omdat Schulting dat al deed;)
Dus had Schulting ook gewoon kunnen wachten. Ze was niet perse de enige topfavoriete.
We zullen het nooit weten he. Maar volgens mij is de duw de aanleiding geweest voor het slechts 3e plek halen, zeker niet het terughalen van degene die al snel uit het peleton wilde ontsnappen. (zegt Schulting net zelf ook. Zo, die is me teleurgesteld zeg...)Vos schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:57:
[...]
Dus had Schulting ook gewoon kunnen wachten. Ze was niet perse de enige topfavoriete.
[ Voor 7% gewijzigd door sverzijl op 16-02-2022 15:06 ]
Laatste stand van zaken van Gracenote vs de realiteit. We beginnen een beetje achter te lopen. Ben eigenlijk wel benieuwd wat het NOC zelf in gedachten had.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PGcEiezfefWEzheJSfu9Yu3s.jpg?f=user_large)
These are my principles. If you don't like them, I have others.
NOC ging uit van 20 medailles.Dr. Strangelove schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:03:
Laatste stand van zaken van Gracenote vs de realiteit. We beginnen een beetje achter te lopen. Ben eigenlijk wel benieuwd wat het NOC zelf in gedachten had.
Het valt (nog niet) tegen aangezien we max. op 20 kunnen komen en dan zouden we 2x een 2 schaatsers op het podium op de duizend hebben. Een niet heel realistisch scenario.
Plus 2 op de massastart...waar 1 realistischer is.
Mijn inschatting is max. 17; Nog 2 op de 1000 voor de heren en 1 voor de dames massastart.
Bron:
https://www.nu.nl/olympis...mbitie-is-echt-reeel.html
[ Voor 13% gewijzigd door ll roel j op 16-02-2022 15:13 ]
Ik zie Leerdam toch wel een medaille pakken op de 1000.
Twee medailles bij de 1000m mannen.
Massastart kan ik echt niet inschatten. Volgens mij is dat een soort loterij, maar laat het 2 medailles opleveren. Kom ik op 19.
Twee medailles bij de 1000m mannen.
Massastart kan ik echt niet inschatten. Volgens mij is dat een soort loterij, maar laat het 2 medailles opleveren. Kom ik op 19.
sverzijl schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:50:
[...]
Niets doen was ook geen optie. Beetje ongeluk die duw, daar verloor ze toch wel teveel tijd mee.
Maar haar spelen konden toch al niet meer stuk:)
Het voelt voor Schulting toch niet als lekkere afsluitingDikke tranen bij Schulting na brons: 'Ik voelde me zó sterk vandaag....'
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Ja ik zag haar interview later inderdaad. Die was verre van happy. Interviewer moest haar bijna troosten met het 'Maar je hebt wel 4 medailles gehaald!'.LordSinclair schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:59:
[...]
[...]
Het voelt voor Schulting toch niet als lekkere afsluiting
Vandaag toch weer een heerlijke dag met alle kwartfinales in het ice hockey. Puur genieten die wedstrijden en uiteindelijk USA en Canada out. Kan niet wachten op de halve finales die vrijdag volgen.
Was wel het L-team van Canada en voor Amerika wat studenten en verdwaalde senioren/journeymen.Soulizer schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 17:33:
Vandaag toch weer een heerlijke dag met alle kwartfinales in het ice hockey. Puur genieten die wedstrijden en uiteindelijk USA en Canada out. Kan niet wachten op de halve finales die vrijdag volgen.
Finland veel spelers uit de Russische competitie, (waarin ook een Fins team deelneemt [Jokerit] ), die wel stilgelegd is. Heb zelf nog niet veel gezien zo zonder Discovery+/Eurosport Player...
Leuke potjes met ijshocky ja, Amerika was er vanochtend wel heel dichtbij.
Wel jammer dat die eerste wedstrijden zo vroeg zijn.
Wel jammer dat die eerste wedstrijden zo vroeg zijn.
Ijshockey wordt zo wel het voetbal van de winterspelen.
