Net ingetrokken en buren klagen al over overlast

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 37.654 views

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:24:
[...]

Mijn god, wat kan je overdrijven zeg. Alsof 2 uur op een Zaterdag zo raar is... volgens mij niet als je 20/30 bent hoor. |:(
Echt what the fuck? I hoop echt enorm nu dat nooit in mijn leven dat ik mensen zoals jou (of degene die jouw upvoten) als buren krijg. Dat het een keer kan gebeuren bij echt specifieke gebeurtenissen, sure. Maar wekelijks tot diep in de nacht je buren wakker houden als iets volkomen normaals te zien? Echt waar, wat is er dan mis met je.

En ik ben begin 30, en wil ook gewoon slapen. Dat jij tot 2 uur wat wil doen, prima. Maar daar hoeven andere geen last van te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Toke_gt schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:27:
[...]

Dat wilde TS ook helemaal niet. De buren bleken er veel meer last van te hebben dan hij had ingeschat. Dat kan gebeuren toch? Hij pakt het ook gewoon goed op met maatregelen die het geluid moeten tegengaan. Lijkt me een prima reactie.
Oh helemaal mee eens. Mijn reactie was op degene hier die het normaal vinden om tot diep in de nacht hun buren wakker te houden wekelijks.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sissors schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:03:
[...]

Echt what the fuck? I hoop echt enorm nu dat nooit in mijn leven dat ik mensen zoals jou (of degene die jouw upvoten) als buren krijg. Dat het een keer kan gebeuren bij echt specifieke gebeurtenissen, sure. Maar wekelijks tot diep in de nacht je buren wakker houden als iets volkomen normaals te zien? Echt waar, wat is er dan mis met je.

En ik ben begin 30, en wil ook gewoon slapen. Dat jij tot 2 uur wat wil doen, prima. Maar daar hoeven andere geen last van te hebben.
Je doet zoooveel aannames in je post, ongelofelijk. Geen normaal gesprek te voeren op deze manier.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:04:
[...]

Je doet zoooveel aannames in je post, ongelofelijk. Geen normaal gesprek te voeren op deze manier.
En welke aannames gaan het dan over precies? Dat tot 2 uur 's nachts met vrienden zijn normaal wekelijks iets is, komt van jou af. Dat je buren er wakker van liggen is het hele onderwerp van dit topic. Als jij vrienden langs hebt en de buren hebben er geen last van, tja al doe je het elke dag tot 5 uur 's nachts, dat is uiteraard geen probleem. Maar de hele reden van dit topic is dat de buren er wel wakker van liggen.

Edit: En nog een keer overgelezen, het was van jou direct een reactie op mijn post dat ik het niet normaal vind je buren tot 2 uur wakker te houden, jouw reactie daarop was dat tot 2 uur 's nachts op een zaterdag normaal moet zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Sissors op 01-02-2022 10:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-05 13:55
Wat een overtrokken reacties allemaal zeg...

Af en toe een feestje op zaterdag tot 02:00 kan best zolang je de buren gewoon tijdig op de hoogte brengt.
Het valt of staat met communiceren.

Gewoon blijven praten met de buren als je weer een feestje geeft die tot 02:00 kan gaan duren.
En inderdaad probeer het geluid binnen de muren te houden ipv buiten dan komt dat echt wel goed.

De buren moeten ook wennen aan jullie als nieuwe buur. Misschien waren de vorige bewoners wel heel stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:42
flyyy schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:10:
Wat een overtrokken reacties allemaal zeg...

Af en toe een feestje op zaterdag tot 02:00 kan best zolang je de buren gewoon tijdig op de hoogte brengt.
Het valt of staat met communiceren.

Gewoon blijven praten met de buren als je weer een feestje geeft die tot 02:00 kan gaan duren.
En inderdaad probeer het geluid binnen de muren te houden ipv buiten dan komt dat echt wel goed.

De buren moeten ook wennen aan jullie als nieuwe buur. Misschien waren de vorige bewoners wel heel stil.
Minder praten en meer luisteren zou mijn advies zijn. Mijn buurman praat ook vooral maar luistert niet naar mijn bezwaren (of het interesseert hem niet) .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ikswarom
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08-05 22:53
TS, het blijft lastig dit soort dingen. Zoals je ziet aan de reacties vindt de ene dat het stil moet zijn om tijdstip x, en de andere vindt van niet. Mensen zijn verschillend en ervaren dit soort geluiden ook anders. Je hebt overlast veroorzaken maar ook overlast ervaren. Uiteindelijk moeten jullie er samen uitkomen en dat kan alleen door beide wat water bij de wijn te doen.

Ik zou absoluut geen bloemen, wijntjes of wat dan ook als excuses geven. Je was zelf van geen kwaad bewust, dus je hebt eigenlijk niks fout gedaan. Als je hier nu niet van zal leren en bij volgende 'feestjes' hetzelfde overlast veroorzaken, dan is het een ander verhaal. Maar volgens mij heb je goede bedoelingen en wil je heus wel rekening houden met de buren. Ik zou ze niet gaan belonen omdat ze klagen. Blijf wel vriendelijk, begrijpend en geef aan dat je rekening met ze gaat houden. Vergelijkingen met voormalige buren heb je ook helemaal niks aan, want jij bent niet die oude buurman.

Probeer er niet al te veel mee te zitten en probeer ook om ze zoveel mogelijk tegemoet te komen, mits dit redelijk is. Als jij alles hebt gedaan wat je kan doen en wat redelijk is, dan moet je daar vrede mee hebben. Je hoeft echt niet continu op je tenen te lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 590973

DennusB schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:25:
[...]

Lijkt me sterk dat ze je stembanden in beslag gaan nemen 8)7
Bij erge overlast nemen ze die gewoon met mens en al mee na het politiebureau.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
bie100 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:34:
[...]

ja dat begrijp ik leefgeluiden . maar als iemand die naarst je woon zijn muziek tussen 7 uur en 22 uur elke dag keihard zet dan mag dat want dat staat ergens beschreven?. vraag me eigen af waar dat beschreven staat maar goed
Onderdeel van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) van Nederlandse Gemeenten.

Er zijn - soms - kleine verschillen tussen lokale implementaties, maar door de bank genomen is het redelijk uniform. Amsterdam is bijvoorbeeld een van de weinige gemeenten waar 23.00 als stiltegrens wordt gesteld, een uur later dan de standaard van 22.00.

Leefgeluiden is iets wat ook gewoon onderhevig is aan bepalingen als onderdeel van APV.

Dit staat trouwens allemaal los van wat voor bedrijven geldt, dat is dan weer de Milieuwet.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:37
Mustang24 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:23:
[...]

De vloer ligt er in en gaat er de komende tijd waarschijnlijk ook niet uit...

Het schuiven van de stoelen resoneert door in de vloer en dat hoor je gewoon erg goed blijkt. Met viltjes eronder is dit bijna helemaal opgelost en met stoelen met slede poten zou het opgelost moeten zijn.

Het is niet dat er klachten komen dat ze mensen horen lopen ofzo, dat wil ik wel even de wereld uit helpen...
Schuivende stoelen maken we gewoon een rot-geluid wat heel goed doorklinkt. Wanneer horen de buren ons of wij hen? Als er te enthousiast trapgelopen wordt of een stoel zonder viltjes verschoven wordt. Verder horen wij helemaal niets van elkaar, maar stoelen zonder viltjes hoor je gewoon echt heel goed als de huizen aan elkaar vastzitten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:45
En al 5 pagina's. Wat een leven hier :D

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Sissors schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:07:
[...]

