Toon posts:

Usb laser engraver ombouwen voor wifi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• adosoft
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-02-2022
Mijn vraag
...
Hallo ik ben nieuw hier op het forum en heb ongeveer een uur gezocht naar een relevant onderwerp hierover maar niet gevonden.

Ik heb de sculpfun 6s pro laser engraver gekocht maar wil hem eigenlijk gaan bedienen door middel van wifi.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik lightburn maar daar zal het probleem niet inzitten. Zijn er kant en klare oplossingen of wordt het toch solderen.

Ik heb veel gezocht op internet maar kom er niet in uit.
Graag wat meedenkers.
...

Beste antwoord (via adosoft op 02-02-2022 05:53)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:18
De meest simpele oplossing is een oud laptopje of een oude pc waar je eventueel via RDP op inlogt.

Al het andere is niet zo simpel.

Repareren doe je zo.

Alle reacties

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:42

AlexanderB

7800 rpm

Wellicht kan je een ESP8266 of ESP32 gebruiken als wifi-seriële poort verbinding, of als het ondersteund wordt, via Octoprint op een Rasberry Pi?

• adosoft
Bedankt , ik heb deze modules bekeken maar snap niet hoe contact te kunnen maken met wifi netwerk zonder scherm om een selectie te kunnen maken of werkt het met switches om ip in te stellen?

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:52
adosoft schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:33:
Bedankt , ik heb deze modules bekeken maar snap niet hoe contact te kunnen maken met wifi netwerk zonder scherm om een selectie te kunnen maken of werkt het met switches om ip in te stellen?
Over het algemeen wordt het wifi netwerk en wachtwoord in de code ingesteld voordat deze naar een ESP geupload wordt. Hierdoor vereist het dus geen scherm oid.

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:36
De voorgestelde oplossingen zijn geen out-of-the-box usb2wifi converters, maar microcontrollers die hardwarematig in staat zouden moeten zijn om te doen wat je wil. Je moet dan alleen zorgen dat er software en/of configuratie is om dat voor elkaar te krijgen.

Het is voor een tweaker leuk om mee te rommelen, en de microcontrollertjes zijn niet zo gek duur. Ik zou eens kijken of iets als ESP-link in staat is om te doen wat je wil. Dat is een firmware die je op je microcontroller zet, en zich via wifi gedraagt alsof het een serial interface is. Vervolgstappen zijn dan je pc zo ver krijgen dat 'ie dat ook begrijpt, en zorgen dat de microcontroller tegen je engraver wil kletsen.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:54

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Misschien helpt het als je meer uitleg geeft wat precies de bedoeing is.

Ik heb het idee dat het apparaat wat verder van de PC geplaatst wordt?
Er bestaat namelijk ook iets als wireless USB

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• adosoft
Ja i.v.m. Geur en rook ontwikkeling wil ik hem in de schuur plaatsen. En heb daar wel wifi maar geen pc of laptop. Het zou handig zijn om dan vanuit de software (lightburn) direct over wifi de file te sturen.
Van wireles usb had ik nog niet gehoord, is misschien ook een optie

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Geen optie toevallig om er een lan kabel naartoe te trekken? Of misschien ligt die er al? Er zijn namelijk voordelige omvormers/dongels te koop die je USB signaal over een netwerk kabel verlengen. USB over WiFi is waarschijnlijk wat duurder omdat er veel meer intelligentie in zulke devices moet zitten.

Je zal vast ook niet de enige zijn met dit probleem. Dus wellicht dat iemand al eens iets gemaakt heeft met bijvoorbeeld een Raspberry als server en een cliënt app/driver op de PC ofzo. Het kan nog wel selectief zijn qua apparatuur die er aan hangt natuurlijk, een laserprinter is wat anders dan een standaard muis/toetsenbord of USB stick.

[Voor 36% gewijzigd door _ferry_ op 31-01-2022 19:20]

• memphis
  • Laatst online: 20:54

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Hier nog een ander topic: Draadloze USB verbinding

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• adosoft
Ik bedenk dat er naar de schuur een wifi versterker loopt via het stroomnet, moest omdat mijn schuur geheel staal is, komt geen signaal doorheen. Deze heeft ook een lan poort en kan ik dus wel gebruiken.

Misschien dus ook een optie?

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 22:03

Glewellyn

is er ook weer.

adosoft schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:25:
Ja i.v.m. Geur en rook ontwikkeling wil ik hem in de schuur plaatsen. En heb daar wel wifi maar geen pc of laptop. Het zou handig zijn om dan vanuit de software (lightburn) direct over wifi de file te sturen.
Van wireles usb had ik nog niet gehoord, is misschien ook een optie
Ik snap dat je niet in de rook wil zitten. Maar hoe ga je de engraver in de gaten houden als hij daar staat. Het blijft een brandrisico, doe voorzichtig!

*zucht*

• adosoft
Er hangt een camera op deze werkplek, dus de veiligheid zit wel goed

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:18
De meest simpele oplossing is een oud laptopje of een oude pc waar je eventueel via RDP op inlogt.

Al het andere is niet zo simpel.

Repareren doe je zo.

• adosoft
Bedankt allemaal voor het meedenken, zoals hier aangekaart wordt is de meest simpele oplossing toch een laptopje erbij.

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20:55
Hoi,

Even over de veiligheid:

Werk al jaren met lasermachines maar ik ben eigenlijk nooit fan van om machines zomaar onbeheerd werkend achter te laten.
adosoft schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 20:50:
Er hangt een camera op deze werkplek, dus de veiligheid zit wel goed
Een kleine anekdote die ik een paar week terug had. Mijn kleine laser was lekker aan het werk. Ik stond er bij te kijken. En opeens rook uit de lens schacht. Dat is een gekke plaats. :? Wel eens een materiaal in de fik gehad omdat ik perongeluk teveel vermogen er op zette. Dit nog niet. Machine uit. De boel eruit en bleek de lens uit gefikt te zijn. Dan was het even het een en ander goed schoonmaken. Nieuwe lens en weer gaan :) Ik wil niet weten wat er gebeurd was als ik niet in de buurt van de machine was geweest.

Stinkt de machine te veel als deze aan het werk is? Een goede afzuiging zorgt ervoor dat niet de omgeving van de machine voor rook staat en stinkt. Zorg dan voor een betere afzuiging. Dus met een hoger debiet. En eventueel rechtstreeks naar buiten. Dan zorg je dat de rook meteen weggaat.

Een laptop met het snijprogramma erop veel makkelijker om instellingen goed te zetten dan alles op de controller. Zeker als je wat aan het experimenteren bent met materialen en snijinstellingen. Het heen en weer lopen gaat snel vervelen :) De snijbestanden op een NAS of Cloudoplossing als Onedrive / Box dan heb je de bestanden altijd bij de hand als je ze een keer op de laptop bij de machine of binnen aanpast.

[Voor 19% gewijzigd door RonnieKo op 14-02-2022 10:32]

• WFvN
  • Laatst online: 28-01 09:25

WFvN

Van den Brink Koeltechniek

Ik weet niet of je de boel al voor elkaar hebt maar ik heb een Sculpfun S9 met daaraan een Raspberry Pi 2b met Octoprint draaiende. Voor de RPI is er een mooie module genaamd Better GRBL Support om Octoprint niet voor een 3D printer maar voor een laser te gebruiken.

Camera eraan, relaisbordje om één en ander te sturen zoals afzuiging aan/uit, ventilatie, licht, laser. Wat fysieke knoppen om ook daarmee de genoemde functies te kunnen schakelen. Gcodes maak ik op de laptop. Stuur ze via WiFi naar de RPI. Met laptop maar ook met m'n mobiel kan ik de laser (op afstand) besturen en in de gaten houden.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee