Toon posts:

Schuin dak isoleren

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views

• Jemi
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 28-01 13:23
Beste lezer,

Ik zit met de volgende vragen. Ik heb een jaren 60 2 onder 1 kap woning. Deze is voorzien van(van binnenuit gezien): Horizontale draagbalken, houten planken verticaal, damp open folie en daarop de latten met pannen. Nou wil ik dit gaan isoleren en heb ik een aantal vragen:

Ik heb een offerte laten maken over het spuiten van Icynene, maar ik heb hier niet zo'n goed gevoel bij omdat het toch een PUR soort blijft en het een chemische reactie is die plaats vindt. Ook weet ik niet hoe dit in de toekomst zich gedraagt en zou hier geen dampremmende folie overheen geplaatst hoeven worden. Mocht hier ooit problemen mee voordoen is verwijderen van de isolatie niet meer te doen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee, of zijn mijn zorgen onterecht?

Als ik er voor zou kiezen om een combinatie van glaswol en dampremmende folie te nemen heb ik het volgende. Ik moet hier nog kepers tussen de horizontale balken plaatsen. Moet ik hier kepers voor nemen van dezelfde dikte als het isolatiemateriaal, of kan ik de kepers ook zeg maar 'zwevend' tussen de horizontale balken monteren zodat ik toch op de dikte van het isolatiemateriaal uit kom, maar de balk niet even dik is als de isolatie.

Het dak is nu voorzien van 2 oude dakramen welke voorzien zijn van een metalen frame en enkel glas. Moet ik deze gewoon laten zitten, vervangen of kan ik deze verwijderen en het dak volledig dicht laten maken met pannen.

Tot slot, welke RD waarde kunnen jullie mij aanraden, is 3,75 voldoende of moet ik toch meer boven de 4 zitten?

De zolder wordt alleen gebruikt als opslag en is alleen met een vlizotrap bereikbaar.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:14

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Goedemorgen,

Er is al een groot centraal topic met een schat aan informatie over dit onderwerp: (Woon)Zolder dak Isoleren, beste methodiek?

Mogelijk wordt je vraag daar al beantwoord, zo niet dan kun je daar je vra(a)g(en) even opnieuw stellen. Een apart topic lijkt mij wat onnodig en sluit ik bij deze.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee