Segway E110SE Bromscooter
Meest interessante zou zijn als men onderdeelnummers van de velgen en motoren vergeleken kunnen worden. Zoals bij auto's, dan is er geen reden om zo te pionieren 😬.greg-a schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:52:
Vergeet niet dat de voorband en achterband verschillende maten hebben bij de segways (zowel de 110 als de 125). Dus dat maakt het plaatje iets lastiger. Ik kan die Michelin banden nml niet vinden voor het voorwiel van de 125
Hier overzicht van de bandenmaten voor de E125S:greg-a schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:52:
Vergeet niet dat de voorband en achterband verschillende maten hebben bij de segways (zowel de 110 als de 125). Dus dat maakt het plaatje iets lastiger. Ik kan die Michelin banden nml niet vinden voor het voorwiel van de 125
Type band Voor: 100/70-12, tubeless tyre
Type band Achter: 120/70-12, tubeless tyre
Heb ook even gezocht naar deftige all weather bandjes, maar de Michelins lijken niet leverbaar voor de voormaat. Echter biedt scootercentrum dit bijvoorbeeld wel aan als optionele meerprijs (Michelin all weather banden). Meerprijs is wel fors voor 250 euro extra voor het wisselen van de bandjes. Voorband lijkt mij wel te doen, maar achterband zal best wel wat werk zijn met de naafmotor.
Hier sinds kort ook een e125s met Michelin citygrip banden, voor heb ik een 110/70-12 gekregen (werkt prima snelheid word toch vanaf achterwiel gemeten) en achter een 120/70-12frennek schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:16:
[...]
Hier overzicht van de bandenmaten voor de E125S:
Type band Voor: 100/70-12, tubeless tyre
Type band Achter: 120/70-12, tubeless tyre
Heb ook even gezocht naar deftige all weather bandjes, maar de Michelins lijken niet leverbaar voor de voormaat. Echter biedt scootercentrum dit bijvoorbeeld wel aan als optionele meerprijs (Michelin all weather banden). Meerprijs is wel fors voor 250 euro extra voor het wisselen van de bandjes. Voorband lijkt mij wel te doen, maar achterband zal best wel wat werk zijn met de naafmotor.
Ik heb ze direct vanaf nieuw erop laten zetten en heb er 125euro voor betaald, dit omdat ze de standaard banden dan nog gewoon konden verkopen.
Maar het is idd wel even werk aangezien de motor van de controller los moet, hierdoor de hoge installatiekosten.
Dus zo lossen ze het op. Lijkt mij inderdaad ook een prima oplossing.wowgrunn schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:11:
[...]
Hier sinds kort ook een e125s met Michelin citygrip banden, voor heb ik een 110/70-12 gekregen (werkt prima snelheid word toch vanaf achterwiel gemeten) en achter een 120/70-12
Ik heb ze direct vanaf nieuw erop laten zetten en heb er 125euro voor betaald, dit omdat ze de standaard banden dan nog gewoon konden verkopen.
Maar het is idd wel even werk aangezien de motor van de controller los moet, hierdoor de hoge installatiekosten.
125 euro is wel acceptabel gezien de kosten van de nieuwe banden, waar heb je dit laten doen als ik vragen mag? En zijn de Michelin banden merkbaar beter dan de originele banden?
Met de standaard banden van de e125s heb ik dus geen ervaring, ik heb daarintegen wel een maand met de e110se van mijn vader gereden met standaard banden en daarna ook michelin (110/70-12 voor en achter) en dat was een verademing ten opzichte van de standaard cst banden..
[ Voor 30% gewijzigd door wowgrunn op 26-01-2022 09:39 ]
Als je banden hard genoeg opgepompt zijn en je je scooter af en toe verplaatst lijkt mij dit geen issue. Sowieso word je voorband niet ontzettend belast, zeker als je ook nog je accu's eruit hebt gehaald. Maar goed, het kan sowieso geen kwaad natuurlijk.EBreu schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:04:
[...]
Krijg je geen vierkante bandjes. Zoals ze bij het stallen van je zomer/winterbanden ook doen.