Had ze daar niet erop en erover moeten doen? Ik vond die vraag van Thijs Z. wel een goede net als de vraag of je niet de andere Nederlandse had moeten opofferen voor het dichtrijden.zacht schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:30:
Schulting liet zich uit de tent lokken door die Chinese.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Dames Canada ijshockey winnen goud mooie wedstrijd om te zien.
[ Voor 8% gewijzigd door Pierre op 17-02-2022 07:24 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
De Jong weer niks. Ze had beter haar zusje kunnen laten rijden

[ Voor 12% gewijzigd door tweakduke op 17-02-2022 10:32 . Reden: Naamverbasteringen met een negatieve insteek laten we achterwege. ]
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Van der Poel gaat bij thuiskomst los, vergelijkt Spelen met die in nazi-Duitsland
https://nos.nl/peking2022...met-die-in-nazi-duitsland
Kan niet zeggen dat hij volledig ongelijk heeft maar het is wel de hypocrisie ten top om dat te gaan zeggen nadat je net deelgenomen hebt aan die OS. Als het zo'n big deal voor je is moet je gewoon thuisblijven. Of als je een statement wil maken meerijden en de medaille weigeren. Ik had er serieus respect voor gehad als hij twee keer bewezen had de beste te zijn maar toch op die manier een middelvinger op te steken. Dan was hij een legende geworden.
Kan niet zeggen dat hij volledig ongelijk heeft maar het is wel de hypocrisie ten top om dat te gaan zeggen nadat je net deelgenomen hebt aan die OS. Als het zo'n big deal voor je is moet je gewoon thuisblijven. Of als je een statement wil maken meerijden en de medaille weigeren. Ik had er serieus respect voor gehad als hij twee keer bewezen had de beste te zijn maar toch op die manier een middelvinger op te steken. Dan was hij een legende geworden.
[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-02-2022 10:24 ]
Geen idee of je De Jong bedoelt maar vooralsnog lijkt haar tijd gezien de omstandigheden best ok.zzzzz schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:40:
*knip*weer niks. Ze had beter haar zusje kunnen laten rijden
[ Voor 3% gewijzigd door tweakduke op 17-02-2022 10:32 ]
K... dat handje gaat haar goud kosten vrees ik. Normaal komt ze met 55km/u de bocht uit en nu zat ze met 52 op het rechte stuk. Dat kost haar minimaal een halve seconde.
[ Voor 56% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-02-2022 10:28 ]
Nare man...Dr. Strangelove schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:23:
Van der Poel gaat bij thuiskomst los, vergelijkt Spelen met die in nazi-Duitsland
Knap dat Leerdam nog overeind bleef.
Vind hem ook een beetje creepy. Op die foto's lijkt het wel een serial killerMikeyMan schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:27:
[...]
Nare man...
Knap dat Leerdam nog overeind bleef.

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Zo ze moest wel diep gaan, pittige race!
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Stop maar, 1,2 en 3!
⏩ PVOutput☀️
Tsja voordeel van de wissel voor Takagi in combinatie met ‘t slippertje in de bocht voor Leerdam.. Zonde zonde
Twente komt eraan!
Knappe tijd zeg, gewoon goed gedaan.
⏩ PVOutput☀️
Ik denk het wel. Kostte echt veel snelheid, dat kon je zien. Dat verlies is cumulatief over het hele rechte eind namelijk.vhal schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:33:
Dat handje was geen 0,6s denk ik
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat het de eerste week van de OS allemaal meezat en nu allemaal tegenzit
Daar ben ik ook een beetje bang voor. Het geluk is toen opgebruikt.Dr. Strangelove schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:35:
[...]
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat het de eerste week van de OS allemaal meezat en nu allemaal tegenzit
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Plus dat het je concentratie kost als je bijna onderuit gaat. Het was denk ik er dichtbij elkaar geweest uiteindelijk, maar goed ze maakt zelf de fout en dan baal je als een stekker.Dr. Strangelove schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:35:
[...]
Ik denk het wel. Kostte echt veel snelheid, dat kon je zien. Dat verlies is cumulatief over het hele rechte eind namelijk.
zilver
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Ze kan nog lachen gelukkig.
Laten we het er maar op houden dat ze zonder dat handje met 0,01s verloren had van Takagi.
Jammer dat Bowe nog onder die tijd van De Jong kruipt.
