Ja dat begrijp ik. Maar dat is niet hetzelfde als doping; de omstandigheden zijn voor alle sporters immers gelijk. Je kan ook lopen bitchen als wielrenner dan dat er teveel hoogtemeters dit jaar in de Tour zitten.
Stel dat bij het WK van voetbal (op neutraal terrein) opeens Nederland vraagt om het voetbalveld extra nat te maken, want ze houden van een natte grasmat, past beter bij hun stijl van voetbal. Dan een uur voor de wedstrijd gaan ook daadwerkelijk de sproeiers aan en nota bene geeft Nederland aan dat ze weer goed gellobyd hebben. Dan zou heel de wereld toch ook moord en brand schreeuwen?
Grappig dat je dat zegt want dat is exact wat er voor sommige wedstrijden gedaan wordt
Erger nog, sommige teams spelen op een marginaal kleiner veld omdat het tegen goede tegenstanders makkelijker verdedigen is als je iets compacter kan staan.
Als Nederland echt de ijskwaliteit probeert te beinvloeden en dat ook lukt, dan snap ik van der Poel wel. Als Nederland alleen maar met de ijsmeester praat om te vragen in welke staat het ijs is, hoe koud of warm en dergelijke, ja dan geeft ik de KNSB weer gelijk.
Volgens Hendriks is dit pot en ketel. Hij stelt dat Zweden en andere landen hetzelfde doen. Misschien niet met de sophisticated backup van Nederland, maar als het inderdaad zo is dat de Zweedse of Amerikaanse coach zo nu en dan ook op eigen initiatief de ijsmeester benadert en over iets anders dan de kwaliteit van de koffie praat, dan is het argument van Van der Poel toch onzin?
Maar zeg eerlijk, zelfs als hij een punt heeft, vind je dat niet dat hij wel erg lomp en hoog van de toren blaast? Je kan een dergelijk issue ook wat diplomatieker brengen in plaats van als een schuimbekkende idioot helemaal los te gaan en de KNSB te betichten van illegaal handelen en corruptie en te suggereren dat
alle Nederlandse schaatsers een schorsing van vier jaar (!!! dat krijg je zelfs niet met bewezen dopinggebruik) zouden moeten krijgen terwijl er geen enkele regel overtreden is (volgens Wennemars, ik ga ervan uit dat die het kan weten). Die vent is echt van het padje. Ik hoop dat dat een verrassing op de 10k gaat opleveren.
[
Voor 19% gewijzigd door
Dr. Strangelove op 09-02-2022 21:34
]
These are my principles. If you don't like them, I have others.