Dat de voorband een 110 word komt omdat een 100 domweg niet te vinden is, achter een 130 gaat denk ik niet passen met het spatbord..frennek schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:31:
Als de standaard voorband maat 100 vervangen kan worden door een 110, is de achterband 120 ook wel te vervangen door een nieuwe 130 lijkt mij? De iets grotere diameter geeft je dan een iets hogere snelheid, wat veel mensen in het geval van een Segway niet verkeerd vinden volgens mij.
De E125S heeft standaard idd Maxxis banden, ze zijn wel iets beter als de CST banden maar alsnog lang niet zo goed als de Michelins in het Nederlandse klimaattomhster schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:00:
Als ik het goed heb gelezen heeft de E125S Maxxis-banden. Die kunnen kwalitatief dus ook anders zijn dan die van de E110 (niet alleen qua maat?)
[ Voor 15% gewijzigd door tomhster op 03-02-2022 17:29 ]
XBL gamertag StayingPow3r
In de zomer had mijn scooter zijn eerste onderhoudsbeurt (1000km) . De checklist slaat vooral op de remmen, stuurinrichting en inprincipe alles wat een bout heeft. Valt echt mee. Puur voor de garantie.Mr. Freeze schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:42:
Afgezien van banden en remmen, wat is eigenlijk het onderhoud van een elektrische scooter wat periodiek moet plaatsvinden? Ik zie eigenlijk niets van een riem of iets dergelijks die gespannen zou moeten worden.
Eerlijk gezegd lijkt mij onderhoud om de 3k bij een elektrische scooter zwaar overdreven.lost95 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 22:09:
[...]
Onderhoud is standaard om de. 3k. Eerste beurt is 1000 km. Rij zelf 150 km per week en vind het heerlijk rijden, snel genoeg,
kker ontspannen en stil rijden.
Voor de garantie is het natuurlijk belangrijk om het boekje te volgen maar denk dat het vooral lekker makkelijk verdienen is voor een scooterzaak.
- remmen
- banden
- controle accu/elektrische motor
- algehele controle op loszittende onderdelen
De remmen en banden zijn makkelijk zelf te controleren waarvan de remmen minder hard slijten bij een elektrische scooter ivm afremmen op de motor. zelf om de maand controleren of alles nog vast zit en eventueel wat boutjes na trekken met een steeksleutel is voor veel mensen makkelijk te doen.
Blijft het elektrische gedeelte over, en dat lijkt mij eens per jaar meer dan voldoende.
Voor iemand die per week maar 100 km rijd is onderhoud elke 3k nog wel te doen maar als je maandelijks 1 tot 1,5k maakt dan is om de 3k natuurlijk gekken werk.
ik heb het voor een E110SE uitgezocht, mijn dealer meldt elke 3000 km beurt kost € 60,- excl. eventuele onderdelen (banden, remmen en andere beweegbare delen) en dat is niet veel omdat elec. scooter weinig bewegende delen heeft tov benzine scooter, daarnaast speelt je eigen rijgedrag hierin ook mee.KngfCnns schreef op zondag 1 mei 2022 @ 19:57:
Heb nog nooit een elektrische scooter gehad, zit te kijken naar de e125s als zeer waarschijnlijke optie. Hoe zit het qua onderhoud bij grofweg 5000-6000km per jaar? Moet je dat laten doen ivm garantie ipv zelf doen? Hoeveel kost een beurt ongeveer en enig idee of het kan lonen om een onderhouds abonnement te nemen? Zag dat zoiets werd aangeboden voor ongeveer 35 euro per maand bij 6000+ km, maar zal je überhaupt in de buurt komen van de 400 euro aan onderhoud in een jaar?
[ Voor 7% gewijzigd door Hans 68 op 07-05-2022 21:24 ]
2.3 voor en 2.5 achter. Moet wel zeggen dat ik Michelin all weather banden heb.Mr. Freeze schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:56:
Welke bandenspanning gebruiken jullie eigenlijk voor een E110SE?
2,5 voorMr. Freeze schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:56:
Welke bandenspanning gebruiken jullie eigenlijk voor een E110SE?