Edit: oh zie dat die Russin er ook al onder zat.
Laten we het er maar op houden dat ze zonder dat handje met 0,01s verloren had van Takagi.
Jammer dat Bowe nog onder die tijd van De Jong kruipt.
Edit: oh zie dat die Russin er ook al onder zat.
[ Voor 31% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-02-2022 10:45 ]
Nog 3 onderdelen met kans op een medaille.
En dan alweer vooruit kijken naar Italië 2026. Kunnen we weer IRL aanwezig zijn.
En dan alweer vooruit kijken naar Italië 2026. Kunnen we weer IRL aanwezig zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door ll roel j op 17-02-2022 10:43 ]
Als Takagi zonder dat touwtje om haar middel zou rijden zou ze misschien ook nog harder kunnenDr. Strangelove schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:41:

"Go to the start".vhal schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:35:
Roept de starter nou echt " klaar voor de start" ?
Jutta Leerdam lijkt er zeker blij mee te zijn. Heerlijk interview dit. Ze spreekt best goed engels en dan toch typische Nederlandse woorden tussendoor.
Lindsay van Zundert doet het echt supergoed. Een PR (totaal) neerzetten op het juiste moment. Nu al zeker van de top18.
Hopelijk krijgt ze voldoende steun voor de volgende Spelen zodat ze weer een stap kan maken.
Nederland begint langzamerhand ook (grotere) stappen te maken buiten het schaatsen om.
Hopelijk krijgt ze voldoende steun voor de volgende Spelen zodat ze weer een stap kan maken.
Nederland begint langzamerhand ook (grotere) stappen te maken buiten het schaatsen om.
Ik denk dat dat best onderbelicht is inderdaad. Een hoop Nederlandse sporters die veel beter presteren dan verwacht en zelfs in de buurt van de medailles komen. Dat is razend knap.
Nederland 18de en Valieva bezwijkt onder de druk, valt en word 'maar' vierde.
Hulde aan Lyndsay van Zundert
Hulde aan Lyndsay van Zundert

Dankzij de 1e kür. Wie denkt dat het mentaal nog goed komt met haar?ll roel j schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:00:
Yeahhh!Hulde aan Lyndsay van Zundert![]()

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Scheelt weer een CAS farce iigll roel j schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:00:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Die sporten krijgen nu juist relatief bijzonder veel aandacht, tot de komende OS over vier jaar kijkt er weer geen hond naar.Dr. Strangelove schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:51:
Ik denk dat dat best onderbelicht is inderdaad.
Ik denk dat je gelijk hebt helaas. Erg jammer want de dame en heer die ons vertegenwoordigen bij het skiën en snowboarden zetten de sport toch erg mooi neer voor ons vlakke landje.zacht schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:25:
[...]
Die sporten krijgen nu juist relatief bijzonder veel aandacht, tot de komende OS over vier jaar kijkt er weer geen hond naar.
Die sporters komen ook nog eens onwijs leuk over in de media. Zoals Bos het deed bij in het Wiel was echt heel prettig om naar te luisteren bijvoorbeeld.Dr. Strangelove schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:51:
Ik denk dat dat best onderbelicht is inderdaad. Een hoop Nederlandse sporters die veel beter presteren dan verwacht en zelfs in de buurt van de medailles komen. Dat is razend knap.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Even iets anders he, een 'shower thought'. Bij shorttrack zie je altijd dat scheidsrechters en 'ballenjongens' (de lui die de blokjes terug plaatsen) ook gewoon op noren staan. Dat is toch eigenlijk helemaal niet praktisch? Het camera personeel leek mij op ijshockey of kunstschaatsen te staan, maar eigenlijk zou dat toch voor de rest toch ook veel handiger zijn. Althans, dat lijkt mij.
Zou het record van Gerard van Velden er vandaag eindelijk aan gaan? 1:07 lijkt me toch geen onhaalbare tijd voor Krol.
Wat heeft 'Pasha' trouwens veel ingeleverd. Die is de afgelopen twee seizoenen toch ook echt de weg kwijt. Ik weet dat hij meermaals corona heeft gehad en de nodige blessures had, maar dat is normaal toch gewoon een medaille kandidaat.
Wat heeft 'Pasha' trouwens veel ingeleverd. Die is de afgelopen twee seizoenen toch ook echt de weg kwijt. Ik weet dat hij meermaals corona heeft gehad en de nodige blessures had, maar dat is normaal toch gewoon een medaille kandidaat.
[ Voor 50% gewijzigd door zzzzz op 18-02-2022 09:52 ]
Zijn vaak mensen die zelf ook uit de sport komen, die zijn gewoon gewend op die dingen te staan.MadDogMcCree schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 23:54:
Even iets anders he, een 'shower thought'. Bij shorttrack zie je altijd dat scheidsrechters en 'ballenjongens' (de lui die de blokjes terug plaatsen) ook gewoon op noren staan. Dat is toch eigenlijk helemaal niet praktisch? Het camera personeel leek mij op ijshockey of kunstschaatsen te staan, maar eigenlijk zou dat toch voor de rest toch ook veel handiger zijn. Althans, dat lijkt mij.
alles kan off-topic
Nog drie races; tot nu toe geen imposante tijden. Zeker de Russen niet.
Goud!
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Wat is dit met verbeij joh? Dat had netter opgelost kunnen worden.
Man man man. Verbeij en Otterspeer allebei toch de mist in.
Positieve is dat Verbeij Dubreuil dan genoeg in de weg zat om Krol aan het goud te helpen.
Positieve is dat Verbeij Dubreuil dan genoeg in de weg zat om Krol aan het goud te helpen.
[ Voor 43% gewijzigd door zzzzz op 18-02-2022 10:52 ]
Wel sneu voor Verbij, maar aan de andere kant, je weet dat je tegenstander zo rijdt, daar moet je rekening mee houden lijkt mij
en goud!
en goud!
Verbij, Verbij , Verbij, gooi hem er dan gewoon voor, nu was je sowieso kansloos. Vooraf was al aangegeven dat die Dubreuil zo zou gaan rijden. Wat een tactische misser dit.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Gaan we nu tactisch dwarszitten bij de wissels erbij krijgen?
Oh oh wat zakken Verbij en Otterspeer door het ijs.
Ik vind het een fout van Verbij.
Ik vind het een fout van Verbij.
[ Voor 26% gewijzigd door ll roel j op 18-02-2022 10:43 ]
Hij had het kunnen proberen, zat er net voor, blijf je vrij dan win je, anders dsq maar daarmee is niets verloren.MikeyMan schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:40:
Wat is dit met verbeij joh? Dat had netter opgelost kunnen worden.
alles kan off-topic
Dat is geen dwarszitten, dat is de race anders indelen. Aan de tegenstander om hier op te anticiperen.MikeyMan schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:42:
Gaan we nu tactisch dwarszitten bij de wissels erbij krijgen?
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Anders dat je dan een complete eikel bent verlies je niksAnkona schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:42:
Hij had het kunnen proberen, zat er net voor, blijf je vrij dan win je, anders dsq maar daarmee is niets verloren.
Wat is dit? Waarom knalt Verbeij hem er niet gewoon voor? Dan wordt je maar gediskwalificeerd, maar je gaat toch niet stoppen?
Ik snap hier helemaal niks van.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
En de Canadees heeft vaker een race op deze manier gereden dus ze hadden dit kunnen weten.Han schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:43:
[...]
Dat is geen dwarszitten, dat is de race anders indelen. Aan de tegenstander om hier op te anticiperen.
Je bedoelt dat je het concept van sport niet snapt?Malfunctions schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:43:
Wat is dit? Waarom knalt Verbeij hem er niet gewoon voor? Dan wordt je maar gediskwalificeerd, maar je gaat toch niet stoppen?
Nee, leg eens uit waarom een solo sporter hier niet voor zijn eigen kans gaat? Die ander had net zo goed aan de kant kunnen gaan. Een echte winnaar had dit niet zo laten gebeuren.eamelink schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:45:
[...]
Je bedoelt dat je het concept van sport niet snapt?
Omdat je weet dat je de regels overtreed. Buitenbaan heeft voorrangMalfunctions schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:49:
[...]