En welke aannames gaan het dan over precies? Dat tot 2 uur 's nachts met vrienden zijn normaal wekelijks iets is, komt van jou af. Dat je buren er wakker van liggen is het hele onderwerp van dit topic.
Overlast /= wakker liggen. Je verzint het er bij dat dat het onderwerp van het topic is. Overlast is het onderwerp. Wakker liggen door overlast niet. Je hebt een mogelijk gevolg tot je eigen waarheid verheven.
Als jij vrienden langs hebt en de buren hebben er geen last van, tja al doe je het elke dag tot 5 uur 's nachts, dat is uiteraard geen probleem. Maar de hele reden van dit topic is dat de buren er wel wakker van liggen.
Overlast /= wakker liggen.
Edit: En nog een keer overgelezen, het was van jou direct een reactie op mijn post dat ik het niet normaal vind je buren tot 2 uur wakker te houden, jouw reactie daarop was dat tot 2 uur 's nachts op een zaterdag normaal moet zijn.

Volgens mij bedoelt @DennusB dat een wekelijks samenzijn tot 02:00 op een zaterdag, zeker voor jongeren heel normaal is. Dat de buren dan maar wekelijks overlast te verduren hebben maak jij er van. Net zoals dat je er van maakt dat de buren tot diep in de nacht wakker hebben gelegen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
FirePuma142 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:47:
[...]

Overlast /= wakker liggen. Je verzint het er bij dat dat het onderwerp van het topic is. Overlast is het onderwerp. Wakker liggen door overlast niet. Je hebt een mogelijk gevolg tot je eigen waarheid verheven.

[...]

[...]

Volgens mij bedoelt @DennusB dat een wekelijks samenzijn tot 02:00 op een zaterdag, zeker voor jongeren heel normaal is. Dat de buren dan maar wekelijks overlast te verduren hebben maak jij er van. Net zoals dat je er van maakt dat de buren tot diep in de nacht wakker hebben gelegen.
toon volledige bericht
Dat klopt, ik maak dat ervan. Lijkt mij ook wel zo redelijk. Wat is jouw idee dan? Dat de buren klagen over dat feestje is vast niet omdat ze heerlijk lagen te slapen in die tijd. Dat ze klagen omdat ze door de overlast wakker lagen leek me nogal obvious?

Wat anders? Dat ze niet rustig TV konden kijken tot 2 uur 's nachts. Behalve dat heel weinig mensen dat doen, als ze niet rustig TV konden kijken tot 2 uur 's nachts, dan konden ze zeker ook niet slapen tot die tijd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:16

LankHoar

Langharig tuig

@Sissors ik denk dat waar @DennusB op doelt, en waar het misgaat in de communicatie in dit topic over de volgende zaken:
  • Voor de een is tot 2u 's nachts vrienden op bezoek hebben een normale (weekend) aangelegenheid, voor de ander is dat nooit het geval of enkel tijdens een incidenteel feestje.
  • Tot 2u 's nachts mensen op bezoek hebben is niet hetzelfde als (bewust) geluidsoverlast geven aan je buren. Het moge duidelijk zijn door de houding van TS dat dit nooit de intentie was, en hij heeft ook gelijk actie ondernomen (viltjes) om dit in het vervolg te voorkomen.
  • Als TS of wie dan ook tot 7u 's morgens de hele nacht met 40 man in huis wil zitten, 7 dagen in de week, dan mag dit. Dit staat los van dat er geen overlast mag zijn. Die twee zaken worden hier teveel door elkaar gehaald lijkt me, en dan krijg je zulke uitschieters van reacties.
Om dan te zeggen dat geen normaal mens graag ieder weekend mensen tot 2u 's nachts overlast bezorgd, en daar indirect TS onder scharen, lijkt me nogal een paar stappen te ver verwijderd van de realiteit.

Overigens - en dat gaat ook een beetje off-topic - bedenk je dat voor ~10% van de bevolking het heel normaal is om 's nachts te leven, omdat ze nachtdiensten draaien. Voor hen is het vaak heel lastig omdat er overdag overal maar geluid gemaakt mag worden, pakketjes bezorgd, werkzaamheden altijd op die tijden, terwijl ze dan eigenlijk moeten slapen omdat ze om 9u 's avonds weer aan de bak moeten bijvoorbeeld. Het gaat dus allemaal om perspectief, en rekening houden met elkaar. Dat laatste wil TS graag, getuige dit topic, dus de vraag is dan alleen nog: is het aanbrengen van viltjes, de bierkratten binnenzetten en andere maatregelen voldoende, of moet TS elk weekend gaan melden dat hij vrienden over heeft en dit laat kan worden? Dat eerste lijkt mij prima en gewenst, dat tweede lijkt mij onnodig en overdreven, en zolang er maar geen overlast is enkel handig voor (in ogen van TS) echte feestjes.

[ Voor 38% gewijzigd door LankHoar op 01-02-2022 12:16 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
LankHoar schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:11:
@Sissors ik denk dat waar @DennusB op doelt, en waar het misgaat in de communicatie in dit topic over de volgende zaken:
  • Voor de een is tot 2u 's nachts vrienden op bezoek hebben een normale (weekend) aangelegenheid, voor de ander is dat nooit het geval of enkel tijdens een incidenteel feestje.
  • Tot 2u 's nachts mensen op bezoek hebben is niet hetzelfde als (bewust) geluidsoverlast geven aan je buren. Het moge duidelijk zijn door de houding van TS dat dit nooit de intentie was, en hij heeft ook gelijk actie ondernomen (viltjes) om dit in het vervolg te voorkomen.
  • Als TS of wie dan ook tot 7u 's morgens de hele nacht met 40 man in huis wil zitten, 7 dagen in de week, dan mag dit. Dit staat los van dat er geen overlast mag zijn. Die twee zaken worden hier teveel door elkaar gehaald lijkt me, en dan krijg je zulke uitschieters van reacties.
1. Klopt, en ik herken het niet echt dat blijkbaar meeste in 20-30 dat regelmatig doen, maar goed, er zullen er vast zijn die het doen, en op zichzelf is dit geen enkel probleem.
2. Dat TS hieraan wil werken is inderdaad goed, en ook dat hij herkent dat hij geen overlast wil geven aan andere. Echter sommige hier lijkt dat allemaal niet zoveel uit te maken.
3. Ja maar is het echt zo vreemd dat ik ervan uitga dat er overlast is? Als er geen overlast was, dan hadden de buren natuurlijk niet geklaagd. De buren hebben vast niet hele nacht zitten kijken wanneer de gasten weggingen omdat ze graag wilde klagen over hoe laat dat was. Ze zullen hebben geweten wanneer de gasten weggingen omdat het toen eindelijk weer rustig werd in hun huis.

Zoals ik ook al eerder schreef, als er geen overlast is, dan is het natuurlijk geen enkel probleem als je elke dag tot diep in de nacht een hardstyle feest organiseert. Het is dus ook prima als je vrienden tot laat over hebt. Maar dan moet je dus wel zorgen dat je buren daar geen last van hebben. Als je zorgt dat de buren niks ervan horen en heerlijk slapen, natuurlijk maakt het dan geen drol uit wat jij in jouw huis doet.

Maar gebaseerd op reacties kan ik niet anders concluderen dat genoeg vinden dat het geen feestje was, en dus de buren maar de overlast te accepteren hebben. (Gezien nogmaals, het zo volkomen overduidelijk is dat als er geen overlast is, er geen probleem is).

[ Voor 5% gewijzigd door Sissors op 01-02-2022 12:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ikswarom
Helaas heb je wel mensen die altijd overlast 'ervaren' terwijl er geen overlast wordt 'veroorzaakt'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Sissors schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:09:
[...]

Dat klopt, ik maak dat ervan. Lijkt mij ook wel zo redelijk.
Mij niet.
Wat is jouw idee dan? Dat de buren klagen over dat feestje is vast niet omdat ze heerlijk lagen te slapen in die tijd. Dat ze klagen omdat ze door de overlast wakker lagen leek me nogal obvious?
Onrustig geslapen, een paar keer half wakker geworden, of wat meer moeite met in slaap vallen. Legio mogelijkheden.
Wat anders? Dat ze niet rustig TV konden kijken tot 2 uur 's nachts. Behalve dat heel weinig mensen dat doen, als ze niet rustig TV konden kijken tot 2 uur 's nachts, dan konden ze zeker ook niet slapen tot die tijd.
Je overdrijft nogal. Je doet het voorkomen alsof er een of andere illegale rave heeft plaatgevonden waarbij de buren permanente gehoorschade en eeuwigdurend slaaptekort hebben opgelopen. Geluidsoverlast is heel subjectief, TS vindt het ontzettend vervelend en wil graag meewerken om de overlast tot een minimum te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
FirePuma142 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:30:
[...]

Mij niet.

[...]

Onrustig geslapen, een paar keer half wakker geworden, of wat meer moeite met in slaap vallen. Legio mogelijkheden.

[...]

Je overdrijft nogal. Je doet het voorkomen alsof er een of andere illegale rave heeft plaatgevonden waarbij de buren permanente gehoorschade en eeuwigdurend slaaptekort hebben opgelopen. Geluidsoverlast is heel subjectief, TS vindt het ontzettend vervelend en wil graag meewerken om de overlast tot een minimum te beperken.
toon volledige bericht
Wat ik nu dan ook ondertussen 27x heb geschreven, mijn punt is niet richting TS, die zich ervan bewust is en overlast voor zijn buren wil proberen te voorkomen. Mijn punt is richting de mensen die vinden dat de buren maar gewoon te accepteren hebben dat ze tot diep in de nacht overlast hebben. En maar niet zo moeten klagen, dat hoort erbij. Dat het hele probleem alleen zou zijn dat de buren iets meer moeite hadden met in slaap te vallen lijkt mij ook nogal optimistische aanname.

Ik zou mij iig behoorlijk kut voelen als mijn buren zo last van me hebben. En zou dan zeker niet denken: Nou dat gaan we dan maar elke week doen. Maar goed, andere staan daar anders in dus. Net als:
ikswarom schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:27:
Helaas heb je wel mensen die altijd overlast 'ervaren' terwijl er geen overlast wordt 'veroorzaakt'.
Die kunnen we natuurlijk ook gewoon omdraaien. En natuurlijk zijn er mensen die echt van elk geluidje last hebben. Maar er zijn ook mensen die denken dat ze elk geluid moeten mogen maken.

[ Voor 16% gewijzigd door Sissors op 01-02-2022 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikswarom
Sissors schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:33:
[...]

[...]

Die kunnen we natuurlijk ook gewoon omdraaien. En natuurlijk zijn er mensen die echt van elk geluidje last hebben. Maar er zijn ook mensen die denken dat ze elk geluid moeten mogen maken.
Klopt :). Daarom kan het probleem ook nooit eenzijdig opgelost worden maar dienen beide partijen een beetje water bij de wijn doen, mits dit redelijk is natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Sissors schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:33:
[...]

Wat ik nu dan ook ondertussen 27x heb geschreven, mijn punt is niet richting TS, die zich ervan bewust is en overlast voor zijn buren wil proberen te voorkomen. Mijn punt is richting de mensen die vinden dat de buren maar gewoon te accepteren hebben dat ze tot diep in de nacht overlast hebben. En maar niet zo moeten klagen, dat hoort erbij. Dat het hele probleem alleen zou zijn dat de buren iets meer moeite hadden met in slaap te vallen lijkt mij ook nogal optimistische aanname.
Volgens mij is er helemaal niemand die claimt dat buren dat simpelweg te dulden hebben. Je vult dat voornamelijk zelf voor anderen in. Het punt is, we weten niet welke impact de overlast heeft gehad. Anders beweren heeft niet zo veel nut.
Ik zou mij iig behoorlijk kut voelen als mijn buren zo last van me hebben. En zou dan zeker niet denken: Nou dat gaan we dan maar elke week doen. Maar goed, andere staan daar anders in dus. Net als:
Dat wil toch helemaal niemand, elke week de buren overlast bezorgen? Je ziet echt spoken volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

FirePuma142 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:44:
[...]

Volgens mij is er helemaal niemand die claimt dat buren dat simpelweg te dulden hebben. Je vult dat voornamelijk zelf voor anderen in. Het punt is, we weten niet welke impact de overlast heeft gehad. Anders beweren heeft niet zo veel nut.

[...]

Dat wil toch helemaal niemand, elke week de buren overlast bezorgen? Je ziet echt spoken volgens mij.
Precies. Dit begint steeds meer een denkbeeldige discussie te worden, met reacties op reacties waarvan we denken dat ze iets anders betekenen dan wat hypothetisch bedoeld word :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10-05 21:16
TS: Je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen. Ik vind dat je je uitstekende best doet richting een oplossing, geven en nemen.

Mensen hebben tegenwoordig erg veel zuur in het lichaam, helaas.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Even een vraag voor de 'tot 2 uur doorgaan is normaal en moet gewoon kunnen' mensen:

Ik geloof niet dat je in een gemiddeld woning in nederland tot 2 uur in de nacht met een paar vrienden bij elkaar kunt zijn zonder dat de overlast geeft. Hoe je je best ook doet.

Heb je liever dat ik mijn kinderen probeer stil te houden als ze om 6 uur door het huis stuiteren, terwijl je je roes uitslaapt, of zal ik ze lekker los laten gaan, want ik vind het normaal dat kinderen elke dag om 6 uur rondstuiteren door het huis.

Rekening houden met elkaar betekent niet alleen op papier iets: het betekent ook iets opgeven om de ander geen overlast te veroorzaken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
jeroenkb schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:04:
Even een vraag voor de 'tot 2 uur doorgaan is normaal en moet gewoon kunnen' mensen:

Ik geloof niet dat je in een gemiddeld woning in nederland tot 2 uur in de nacht met een paar vrienden bij elkaar kunt zijn zonder dat de overlast geeft. Hoe je je best ook doet.

Heb je liever dat ik mijn kinderen probeer stil te houden als ze om 6 uur door het huis stuiteren, terwijl je je roes uitslaapt, of zal ik ze lekker los laten gaan, want ik vind het normaal dat kinderen elke dag om 6 uur rondstuiteren door het huis.

Rekening houden met elkaar betekent niet alleen op papier iets: het betekent ook iets opgeven om de ander geen overlast te veroorzaken
Moet zeggen dat het hier (nieuwbouwwoning van 2018) echt prima gaat. Tot uur of 4 vrienden over de vloer gehad en de dag er na de buren gevraagd of ze iets hadden gehoord, maar gelukkig niet :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

DennusB schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:09:
[...]

Moet zeggen dat het hier (nieuwbouwwoning van 2018) echt prima gaat. Tot uur of 4 vrienden over de vloer gehad en de dag er na de buren gevraagd of ze iets hadden gehoord, maar gelukkig niet :)
Ik kan dit beamen. Regelmatig bij een maat op bezoek waar we tot diep in de nacht/ochtend gezellig doen, en ook met muziek e.d. en de buren geven aan nooit overlast te hebben, ook al is het een tussenwoning die van voor de 2000's is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
[...]

Behalve dat het natuurlijk behoorlijk verschilt tussen woningen, ligt het ook eraan hoe je het zelf doet. Als je gezellig wat zit te kletsen met een paar vrienden zullen buren daar heel weinig van merken behalve dat de WC een keertje extra wordt gebruikt.
Is er al een hoop alcohol in gegaan, moet de muziek steeds harder met lekker veel bass en wordt er flink gebrald waarbij de één steeds luider moet zijn dan de ander, dan ga je bij elk niet-vrijstaand huis overlast veroorzaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikswarom
[...]

