UWHD in "echte" virtuele monitoren splitsen ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Topicstarter
Ik ben, sinds kort, de gelukkige gebruiker van een UWHD scherm (3440x1440) maar loop tegen een probleem aan.

De meeste collega's waar ik (voornamelijk) Microsoft Teams calls mee heb gebruiken overwegend een 1920x1080 monitor; ik deelde in het algemeen mijn scherm, omdat ik tijdens een screen-share sessie regelmatig van applicatie moet wisselen.

Dat gaat nu dus niet meer, want mijn UWHD scherm wordt onleesbaar voor de andere deelnemers :(

Nu meen ik me te herinneren hetzelfde probleem in een ander topic tegengekomen te zijn, maar die kan ik nu natuurlijk met geen mogelijkheid meer vinden :F

Ik ben dus op zoek naar een Windows tool waarmee ik mijn monitor in meerdere virtuele monitoren op kan delen, op zo'n manier dat ik in het 'Share content' scherm van Microsoft Teams dát virtuele scherm kan delen.

Ik heb onder andere de Pro trial van DisplayFusion geïnstalleerd gehad. Óf ik kijk over de optie heen, óf de tool kan bijna wat ik zoek, maar nét niet: de Monitor Config maakt het mogelijk om virtuele monitoren aan te maken, maar die komen niet als apart "Screen" in Teams terug, idem voor VDM en UltraView Desktop Manager:(

Andere tools, zoals Region to Share en ScreenAreaShare zouden ook een oplossing kunnen zijn, maar resulteren in een flikkerende stream of een vrij psychedelische stream.

Wie-o-wie heeft de oplossing ?

[ Voor 0% gewijzigd door TheRookie op 29-01-2022 09:40 . Reden: linkje gefixt ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:13
Om welke monitor gaat het? In sommige gevallen is PBP (samsung) of vergelijkbaar ingebouwd waardoor je je scherm kunt opdelen. Ik heb dit wel eens dit gebruikt om mijn scherm op te delen naar 1080p.

Edit. lees net dat je scherm dit niet ondersteunt, dus dit is geen workaround

[ Voor 16% gewijzigd door megabeat op 26-01-2022 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:04

BCC

Je kan toch gewoon 1 window delen?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Topicstarter
BCC schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:41:
Je kan toch gewoon 1 window delen?
Dat kan, dat doe ik dus nu.
Maar dan moet ik meerdere keren per meeting stoppen met delen en weer opnieuw starten, dat is zowel voor de deelnemers als voor mij irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Deel niet je scherm, deel een applicatie en maximaliseer die niet. Dan gaat het prima.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Topicstarter
F_J_K schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:05:
Deel niet je scherm, deel een applicatie en maximaliseer die niet. Dan gaat het prima.
Probleem is dat ik dan dus meerdere keren per meeting moet stoppen met sharen en weer een nieuwe share moet starten, dat wordt (zowel door mijn collegae als door mij) als vervelend ervaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
TheRookie schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:33:
Nu meen ik me te herinneren hetzelfde probleem in een ander topic tegengekomen te zijn, maar die kan ik nu natuurlijk met geen mogelijkheid meer vinden :F
Dit topic wellicht? Software om meerdere vensters op bureaublad in te delen

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:38
Denk niet dat teams die zones kan gebruiken als share ruimte.

https://techcommunity.mic...of-the-screen/m-p/2199078 er zijn iig meer mensen met dit probleem (51k upvotes voor de feature)

Wat wel werkt:
While this is still not implemented (after more than 2 years ffs) I recommend you using OBS as a virtual web-cam, so you can select the part of the screen that should be streamed and just switch the "webcam" used in Teams.
Of:
https://github.com/michiproep/ScreenshareHelper

[ Voor 30% gewijzigd door sjaakwortel op 26-01-2022 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Topicstarter
Nope, Teams snapt die zones inderdaad (nog) niet.

Dank voor de suggestie, ik heb een poging gewaagd met ScreenshareHelper, maar eerste tests waren helaas niet hoopgevend ;(

[ Voor 8% gewijzigd door TheRookie op 27-01-2022 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15:32
Kijk eens naar LG OnScreen Control uit deze video.

Als je je scherm nou op kan delen in kleinere porties die wel door MS Teams gezien worden, is dat misschien wel een mooie oplossing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uuVCsZvKY_qHGhRGvJKHfmk1Pxs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/O49jruCkYbhVeNOVBeD99cKT.png?f=user_large

[ Voor 34% gewijzigd door Ruben279 op 27-01-2022 15:25 . Reden: Afbeelding toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:51
Voor de teams meeting even je bureaubladresolutie op iets gangbaarders zetten en daarna weer terug op native zetten? Desnoods iets als 1280x720. Dan weet je zeker dat iedereen het kan lezen, en je monitor kan hier prima mee overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Topicstarter
@Ruben279 Ah, die was ik in de TS vergeten.

Dit is helaas dezelfde functionaliteit als FancyZones en Displayfusion

@NESFreak da's een goeie, mis ik alleen wel het gemak van aantekeningen e.d. op hetzelfde scherm :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En tot de tijd dat Teams danwel een andere app dit opgelost heeft voor je: Teams draaien in een VM die je vervolgens op de helft van je scherm positioneert? Uiteraard moet je de andere programma's dan ook in die VM draaien, bestanden kun je in principe op de host laten staan wanneer je de VM goed instelt met betrekking tot het delen van bestanden en mappen etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:48

ja3

Je zou de helft van je scherm kunnen capturen met OBS en deze als webcam uitsturen (ipv screensharing). Dit heb ik niet zelf getest.

Dan kan je je webcam weer in dat beeld editten. Maar ja is natuurlijk wel veel werk. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door ja3 op 27-01-2022 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:46

Twazerty

AVCHDCoder developer

Kun je aangeven wat er niet (goed) werkt aan ScreenshareHelper? Ik heb een soortgelijk probleem maar dan nog een tandje ingewikkelder.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Topicstarter
@sypie da's een beetje overkill, ik voorzie dat meerdere (niet-IT) collega's ook hun schermen gaan upgraden en om die een VM te laten draaien is wat gecompliceerd.

@ja3 ook dat is niet erg laagdrempelig :)

@Twazerty:
Ik 'snap' ScreenshareHelper via FancyZones (bijv.) aan de linkerhelft van het scherm.

Ik share het ScreenshareHelper 'venster' via Teams.

Vervolgens 'snap' ik het venster dat ik wil delen naar dezelfde zone. De éne keer zie ik keurig de content, een andere keer blijft het scherm zwart :X

Het resultaat is dus -iig voor mij- niet consistent.

NB: Hoewel de voorkeur uiteraard uitgaat naar freeware is ook een betaalde oplossing welkom

[ Voor 7% gewijzigd door TheRookie op 29-01-2022 09:39 ]

Pagina: 1