Nee, leg eens uit waarom een solo sporter hier niet voor zijn eigen kans gaat? Die ander had net zo goed aan de kant kunnen gaan. Een echte winnaar had dit niet zo laten gebeuren.
Je maakt @eamelink zijn punt hier preciesMalfunctions schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:49:
[...]
Nee, leg eens uit waarom een solo sporter hier niet voor zijn eigen kans gaat? Die ander had net zo goed aan de kant kunnen gaan. Een echte winnaar had dit niet zo laten gebeuren.
Hij moest voorrang verlenen aan de Canadees, zo zijn de regels.. Voorlangs kruisen kon niet meer zonder crash te veroorzaken.
Dat is bij Kai misschien het stukje Japanse eergevoel. Hij ging tijdens de rit al niet van Dubreuil winnen en niet van Krol. Dan kun je iemand de baan uit rijden en misschien vijfde worden of je con-collega een kans op het podium gunnen.Malfunctions schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:49:
[...]
Een echte winnaar had dit niet zo laten gebeuren.
Verbeij zat er gewoon niet goed in. Liet zich wegcijferen en maakt niet de juiste beslissingen. Na de race nog eens teruggekeken te hebben had hij namelijk ook achter Dubreuil door kunnen kruisen. Daar was ruimte voor.
[ Voor 10% gewijzigd door zzzzz op 18-02-2022 10:53 ]
Het ziet er misschien uit alsof ze even hard / even goed gaan als ze blijkbaar naast elkaar die bocht uitkomen. Maar dat is een vertekend beeld, want hier had Verbij al een extra binnenbocht gehad. Dus in de praktijk lag Dubreuil hier een heel eind voor.Malfunctions schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:49:
[...]
Vandaar dat degene die naar de binnenbocht toe gaat voorrang heeft
Verbij is een echte winnaar, maar die ziet ook wel dat dit niet zijn race is, dus geeft hij voorrang
[ Voor 8% gewijzigd door eamelink op 18-02-2022 10:54 ]
Dat wist ik niet. Zal vast logisch zijn, maar daarvoor kijk ik niet vaak genoeg naar schaatsen.rik86 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:50:
[...]
Omdat je weet dat je de regels overtreed. Buitenbaan heeft voorrang
Bij schaatsen finish je aan de ene kant, en wissel je aan de andere kant. Daardoor hebben de schaatsers bij elke wissel altijd een verschillende afstand gereden; degene die net uit de buitenbocht komt heeft verder gereden. Als ze elkaar tegenkomen, ligt degene uit de buitenbocht dus altijd voorMalfunctions schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:54:
[...]
Dat wist ik niet. Zal vast logisch zijn, maar daarvoor kijk ik niet vaak genoeg naar schaatsen.
Vandaar dat die altijd voorrang heeft
Wat mij opviel aan Hein Otterspeer: het oogde allemaal wat gehaast toen hij het ijs op kwam. Laat z'n jasje uit en zijn tegenstander stond al ff te wachten. Ook op de startlijn gebeurde er nog van alles, bril goed doen etc.
Zo op de naar de massastart. Hopelijk gaat dat (ook) geen deceptie worden voor NL.
We hebben 2, 3 toppers die meerdere medailles halen maar er is geen breedte en diepte in de schaatsselecties.
De andere sporten komen we net kijken en kunnen we hopelijk over 4 jaar weer meedoen om medailles.
We hebben 2, 3 toppers die meerdere medailles halen maar er is geen breedte en diepte in de schaatsselecties.
De andere sporten komen we net kijken en kunnen we hopelijk over 4 jaar weer meedoen om medailles.
Tja dat zijn allemaal discussies rondom het selectiebeleid van de KNSB. Als je heel eerlijk bent zijn er namelijk gewoon een aantal mensen naar deze spelen gestuurd voor bepaalde onderdelen die gewoon niet in aanmerking kwamen voor een medaille.ll roel j schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:58:
Er zijn gewoon niet de juiste mensen op de juiste plekken gezet. En tuurlijk kan het gebeuren dat een Femke Kok of Hein Otterspeer hun dag niet hebben; maar er zijn gewoon een aantal mensen naar deze spelen gegaan die totaal niet in vorm waren... en dan laat je Nuis op de tribune zitten voor de 1000m.
[ Voor 3% gewijzigd door zzzzz op 18-02-2022 11:08 ]
Kijkend naar de snelheid had Verbij vermoedelijk wel voorlangs kunnen kruizen, maar dan had hij mogelijk Dubreuil op gang getrokken, waardoor het uiteindelijk geen goud voor Krol, maar zilver en brons was geworden met een gouden plak voor Dubreuil. Achteraf koffiedik kijken, maar mogelijk heeft Verbij hiermee de gouden plak van Krol gered.
Precies, en met diezelfde criteria worden mensen voor de spelen geselecteerd: je moet net je dag hebben (of niet)..zzzzz schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:03:
[...]
En tuurlijk kan het gebeuren dat een Femke Kok of Hein Otterspeer hun dag niet hebben; maar er zijn gewoon een aantal mensen naar deze spelen gegaan die totaal niet in vorm waren.
Volgens mij altijd een terugkerende discussie: maar naar mij idee is een OKT prima, laat dit voor X procent meewegen, maar kijk iets breder dan dat.
Mwoh... dat is uiteraard te betwijfelen. Je kan een tegenstander treffen die een race anders indeelt; als een malle opent en vervolgens instort en als laatste eindigt. Met name bij de 500 en 1000 is de slotronde een specialisme. Vaak komt degene met de snelste opening niet als snelste over de finisheamelink schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:53:
Verbij is een echte winnaar, maar die ziet ook wel dat dit niet zijn race is, dus geeft hij voorrang
Misschien ligt hier wel het probleem bij Nederland. Waar andere schaatsers zich puur kunnen focussen op de Spelen moeten Nederlanders continue vormbehoud tonen en via skate-offs kwalificeren. Waar andere genoeg hebben aan één keer pieken moeten de Nederlanders dat meerdere malen. Dat gaat zijn tol eisen en vergroot de kans dat je niet kan pieken tijdens hetgene waar het echt om draait.renegrunn schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:09:
Volgens mij altijd een terugkerende discussie: maar naar mij idee is een OKT prima, laat dit voor X procent meewegen, maar kijk iets breder dan dat.
Schouten, Wust, Nuis, Krol. Roest, Leerdam, de Jong, Groenewoud: Allemaal 1 of meerdere medailles op de langebaan.ll roel j schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:58:
Zo op de naar de massastart. Hopelijk gaat dat (ook) geen deceptie worden voor NL.
"We" staan ruim bovenaan bij het landentotaal op de langebaanschaatsen.
Maar goh, wat een deceptie.
Het is natuurlijk een ontzettend luxeprobleem. Waar andere landen blij zijn met 1 medaille in het hele toernooi, zijn wij ontevreden als er geen 1-2-3 op de 1000 meter staat.
Met de hoeveelheid goede schaatsers icm de regels vanuit het IOC moeten er keuzes gemaakt worden. Daaruit volgt dat het OKT en een mindere focus op de teamonderdelen. Die keuzes kun je bediscussiëren, maar volgens mij is het een utopie om op alle onderdelen uit te kunnen blinken.
Met de hoeveelheid goede schaatsers icm de regels vanuit het IOC moeten er keuzes gemaakt worden. Daaruit volgt dat het OKT en een mindere focus op de teamonderdelen. Die keuzes kun je bediscussiëren, maar volgens mij is het een utopie om op alle onderdelen uit te kunnen blinken.
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Precies, en hoe hard het ook is; ik denk dat je ook moet kijken wie de mentaliteit en de rust heeft om op een Spelen te presteren. Er zijn namelijk best een aantal goede schaatsers in ons land die gewoon keer op keer als de druk hoog is door de mand vallen.renegrunn schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:09:
[...]
Met een x aantal derde plekken kun je een EK/WK Allround winnen, maar als je dan vierde of vijfde word op de Spelen op 'jouw' onderdeel dan koop je daar op dat moment niks voor.
Precies, want anders zou je zomaar iemand als Esmee Visser naar de Spelen kunnen sturen iin 2018zzzzz schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:35:
Precies, en hoe hard het ook is; ik denk dat je ook moet kijken wie de mentaliteit en de rust heeft om op een Spelen te presteren.
Ja ik vind het persoonlijk een deceptie.jan390 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:20:
[...]
Schouten, Wust, Nuis, Krol. Roest, Leerdam, de Jong, Groenewoud: Allemaal 1 of meerdere medailles op de langebaan.
"We" staan ruim bovenaan bij het landentotaal op de langebaanschaatsen.
Maar goh, wat een deceptie.
Ik had he ook over breedte en diepte. Volgende keer zijn Wust, Nuis, Krol er niet bij. 5 medailles. Wie volgt hen op? Welke rijders komen er in hun plaats?
Inderdaad hebben we het OKT maar misschien moet dat een onderdeel worden van meerdere meetpunten.
Vanuit de ISU ook goed om bijvoorbeeld TP deelnemers als team in te mogen schrijven en de verplichte individuele deelname te laten vallen.
Esmee heeft met Eldering ook gewoon een top-coach gehad die bijna alle aandacht alleen voor haar had. Dat is ook echt wel even een verschil.eamelink schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:52:
[...]
Precies, want anders zou je zomaar iemand als Esmee Visser naar de Spelen kunnen sturen iin 2018
Niet dat Orie een slechte coach is, maar die heeft gewoon een hele stal aan atleten die individueel niet dezelfde/juiste aandacht krijgen. Commercieel zal het best interessant zijn om bij Jumbo-Visma te schaatsen, maar ik begin me oprecht af te vragen of het sportief gezien voor sommige atleten de juiste keuze is.
[ Voor 14% gewijzigd door zzzzz op 18-02-2022 11:59 ]
Dat hebben we toch ook gehad? En toen werden er dus schaatsers geselecteerd die blijkens de wedstrijden vlak voor de OS duidelijk uit vorm danwel niet de besten waren maar op basis van oude resultaten meemochten. Dat was echt niet beter.ll roel j schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:55:
Inderdaad hebben we het OKT maar misschien moet dat een onderdeel worden van meerdere meetpunten.
Dat weet je nu niet maar dat is ergens ook het leuke van de schaatssport in Nederland. We hebben een paar schaatsers die op meerdere OS succesvol waren maar veel meer die op slechts één OS wisten te pieken.ll roel j schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:55:
[...]
Ja ik vind het persoonlijk een deceptie.
Ik had he ook over breedte en diepte. Volgende keer zijn Wust, Nuis, Krol er niet bij. 5 medailles. Wie volgt hen op? Welke rijders komen er in hun plaats?
Men heeft er ongetwijfeld goed over nagedacht, maar persoonlijk vind ik het concept OKT bijna onbegrijpelijk. Ja, het is een vrij fair selectiemoment relatief kort van te voren. Dus in principe neem je de mensen die dan in vorm zijn mee. Maar dat is ook het principiële probleem.ll roel j schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:55:
[...]
[...]
Vanuit de seizoensvoorbereiding gezien is het heel moeilijk om twee keer maximaal te pieken binnen 7 weken. Je kan de vorm maar een enige tijd vasthouden. Mensen die bij het OKT heel goed zijn, kunnen prima alweer stevig in de dalende lijn zitten bij de OS. En andersom, als je focust op pieken bij de OS, kan je zomaar niet geselecteerd worden bij het OKT omdat de concurrentie zo moordend is.
Wat mij betreft creëert de bond met deze opzet een probleem voor de sporters en coaches, terwijl dat niet nodig is. En dat probleem heeft zeer waarschijnlijk effect op de resultaten. Maar hoe dan te komen tot een selectie is de grote vraag. Vanuit de sportwetenschap bezien is het OKT ongewenst, maar bestuurlijk kennelijk gewenst
If you can see, look. If you can look, observe
Is dat zo? Ik weet het niet precies meer om eerlijk te zijneamelink schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:01:
[...]
Dat hebben we toch ook gehad? En toen werden er dus schaatsers geselecteerd die blijkens de wedstrijden vlak voor de OS duidelijk uit vorm danwel niet de besten waren maar op basis van oude resultaten meemochten. Dat was echt niet beter.

Ik ga mij gewoon laten verrassen wat we over 4 jaar hebben
Daar heb je zeker een punt.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:06:
[...]
Dat weet je nu niet maar dat is ergens ook het leuke van de schaatssport in Nederland. We hebben een paar schaatsers die op meerdere OS succesvol waren maar veel meer die op slechts één OS wisten te pieken.
Misschien dat ik (wij) te verwend ben (zijn) geweest in de afgelopen jaren en daardoor een hoog verwachtingspatroon had
De afgelopen drie OS zijn ook de drie beste OS ooit geweest. Het is de vraag waar we over vier jaar staan. We zijn nu competitief in het short track maar dat ligt vooral bij één individu; Schulting's prestaties maskeren dat de trend op het langebaan schaatsen wel degelijk omlaag gaat sinds 2014. Het is de vraag of b.v. een Velzenboer daar aan gaat bijdragen en short track ook op lange termijn zoveel succes gaat opleveren.
Wat de langebaan betreft, daar is de trend wel omlaag maar nog steeds scoren we daar beter dan alle OSen voor 2014 volgens mij. Het is de vraag daar waar we over vier jaar staan. Ik zie op dit moment geen uitzonderlijke talenten daar nog staan waarvan ik verwacht dat ze serieus om de medailles mee gaan doen maar vier jaar is een lange tijd.
Om eerlijk te zijn verwacht ik niet heel veel van de andere sporten; er zijn wel vaker OS geweest waar we een incidentele medaille wonnen op een niet-schaatsonderdeel maar dat is nooit het begin geweest van een structurele Nederlandse topdeelname op die onderdelen.
Wat de langebaan betreft, daar is de trend wel omlaag maar nog steeds scoren we daar beter dan alle OSen voor 2014 volgens mij. Het is de vraag daar waar we over vier jaar staan. Ik zie op dit moment geen uitzonderlijke talenten daar nog staan waarvan ik verwacht dat ze serieus om de medailles mee gaan doen maar vier jaar is een lange tijd.
Om eerlijk te zijn verwacht ik niet heel veel van de andere sporten; er zijn wel vaker OS geweest waar we een incidentele medaille wonnen op een niet-schaatsonderdeel maar dat is nooit het begin geweest van een structurele Nederlandse topdeelname op die onderdelen.
[ Voor 14% gewijzigd door Dr. Strangelove op 18-02-2022 13:17 ]
We mogen ook niet verwachten dat alle landen tegelijk tot inzicht komen dat de nevenschade van dit soort praktijken misschien niet acceptabel is.
https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-59504182
https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-59504182
Ook het Kremlin meldde het niet eens te zijn met de woorden van Bach. "Hij houdt niet van de hardheid van onze coaches, maar iedereen weet dat de hardheid van een coach een sleutel is voor overwinningen in topsport. En we zien dat onze sporters overwinningen vieren", aldus een woordvoerder.
Tja, dit is gewoon de standaard-Oostblok aanpak. Hoeveel sporters van achter het Ijzeren Gordijn hebben de prijs niet betaald voor dit gedrag?
Het is gewoon crimineel dat een meisje van 15 doping gegeven wordt die mogelijk haar gezondheid op de lange termijn permanent beschadigt.
Het is gewoon crimineel dat een meisje van 15 doping gegeven wordt die mogelijk haar gezondheid op de lange termijn permanent beschadigt.
En vervolgens haar uitkafferen nadat ze bijna is ingestort..Dr. Strangelove schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:46:

Al veel te veel. En zolang we accepteren dat sport een gereedschap is voor machthebbers, zal dat ook nog wel door gaan.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:46:
Tja, dit is gewoon de standaard-Oostblok aanpak. Hoeveel sporters van achter het Ijzeren Gordijn hebben de prijs niet betaald voor dit gedrag?
Worden ze hard van ... of raken geestelijk in de vernieling.renegrunn schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:08:
[...]
En vervolgens haar uitkafferen nadat ze bijna is ingestort..
Dit soort coaches gaan over lijken.
De verwachting is ook dat we de top aan topsporters hebben gehad. De jeugd van vandaag gaat grotendeels allemaal met de elektrische fiets naar school. Daardoor verwachten ze dat in de toekomst de sporters minder uithoudingsvermogen krijgen.