Maar als jouw buren de buren van TS waren dan hadden ze het wellicht wel gehoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Sissors schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:12:
[...]

Behalve dat het natuurlijk behoorlijk verschilt tussen woningen, ligt het ook eraan hoe je het zelf doet. Als je gezellig wat zit te kletsen met een paar vrienden zullen buren daar heel weinig van merken behalve dat de WC een keertje extra wordt gebruikt.
Is er al een hoop alcohol in gegaan, moet de muziek steeds harder met lekker veel bass en wordt er flink gebrald waarbij de één steeds luider moet zijn dan de ander, dan ga je bij elk niet-vrijstaand huis overlast veroorzaken.
Verschilt idd flink per woning. We hadden ook een lekker muziekje aan (nee geen rave volume) en wat drankjes op! Gelukkig gaat t prima in ons huis :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
[...]

Lucky you!

Hier rijtjeshuis uit de jaren 60. Het is dat de buren ook allemaal kinderen hebben en de in de weekend nachten doorhalen periode achter zich hebben. Nog net niet letterlijk de gesprekken te volgen.

Blijft erbij dat als je het eenmaal weet dat je in een gehorig huis woont je wel heel erg plaat voor je hoofd hebt als je dan stug blijft volhouden aan het 'recht' om elk weekend tot laat in de nacht vrienden over de vloer te hebben

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:42
och wij hebben ook zo'n buurvrouw. Sinds we kinderen hadden hebben we traphekjes gemonteerd. Nooit realiserende dat die dingen best hard dicht knallen en dat, dat erg goed te horen is bij de buren.
Pas na maanden onplofte ze en begon ze erover... was ze eerder gekomen was er niets aan de hand geweest.
Maar na dat voorval kwam ze voortdurend klagen over geluid, terwijl de kinderen leerden lopen (en dus ook stampen, deuren dicht doen etc.).
We hebben misschien wel 2 a 3 jaar het gevoel gehad dat we op onze tenen moesten lopen, totdat we uiteindelijk besloten hadden dat het geklaag genoeg was. Het zijn nou eenmaal huizen met gedeelde muren en kinderen maken geluid. We spreken ze erop aan en houden extra rekening in het weekend. Maar door de week als de kinderen naar school moeten, heeft ze geen recht van klagen.

Conclusie van mijn verhaal, het is goed om in gesprek te gaan, maar geef ook aan waar je grenzen liggen. Wat is redelijk en wat niet. Schuiven met de stoelen? Hoe vaak gebeurd dat nou? En feestjes idd niet tot 2u maar tot 23u moet prima kunnen. Het is niet alsof je wekelijks een feestje hebt. Laat je niet gek maken :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
"Ons bod is zonder financieel voorbehoud en we hebben geen hypotheek nodig. Wel willen we, voor finalisering, graag een keer in het weekend een voor ons typische zaterdagavond in het huis vieren om te bepalen of dat burengedoe oplevert ;-) "

[ Voor 1% gewijzigd door jeroenkb op 01-02-2022 13:19 . Reden: spelling ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10-05 21:16
Maar we zijn het er allemaal mee eens dat het geven en nemen is toch? Ik denk dat communicatie in deze kwestie het belangrijkste is. Je kan niet meer dan je best doen om overlast te voorkomen en ik vind (ben niet de enige, als ik het topic zo lees) dat je echt wel je best doet. Blijf goed contact houden met je buren, geef het gewoon even aan als je verwacht overlast te creëren. Je buren mogen zelf ook best wat input tonen, laat je niet gek maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:23
[...]

Mijn buren hadden blijkbaar een keer problemen met de rookmelders waardoor ze midden in de nacht alle 3 luid afgingen. Niets van gehoord. Muziek, praten, geluiden van apparaten zoals afzuigkap, wasmachine of stofzuiger hoor ik ook nooit (tenzij we allebei ramen open hebben).

Maar als 1 van de kinderen de trap af komt gestuiterd, klinkt dat alsof het in mijn eigen woning is... Verschillende soorten geluiden kunnen echt een groot verschil maken!

Ik denk dat @Mustang24 maar eens gewoon af moet wachten. Viltjes onder de stoelen, niet meer in de tuin met bierflesjes smijten ;), de woonkamer een beetje normaal aankleden en er is misschien wel helemaal geen probleem meer. Ook niet als hij met zijn vrienden tot 02:00 luidruchtig zit te praten. Dat laatste durf ik hier ook gerust want ik weet dat dit niet tot overlast leidt.

[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 01-02-2022 13:22 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Kleine topic steal:

Wat vinden jullie van deze casus: Buren hebben afgelopen jaar volledig verbouwd. Betekent herrie; kan ik accepteren.

Maar als de herrie 20 maal zo lang duurt, omdat de buurman goedkoop wil doen (bv door 15 cm beton een gat van 10cm doorsnee met een gewone boor ipv diamantboor maken; het verwijderen van pleister door 1 persoon 5 dagen ipv 5 personen 1 dag etctetc)

Paar keer op het punt gestaan om de politie te bellen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
jeroenkb schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:23:
Kleine topic steal:

Wat vinden jullie van deze casus: Buren hebben afgelopen jaar volledig verbouwd. Betekent herrie; kan ik accepteren.

Maar als de herrie 20 maal zo lang duurt, omdat de buurman goedkoop wil doen (bv door 15 cm beton een gat van 10cm doorsnee met een gewone boor ipv diamantboor maken; het verwijderen van pleister door 1 persoon 5 dagen ipv 5 personen 1 dag etctetc)

Zolang het binnen normale tijden gebeurt doet de politie ook weinig hè! Of was dit snachts in heel vroeg in de ochtend?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xander
Kleine topic steal:

Zolang dat op tijdstippen is waarop klussen normaal wordt geacht, zou ik daar gewoon vrede mee hebben en denk ik niet dat de politie je gaat helpen.

Jij kunt niet bepalen hoe de buurman zijn verbouwing uit moet voeren.

Bij zo'n langdurige verbouwing zou het ze wel sieren als ze rekening hielden met verzoekjes van jou (bijvoorbeeld 's middags een paar uur stil als je een slapende baby hebt, in het weekend een paar uur later beginnen) maar dat is dan al goodwill..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:26:
[...]

Zolang het binnen normale tijden gebeurt doet de politie ook weinig hè! Of was dit snachts in heel vroeg in de ochtend?
Klopt. Daarom ook niet gebeld.

Maar het zou bij mij niet in me opkomen om dat te doen. Dan maar wat meer uitgeven.

Je wordt helemaal gek als je 5 dagen lang van 8 tot 17 alleen maar het continue geluid van een drilboor hoort. En heeft natuurlijk ook te maken gehad met thuiswerken ivm corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Xander schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:28:
[...]

Zolang dat op tijdstippen is waarop klussen normaal wordt geacht, zou ik daar gewoon vrede mee hebben en denk ik niet dat de politie je gaat helpen.

Jij kunt niet bepalen hoe de buurman zijn verbouwing uit moet voeren.

Bij zo'n langdurige verbouwing zou het ze wel sieren als ze rekening hielden met verzoekjes van jou (bijvoorbeeld 's middags een paar uur stil als je een slapende baby hebt, in het weekend een paar uur later beginnen) maar dat is dan al goodwill..
Eens.

Kan ik zeker niet bepalen. Hij heeft alleen wel bepaald hoe welwillend ik richting hem zal zijn als hij me ooit nodig heeft.

Snap sinds die periode dat geluid ook als martelwerktuig wordt gebruikt

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:42

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

@ TS realiseer je aub dat geluidshinder c.q overlast veroorzaken echt verstrekkende gevolgen kan hebben en dat het fijn is dat je in gesprek bent en er wat aan wilt doen. Want in mijn geval is dat helemaal niet zo

Ik woon in een 2-onder-1 kap sinds eind 2019, ben zelf 35 jaar oud en mijn buren 43 jaar oud. Huizen hier in de straat zijn rond de 8 ton waard, allemaal uit 2008 (daar wil ik niet iets mee zeggen, maar om wat achtergrond aan te geven dat dit zich niet alleen in 'goedkopere' buurten afspeelt).