2,7 achter
Ik rijd dan wel nieuwe banden met n vrij grof profiel
A3 E-tron | Segway E100SE+
Nu heb ik een aanbod voor de E110SE (de laatste die ze nog hebben op brommer kenteken) inclusief: Segway windscherm, telefoonhouder, slot, de Michelin city grip banden + upgrade snelheid voor €2.950,-. Ik heb een eigen bedrijfje dus koop is op de zaak aangezien ik steeds vaker in de regio (korte) afspraken heb. Een scooter stond dus sowieso al op de shortlist.
Ik heb nog een lichte twijfel voor de E125S. Die heeft blijkbaar al betere banden maar dan kruipt het totaalbedrag toch weer richting de 4K en ik verwacht er niet heel de winter mee door te rijden.
Goede deal voor de 110SE?
Ik zou zeggen, pak je kans!D-Ed schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:58:
Ik lurk al een tijdje mee in dit topic en afgelopen week de beslissing genomen om voor een E110SE of E125S te gaan..
Nu heb ik een aanbod voor de E110SE (de laatste die ze nog hebben op brommer kenteken) inclusief: Segway windscherm, telefoonhouder, slot, de Michelin city grip banden + upgrade snelheid voor €2.950,-. Ik heb een eigen bedrijfje dus koop is op de zaak aangezien ik steeds vaker in de regio (korte) afspraken heb. Een scooter stond dus sowieso al op de shortlist.
Ik heb nog een lichte twijfel voor de E125S. Die heeft blijkbaar al betere banden maar dan kruipt het totaalbedrag toch weer richting de 4K en ik verwacht er niet heel de winter mee door te rijden.
Goede deal voor de 110SE?
Er zijn niet veel meer te koop en de E125S kan je altijd nog kopen 😉
Ik had ook dezelfde overweging en ben voor de E110SE gegaan:Phentaq schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 00:52:
Ik zit te twijfelen of ik een elektrische scooter moet kopen. Mocht ik de knoop doorhakken, dan zal ik waarschijnlijk voor de Segway E110SE of E125S gaan. De E125S heeft wel mijn voorkeur maar is ook gelijk ruim €1000 duurder. Ik heb een paar vragen over de E110SE, hopelijk kunnen jullie mij helpen.![]()
1] Ik las/hoorde ergens dat in de E125S twee Italiaanse helmen passen in de buddy. Is dit ook het geval voor de E110SE?
2] De E125S heeft twee accu's, terwijl de E110SE geleverd wordt met 1 accu. De range verschilt niet erg veel als ik naar de cijfers kijk. Ik heb begrepen dat er een tweede accu past bij de E110SE, waardoor de range dus eigenlijk veel meer zal worden dan de E125S. Klopt het dat er een tweede accu past en dat ik dit later eventueel los erbij kan kopen mocht ik meer range nodig hebben?
3] Ik twijfel of ik de 25km/u of 45km/u variant moet nemen. Met de 25km/u variant kan ik ook lekker rustig bij de meeste fietspaden rijden. Ik denk er dus aan om eerst de 25km/u versie te nemen, waarbij ik later eventueel de snelheid naar 45km/u zal laten aanpassen mocht ik dit toch prettiger vinden. Is dit een slimme keus of zal het omzetten naar een brommer later weer veel geld kosten?
1. Ja, zelfde buddyseat
2. Als je de E110SE gaat 'upgraden' met een 2e batterij dan moet je zelf de kabels switchen halverwege. Bij de E125S hoeft dit niet. De kosten van een 2e batterij zijn best hoog dus als je daar twijfels over hebt kun je dat beter nog even uitzoeken of gewoon voor de 125S gaan.
3. Volgens mij kun je redelijk makkelijk van snor naar brom gaan via de dealer maar moet je wel laten keuren bij het RDW (lange wachttijd als straks iedereen van snor naar brom wil + kosten van iets meer dan €100,- dacht ik).
Over een week of anderhalf heb ik mijn E110SE dus er zijn vast andere users die antwoorden kunnen geven met echte ervaring
Edit: Overigens zijn er buiten de batterij meer positieve punten voor de E125S.. Meer kleuren, betere/grotere banden, ABS, meer Watt (3000 ipv 1500)..
