Toon posts:

Software om meerdere vensters op bureaublad in te delen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:56
Hallo,

Ik ben vandaag van een bescheiden 24 inch scherm naar een 34 inch curved ultra wide gegaan, namelijk de pricewatch: Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 Zwart

Prachtig scherm, en heel veel ruimte :)
Nu wil ik die ruimte graag goed benutten. Ik werk vaak met meerdere programma's / vensters, en nu was ik benieuwd of er software bestaat waarmee je denkbeeldig je bureaublad in meerdere gebieden kan indelen, zodat daar makkelijk programma's / vensters naar toe kan slepen / pinnen, maar zodat ze dus allemaal zichtbaar blijven.

Windows 10 zelf heeft standaard alleen dat als je een venster links pint, dan je dan een tweede venster rechts kan pinnen. In feite dus alleen maar doormidden verdeeld. Maar ik zou graag 3, 4 of misschien wel 5 programma's in 1 opslag willen zien. Nu kan ik dat alleen doen door van elk programma handmatig de grootte van het venster aan te passen en dan zelf zo goed als kwaad als het gaat naast elkaar / boven elkaar zetten, maar dat werkt niet fijn en iedere dag kan ik weer opnieuw beginnen.

Ik heb uiteraard zitten zoeken, maar niets kunnen vinden omdat ik eigenlijk de benaming hiervoor niet weet en waarschijnlijk op de verkeerde termen zoek. Als ik zoek op termen als 'bureaublad indelen' of 'meerdere vensters op bureaublad' leidt dat niet tot het gewenste antwoord. Kan me haast niet voorstellen dat zoiets niet bestaat. Iemand hier een tip voor?

8080Wp op oost / west (Barneveld) • PVOutput
Het grote Enphase topicHaal meer uit je Envoy!

Beste antwoord (via Pazo op 30-11-2020 08:45)

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-03 10:07
Volgens mij kan dat met "FancyZones" uit de Powertoys collectie.

( wat @KrazyJay zei, alleen dan net iets langzamer :+ )

[Voor 13% gewijzigd door eXcyle op 28-11-2020 20:00]

Alle reacties

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:16
Google maar eens naar PowerToys, de nieuwe versie compatibel met Windows 10 voorziet in je behoefte.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-03 10:07
Volgens mij kan dat met "FancyZones" uit de Powertoys collectie.

( wat @KrazyJay zei, alleen dan net iets langzamer :+ )

[Voor 13% gewijzigd door eXcyle op 28-11-2020 20:00]

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
PowerToys heeft hier een functie voor:
https://github.com/microsoft/PowerToys#fancyzones

DisplayFusion heeft een splits functie waarmee je kan slepen naar een split en het venster automatisch die split vult, maar kost geld

WindowGrid laat je makkelijker vensters indelen op basis van een grid, door linker en rechtermuisknop in te drukken tijdens het slepen.

Ik gebruik zelf een combinatie van WindowGrid en DisplayFusion

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:45

Blokker_1999

Full steam ahead

Windows kan dit zelfs native doen (4 delen dan toch).

Met drag&drop het eenvoudigste. Titelbalk van programma vastnemen en tot in de hoek duwen waarin je het wenst en dat programma zal 1/4 van je scherm innemen vanuit die hoek.

Wil je het met een keyboardshortcut, dan kan dat ook. Duw 2x op winkey + pijltje links/rechts (afhankelijk van de kant die je wenst, 2x is belangrijk in deze), duw nu op winkey + pijltje boven/onder om tot 1/4 scherm te komen. Als je in de eerste stap niet 2x links of rechts hebt gedaan ga je in de tweede stap maximaliseren of minimaliseren.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Pazo
Dank jullie wel voor de input. Ik ga eerst eens kijken naar Fancyzones van Powertoys.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:36
@Pazo Als je zoekt naar een technische oplossing voor iets, kun je vaak beter zoeken in het Engels dan het Nederlands.
Zelf gebruik ik, zoals anderen hier ook aangeven, met een 3440x1440 resolutie ook heel graag PowerToys van Microsoft.

Succes en ben benieuwd of het aan je eisen voldoet.

• Pazo
Ik heb PowerToys gedownload en net wezen spelen met FancyZones, en dit is inderdaad wat ik zocht :)
Bedankt voor de tips!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:05:
Windows kan dit zelfs native doen (4 delen dan toch).

Met drag&drop het eenvoudigste. Titelbalk van programma vastnemen en tot in de hoek duwen waarin je het wenst en dat programma zal 1/4 van je scherm innemen vanuit die hoek.

Wil je het met een keyboardshortcut, dan kan dat ook. Duw 2x op winkey + pijltje links/rechts (afhankelijk van de kant die je wenst, 2x is belangrijk in deze), duw nu op winkey + pijltje boven/onder om tot 1/4 scherm te komen. Als je in de eerste stap niet 2x links of rechts hebt gedaan ga je in de tweede stap maximaliseren of minimaliseren.
Het mooie is: Je kan dit ook met Fancyzones gebruiken! (winkey + pijltjes)
In settings van Fancyzones staat die optie.

Heel fijn als je, bijv, net als ik liever 2/3 - 1/3 gebruikt ipv 1/2 -1/2
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee