Aha, ik zie dat usb tethering geen data kost
[ Voor 6% gewijzigd door John Stopman op 26-01-2022 23:01 ]
Wust um yn 'e moele ha? :p
[ Voor 6% gewijzigd door John Stopman op 26-01-2022 23:01 ]
Daar zal ik maar niet van uitgaanJohn Stopman schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:50:
Aha, ik zie dat usb tethering geen data kost
Zeker meer dan genoeg, ik verwacht dat er nog maximaal een paar honderd MB aan dependencies gedownload moeten worden.John Stopman schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:58:
Ik heb 6GB, zou dat genoeg zijn?
[ Voor 18% gewijzigd door John Stopman op 27-01-2022 02:43 ]
Je kunt natuurlijk ook WiFi aanzetten op je telefoon, dan kost het je geen mobiele data.John Stopman schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:37:
[...]
zo bespaar ik data op mijn telefoon (heb maar 6GB p/m)
sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
[ Voor 42% gewijzigd door John Stopman op 27-01-2022 12:51 ]
Een driver van Aliexpress zegt eigenlijk al genoeg he, maar wie niet waagt die niet wint.John Stopman schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:48:
![]()
Ik had via mail de drivers voor Linux toegestuurd gekregen vanuit China: dus deze hoop ik te kunnen installeren als de update+upgrade eenmaal gelukt is![]()
Waarom zou dat niet werken? De chip is er een van Realtek, dat betekend dat de driver daar ook vandaan komt. Of de driver is voorzien van een communistisch sausje durf ik niet te zeggenquote: capslock2000Een driver van Aliexpress zegt eigenlijk al genoeg he, maar wie niet waagt die niet wint
[ Voor 24% gewijzigd door John Stopman op 27-01-2022 12:58 ]
We zien wel.... Als het straks goed werkt dan is dat maar klaar. Ik ben nu eerst nog bezig met het downloaden van de Full Upgrade @ een bedroevende snelheid van ergens tussen de 64KB/s en 256KB/s (Bluetooth 4.0)leander-s schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:57:
Ik vermoed eigenlijk dat de geleverde driver lijkt op wat in deze repository te vinden is: https://github.com/brektrou/rtl8821CU.
Helaas blijven veel van deze Realtek wifichips niet echt goed ondersteund en moet je dus zelf de drivers gaan compilen.
Omdat het Linux-model is dat Realtek dan een driver schrijft en die opstuurt naar de Linux-kernel.John Stopman schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:57:
Waarom zou dat niet werken? De chip is er een van Realtek, dat betekend dat de driver daar ook vandaan komt. Of de driver is voorzien van een communistisch sausje durf ik niet te zeggen
Hoe doe ik dat?aawe mwan schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 07:53:
Je kunt natuurlijk ook WiFi aanzetten op je telefoon, dan kost het je geen mobiele data.
[ Voor 8% gewijzigd door John Stopman op 27-01-2022 13:40 ]
[ Voor 23% gewijzigd door John Stopman op 27-01-2022 16:25 ]
Jammer om te zien dat je het opgeeft, maar begrijpelijk. Een moedige poging, maar de stap van geen ervaring met command line van welke aard dan ook naar kernel modules compilen in Linux is groot. Laat het je niet afschrikken om nog een keer een poging te wagen om Linux te proberen op een systeem wat wel meer out of the box werkt ;-)John Stopman schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:25:
Okay, dit gaat niet lukken: de mini PC stick gaat retour![]()
Bedankt voor alle geboden hulp
De oranje Mele PCG02u bijvoorbeeld, die ik op Aliexpress kocht in 2016. Maar zelfs daar werkt WiFi niet op.John Stopman schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:58:
Ik denk dat ik ff wacht totdat AliExpress een officiele Intel mini PC stick met Linux uitbrengt: en anders maar niet
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Een woord: firmware.aawe mwan schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:43:
[...]
De oranje Mele PCG02u bijvoorbeeld, die ik op Aliexpress kocht in 2016. Maar zelfs daar werkt WiFi niet op.
Eigenlijk bijna net zo frappant als dat er altijd zoveel problemen zijn om WiFi onder Linux werkend te krijgen,
is het dat een Ethernetpoort eigenlijk wel bijna altijd zonder problemen out-of-the-box werkt.
Algemene regel blijft: Goedkoop-Functioneel-Makkelijk - kies max tweeBelangrijke les geleerd: als je spul met goedkope, verouderde chips bestelt, op Aliexpress, dan krijg je...
Oslik blyat! Oslik!
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq