Grote Segway elektrische scooter topic

Pagina: 1
Acties:

• EBreu
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 12-01 19:36

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Matched: foutcode, 35
lvefferen schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:10:
Sinds 2 weken een e125s in huis, gisteren out of the blue een melding 35 en knipperend wrench icoon op het display. Scooter zelf reed daarna nog maar zo'n 10KM/u. Thuis aangekomen alle accu's afgekoppeld en 10 minuten gewacht. Hierna was de melding op het dashboard weg. Echter nu is de verbinding met de app gaar (geen accu's te zien, unlock/klep openen, kan geen firmware/gps ophalen). Daarnaast lijkt de koppeling met de remote ook weg te zijn, deze doet niets meer. Enkel met de sleutel is de scooter nog tot leven te wekken. Iemand ervaring met dit soort problemen? Zijn er dingen die ik zelf kan doen? Of ga ik gewoon DAB Scooter bellen om hem op te halen.
Val mee je hebt een foutcode, E35. Zou nogmaals de accu’s los maken en minstens één minuut of langer wachten .

[ Voor 20% gewijzigd door EBreu op 15-06-2022 14:51 ]

Segway E110SE Bromscooter

• lvefferen
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-03 18:41
EBreu schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 14:49:
[...]

Val mee je hebt een foutcode, E35. Zou nogmaals de accu’s los maken en minstens één minuut of langer wachten .
Even gebeld met DAB, de E125S heeft een extra accu die gekoppeld is aan de ECU. Hierdoor is een paar minuten blijkbaar niet voldoende. De ECU moet een reset krijgen door hem te drainen. misschien maar eens kijken of ik hier iets voor kan maken (schakelaar) tussen de accu en de ECU. Accu zit achter de kap aan de voorzijde.

[ Voor 3% gewijzigd door lvefferen op 15-06-2022 15:04 ]

• Taffy
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 31-10-2025
blueicez schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:46:
[...]

Helaas bij mij dezelfde problemen. Ik heb inmiddels nu een keer of 3 de accu eraf gehaald en de boel gereset (daarna gaat het weer +/- 1 dag goed).

Ik heb mijn dealer gevraagd wat hieraan gedaan kan worden + evt. ondersteuning van Segway.

Zodra ik meer nieuws heb, laat ik het weten...
Ik heb hetzelfde probleem: foutcode 35. Heb je al iets van je dealer of Segway gehoord? Thanks!

• blueicez
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 13:50

blueicez

Broadband 4 all

Taffy schreef op donderdag 1 september 2022 @ 22:24:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem: foutcode 35. Heb je al iets van je dealer of Segway gehoord? Thanks!
Uiteindelijk door dealer aangemeld en kreeg ineens een melding op de app dat mn accu spontaan was uitgeschakeld (terwijl hij al een paar dagen offline was). Sinds dien doet ie het stabiel - nu 1 maand.

Nooit terugkoppeling gehad over of er iets gedaan door Segway.

Asus A7V266, AMD XP 2400+ met 1024 DDR en een 350 GB Harddisk

• MdHM
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08-04-2025
Sinds een uur of 10 gisterenavond kan de app geen positie bepalen van mijn e110s. Ook loopt de tijd nu niet meer goed.

Tijdens mijn rit vanmorgen kreeg ik de foutcode 35 op mijn display te zien met het onderhouds icoontje.

Iemand dezelfde problemen?

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:28
MdHM schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:00:
Sinds een uur of 10 gisterenavond kan de app geen positie bepalen van mijn e110s. Ook loopt de tijd nu niet meer goed.

Tijdens mijn rit vanmorgen kreeg ik de foutcode 35 op mijn display te zien met het onderhouds icoontje.

Grote Segway elektrische scooter topic

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• JanR1965
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23-03 11:05

Eventjes de accu ontkoppelen werkt bijna altijd.

• Wokki
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 15-07-2023

Kwestie van even de accu loskoppelen en weer koppelen. Wat betreft tijd en positie scooter, de scooter (een keer) koppelen met de Segway app. Als het goed is geeft de scooter dan weer de correcte tijd weer. Of hij dan weer de positie kan bepalen van je scooter weet ik niet want daar heb ik me eigenlijk nooit echt mee bezig.

• Joram22
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-09-2025
Drials schreef op woensdag 5 april 2023 @ 01:10:
[...]

Ik doe het laden dus blijkbaar altijd verkeerd, maar heb nooit last van code 35. Ik zie ook niet zo snel waarom bovenstaande verkeerd is.
In de accu zelf zit een (een deel van) het batterij Management System (BMS). Daar wordt ook info opgeslagen, zoals tot hoe ver hoe hard te laden etc. Het zou dus theoretisch kunnen dat dit verschil tussen direct uit de accu trekkken ipv uit het stopcontact anders opgeslagen wordt. Dat dit eventueel voor een foutcode zorgt is dan wel een soort bug te noemen. Want het zou geen verschil mogen uitmaken.

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
BlupWoofer schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:42:
Ik heb me laten vertellen door de verkoper van mijn segway, dat code 35 kan komen door miscommunicatie tijdens het laden. Dat kan komen door wanneer je na het laden eerst de scooter los trekt ipv de stekker van de lader uit het stopcontact trekt. Of andersom als je de lader al in het stopcontact hebt zitten en dan pas de lader met de scooter verbind.

Of het waar is weet ik niet, maar ik heb 1x code 35 gehad en dat was wel nadat ik de lader eerst van de scooter los trok en daarna pas de stekker uit het stopcontact haalde. Sindsdien houd ik me aan de bovengenoemde manier van laden en heb ik geen code 35 meer gehad.
Heel anekdotisch natuurlijk, maar sinds ik vorige week het toevallig een keer anders heb gedaan, eerst stekker uit scooter, heb ik al 2x een 35 foutcode gehad.

De eerste sinds ik mijn scooter heb, ca 6 maanden, ca 2000km.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Pagina: 1

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.