Het begon met oudjaar 2019/2020; buren gaven aan een feest te geven en dat we van harte uitgenodigd waren. En dat we vooral langs moesten komen als er iets was. Prima, al een hele verbetering met mijn vorige buren! Ze veel plezier gewenst en dat was het.

Geluid stond om 18.00 al flink aan. Maar ach; het is pas 18.00 uur en het is nieuwjaarsavond. Om 20.00 ging de subwoofer aan en de vitrinekast ging meetrillen. Maar wederom; ik wil niet meteen de lul zijn dus ach.

Om 23.00 ging alles nog wat harder. Toen ben ik maar langsgegaan, ook omdat mijn vrouw de volgende ochtend om 06.30 weer moest werken.

Hoi buur, lekker feestje zo te horen! Zou de sub wellicht wat minder mogen (en het algemene volume); het hele huis staat mee te trillen :D

'geen probleem! We gaan het meteen aanpassen!'

Nou dat gebeurde dus niet.

Lang verhaal kort; feest duurde tot 05.00 en we hebben geen oog dicht gedaan; helemaal naar de klote. Meerdere keren langs geweest die avond, waardoor ze eindelijk om 5 uur stopte met 'je verpest wel ons feest op deze manier; normaal gaan we veel langer door'.

En dat was pas het begin. Slaan met deuren, kinderen de godsganse dag op de trampoline buiten laten gillen en schreeuwen, midden in de nacht ineens volume op standje gehoorbeschadiging zetten omdat ze weer eens dronken thuis komen, een hond die gaat huilen en blaffen als ze er 's nachts niet zijn etc.

Verder, mijn buren hebben minstens 2 keer per maand een feest op de zaterdag/zondag. Even hoe dat gaat:

1. Als ik mazzel heb krijg ik een paar uur van te voren een appje met 'we hebben een klein feestje'. Eerder niet dan wel overigens
2. Gaat meestal van start om 17.00. Muziek staat dan al op een standje dat ik de TV harder moet zetten om te overstemmen maar op zich is er mee te leven. Ze hadden eerste een down firing sub op de vloer staan (tegelvloer) maar die was dermate debiel dat de stuc van de muren is gekomen. Toen ik dat aangaf, hebben ze dat ding iig losgekoppeld, maar ik geloof dat hij recentelijk weer aanstaat.
3. Naarmate de avond vordert, gaat het volume langzaam steeds omhoog. Tot het punt dat je de vibraties van de muziek in de bank voelt en de radiatoren mee resoneren. Het is dermate hard, dat het harder is dan als ik muziek in mijn eigen huis aanzet als ik naar muziek wil luisteren.
4. Als ik mazzel heb, stoppen ze om 02.00. Maar afgelopen weekend was het bijv. 03.30
5. Veel schreeuwen, meezingen, whoop-en en dan ook nog de eventuele kinderen buiten op de trampoline laten schreeuwen tot een uur of 01.00

Ik ben in overleg met ze geweest, heb gezegd akoestisch dempende middelen te willen kopen voor de speakers en sub, heb ze laten luisteren etc.

Het enige respons wat ik kreeg was 'ja, we horen jullie ook wel eens overdag; deal with it.'

Het is dat ze gaan verhuizen over 3 maanden(hebben ze ruim 6-8 maanden geleden al aangegeven), anders was ik inmiddels verhuisd naar iets anders. Het hele gezin (3 kinderen, 2 volwassenen) lijdt er mentaal en fysiek onder.

Ik gun ieder zijn plezier, maar je moet elkaar niet meer horen na 00.00 uur. Ook niet sporadisch. Je kan niet omwille je eigen plezier, de gezondheid of het leven verpesten van je medemens.
Nu zeg ik niet dat jij dit doet, maar dingen als 'dit was niet eens een feest!' of 'ja ze zijn oud en ik niet dus daar zal het wel aan liggen!' zijn gewoon echt niet OK.

[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 01-02-2022 13:58 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Notna schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:32:
@ TS realiseer je aub dat geluidshinder c.q overlast veroorzaken echt verstrekkende gevolgen kan hebben en dat het fijn is dat je in gesprek bent en er wat aan wilt doen. Want in mijn geval.is dat helemaal nirt zo

Ik woon in een 2 onder 1 kap sinds eind 2019, ben zelf 35 jaar oud en mijn buren 43 jaar oud. Huizen hier in de straat zijn rond de 8 ton waard, allemaal uit 2008 (daar wil ik niet iets mee zeggen, maar om wat achtergrond aan te geven dat dit zich niet alleen in 'goedkopere' buurten afspeelt).

Het begon met oudjaar 2020; buren gaven aan een feest te geven en dat we van harte uitgenodigd waren. En dat we vooral langs moesten komen als er iets was. Prima, al een hele verbetering met mijn vorige buren! Ze veel plezier gewenst en dat was het.

Geluid stond om 18.00 al flink aan. Maar ach; het is pas 18.00 uur en het is nieuwjaarsavond. Om 20.00 ging de subwoofer aan en de vitrinekast ging meetrillen. Maar wederom; ik wil niet meteen de lul zijn dus ach.

Om 23.00 ging alles nog wat harder. Toen ben ik maar langsgegaan, ook omdat mijn vrouw de volgende ochtend om 06.30 weer moest werken.

Hoi buur, lekker feestje zo te horen! Zou de sub wellicht wat minder mogen (en het algemene volume); het hele huis staat mee te trillen :D

Lang verhaal kort; feest duurde tot 05.00 en we hebben geen oog dicht gedaan; helemaal naar de klote.

En dat was pas het begin. Mijn buren hebben minstens 2 keer per maand een feest op de zaterdag/zondag. Even hoe dat gaat:

1. Als ik mazzel heb krijg ik een paar uur van te voren een appje met 'we hebben een klein feestje'. Eerder niet dan wel overigens
2. Gaat meestal van start om 17.00. Muziek staat dan al op een standje dat ik de TV harder moet zetten om te overstemmen. Ze hadden eerste een down firing sub op de vloer staan (tegelvloer) maar die was dermate debiel dat de stuc van de muren is gekomen. Toen ik dat aangaf, hebben ze dat ding iig losgekoppeld, maar ik geloof dat hij recentelijk weer aanstaat.
3. Naarmate de avond vordert, gaat het volume langzaam steeds omhoog. Tot het punt dat je de vibraties van de muziek in de bank voelt en de radiatore mee resoneren .
4. Als ik mazzel heb, stoppen ze om 02.00. Maar afgelopen weekend was het 03.30
5. Veel schreeuwen, meezingen, whoop-en en dan ool nog de eventuele kinderen buiten op de trampoline laten schreeuwen tot een uur of 01.00

Ik ben in overleg met ze geweest, heb gezegd akoestisch dempende middelen te willen kopen voor de speakers en sub, heb ze laten luisteren etc.

Het enige respons wat ik kreeg was 'ja, we horen jullie ook wel eens overdag; deal with it.'

Het is dat ze gaan verhuizen over 3 maanden(hebben ze ruim 8 maanden gelden al aangegeven), anders was ik inmiddels verhuisd naar iets anders. Het hele gezin (3 kinderen, 2 volwassenen) lijdt er mentaal en fysiek onder.

Ik gun ieder zijn plezier, maar je moet elkaar niet meer horen na 00.00 uur. Ook niet sporadisch. Je kan niet omwille je eigen plezier, de gezondheid of het leven verpesten van je medemens.
Nu zeg ik niet dat jij dit doet, maar dingen als 'dit was niet eens een feest!' of 'ja ze zijn oud en ik niet dus daar zal het wel aan liggen!' zijn gewoon echt niet OK.
toon volledige bericht
Dat is inderdaad wel heel extreem. Blij voor je om te horen dat ze gaan verhuizen.
Maar je laatste zin :
Is wat mij betreft niet helemaal zo. Als het 1x per jaar gebeurt met bijvoorbeeld je verjaardag, in overleg, lekker boeiend. Maar ik snap dat jouw grens al 100x overschreden is en je er nu zo in zit!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:42

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

DennusB schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:46:
[...]

Dat is inderdaad wel heel extreem. Blij voor je om te horen dat ze gaan verhuizen.
Maar je laatste zin :

[...]

Is wat mij betreft niet helemaal zo. Als het 1x per jaar gebeurt met bijvoorbeeld je verjaardag, in overleg, lekker boeiend. Maar ik snap dat jouw grens al 100x overschreden is en je er nu zo in zit!
Ja ik denk dat ik daar nog wel mee zou kunnen leven, maar ook dan zit er toch wel écht een grens aan. Als je lekker wilt feesten met 0 restricties en je trommelvliezen wilt knappen; doe dat dan vooral in een daartoe afgehuurde zaal. Maar als je de keuze maakt dit thuis te doen, moeten er gewoon grenzen zijn. Ook voor die 2 keer per jaar met een verjaardag. Immers hebben die afgehuurde zalen specifieke regelementen waar ze zich aan moeten voldoen om overlast te minimaliseren en zijn ze daartoe afgestemd :)

Maar zoals je zelf al aangeeeft; mijn limiet en perceptie is wat anders dan de gemiddelde persoon momenteel. Wellicht dat ik er iets te zwart/wit tegen aankijk op het moment, maar ik betwijfel het.

Het sneue is ook dat we verhuist waren van een woning uit de jaren '60 waar ze nog nooit gehoord hadden van spouw, naar een relatief nieuwe woning omdat we een buurman hadden die zijn vrouw graag alle hoeken van de kamer liet zijn als hij weer eens dronken naar André Hazes aan het luisteren was. Ik zit dus al ruim 12 jaar met burenoverlast; in beide gevallen wilde ze er ook niets aan doen en was het enige weerwoord 'maar wij horen jullie ook wel eens (leefgeluiden, overdag)' en 'ja wees niet zo een zuurpruim'.

Enfin; ik wil ook verder niet de discussie overnemen van de TS, maar wel aangeven dat je het niet moet wegwuifen als mensen overlast ervaren. Het kan je echt compleet kapot maken als je ongehoord (haha :F :+ ) blijft namelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 01-02-2022 13:57 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikswarom
FunFair schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:17:
och wij hebben ook zo'n buurvrouw. Sinds we kinderen hadden hebben we traphekjes gemonteerd. Nooit realiserende dat die dingen best hard dicht knallen en dat, dat erg goed te horen is bij de buren.
Pas na maanden onplofte ze en begon ze erover... was ze eerder gekomen was er niets aan de hand geweest.
Maar na dat voorval kwam ze voortdurend klagen over geluid, terwijl de kinderen leerden lopen (en dus ook stampen, deuren dicht doen etc.).
We hebben misschien wel 2 a 3 jaar het gevoel gehad dat we op onze tenen moesten lopen, totdat we uiteindelijk besloten hadden dat het geklaag genoeg was. Het zijn nou eenmaal huizen met gedeelde muren en kinderen maken geluid. We spreken ze erop aan en houden extra rekening in het weekend. Maar door de week als de kinderen naar school moeten, heeft ze geen recht van klagen.

Conclusie van mijn verhaal, het is goed om in gesprek te gaan, maar geef ook aan waar je grenzen liggen. Wat is redelijk en wat niet. Schuiven met de stoelen? Hoe vaak gebeurd dat nou? En feestjes idd niet tot 2u maar tot 23u moet prima kunnen. Het is niet alsof je wekelijks een feestje hebt. Laat je niet gek maken :)
Je hebt mensen die niet zo sociaal vaardig zijn en confrontatie proberen te vermijden....tot het te laat is en het 'ontploft'. Wel jammer want dan is de band eigenlijk al verpest en zal het waarschijnlijk niet meer goed komen. En dan blijf je je continu storen aan de 'lawaaierige' buren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
@Notna Respect dat je je dan nog weet in te houden!

Misschien voor de laatste 3 maanden die het duurt elke keer als ze weer een feestje hebben gehad om een uur of 7 in de ochtend je eigen geluidsinstallatie op max te zetten?

Misschien komt de boodschap dan over. En zo niet: over 3 maanden is het over

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-05 15:45
Je kan lang discuteren over wat nu wel of niet toelaatbaar is maar uit eigen ervaring kan je die tijd beter investeren in een oplossing zoeken.

Uit je post maak ik op dat muziek er niet door gaat maar als je een stoel verzet je dit even hard bij de buren hoort als bij jezelf. Dat komt omdat je massief beton hebt, geluid gaat daar niet door maar als je fysiek een klop tegen dat beton geeft gaat de buur dat even hard horen zoals je het zelf hoort. Technisch noemen we dat contactgeluid.

Dat is zéér irritant als buur want je zit op je gemak en plots verschiet je u een ongeluk omdat je plots een knal hoort omdat bij de buren de kinderen een knikker laten vallen. Die kinderen zelf hoor je niet waardoor het muisstil is maar die knikker hoor je alsof ze hem vlak naast je gegooid hebben. Als die knallen dan herhaaldelijk zijn en doorgaan tot in de nacht dan lijkt mij dat een probleem te zijn.

De oplossing is technisch heel eenvoudig, je wilt de knikker niet rechtstreeks op het beton, je wilt een laagje lucht er tussen dus dan heb je een zwevende vloer nodig. Bijkomend voordeel is dat dit laagje lucht ook perfect dienst doet als vloerisolatie.

Echter dan zou ik wel met de buur kijken hoe het daar opgelost is want als de buur dit contactgeluid niet wenst dan wil je het omgekeerd ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-04 11:50
Mijn eerste woning had dit probleem ook en ik had vrij luidruchtige buren. Ik ben uiteindelijk verhuisd omdat ik geen rust vond ik mn eigen huis. Nu heb ik een twee onder 1 kap met een tussenmuur van 38 cm bestaande uit 2 brikken van 14cm met ertussen 10cm rotswol isolatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
jeroenkb schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:30:
[...]

Klopt. Daarom ook niet gebeld.

Maar het zou bij mij niet in me opkomen om dat te doen. Dan maar wat meer uitgeven.
Niet iedereen heeft die luxe om dan maar wat meer uit te geven he? :) Misschien is het geld wel op. Of niet, dan nog gaat het jou eigenlijk niet aan.
Je wordt helemaal gek als je 5 dagen lang van 8 tot 17 alleen maar het continue geluid van een drilboor hoort.
Dus het is niet eens in het weekend en niet van 8 tot 22? Mazzelaar. :+
En heeft natuurlijk ook te maken gehad met thuiswerken ivm corona.
Misschien is corona ook wel de reden dat hij liever niet met 5 man binnen aan de slag gaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Xander schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:01:
[...]

Niet iedereen heeft die luxe om dan maar wat meer uit te geven he? :) Misschien is het geld wel op. Of niet, dan nog gaat het jou eigenlijk niet aan.

dan had je het huis niet moeten kopen; zou ik iig niet gedaan hebben als het dan neerkomt op niet meer 100 euro meer kunnen uitgeven. Wat mij betreft dan hele egoïstische keus

[...]

Dus het is niet eens in het weekend en niet van 8 tot 22? Mazzelaar. :+

Ook vrolijk door in de weekenden. en na 19 uur waren de werklui weg en ging hij zelf nog lekker slopen tot 21.30 in de ruimte naast de slaapkamer van mijn zoon van 9

[...]

Misschien is corona ook wel de reden dat hij liever niet met 5 man binnen aan de slag gaat.

Liepen structureel meerdere mensen in dat huis rond.
toon volledige bericht
Tja, je antwoord zegt genoeg.

Ik denk dat er een onoverbrugbaar verschil in wereldbeeld zit tussen jou en mij. Ik leef in een SAMENleving. Wat ik doe gaat dus voor een gedeelte ook mijn buren aan. Heb regelmatig keuzes gemaakt die niet optimaal voor mij waren, maar wel rekening hielden met mijn omgeving.

Maar tegenwoordig is het meer 'ik en mijn rechten' en dan vergeten we de plichten maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
jeroenkb schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:13:
[...]

Tja, je antwoord zegt genoeg.

Ik denk dat er een onoverbrugbaar verschil in wereldbeeld zit tussen jou en mij. Ik leef in een SAMENleving. Wat ik doe gaat dus voor een gedeelte ook mijn buren aan. Heb regelmatig keuzes gemaakt die niet optimaal voor mij waren, maar wel rekening hielden met mijn omgeving.

Maar tegenwoordig is het meer 'ik en mijn rechten' en dan vergeten we de plichten maar.
Ik denk dat dat verschil niet zo onoverbrugbaar is als je denkt en zelf zou ik het ook na 17:00 - 18:00 wel voor gezien houden. Maar ik heb net zo goed begrip voor buren die overdag werken en juist dagelijks van 18:00 tot 21:00 aan het klussen gaan. SAMENleving, hè. ;)

Het is een verbouwing, dat duurt misschien een keer een half jaar en daarna wordt het als het goed is weer enkele jaren rustiger. Ik heb niet zo'n moeite met dergelijke tijdelijke zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weissbier
  • Laatst online: 10-03-2022
Kleine topic steal:

Mijn huidige bovenburen hebben ook maanden zitten klussen in de notabene huurwoning: van de woningbouwvereniging, mochten ze dat dus gewoon doen. Zolang het tussen 7 en 22 uur was...

De politie is uiteindelijk wel langs geweest, maar dat was waarschijnlijk omdat wij met meerdere buren het vermoeden hadden: dat men daar een wietplantage had, dus daar zijn toen veel anonieme meldingen over gedaan.

Dus op een dag stond plotseling de politie bij de bovenburen aan de deur, waarbij ik toevallig de dag ervoor nog de moed had gehad om te vragen wanneer ze klaar waren met klussen. Want de kleine moest slapen en wij hadden er last van.

Puur voor de overlast door het verbouwen was de politie waarschijnlijk niet langs gekomen, dus daar hebben wij dan ook nooit de politie voor gebeld. In de vorige huurwoning hadden wij namelijk al de ervaring, dat dit toch weinig zoden aan de dijk zet.

[ Voor 9% gewijzigd door Weissbier op 01-02-2022 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Xander schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:05:
[...]

Ik denk dat dat verschil niet zo onoverbrugbaar is als je denkt en zelf zou ik het ook na 17:00 - 18:00 wel voor gezien houden. Maar ik heb net zo goed begrip voor buren die overdag werken en juist dagelijks van 18:00 tot 21:00 aan het klussen gaan. SAMENleving, hè. ;)

Het is een verbouwing, dat duurt misschien een keer een half jaar en daarna wordt het als het goed is weer enkele jaren rustiger. Ik heb niet zo'n moeite met dergelijke tijdelijke zaken.
dat zou mooi zijn ;-)

Ik kan met de tijdelijkheid ook leven.

het ging me ook minder over de uren waarop gewerkt was; meer over bepaalde gemaakte keuzes die extra overlast veroorzaakten. Wat zijn nu de extra kosten van een diamantboor en in 14 minuten klaar versus 5 uur kansloos met een gewone boor een gat proberen te maken.

Als voorbeeld: nieuwbouw projecten achter ons: eerste gebouw werd ouderwets geheid. 2 maanden trillende ramen etc. Na wat klachten van de buurt is voor de volgende gebouwen door de gemeente eis gesteld dat andere, duurdere methode gebruikt moest worden. Geen trillende ramen meer.

Maar gelukkig is de verbouwing klaar. Eens kijken of ik in zijn eerste weekend in zijn nieuwe huis eens flink mijn klophamer ga uittesten (grapje)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mustang24
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-05 08:55
Bedankt allemaal voor jullie input, stelt in iedergeval gerust..
Wat mij betreft kan er een slotje op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:40
Mustang24 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:24:
Bedankt allemaal voor jullie input, stelt in iedergeval gerust..
Wat mij betreft kan er een slotje op...
Ik heb het even half mee zitten lezen, maar het is altijd lastig, Je kunt het echt treffen of niet.
Wij kunnen echt bijna alles doen, en krijgen nooit klachten (jaren 90 woning) en vragen toch geregeld of de buren ergens last van hebben gehad vanwege diverse vrienden die met regelmaat hier een drankje komen doen.

Andere vrienden van ons zijn ook net verhuist, en kregen al "gezeur" tijdens het verbouwen. Je moet er wel altijd uit zien te komen met elkaar, zonder dat je op je tenen hoeft te lopen. Je zult ook zien dat de buren waarschijnlijk minder erg zijn dan je dacht. Zolang je maar in gesprek blijft met ze.

Succes, en ik hoop dat het van alle kanten wat ontdooit en dat je nog veel woonplezier hebt in jullie woning!

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

Notna schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:32:
@ TS realiseer je aub dat geluidshinder c.q overlast veroorzaken echt verstrekkende gevolgen kan hebben en dat het fijn is dat je in gesprek bent en er wat aan wilt doen. Want in mijn geval is dat helemaal niet zo

Ik woon in een 2-onder-1 kap sinds eind 2019, ben zelf 35 jaar oud en mijn buren 43 jaar oud. Huizen hier in de straat zijn rond de 8 ton waard, allemaal uit 2008 (daar wil ik niet iets mee zeggen, maar om wat achtergrond aan te geven dat dit zich niet alleen in 'goedkopere' buurten afspeelt).

Het begon met oudjaar 2019/2020; buren gaven aan een feest te geven en dat we van harte uitgenodigd waren. En dat we vooral langs moesten komen als er iets was. Prima, al een hele verbetering met mijn vorige buren! Ze veel plezier gewenst en dat was het.

Zit je in een huis van 8 ton heb je nog steeds tokkies naast je. 8)7 :X

Lang verhaal kort; feest duurde tot 05.00 en we hebben geen oog dicht gedaan; helemaal naar de klote. Meerdere keren langs geweest die avond, waardoor ze eindelijk om 5 uur stopte met 'je verpest wel ons feest op deze manier; normaal gaan we veel langer door'.

En dat was pas het begin. Slaan met deuren, kinderen de godsganse dag op de trampoline buiten laten gillen en schreeuwen, midden in de nacht ineens volume op standje gehoorbeschadiging zetten omdat ze weer eens dronken thuis komen, een hond die gaat huilen en blaffen als ze er 's nachts niet zijn etc.

Verder, mijn buren hebben minstens 2 keer per maand een feest op de zaterdag/zondag. Even hoe dat gaat:

2. Gaat meestal van start om 17.00. Muziek staat dan al op een standje dat ik de TV harder moet zetten om te overstemmen maar op zich is er mee te leven. Ze hadden eerste een down firing sub op de vloer staan (tegelvloer) maar die was dermate debiel dat de stuc van de muren is gekomen. Toen ik dat aangaf, hebben ze dat ding iig losgekoppeld, maar ik geloof dat hij recentelijk weer aanstaat.
3. Naarmate de avond vordert, gaat het volume langzaam steeds omhoog. Tot het punt dat je de vibraties van de muziek in de bank voelt en de radiatoren mee resoneren. Het is dermate hard, dat het harder is dan als ik muziek in mijn eigen huis aanzet als ik naar muziek wil luisteren.
4. Als ik mazzel heb, stoppen ze om 02.00. Maar afgelopen weekend was het bijv. 03.30
5. Veel schreeuwen, meezingen, whoop-en en dan ook nog de eventuele kinderen buiten op de trampoline laten schreeuwen tot een uur of 01.00

Het is dat ze gaan verhuizen over 3 maanden(hebben ze ruim 6-8 maanden geleden al aangegeven), anders was ik inmiddels verhuisd naar iets anders. Het hele gezin (3 kinderen, 2 volwassenen) lijdt er mentaal en fysiek onder.

toon volledige bericht
Zit je in een huis van 8 ton heb je een paar tokkies naast je 8)7

Poah dikke Massey.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 00:38

TommyGun

Stik er maar in!

FunFair schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:17:

Dat is het 'm juist, het begint met 1 keer en vervolgens staan ze elke week aan de deur. Wij zijn absoluut geen asociaal volk of zo, maar "vallen op" in een complex met verder voornamelijk bejaarden. Hoe vaak hier zo iemand aan de deur staat met het reglement of opmerkingen vanuit de bewonerscommissie, helemaal klaar mee. Je gaat inderdaad op je tenen lopen omdat je bang bent overlast te veroorzaken, terwijl je zelf genoeg hoort van buren...

"Je mag niet klussen op zondag"
"Dit is onze tuin, je mag hier niet met de hond lopen"
"Er ligt zand in de lift"
"Er staan schoenen op de gang"
"Er staan spullen in de gezamenlijke garage"
"Er staat een oude fiets in de fietsenkelder"
"Er liggen hondensnoepjes in de hal"
"Er komen teveel pakketbezorgers binnen"

Val alsjeblieft... en ga iets met je leven doen. Zuur volk hoor die oudjes.

Ik voel me inmiddels bezwaard om een feestje te houden of iets. Bang om overlast te veroorzaken...
Terwijl de mensen op "onze" verdieping absoluut geen klachten hebben (dat heb ik meermaals gevraagd/besproken. Sterker nog; zij hebben ook last van de klagers).

Onze volgende woning wordt 100% iets (half)vrijstaand |:(

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 02-02-2022 15:51 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 590973

TommyGun schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:46:
[...]

Dat is het 'm juist, het begint met 1 keer en vervolgens staan ze elke week aan de deur. Wij zijn absoluut geen asociaal volk of zo, maar "vallen op" in een complex met verder voornamelijk bejaarden. Hoe vaak hier zo iemand aan de deur staat met het reglement of opmerkingen vanuit de bewonerscommissie, helemaal klaar mee. Je gaat inderdaad op je tenen lopen omdat je bang bent overlast te veroorzaken, terwijl je zelf genoeg hoort van buren...

"Je mag niet klussen op zondag"
"Dit is onze tuin, je mag hier niet met de hond lopen"
"Er ligt zand in de lift"
"Er staan schoenen op de gang"
"Er staan spullen in de gezamenlijke garage"
"Er staat een oude fiets in de fietsenkelder"
"Er liggen hondensnoepjes in de hal"
"Er komen teveel pakketbezorgers binnen"

Val alsjeblieft... en ga iets met je leven doen. Zuur volk hoor die oudjes.

Ik voel me inmiddels bezwaard om een feestje te houden of iets. Bang om overlast te veroorzaken...
Terwijl de mensen op "onze" verdieping absoluut geen klachten hebben (dat heb ik meermaals gevraagd/besproken. Sterker nog; zij hebben ook last van de klagers).

Onze volgende woning wordt 100% iets (half)vrijstaand |:(
toon volledige bericht
Als ik het zo lees is het probleem meer dat jij je niet aan regelementen wil houden. Of dacht je dat die voor de lol waren opgesteld >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 00:38

TommyGun

Stik er maar in!

Anoniem: 590973 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:58:
[...]

Als ik het zo lees is het probleem meer dat jij je niet aan regelementen wil houden. Of dacht je dat die voor de lol waren opgesteld >:)
Haha, uiteraard zijn er dingen waar ik mij schuldig aan maak (puur uit onwetenheid), maar dat los ik dan op / voorkom ik in de toekomst. Maar er zijn grenzen. Van die oudjes die de hele dag uit het raam zitten te staren om te kijken of je de hondenpoep wel opruimt, hou toch op zeg. Of bij elke scheet een briefje ophangen in de centrale hal met 4 kantjes uitleg over iets lulligs.

Reglementen zijn er m.i. om excessen tegen te gaan, niet om elke lullige "overtreding" af te branden.

Zoals je ziet aan de aard van de klachten is het geen overlast van muziek of feestjes, want daar let ik netjes op. Veelal dingen waar men niet direct last van heeft maar graag over klaagt / er iets van denkt te moeten vinden.

[ Voor 27% gewijzigd door TommyGun op 02-02-2022 16:11 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 21:49

Metalfreak

Hoije woh!

Anoniem: 590973 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:58:
[...]

Die reglementen zijn er om te kunnen optreden bij excessen, niet om de oudjes een dagbesteding te geven...

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenst
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-05 15:13
Buren geluid kan behoorlijk ontwrichtend zijn.

Wij hadden een buurman, type alphamannetje / aso met strafblad, die iedere dag zodra hij thuis kwam in de schuur de bas flink aan zette. In de tuin zitten was er al niet met bij en we konden het binnen horen, over de tv heen.

Ik had sinds 5 jaar tinnitus waar ik nog steeds mee aan het worstelen was en nu kwam dit er nog eens bij.

Na een paar keer gevraagd te hebben of hij de bas zachter wilde zetten (maar de muziek op hetzelfde niveau kon houden) en dit iedere keer maar even hielp, vertelde hij mij dat hij een pistool had en ik niet meer langs hoefde te komen.

Toen knapte er iets bij mij, ik heb de visite buiten gezet en ben letterlijk uit huis gevlucht omdat ik er niet meer kon zijn. 4 maanden heb ik op een camping gewoond, medicatie gekregen en op het randje gestaan om uit het leven te stappen.

Na een maand een keer thuis geweest om spullen te halen maar kreeg voor het eerst een angstaanval en ben hals over kop weer gevlucht.

Een jaar later hebben we het huis verkocht en zijn we verhuisd.

In de huidige buurt is het rustig, natuurlijk is er wel eens geluid of heeft er iemand een feestje, maar ik weet dat wij in ons handjes mogen knijpen.

Maar door al het gedoe ben ik nu vaak gespannen, zeker in de zomer en als ik geluid hoor dan voel ik de angst en irritatie weer opkomen terwijl ik dit vroeger voor deze incidenten nooit heb gehad.

Ik weet dat de geluiden die wij hier horen over het algemeen voor anderen niet storend zijn maar ik kan er gewoon niet meer tegen.

Nu de zomer er weer aankomt neemt de spanning alweer toe, ondanks dat wij misschien maar 2 a 3 keer per jaar last hebben van een feestje.

Buren geluid kan echt heel erg ziekmakend zijn en het risico van suïcide introduceren.

De regels in de wet en APV zijn er niet voor niets, die zijn er gekomen omdat er blijkbaar meer mensen het er over eens zijn dat bepaalde gedragingen niet wenselijk zijn.

Helaas zijn er altijd mensen die deze regels niet respecteren waardoor de regels steeds strenger worden en er uiteindelijk niets meer mag.

En natuurlijk kun je in overleg hier wel eens een keer vanaf wijken maar dit kan geen gewoonte worden in de trand van ik doe wat ik wil een de rest krijgt de tering maar imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:12

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Dit topic is al twee jaar oud @jeroenst . Dus na deze kick gaat het topic op slot :)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.