....dan ist toch goed haalbaar, of niet soms ?

Ecodan warmtepomp

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-12 21:11
[met de deur in huis vallen mode]

Newbies
Deze post uit dit topic vind ik een erg goed idee, te meer dat zelf ik na bijna 2 jaar GoT alle knopjes nog niet ken :):
Op maandag 20 augustus 2001 17:00 schreef BBK het volgende:
Als je het zo moeilijk maakt (voor newbies) dan denk ik dat je geen overbodige luxe zo zijn als mensen bij het registreren wat uitleg te zien krijgen over hoe het allemaal werkt. Dus gewoon een normale Got screendump met allerlei teksthokjes met uitleg over wat die knoppen doen.

En dit tijdens het registratieproces.
Dit zou je dan ook in een soort newbie faq kunnen doen ("GoT: hoe werkt het nu helemaal?"), met daar bij de basic rules en een verwijzing naar de 'echte' FAQ.

Verder nog een een soort FAQ/pagina, met daarin verwijzingen naar kennis in/voor de verschillende fora. Zoals bijv de handleiding zelf een pc bouwen en verwijzingen naar de betere scripting sites.

Search
Is het niet mogelijk een soort van advanced search te maken, zoals je nu al bij zoekmachines ziet, zodat je je zoekquery nog kunt verfijnen in de resultaten?
[/met de deur in huis vallen mode]
Pagina: 1