Toon posts:

Budgetbeheer Crypto.com VISA kaart

Pagina: 1
Acties:

• nickmansrob
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 31-01 17:35
Hallo iedereen

Ik kreeg laatst het idee in mijn hoofd om een soort budget tracker te maken om de Excel links te laten liggen. Ik heb zelf een prepaid Crypto.com kaart en ben aangesloten bij de (Belgische) bank Argenta. In de Play store vond ik alvast geen app die een van de twee ondersteunde, en aangezien ik best wat ervaring heb met mobile app development dacht ik er zelf eentje te maken.

Na wat research blijkt dat er nu een nieuwe standaard is, PSD2, die op een relatief eenvoudige manier transactiehistoriek etc van beide rekeningen kan ophalen. Blijkbaar moet je je wel registreren ofzo, wat best wel logisch is. Ik vroeg me af of ik dit zelf kon doen, ik heb namelijk geen bedrijf of BTW nummer,...

De Crypto.com API leek alvast niet te volstaan, ik gebruik deze kaart ook het meest, dus deze heeft wat prioriteit over Argenta.

Heeft iemand ervaring met dit soort API's of lijkt het jullie een betere aanpak om manueel de CSV files te downloaden en een soort import te maken in de app?

Rob

[Voor 4% gewijzigd door nickmansrob op 26-01-2022 20:50]

• tweakenpeak
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 03:50
Ik gebruik de Crypto.com Visa kaart ook voor een heleboel dingen. Zover ik weet werkt de Crypto.com API alleen voor de Crypto.com exchange en niet de Crypto.com App.

Sterker nog, ik heb laatst mijn visa kaart geüpgraded én 50 euro betaald om deze kaart ook fysiek te krijgen. Hierdoor verandert je creditcard nummer uiteraard, maar daardoor verdwijnt ook je oude visa kaart wallet met geld erin en je bent alle oude transacties kwijt. Twee dagen later werd het tegoed in mijn nieuwe visa wallet geplaatst. Via de klantenservice heb ik om een totale statement (afschrijft van begin tot eind) van de oude visa gevraagd en die na 3 werkdagen via de email ontvangen in PDF. Ik weet niet of ze die ook in CSV leveren, maar het is iig niet makkelijk om deze statements te krijgen.

Kortom, ik ben bang dat je tegen de limitaties van Crypto.com app aanloopt. Hopelijk geven ze in de toekomst een makkelijkere manier om de transacties te kunnen exporteren. Of beter, dat de transacties automatisch in een app zoals Dyme of Spiir kunnen worden geladen. Via Spiir lukt het ook met Paypal, dus wie weet.

• nickmansrob
Jammer dat zo een groot bedrijf deze soort componenten zo slecht designed. Ik copy past op dit moment CSV bestanden die ik via de CDC App genereer. Ik ga terugvallen op mijn backup, namelijk een csv parser gebruiken om de transacties te importeren.

Bedankt voor je reactie.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get Dilberted!

Bij curve heb je ook geen API maar wel deze creatieve oplossing.

https://community.curve.c...nd-make-your-own-api/3615

• nickmansrob
Wauw, da's wel een propere oplossing op zich. Wel jammer dat je er geen vorige transacties bij meekrijgt, maar leuk plan!

Anoniem: 981489

Denk dat dit het meest relevante topic is, maar kan iemand mij vertellen of Crypto.com Visa kaart een Debit of Prepaid kaart is en of Apple Pay al word ondersteunt inmiddels?

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:42
@Anoniem: 981489 ik zou je even melden in het Crypto.com topic: Crypto.com Visa Kaart en App - Ervaringen & Discussie

In de TS daar staan de antwoorden op je vragen. Het schijnt dat de kaart inmiddels ook met apple pay werkt, maar ik heb het zelf nog niet getest
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee