Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343919

Topicstarter
Hey allemaal.

Ik woon samen met mijn vriendin en we hebben wat Apple spullen in huis. Ik dacht een paar jaar geleden om de family setting aan te zetten zodat we ook apps kunnen delen ipv alles dubbel te betalen. Sinds kort heb ik ook mijn ouders toegevoegd aan de familie. So far so good.

Nu staat iedereen in als volwassen en niet als kind in. Maar mijn ouders kunnen niet hun apps betalen omdat ik de organisator ben.

Is dit normaal of doe ik iets fout? Ik hoopte op dat ik ook betaalde apps van mijn ouders kon gebruiken en dat zij mijn betaalde apps konden gebruiken omdat ze toch in 1 familie zitten.

Beste antwoord (via Anoniem: 343919 op 11-11-2021 14:11)

• DoubleTweak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 17:06
Toevallig heb dit recent helemaal uitgezocht en het werkt allemaal verschrikkelijk vaag, maar wat je wil kan gewoon.
Je ouders zien wel jouw betaalmethode in hun rijtje staan, maar als ze zelf hun eigen betaalmethode toevoegen dan zal deze eerst gebruikt worden en loopt de betaling niet via jouw betaalmethode. Dat is het enige vervelende dat jouw betaalmethode dan bij hun erbij staat. Dat is niet te veranderen.

Je kan als ze in de familiegroep zitten ook hun apps gebruiken. Uiteraard moeten ze wel instellen dat ze hun apps willen delen.

Om apps van gezinsgenoten te kunnen zien klik je in de App Store op je profielfoto -> Aankopen. Vervolgens zie je daar een kopje Gezinsaankopen. Kies het gezinslid en kies de app de je wilt. Op deze manier kun je dus betaalde apps gebruiken. Ik heb er letterlijk uren naar gezocht en zelfs de Apple medewerkers wisten me dit niet te vertellen. Geeft wel aan dat het allemaal vrij onlogisch in elkaar zit.

[ Voor 37% gewijzigd door DoubleTweak op 11-11-2021 13:09 ]

Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:18
Helaas is dat nou eenmaal vaag geregeld en moet de organisator alles betalen. Volgens mij kunnen ze wel tegoed toevoegen op hun account en daar aankopen mee doen (die App Store kaarten).

Uiteraard kun jij en hun van elkanders aankopen gebruik maken. Let wel op dat dit kan verschillen met aankopen in de app zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja precies. Wel jammer. Maar in een "normale" situatie heb je hier minder last van dan in mijn situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nou ja zo vaag is het allemaal niet, het is eerder bedoelt voor in 1 huishouden. Niet om familie leden buiten je huishouden toe te voegen.

Je ouders ontkoppelen en ze zelf in een eigen familie plaatsen is dus wat je moet doen. Dan kunnen ze zelf apps kopen en met elkaar delen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Topicstarter
Donstil schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:05:
Nou ja zo vaag is het allemaal niet, het is eerder bedoelt voor in 1 huishouden. Niet om familie leden buiten je huishouden toe te voegen.

Je ouders ontkoppelen en ze zelf in een eigen familie plaatsen is dus wat je moet doen. Dan kunnen ze zelf apps kopen en met elkaar delen.
Oke, maar dan nog vind ik het vrij beperkt. Stel je hebt een normaal huishouden dan kan bijvoorbeeld zoonlief nooit een app kopen tenzij het via de organisator gaat.

Maar goed, niets aan te doen verder

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Anoniem: 343919 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:44:
[...]

Oke, maar dan nog vind ik het vrij beperkt. Stel je hebt een normaal huishouden dan kan bijvoorbeeld zoonlief nooit een app kopen tenzij het via de organisator gaat.

Klopt, dit is het hele idee. Mijn kind kan een app kopen en ik kan dat goedkeuren.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Anoniem: 343919 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:44:
[...]

