Toon posts:

Hoe niet alle apparaten delen via iCloud familie deling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• StefanoZ
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:51
Hallo allemaal,
Voor mijn aankomende vakantie wil ik iCloud familie instellen met mijn vriendin zodat ze (zonder dat ze mij of mijn telefoon nodig heeft) mijn hotspot kan activeren terwijl mijn telefoon als navigatie in de telefoonhouder zit. Ik heb het werkend gekregen, alleen wat ik erg vervelend vind is dat met iCloud familie automatisch al je apparaten gedeeld worden met elkaar.
Dus ik zie in mijn 'zoek mijn' app bij apparaten ook haar apparaten zoals iPad en AirPods, en andersom zij mijn apparaten.
Het is niet erg, maar het lijkt me dat je dit moet kunnen uitschakelen maar ik kan het nergens vinden. Iemand enig idee?

Alle reacties

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bovenstaande reactie is afgesplitst van iCloud familie deling. Het is niet echt handig om andermans topic te kapen voor je vraag :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• StefanoZ
Daedalus schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:47:
[mbr]Bovenstaande reactie is afgesplitst van iCloud familie deling. Het is niet echt handig om andermans topic te kapen voor je vraag :) [/]
Sorry, was niet m'n bedoeling om het topic te kapen. Ik dacht dat mijn vraag er goed bij paste...
Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe.

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:13
Instellingen, bovenaan op je naam drukken, zoek mijn, deel mijn locatie uitschakelen.

• StefanoZ
Wouter36 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:07:
Instellingen, bovenaan op je naam drukken, zoek mijn, deel mijn locatie uitschakelen.
Dat zorgt er voor dat de locatie van alle apparaten niet meer wordt gedeeld (wat ik niet wil want ik wil wel de locatie van m’n iphone gedeeld wordt).
Tevens haalt dit niet de apparaten uit de ‘zoek mijn’ app, ze staan nog steeds in de lijst, alleen de locaties zijn niet zichtbaar…
Nog een ander idee?

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:25
Wouter36 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:07:
Dan word enkel de locatie niet meer gedeeld. Maar zie je nogsteeds de apparaten van de anderen, inclusief de batterij status, online/offline en kun je ook nog andere zaken doen zoals geluid afspelen en device wissen.

Heb er ook geen antwoord op, maar ben wel nieuwsgierig.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:47

FreakNL

Well do ya punk?

Ik zie wel vaker topics op Tweakers waarvan ik denk: “Welk probleem moet er eigenlijk opgelost worden”… Dit is er ook 1…

Ik zie ook de apparaten van mijn vriendin en ouders. Maar niet de locatie… Dus wat is het probleem?

• StefanoZ
FreakNL schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:37:
Ik zie wel vaker topics op Tweakers waarvan ik denk: “Welk probleem moet er eigenlijk opgelost worden”… Dit is er ook 1…

Ik zie ook de apparaten van mijn vriendin en ouders. Maar niet de locatie… Dus wat is het probleem?
Nou het ‘probleem’ is dat ik geen hele lijst met allemaal apparaten, die niet van mij zijn, wil zien in m’n Zoek Mijn app.
Een probleem is het niet, maar ik vind het wel raar en niets voor Apple dat dit niet anders zou kunnen.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Aan de andere kant het heet niet voor niets iCloud Family. Voor een amerikaan heeft family een wat verder gaande betekenis dan voor de meeste van ons. Verder vindt ik het beetje zoeken het is nou niet dat je dagelijks Find my iPhone gebruikt. Er staat nou ook weer niets in wat de ander niet weet. Of heb je stiekum een tweede iPhone voor contact met een ander, maar dan heb je denk ik een ander probleem.
Overigens kan je als je dat niet wilt ook gewoon een mobiele hotspot maken, of je vriendin voldoende data geven, of maar dat is wel heel erg old school de radio aanzetten en met elkaar praten.

[Voor 19% gewijzigd door Frogmen op 27-01-2022 08:50]

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• StefanoZ
@Frogmen iCloud Family biedt meerdere voordelen, het kunnen delen van locaties is daar maar 1 van.
Voor de duidelijkheid is er niks mis met het delen van de locaties (dat deden we al voordat we een iCloud family aanmaakten), en zie ik ook zeker voordelen. Echter heb zelf al behoorlijk wat apparaten onder mijn naam staan, en hoef niet haar apparaten ook nog in mijn lijst (en vice versa). In tegenstelling tot wat je zegt maak ik wel degelijk dagelijks gebruik van de Zoek Mijn app.

Het is absoluut geen ramp om elkaar apparaten in de app te hebben, maar het leek me dat het mogelijk moest zijn om dit aan / uit te zetten. Blijkbaar is dit niet het geval 🙂

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ken de voordelen heel goed maar waarvoor heb je dagelijks find my iphone nodig. Ben je altijd alles kwijt ik kan mij er niets bij voorstellen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• StefanoZ
@Frogmen nee ik ben een stalker en wil constant weten waar mijn vrienden uithangen 😄

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:08
Dit zijn zaken waarbij de keuzes van Apple voor 99% van de populatie prima werken. Jij bent die 1%.... Ik denk niet dat dit op te lossen is op een manier die voor jou werkt. Het is keuzes maken: of iCloud family gebruiken en de lijst met apparaten tolereren (en misschien minder stalken), of een andere oplossing zoeken voor je originele probleem (zie de post van Frogmen).

• StefanoZ
Gelukkig is 1% van alle Apple klanten nog steeds een groot aantal, blijkt ook wel na een search op internet want ik ben niet de enige die dit is opgevallen.
Nogmaals, een probleem is het niet. Maar ik ging er van uit dat er een methode was om de apparaten niet zichtbaar te krijgen, en die methode kon ik niet vinden.
Ik ga er maar mee leren leven 😉
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee