Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jemi
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 30-06 03:56
Beste lezer,

Ik zit met de volgende vragen. Ik heb een jaren 60 2 onder 1 kap woning. Deze is voorzien van(van binnenuit gezien): Horizontale draagbalken, houten planken verticaal, damp open folie en daarop de latten met pannen. Nou wil ik dit gaan isoleren en heb ik een aantal vragen:

Ik heb een offerte laten maken over het spuiten van Icynene, maar ik heb hier niet zo'n goed gevoel bij omdat het toch een PUR soort blijft en het een chemische reactie is die plaats vindt. Ook weet ik niet hoe dit in de toekomst zich gedraagt en zou hier geen dampremmende folie overheen geplaatst hoeven worden. Mocht hier ooit problemen mee voordoen is verwijderen van de isolatie niet meer te doen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee, of zijn mijn zorgen onterecht?

Als ik er voor zou kiezen om een combinatie van glaswol en dampremmende folie te nemen heb ik het volgende. Ik moet hier nog kepers tussen de horizontale balken plaatsen. Moet ik hier kepers voor nemen van dezelfde dikte als het isolatiemateriaal, of kan ik de kepers ook zeg maar 'zwevend' tussen de horizontale balken monteren zodat ik toch op de dikte van het isolatiemateriaal uit kom, maar de balk niet even dik is als de isolatie.

Het dak is nu voorzien van 2 oude dakramen welke voorzien zijn van een metalen frame en enkel glas. Moet ik deze gewoon laten zitten, vervangen of kan ik deze verwijderen en het dak volledig dicht laten maken met pannen.

Tot slot, welke RD waarde kunnen jullie mij aanraden, is 3,75 voldoende of moet ik toch meer boven de 4 zitten?

De zolder wordt alleen gebruikt als opslag en is alleen met een vlizotrap bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:15
Modbreak:Goedemorgen,

Er is al een groot centraal topic met een schat aan informatie over dit onderwerp: (Woon)Zolder dak Isoleren, beste methodiek?

Mogelijk wordt je vraag daar al beantwoord, zo niet dan kun je daar je vra(a)g(en) even opnieuw stellen. Een apart topic lijkt mij wat onnodig en sluit ik bij deze.

Dit topic is gesloten.