Ja eens, dan zou je als Kind volwassene uit de groep moeten stappen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DoubleTweak
Toevallig heb dit recent helemaal uitgezocht en het werkt allemaal verschrikkelijk vaag, maar wat je wil kan gewoon.
Je ouders zien wel jouw betaalmethode in hun rijtje staan, maar als ze zelf hun eigen betaalmethode toevoegen dan zal deze eerst gebruikt worden en loopt de betaling niet via jouw betaalmethode. Dat is het enige vervelende dat jouw betaalmethode dan bij hun erbij staat. Dat is niet te veranderen.

Je kan als ze in de familiegroep zitten ook hun apps gebruiken. Uiteraard moeten ze wel instellen dat ze hun apps willen delen.

Om apps van gezinsgenoten te kunnen zien klik je in de App Store op je profielfoto -> Aankopen. Vervolgens zie je daar een kopje Gezinsaankopen. Kies het gezinslid en kies de app de je wilt. Op deze manier kun je dus betaalde apps gebruiken. Ik heb er letterlijk uren naar gezocht en zelfs de Apple medewerkers wisten me dit niet te vertellen. Geeft wel aan dat het allemaal vrij onlogisch in elkaar zit.

[ Voor 37% gewijzigd door DoubleTweak op 11-11-2021 13:09 ]

Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.

Topicstarter
@DoubleTweak

Thanks, ik ga daar mee stoeien! Hele goede tips.

Want wat ik dus ook gek vind. Mijn ouders hebben een Apple TV gekocht en kregen ook Apple TV + erbij, en dat kunnen wij dus ook gewoon gebruiken tot het niet meer geldig is. Dus het zit inderdaad vrij onlogisch en vaag in elkaar.

• Bulligan
DoubleTweak schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:59:

Dat is dus niet mogelijk, een eigen betaal methode toe te voegen. Althans, mij is dat in het verleden niet gelukt bij familieleden.

• Bulligan
Anoniem: 343919 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:12:
@DoubleTweak

Thanks, ik ga daar mee stoeien! Hele goede tips.

Want wat ik dus ook gek vind. Mijn ouders hebben een Apple TV gekocht en kregen ook Apple TV + erbij, en dat kunnen wij dus ook gewoon gebruiken tot het niet meer geldig is. Dus het zit inderdaad vrij onlogisch en vaag in elkaar.
Dat klopt. Dat is dus het “voordeel” van delen met gezin.

• DoubleTweak
Bulligan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:22:
[...]

Dat is dus niet mogelijk, een eigen betaal methode toe te voegen. Althans, mij is dat in het verleden niet gelukt bij familieleden.
Het is hier in ieder geval wel gelukt al kostte het de nodige moeite. Ik ben het gezinshoofd en heb een creditcard als betaalmethode. Mijn vrouw heeft iDeal als betaalmethode gekoppeld en laadt daarmee haar App Store tegoed op. Zij ziet mijn creditcard wel staan in het lijstje van betaalmethoden en zij moest gek genoeg ook eenmalig mijn creditcard verifiëren op haar toestel, maar vervolgens kon ze haar eigen betaalmethode toevoegen. Misschien dat het toen nog niet mogelijk was maar nu kan het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:40
Het is een zeer vervelend systeem.
Zelf zit ik nog in het gezin met mijn ouders dus hun betaalmethoden staan ingesteld.
Zelf kan ik die niet toevoegen dus zou dat via mijn vader zijn account moeten. Maar dat wil dus ook zeggen dat mijn broer en moeder aan mijn kaart kan komen, niet dat ik hen niet vertrouw maar ze zijn niet de handigste met technologie en het zou niet de eerste keer zijn dat ze verkeerd tikken.
Er zou een systeem moeten komen waarbij ieder gezinslid een eigen methode toevoegen of een systeem waarbij je sommige betaalmethodes blokkeert voor ander gezinsleden.
Pagina: 1