Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordydG1998
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-01 15:07
Hi Mede-Tweakers!

Ik ben een beetje in dubio, zo veel smartwatches, maar welke moet ik nou kiezen. Even kort: ik doe veel aan hardlopen en ga zo nu en dan de sportschool in. Ik heb al enige ervaring met smartwatches, heb zelf de michael kors lexington 2 maar deze is dan ook vooral voor casual gebruik en niet echt om te sporten (ondanks dat de functie er wel is, bandje niet ideaal).

Wat ik verwacht van de smartwatch:
- Ik gebruik hem vooral om mee te sporten, dus graag een smartwacht die licht aanvoelt, lekker comfortabel zit en tegen een spatje water kan;
- Ik wil mijn telefoon thuis kunnen laten tijdens het hardlopen, dus wil mijn sportactiviteit kunnen syncen met de app op mijn smartphone (gebruik Runkeeper, wil eventueel wel aan een andere app geloven mocht dat moeten);
- Dit houdt dus ook in dat mijn draadloze oortjes via bluetooth moeten kunnen verbinden met de smartwatch om daar mijn muziek via Spotify op af te kunnen spelen
- Graag lekker wat data en analyses die ik kan aflezen, wil hem graag gebruiken tijdens het slapen om bijvoorbeeld een slaapscore te kunnen krijgen, hartslag bijhouden tijdens hardlopen etc.

Ik hoop voor bovenstaande wensen niet meer dan 250€ uit te hoeven geven, wie heeft de goude tip (review video o.i.d. delen wordt gewaardeerd _/-\o_ ).

Dank en ik hoor het graag van jullie!

Altijd zelf blijven nadenken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterTe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-05 16:56
Garmin Forerunner 245 Music past mooi binnen je budget en vinkt al jouw verwachtingen aan.

De gegevens van Garmin komen standaard terecht in de Garmin Connect app op je smartphone, deze kun je instellen om ook te synchroniseren met andere apps zoals strava.

Als ik kijk bij veel mede hardlopers en ook hardloop groepen is Strava toch wel een beetje de standaard en kom ik runkeeper niet zo vaak tegen.

Kijk ook gerust eens in dit topic: Het grote sporthorloge met GPS topic.

[ Voor 28% gewijzigd door PeterTe op 27-01-2022 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:32

hbsJR

All rounder

Vooral de telefoon thuis laten is een beetje een taaie.

Polar heeft geen support voor media. Ik weet wel dat Garmin dit heeft. Heb je toevallig al wat modellen bekeken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Title fix en verplaatst naar het aankoopadvies forum.

[ Voor 55% gewijzigd door 13art op 27-01-2022 21:25 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordydG1998
PeterTe schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:17:
Garmin Forerunner 245 Music past mooi binnen je budget en vinkt al jouw verwachtingen aan.

De gegevens van Garmin komen standaard terecht in de Garmin Connect app op je smartphone, deze kun je instellen om ook te synchroniseren met andere apps zoals strava.

Als ik kijk bij veel mede hardlopers en ook hardloop groepen is Strava toch wel een beetje de standaard en kom ik runkeeper niet zo vaak tegen.

Kijk ook gerust eens in dit topic: Het grote sporthorloge met GPS topic.
Hi Peter, thanks voor je reactie.

Heb even snel gekeken, ziet er ook nog eens goed uit dat horloge. Heb even snel op Amazon gekeken waar die momenteel in de korting is wat altijd fijn is.

Daarbij kwam ik echter nog twee modellen tegen die ook nog is iets goedkoper zijn, weet je toevallig het verschil tussen deze?:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dp2i0T8h5Q7oqJxY981g0qtKeDw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VyCo3lYPkShIejACnwPCORw6.png?f=user_large

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordydG1998
hbsJR schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:17:
Vooral de telefoon thuis laten is een beetje een taaie.

Polar heeft geen support voor media. Ik weet wel dat Garmin dit heeft. Heb je toevallig al wat modellen bekeken?
Heb wat modellen 'getagd' die heb ik snel even doorgelezen, de reviews bekeken etc. Maar reviews zijn vaak wat oppervlakkig, is ook niet heel gek want het is 'maar' een smartwatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterTe
JordydG1998 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:25:
[...]

Daarbij kwam ik echter nog twee modellen tegen die ook nog is iets goedkoper zijn, weet je toevallig het verschil tussen deze?
Houd wel rekening dat je de 245 music versie neemt. De modellen die je nu vergelijkt hebben allemaal geen music store en daarmee kan je geen muziek via bluetooth afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordydG1998
PeterTe schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:28:
[...]

Houd wel rekening dat je de 245 music versie neemt. De modellen die je nu vergelijkt hebben allemaal geen music store en daarmee kan je geen muziek via bluetooth afspelen.
Hmmm scherp, ik zie wel muziek opslaan functie die aangevinkt staat. Wat is precies het verschil hierin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
@JordydG1998 Waar heb je die vergelijking vandaan? De Forerunner 45(S) heeft alleen muziek bediening, dus via je horloge de muziek op je telefoon bedienen. Pas vanaf de Forerunner 245 Music kun je ook muziek opslaan op het horloge.

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 27-01-2022 21:43 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterTe
JordydG1998 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:36:
[...]

Hmmm scherp, ik zie wel muziek opslaan functie die aangevinkt staat. Wat is precies het verschil hierin?
Dat is wel gek dat die functie aangevinkt staat. De 45 en 245 ondersteund het in ieder geval niet.

Hieronder heb ik een link geplaatst met een uitgebreide vergelijking tussen de 45, 245 en de 245 music. Bij de 245 zie ik wel muziek bediening staan en geen muziekopslag, daarnaast zie ik dat 245 ook geen muziek kan afspelen. Mijn interpretatie van dit: Je kan de 45 en de 245 wel gebruiken om muziek dat op je smartphone afgespeeld wordt te bedienen (pauze, play etc), maar geen muziek synchroniseren naar de 45 en 245.

https://buy.garmin.com/nl...939&compareProduct=641121

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
De Forerunner 645 Music is misschien nog een optie? €222 nu bij:
https://www.runningxpert....forerunner-645-music.html
Is wel een horloge wat al 3 jaar uit is, maar heeft ook nog Garmin Pay en barometrische hoogtesensor aan boord.

[ Voor 35% gewijzigd door PatrickC op 27-01-2022 21:48 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordydG1998
PatrickC schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:47:
De Forerunner 645 Music is misschien nog een optie? €222 nu bij:
https://www.runningxpert....forerunner-645-music.html
Is wel een horloge wat al 3 jaar uit is, maar heeft ook nog Garmin Pay en barometrische hoogtesensor aan boord.
Zit erg te twijfelen, 50€ goedkoper is die 645 maar lijkt wel ietwat ouderwetser in de software (ik ben misschien een beetje nieuw-software geil).. Wat is de best keus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
JordydG1998 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 23:20:
[...]

Zit erg te twijfelen, 50€ goedkoper is die 645 maar lijkt wel ietwat ouderwetser in de software (ik ben misschien een beetje nieuw-software geil).. Wat is de best keus...
T.o.v. de FR245 Music? Die is een generatie (jaar) nieuwer inderdaad en heeft sommige functies extra t.o.v. de FR645, maar dus geen Garmin Pay en barometrische hoogtesensor. Als je beide niet interessant vindt en bereid bent iets meer te betalen, dan zou de 245 Music de betere keus zijn naar mijn mening. Ik zelf heb al 3 jaar de 645 Music trouwens, tot volle tevredenheid. Ik vind dat horloge ook mooier dan de 245 Music, maar dat is een kwestie van smaak.

[ Voor 11% gewijzigd door PatrickC op 27-01-2022 23:37 ]

Pagina: 1