Hoop goud voor Nederland maar het zal waarschijnlijk vd Poel worden.
Of de ijsmeester is boos en maakt het ijs te zacht voor hem
Of de ijsmeester is boos en maakt het ijs te zacht voor hem

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
https://nos.nl/peking2022 onderaan de pageGynnad schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:52:
Is er ergens een lijst waar je kunt zien hoe laat de starttijden van de Nederlandse schaatsers (ongeveer zijn)?
Super thanks!
Dit is het meest waarschijnlijke scenario maar na het gezeur van eergisteren doe ik een happy little dance als hij niet wint. De gunfactor is 0,0.ArthurMorgan schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:34:
[...]
vd Poel is een echte 10km rijder. Ik verwacht echt een verschil van meerdere seconden in zijn voordeel. Dat het op de 5 dicht bij elkaar lag was mooi, maar ik denk niet dat dat op de 10 ook gaat gebeuren.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Wat ik vooral suf vind is dat ze zichzelf zo overschreeuwd hebben met 'corruptie' 'grootste schandaal ooit'. Nu wordt er gewoon amper meer naar gekeken door de UCI. Terwijl het op zich best goed zou zijn om daar wat regels over te maken zodat iedereen weet wat wel mag en waar de grenzen liggen. Niet dat ik denk dat team NL echt te ver gaat. Maar met geschreven regels is het wel duidelijker. Zeker omdat Nederland zo dominant is en zoveel meer geld heeft om dit soort dingen te monitoren en door te geven en daar een kleine lobby aan te hangen.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:08:
[...]
Dit is het meest waarschijnlijke scenario maar na het gezeur van eergisteren doe ik een happy little dance als hij niet wint. De gunfactor is 0,0.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Niet voor goudGynnad schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:29:
Nu een uur wachten, 12.44 gaat dat voldoende zijn..
alles kan off-topic
alles kan off-topic
Dat is mijn eerste gevoel ook, maar dat is het al de hele week en best veel bijten zich alsnog stuk na de dweil.Ankona schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:51:
Ik denk niet dat 12:44 genoeg is voor het podium. Iedereen kan vlak blijven rijden op dit ijs en er moeten nog een paar toppers komen. Die duiken daar ver onder.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik zie op de langere afstanden toch flink wat verval. Bergsma rijdt zich ook over de kop lijkt het.Ankona schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:51:
Ik denk niet dat 12:44 genoeg is voor het podium. Iedereen kan vlak blijven rijden op dit ijs en er moeten nog een paar toppers komen. Die duiken daar ver onder.
alles kan off-topic
alles kan off-topic
[ Voor 45% gewijzigd door ArthurMorgan op 11-02-2022 10:30 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Kramer heeft zich niet geplaatst, die heeft zijn plek gekregen.D-e-n schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:32:
Mannen en de lange afstand en ook allrounden is al langere tijd crisis. Het is bezopen dat Kramer zich nog überhaupt plaatste voor de spelen met de tijden die hij reed. Buiten Roest is het op de vijf ook allemaal subtop.
alles kan off-topic
[ Voor 39% gewijzigd door renegrunn op 11-02-2022 10:35 ]
⏩ PVOutput☀️
Hij was wel derde op de vijf. Dus dat was gewoon een plek die onderdeel was van de matrix. Het is vreemd dat die niet door iemand was ingenomen. Want dan had Kramer dus ook niet echt met goed fatsoen kunnen worden aangewezen.Ankona schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:33:
[...]
Kramer heeft zich niet geplaatst, die heeft zijn plek gekregen.
Sablikova deed idd weer mee, van haar is het toch wel een publiek geheim.MikeyMan schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:34:
Hoorde ik deze week niet iemand iets roepen over doping
alles kan off-topic
[ Voor 4% gewijzigd door ll roel j op 11-02-2022 10:38 ]
Tijd om de organisatie eens op te schudden en te moderniseren, frissen wind erdoor. Al dat meubilair wat al jaren z'n ding doet.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:37:
We steven af op het slechtste resultaat op de lange afstanden sinds 1984.
Tijd voor nieuw talent.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Diezelfde organisatie heeft wel aardig succes met de vrouwen?Gonadan schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:39:
[...]
Tijd om de organisatie eens op te schudden en te moderniseren, frissen wind erdoor. Al dat meubilair wat al jaren z'n ding doet.
Omdat Schouten een beetje gek aan het doen is?renegrunn schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:40:
[...]
Diezelfde organisatie heeft wel aardig succes met de vrouwen?
alles kan off-topic
Ik zou verder gaan, de grootste schaatser ooit. Niemand is zo lang zo goed geweest.Gynnad schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:37:
Kramer is de grootste schaatser die Nederland ooit heeft gehad, wat mij betreft verdiend hij het wel om af te sluiten op de Spelen, het is niet zo dat iemand anders op die afstanden beter had kunnen presteren.
Die snap ik niet?Ankona schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:41:
[...]
Omdat Schouten een beetje gek aan het doen is?
En Wüst. Dames winnen tot nu toe alles.Ankona schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:41:
[...]
Omdat Schouten een beetje gek aan het doen is?
⏩ PVOutput☀️
Absoluut, het meest haalbare. Mag hij blij mee zijn.Gynnad schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:44:
Zilver voor Roest is zo goed als zeker, prima prestatie!
⏩ PVOutput☀️
Klopt, maar die kun je wegstrepen tegen Nuis.ll roel j schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:42:
[...]
En Wüst. Dames winnen tot nu toe alles.
alles kan off-topic
⏩ PVOutput☀️
Dus toch weer. Het lijkt allemaal toch steeds weer een stuk zwaarder te zijn dan je initieel verwacht.Gonadan schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:58:
[...]
Dat is mijn eerste gevoel ook, maar dat is het al de hele week en best veel bijten zich alsnog stuk na de dweil.
Neemt niet weg dat ik verwacht dat Van der Poel dit lachend versnippert.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 43% gewijzigd door Dr. Strangelove op 11-02-2022 10:58 ]
Maar is dat niet het probleem juist? Er is niet beter. Een beetje vergelijkbaar met Oranje een x aantal jaren terug? We bleven maar hopen op Sneijder en co omdat er niks anders was.Gynnad schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:37:
het is niet zo dat iemand anders op die afstanden beter had kunnen presteren.
Verwijderd
Eens. Knappe prestatie, maar ben wel een beetje klaar met dat kwallen gedrag.Bassos30 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:39:
Knap van vdp maar vind t wel een engnek eerste klas. Straks in t interview druipt de arrogantie er weer vanaf
We zijn aardig afgezakt, of beter gezegd, ingehaald door andere landen. Een paar uitschieters doen daar niets aan af. Een hoop gedoe intern en in plaats van meerdere kanshebbers voor medailles per afstand is het er nu soms maar één of zelfs geen.renegrunn schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:40:
Diezelfde organisatie heeft wel aardig succes met de vrouwen?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vraag is wel hoe zich dit ontwikkelt naar de volgende OS toe.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:00:
Afgezakt, ingehaald… vergeleken met 2014 en in mindere mate 2018 ja, maar niet met de jaren daarvoor. We waren de afgelopen jaren exceptioneel dominant en ook deze OS eindigen we op de langebaan mijlenver voor op de concurrentie.
Heeft de nederlandse schaatswereld na dat olympische dominantie niet ook alles op alles gezet om de buitenlandse concurentie te helpen met beter worden?Dr. Strangelove schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:00:
Afgezakt, ingehaald… vergeleken met 2014 en in mindere mate 2018 ja, maar niet met de jaren daarvoor. We waren de afgelopen jaren exceptioneel dominant en ook deze OS eindigen we op de langebaan mijlenver voor op de concurrentie.
Qua medaillespiegel voor het langebaanschaatsen is niets te klagen inderdaad, daar staan we gewoon stijf bovenaan, maar dat zit meer in de hoek van scorebordjournalistiek.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:00:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wie valt er tegen? We lopen gewoon voor op de verwachting van voor de spelen vooralsnog.Gonadan schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:09:
[...]
Qua medaillespiegel voor het langebaanschaatsen is niets te klagen inderdaad, daar staan we gewoon stijf bovenaan, maar dat zit meer in de hoek van scorebordjournalistiek.
Het is opvallend om te zien hoeveel schaatsers tegen vallen en de verwachting niet waar maken. Dat lijkt mij echt wel iets om naar te kijken, hoe komt dat? Overigens zie ik dat niet alleen bij Nederland, daar lijken er meer last van te hebben.
[ Voor 18% gewijzigd door Dr. Strangelove op 11-02-2022 11:25 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 13% gewijzigd door Dr. Strangelove op 11-02-2022 11:42 ]
Tsja, denk gewoon over z'n top heen? Hij draait ook alweer een jaar of 10 in de top mee. Goud op de spelen in 2014, zilver 4 jaar geleden, maar sinds 2019 geen enkele gouden plak op een individuele afstand op een EK of WK. Laatste NK in oktober was hij wel de snelste op de 5 en 10km, beide keren voor Roest...Gonadan schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:30:
Je merkt nu in het interview dat het Bergsma zelf ook frustreert, alles leek in orde maar het kwam er niet uit. Ben toch benieuwd of hij nog een verklaring gaat vinden of dat we het gewoon pech moeten noemen.
[ Voor 5% gewijzigd door renegrunn op 11-02-2022 11:48 ]
Omdat Bergsma dit seizoen iets te vroeg lijkt te pieken en er een exceptionele jonge rijder bij is gekomen is hij niet meer wie hij was?Dr. Strangelove schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:52:
Is wel een zorg voor de massastart. Kramer en Bergsma waren volgens mij geen dikke vrienden dus ik vraag me af in hoeverre ze elkaar willen helpen, en beiden zijn ze allang niet meer wie ze waren.
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
[ Voor 10% gewijzigd door GermanPivo op 11-02-2022 13:21 ]
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Uhm, ok, wat gebeurt daar nou?GermanPivo schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:20:
Chinezen mannen onderuit bij shorttrack, geen penalty uitgedeeld maar wel added aan de finaleKregen geen herhaling te zien ook...
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone
alles kan off-topic
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
2 mmVerwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:28:
Shorttrack mannen komen echt te kort.
alles kan off-topic
Nee, normaal gaan alleen 1e 2 van beide halve finales door. Tenzij er een toevoeging (FA) is. Nu wordt de finale dus met 5 teams ipv 4 gereden.Ankona schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:35:
Pikt die organisatie nu het plekje van NL af om China door te laten? (Geen idee, ik snap die sport niet helemaal)
[ Voor 32% gewijzigd door sverzijl op 11-02-2022 13:45 ]
alles kan off-topic
Nee, deed geen Chinese mee dus was nu wel meteen duidelijk;)Ankona schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:49:
Moeten ze niet eerst afwachten wat de scheidsrechters gaan verzinnen voor ze mogen juichen?
Uitslag is al een tijdje officieelAnkona schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:49:
Moeten ze niet eerst afwachten wat de scheidsrechters gaan verzinnen voor ze mogen juichen?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq