Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Op het moment speel ik op de eerste generatie ps4. Nu wordt het tijd voor wat beters na al die jaren. Nu weet iedereen wel dat de ps5 bijna niet te verkrijgen zijn en je voor dat geld al bijna een goede game pc kan maken. Dus hier ben ik dan met zeer weinig kennis en ervaring opzoek naar mijn eerste game pc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben eigenlijk opzoek naar de beste prijs kwaliteit verhouding in de prijs range van 1000 tot 1500 euro. Denk erbij dat ik al een monitor bezit. Ook hoeft een toetsenbord en muis niet meegenomen te worden in de prijs. Het gaat dus echt puur om de computer. Ook zal ik hem zelf in elkaar zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op het moment game ik met de AOC CQ32G2SE - QHD VA Curved 165Hz Gaming Monitor - 32 Inch monitor. Met de ps4 haal ik daar niet alles uit en hoop dat met een game pc wel te kunnen doen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben behoorlijk nieuw in deze wereld. Wel zat ik aan een AMD Ryzen 5600x boxed te denken als CPU. Of dat een goede keuze is in deze prijs klasse weet ik niet?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat het liefst uit naar de wat gerenommeerdere merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Heb niet bepaalde eisen/ wensen behalve in de 1000 tot 1500 euro prijs range en dan meest kwaliteit voor je geld.
Ga je overklokken?
Dat is niet de bedoeling.
Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk hoop ik dat jullie mij kunnen helpen naar de beste game pc die ik kan maken op het moment. Alvast bedankt
AMD Ryzen 5 5600X, 3,7 GHz (4,6 GHz Turbo Boost) socket AM4 processor € 274,90
MSI B550M PRO-VDH, socket AM4 moederbord € 79,00
Gigabyte Radeon RX 6600 XT GAMING OC PRO 8G Videokaart € 689,00
Kingston FURY 16 GB DDR4-3600 werkgeheugen € 74,90
Sharkoon TG6 RGB tower-behuizing € 89,90
SAMSUNG 980, 1 TB SSD € 109,90
Sharkoon SilentStorm Cool Zero 750W voeding € 77,90
Totaal € 1395,50
Op het moment speel ik op de eerste generatie ps4. Nu wordt het tijd voor wat beters na al die jaren. Nu weet iedereen wel dat de ps5 bijna niet te verkrijgen zijn en je voor dat geld al bijna een goede game pc kan maken. Dus hier ben ik dan met zeer weinig kennis en ervaring opzoek naar mijn eerste game pc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben eigenlijk opzoek naar de beste prijs kwaliteit verhouding in de prijs range van 1000 tot 1500 euro. Denk erbij dat ik al een monitor bezit. Ook hoeft een toetsenbord en muis niet meegenomen te worden in de prijs. Het gaat dus echt puur om de computer. Ook zal ik hem zelf in elkaar zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op het moment game ik met de AOC CQ32G2SE - QHD VA Curved 165Hz Gaming Monitor - 32 Inch monitor. Met de ps4 haal ik daar niet alles uit en hoop dat met een game pc wel te kunnen doen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben behoorlijk nieuw in deze wereld. Wel zat ik aan een AMD Ryzen 5600x boxed te denken als CPU. Of dat een goede keuze is in deze prijs klasse weet ik niet?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat het liefst uit naar de wat gerenommeerdere merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Heb niet bepaalde eisen/ wensen behalve in de 1000 tot 1500 euro prijs range en dan meest kwaliteit voor je geld.
Ga je overklokken?
Dat is niet de bedoeling.
Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk hoop ik dat jullie mij kunnen helpen naar de beste game pc die ik kan maken op het moment. Alvast bedankt
AMD Ryzen 5 5600X, 3,7 GHz (4,6 GHz Turbo Boost) socket AM4 processor € 274,90
MSI B550M PRO-VDH, socket AM4 moederbord € 79,00
Gigabyte Radeon RX 6600 XT GAMING OC PRO 8G Videokaart € 689,00
Kingston FURY 16 GB DDR4-3600 werkgeheugen € 74,90
Sharkoon TG6 RGB tower-behuizing € 89,90
SAMSUNG 980, 1 TB SSD € 109,90
Sharkoon SilentStorm Cool Zero 750W voeding € 77,90
Totaal € 1395,50
[ Voor 22% gewijzigd door Mat_out op 26-01-2022 10:45 ]