Mustang24 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:52:
[...]
Het was om heel eerlijk te zijn voor mijn begrippen geen feestje. Wij zijn wat jonger (24 jaar) en we hadden gewoon wat mensen over de vloer. Er was geen harde muziek of iets dergeljks... (althans dat zou ik een feestje noemen).
Verder gewoon prima contact gehad met de buurman, regelmatig al even gesproken tijdens de verbouwing...
Dat kan jij zo ervaren maar bekijk het even van de andere kant:
1 Je hebt maanden ge DIYed: buren gezien gehoord?
2 je geeft op zondag een feestje tot 02:00
Ik gok dat je credits op waren en dat men grenzen heeft aangegeven.
Hoe fix je dat?
Toekomstige overlast vooraf aanmelden:
- Briefje in de bus met je nummer erop bijv.
- appje sturen.
Doe dat ook niet op de dag zelf maar gewoon als je weet volgende week is er iets meld het gewoon.
Ikzelf woon in een appartementen complex en hier is de stelregel dat je tot 23:00 vooral moet doen wat je wil doen en daarna is er zonder aankondiging gewoon geen herrie toegestaan punt.
Melden kan in de centrale hal of via de Groepapp.
Er waren een stel studenten die dachten dat regels niet voor hun gelden: na 3 x de wijkagent dacht ook deze er anders over en heeft zijn bonnenboekje leeggeschreven aan diens gasten.
Niemand doet hier moeilijk mits je aangeeft waar iemand moet zijn als je last van iets hebt.
Echter als ik weet dat je herrie maakt kan ik ook daar rekening mee houden, misschien zelf weg gaan of gewoon melden dat ik er echt naar mijn idee teveel van hoor.
Nu ben ik ongeveer 10 jaar ouder en ik ben niet anders gewend dan dat ik waar ik ook gewoond heb mijn buren deed inlichten van verbouwingswerken met veel herrie of feestjes. Dat vind ik normaal. Waarom? Ik wil niemand tot last zijn maar ik heb zeker geen zin om een stilleven te hebben. Mijn ervaring is dat je zondag niet moet zien als verleende weekend dag … had je dit op bijv vrijdag/zaterdag gedaan met een aankondiging vooraf dan had ik (en gok je buren ook) de moeite niet gedaan om aan te bellen. Ik had je wel een dag wel aangebeld of een briefje in je bus gegooid met vilt..
Het zijn je buren hé, die zie je ongeveer net zo lang als je huidige hypotheek.. dus zou vooral inzetten op een fijne omgeving voor beiden. Dat begint met praten of je iets wel of niet bevalt. Vraag aan ze wat ze wel prima vinden… of nodig ze desnoods even uit als ze overlast melden - misschien doe je wel iets dat zij heel goed horen ofzo we don’t know maar als je erover communiceert dan zal iedere woongenot prima te respecteren moeten zijn.
Veel plezier van je huis in en elk geval en nodig die mensen uit voor koffie dan zal je er vast wel beter vanaf komen dan ons hier op Tweakers om tips vragen. Kans dat wij naast je wonen acht ik klein ;-)