iPad geeft melding privacy probleem op thuis Wi-Fi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-04 12:03
kan iemand in jip en janneke taal uitleggen waarom onze ipad 2021 ( wifi only ) steeds de melding geeft dat er privacy problemen zijn op ons wifi netwerk en daar door de wifi word geblokt op de ipad?

hoe kunnen wij dit fixen?

ipad 2021

kpn xperiabox 10

verbonden met 5GHz ( 2.4GHz werd het wachtwoord niet van geaccepteerd, van de 5Ghz wel )

is er een manier om met 2.4GHz te verbinden?

alvast bedankt

Edit:

wat op valt is dat met 5GHz het bereikt wel erg slecht is, woonkamer vlak naast de modem gaat het goed maar loop je naar de keuken of naar boven dan krijg je steeds een wegvallende verbinding....

[ Voor 19% gewijzigd door joey82 op 29-01-2022 12:39 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@joey82

Ik had eerder al gezegd het toestel even opnieuw opstarten, maar nu heb je zelf in het modem wijzigingen gedaan.

Algemeen - scrol omlaag en kijk in wis instellingen -zet over of stel ipad opnieuw in. Stel opnieuw in dan komt een pop-up, en kies je herstel netwerkinstellingen

edit: 5GHz reikt niet ver, maar is wel sneller dan 2.4GHz.

maak evt. in het modem twee netwerken, één op 2.4GHz met eigen WW en één op 5GHz met eigen WW.

[ Voor 20% gewijzigd door Hackus op 29-01-2022 13:46 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Hackus schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:44:
@joey82

Ik had eerder al gezegd het toestel even opnieuw opstarten, maar nu heb je zelf in het modem wijzigingen gedaan.

Algemeen - scrol omlaag en kijk in wis instellingen -zet over of stel ipad opnieuw in. Stel opnieuw in dan komt een pop-up, en kies je herstel netwerkinstellingen

edit: 5GHz reikt niet ver, maar is wel sneller dan 2.4GHz.

maak evt. in het modem twee netwerken, één op 2.4GHz met eigen WW en één op 5GHz met eigen WW.
ik heb zelf geen wijzigingen gedaan hoor in het modem, heb alleen gekeken meer niet,

heb ik ergens gezegd van wel dan? :)

het toestel is al een keer opnieuw gestart....

het modem heeft voor 2.4 en 5 al een apart wachtwoord, de ipad accepteerd ook alleen het 5Ghz wachtwoord, bij het 2.4 wachtwoord krijg ik een melding dat het wachtwoord onjuist is....

ik dacht altijd dat je een apparaat zo kon instellen dat het alleen 2.4 accepteert, dit kan dus alleen in het modem?

[ Voor 20% gewijzigd door joey82 op 29-01-2022 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Nak
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
joey82 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:50:
[...]

ik heb zelf geen wijzigingen gedaan hoor in het modem, heb alleen gekeken meer niet,

heb ik ergens gezegd van wel dan? :)
Als ik in je post historie kijk heeft samsung ook problemen om met je wifi te verbinden.

Zit het probleem dan niet in je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Harry_Nak schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:54:
[...]

Als ik in je post historie kijk heeft samsung ook problemen om met je wifi te verbinden.

Zit het probleem dan niet in je router?
ik wou dat ik je daar een antwoord op kon geven, ben zelf niet technisch aangelegd,

als ik wist hoe ik daar achter kon komen dan had ik er hopelijk wat aan kunnen doen,

kpn om een nieuw modem vragen? de nieuwe xperiabox 10a of 12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

joey82 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:56:
[...]

ik wou dat ik je daar een antwoord op kon geven, ben zelf niet technisch aangelegd,

als ik wist hoe ik daar achter kon komen dan had ik er hopelijk wat aan kunnen doen,

Ook effe in het modem kijken hoe 2.4GHz beveiligd is.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Nak
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
joey82 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:56:
[...]

Nou dat wordt wel heel erg offtopic zo,..

Ik zou eerst maar eens de router opnieuw opstarten, eventueel in de desbetreffende forums om raad vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Hackus schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:58:
[...]

Ook effe in het modem kijken hoe 2.4GHz beveiligd is.
WPA

Modem is al keer opnieuw gestart en zelf een keer een reset,

ik zal eens naar de kpn forum gaan sorry voor het offtopic gaan idd

[ Voor 27% gewijzigd door joey82 op 29-01-2022 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

joey82 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:59:
[...]

WPA

Modem is al keer opnieuw gestart en zelf een keer een reset,

ik zal eens naar de kpn forum gaan sorry voor het offtopic gaan idd
Heb je de keuze voor WPA2 ?

Mijn eerdere tip al gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Hackus schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:02:
[...]

Heb je de keuze voor WPA2 ?

Mijn eerdere tip al gedaan ?
ik kan ook kiezen voor WPA/WPA2

en yes de ipad heeft een reset gehad zoals jij had gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bovenstaande reacties zijn afgesplitst van [iPadOS 15] Ervaringen & Discussie. Problemen horen in een apart topic.

@joey82 zou je na elke punt en komma niet een dubble enter willen geven, want het leest bijzonder lastig zo.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mightybunny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik heb ooit problemen gehad met een router welke ik op kanaal 13 gezet had. En dit werd niet geapprecieerd door sommige apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:37

Aiii

何これ

Ik krijg die melding ook en dat is omdat ik het SSID van mijn 2.4GHz verbinding verborgen heb, dat is schijnbaar een privacy issue...

Hier mogelijke redenen voor je melding: https://support.apple.com/en-us/HT202068

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-05 15:56
Ja ik krijg die melding ook, ondanks dat het wel correct is ingesteld. Volgens mij gaat het nog niet helemaal lekker met de privacy meldingen van Apple.
Pagina: 1