[ Voor 3% gewijzigd door D-Ed op 11-06-2022 01:36 ]
Om met je laatste vraag te beginnen. Bij elk bericht staat "quote", daarmee kan je direct op dat bericht reageren. Op je mobiel moet je eerst op "Acties" drukken en vervolgens op "quote".Ruudjo84 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:57:
Mijn 110se is over 2 weken aan zijn eerste onderhoudsbeurt toe. Ik heb gevraagd wat de kosten zijn en dat is 125 euro! Bij centralscooters. Ik vind dit een beetje zout. Dit betaal ik voor mijn auto niet eens voor een kleine beurt. En wat moeten ze nou doen aan een elektrische scooter? Mss wat boutjes nalopen, de remblokken kunnen immers nog niet versleten zijn. Wat zijn jullie ervaringen hiermee en kan ik dan eventueel naar een goedkopere zaak zonder dat mijn garantie vervalt? En hoe reageer ik op iemands bericht in deze topic? Alvast bedankt
Voor wat betreft onderhoudsbeurt, lijkt mij dat je dit bij elke dealer kan doen - iig voor de garantie vanuit Segway zelf. Je dealer kan mogelijk andere voorwaarden hebben, al lijkt mij dit vreemd.
Voor mijn eerste Segway (niet meer in bezit), was ik voor de eerste onderhoudsbeurt EUR 10 kwijt. Die EUR 10 was voor het huren van een vervangende scooter voor die dag. Dus defacto was de beurt gratis.
Voor mijn tweede Segway E125s was ik voor de eerste beurt +/- EUR 214 kwijt. Echter had ik toen de banden laten vervangen voor Michelin all weather tyres. De kosten waren dus voor het vervangen van de banden. De beurt zelf was, wederom, gratis.
In beide gevallen was de eerste onderhoudsbeurt bij zo rond de 1000-1100 km.
Dank je wel voor je snelle reactie, dat is een goede service van je dealer. Dan ga ik toch eens rondbellen voor een betere prijs. Want ik heb hem speciaal voor woon werkverkeer aangeschaft mede door de hoge brandstofprijzen. Maar de prijs die ik nu aan brandstof heb bespaard kan ik aan die beurt uit gaan geven onderhand.greg-a schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:29:
[...]
Om met je laatste vraag te beginnen. Bij elk bericht staat "quote", daarmee kan je direct op dat bericht reageren. Op je mobiel moet je eerst op "Acties" drukken en vervolgens op "quote".
Voor wat betreft onderhoudsbeurt, lijkt mij dat je dit bij elke dealer kan doen - iig voor de garantie vanuit Segway zelf. Je dealer kan mogelijk andere voorwaarden hebben, al lijkt mij dit vreemd.
Voor mijn eerste Segway (niet meer in bezit), was ik voor de eerste onderhoudsbeurt EUR 10 kwijt. Die EUR 10 was voor het huren van een vervangende scooter voor die dag. Dus defacto was de beurt gratis.
Voor mijn tweede Segway E125s was ik voor de eerste beurt +/- EUR 214 kwijt. Echter had ik toen de banden laten vervangen voor Michelin all weather tyres. De kosten waren dus voor het vervangen van de banden. De beurt zelf was, wederom, gratis.
Waar heb jij je scooter gehaald dan btw?greg-a schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:29:
[...]
Om met je laatste vraag te beginnen. Bij elk bericht staat "quote", daarmee kan je direct op dat bericht reageren. Op je mobiel moet je eerst op "Acties" drukken en vervolgens op "quote".
Balhoofd smeren en stellenHans 68 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:05:
[...]
Dit is wat mijn dealer rekent
Elektrische beurt
Bandenspanning controle
Profiel controle
Remmen controle
Verlichting controle
Balhoofdspeling
Update accu
Firmware update
Foutcodes uitlezen
E-beurt: € 70, -
Inclusief arbeidsloon
Let op: Onderdelen zijn niet inbegrepen
Banden nazien en op spanning zetten
Remmen controleren en reinigen
Bouten en moeren controleren
Draaiende delen smeren
Stekker verbindingen controleren
Stekker verbindingen reinigen
Stekker verbindingen inspuiten met contact spray
Update ECU handmatig (niet in uw app zichtbaar)
Update Bluetooth module handmatig (niet in uw app zichtbaar)
Update display module handmatig (niet in uw app zichtbaar)
Update BMS handmatig (niet in uw app zichtbaar)
Update firmware handmatig (niet in uw app zichtbaar)
Dit gaan ze doen en voor mn garantie moet ik het toch laten uitvoeren.
Hun lullen de lantaarnpalen nog in bloei 😅
Geloof ook niet dat ze er zo lang mee bezig zijn, maar goed dan ken ik er weer ff tegenaan
De kleinste Michelin City Grip die ik kon vinden is een 90/90-10. Standaard zit er een harde 70/90-10 CST (Cheng Shin Tire) band op.
De 90/90-10 past op de achtervelg en in het spatbord zonder problemen.
Qua rij ervaring voel ik veel meer grip en comfort, zeker in de bochten, maar ook langzamer optrekken.
Wat doet de extra grip met de range:
Met de CST band haalde ik 22-25Wh tijdens mijn woon-werk rit van 2x 20KM
Met de Michelin band haal ik nu 30-33Wh tijdens mijn woon-werk rit van 2x 20KM
In de praktijk (laden tot 90%) lever ik 10KM in op de range met de huidige temperaturen, dus van 50KM naar 40KM als ik met 20% acculading over thuis wil komen.
Dus voor B110S bezitters: Ja, er is een band op de Europese markt verkrijgbaar die past, maar je levert veel in op de range. Ik heb nog geen 70/90-10 band gevonden die hier in Nederland te koop is, alleen op AliExpress, en dat is weer de CST.
Weet je zeker dat de diameters van beide banden exact gelijk zijn? Mijn gevoel zegt dat de Michelin band een grotere diameter heeft en je daardoor iets sneller gaat. Dat is een veel betere verklaring voor je hogere verbruik en langzamere optrekken. 20% meer rolweerstand (en dus verbruik) zou ik absoluut onacceptabel vinden.justinb81 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 22:20:
Ik heb de achterband van mijn 45KM/h B110S vervangen door een Michelin City Grip en wil de ervaring delen voor als iemand anders hetzelfde overweegt.
De kleinste Michelin City Grip die ik kon vinden is een 90/90-10. Standaard zit er een harde 70/90-10 CST (Cheng Shin Tire) band op.
De 90/90-10 past op de achtervelg en in het spatbord zonder problemen.
Qua rij ervaring voel ik veel meer grip en comfort, zeker in de bochten, maar ook langzamer optrekken.
Wat doet de extra grip met de range:
Met de CST band haalde ik 22-25Wh tijdens mijn woon-werk rit van 2x 20KM
Met de Michelin band haal ik nu 30-33Wh tijdens mijn woon-werk rit van 2x 20KM
In de praktijk (laden tot 90%) lever ik 10KM in op de range met de huidige temperaturen, dus van 50KM naar 40KM als ik met 20% acculading over thuis wil komen.
Dus voor B110S bezitters: Ja, er is een band op de Europese markt verkrijgbaar die past, maar je levert veel in op de range. Ik heb nog geen 70/90-10 band gevonden die hier in Nederland te koop is, alleen op AliExpress, en dat is weer de CST.
Diameters zijn zeker niet gelijk.frennek schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 07:10:
[...]
Weet je zeker dat de diameters van beide banden exact gelijk zijn? Mijn gevoel zegt dat de Michelin band een grotere diameter heeft en je daardoor iets sneller gaat. Dat is een veel betere verklaring voor je hogere verbruik en langzamere optrekken. 20% meer rolweerstand (en dus verbruik) zou ik absoluut onacceptabel vinden.
Maat 70/90 betekent 70mm breed en 90% daarvan dus 63mm hoogte (vanaf velg-rand).
Maat 90/90 betekent 90mm breed en 90% daarvan dus 81mm hoogte (vanaf velg-rand).
Dus de straal is 18mm meer met de 90/90 band.
Gegroet, Louis.
(pedante modus uit)
Al gekeken of er een steentje of spijker in het profiel zit? Keertje hard gerend kan ook, vlak stukje ontstaan 🤔?Ruudjo84 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 15:30:
Sinds een paar dagen een trilling bij het voorwiel bij top snelheid (e110se brom). Bij koude banden is t beter hoorbaar en voelbaar in het stuur. Net of je op fijne noppenbanden rijdt. Ik denk zelf aan het wiellager? Heeft iemand dit nog meer? Volgende week de eerste beurt, dus dan geef ik het meteen door
Hij gaat inderdaad iets sneller, de 45KM/H op de teller is nu ook de GPS snelheid.frennek schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 07:10:
[...]
Weet je zeker dat de diameters van beide banden exact gelijk zijn? Mijn gevoel zegt dat de Michelin band een grotere diameter heeft en je daardoor iets sneller gaat. Dat is een veel betere verklaring voor je hogere verbruik en langzamere optrekken. 20% meer rolweerstand (en dus verbruik) zou ik absoluut onacceptabel vinden.
Ik heb uit range anxiety de CST er voorlopig weer opgezet, ik wil ook met koude temperaturen thuis kunnen komen.
Meteen een ritje gedaan om de w/h te vergelijken.. Let ook op de afstand die gemeten word. ik dacht dat het GPS afstand was, maar blijkbaar toch wielomtrek. Dus mijn w/h berekening klopte ook niet
/f/image/pwRhvxyXmToBljoOAStt9vft.png?f=fotoalbum_large)
W/h uitgerekend met de correcte 18.7km (volgens google maps):
CST 70/90-10
24,6Wh - 26,2Wh per km
Michelin City Grip 90/90-10
27,5Wh - 29,9Wh per km
Dus valt uiteindelijk wel mee.
Wel jammer dat er geen fatsoenlijk merk in dezelfde maat te vinden is om de CST mee te vervangen.
De Michelin heeft veel meer profiel. Als mijn opdracht dicht bij huis is afgelopen en ik weer met de auto moet zal ik de Michelin er weer onder zetten en hem voor lokale ritjes gebruiken.
[ Voor 44% gewijzigd door justinb81 op 08-07-2022 22:49 ]
Nee zit niks in de band en je moet wel erg enthousiast remmen met je voorrem wil je daar een plat stuk op krijgen, zonder op je plaat te gaan.. Ik geef t volgende week door en dan mogen ze kijken wat er loos is.EBreu schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 20:23:
[...]
Al gekeken of er een steentje of spijker in het profiel zit? Keertje hard gerend kan ook, vlak stukje ontstaan 🤔?
Ik denk dat dit voor dealers wel een goede reden is om lekker veel Segways te verkopen. En het dus voor Segway geen enkel probleem moet zijn om de scooters een prominente plek in de showroom te geven.CasterTroy schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:01:
[...]
Helemaal mee eens.
De dealer geeft aan dat iedere 2000km onderhoud nodig is voor 60EU om de garantie te kunnen garanderen, terwijl het minder onderhoudsgevoelig is dan een fiets met 32 versnellingen.
Geeft ook wel iets aan over het vertrouwen van Segway in hun eigen producten?
Of het is kolder en is dit het verdienmodel van de dealer.
Ik ben zelf onderhouds monteur geweest en heb in het verleden heel wat brandstof scootertjes onderhoudsbeurten gegeven (voor vrienden en kennissen) het meeste werk en kosten zit aan de verbrandingsmotor,koppeling en vario wat een elektrische scooter niet heeft. Daarnaast controle van banden,remblokken, lekkages en of bepaalde boutjes nog goed vast zitten.
Indien een Segway voor onderhoud gebracht wordt is het enkel uitlezen op fouten, boutjes, banden en remblokken hoeft echt niet elke 2.000 km gecontroleerd te worden. Controle op lekkages is bij een elektrische scooter alleen de rem. En omdat er geen verbrandingsmotor in zit is de kans dat er wat los trilt aanzienlijk kleiner.
Kortom voor 10min. Werk is een bedrag van 125 euro (en zeker voor een 1ste beurt) gewoon pure oplichting.
Zou ook iedereen adviseren dat wanneer de garantie verlopen is gewoon elk jaar maar 1x weg te brengen voor onderhoud en indien er alleen in het voorjaar/zomer mee wordt gereden 1x per 2 jaar en gewoon zelf elke paar maanden een rondje om de scooter te lopen of alles er nog aan hangt. Als er iets mis is gaat keuring het lampje om het dashboard branden.
Ik heb sterk het vermoeden dat iedereen die rijd met de wat grotere Michellin banden een lagere snelheid ziet op het display dan de werkelijkheid. Dat zou ook logisch zijn indien de snelheidsmeter in de naaf zit. Dit is bij auto,s ook het geval als er grotere banden op komen. Je denkt dus langzamer te rijden en een kortere afstand te hebben afgelegd dan de werkelijkheid. Je verbruik komt dan ook hoger uit omdat de afstand in de berekening van Segway korter is dan de werkelijkheid (En uiteraard iets meer vermogen kost ivm weerstand van de lucht bij hogere snelheid).
Tot zover de theorie.
In de praktijk is de snelheid op gps bij mij ook hoger dan de display snelheid.
Ik heb dit gemeten na de speedupdate.
Display max met Michellin is 48km/u. Gps max is 51 km/u.
Ben benieuwd naar jullie praktijkervaringen bij gebruik van de iets grotere Michellin band. (Welke overigens 10 keer beter zijn dan de orginele banden)
[ Voor 43% gewijzigd door Joram22 op 22-07-2022 14:14 ]
Mijn vader zijn e110se met iets grotere Michelin banden (volgens mij 90/90-12) rijd 30 op de teller en 34 op de gps.Joram22 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:46:
Speedupdate, snelheid en Michellin banden:
Ik heb sterk het vermoeden dat iedereen die rijd met de wat grotere Michellin banden een lagere snelheid ziet op het display dan de werkelijkheid. Dat zou ook logisch zijn indien de snelheidsmeter in de naaf zit. Dit is bij auto,s ook het geval als er grotere banden op komen. Je denkt dus langzamer te rijden en een kortere afstand te hebben afgelegd dan de werkelijkheid. Je verbruik komt dan ook hoger uit omdat de afstand in de berekening van Segway korter is dan de werkelijkheid (En uiteraard iets meer vermogen kost ivm weerstand van de lucht bij hogere snelheid).
Tot zover de theorie.
In de praktijk is de snelheid op gps bij mij ook hoger dan de display snelheid.
Ik heb dit gemeten na de speedupdate.
Display max met Michellin is 48km/u. Gps max is 51 km/u.
Ben benieuwd naar jullie praktijkervaringen bij gebruik van de iets grotere Michellin band. (Welke overigens 10 keer beter zijn dan de orginele banden)
Mijn e125s rijd met Michelin banden (zelfde maat als origineel) 29/30 op de teller en 30 op gps
dus ja.. bandenmaat maakt behoorlijk uit..
Bedankt voor je reactie!wowgrunn schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:51:
[...]
Mijn vader zijn e110se met iets grotere Michelin banden (volgens mij 90/90-12) rijd 30 op de teller en 34 op de gps.
Mijn e125s rijd met Michelin banden (zelfde maat als origineel) 29/30 op de teller en 30 op gps
Dan klopt mijn theorie. Dus mensen denken volgens mij onterecht dat het verbruik hoger is bij Michellin banden. Dit lijkt zo omdat de afstand die je aflegt in de Segway app als korter wordt aangeduid dan werkelijk zo is. Grotere banden = hogere snelheid en langere afstand dan de Segway zelf meet en in de app staat.
Dat is nou een nuttige tip die mij steeds dichter over de streep trekt om een Segway te kopen.wowgrunn schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:51:
[...]
Mijn vader zijn e110se met iets grotere Michelin banden (volgens mij 90/90-12) rijd 30 op de teller en 34 op de gps.
Kan op de e125 ook nog een maatje groter qua banden om die 34 (legaal dus) aan te kunnen tikken?
Vind je de e125 op alle fronten beter dan die e110 van je pa? (rijgedrag, performance, bereik op volle lading, looks, remgedrag, etc
De e125s is metname op trekkracht, remkracht en bereik beter als de e110se. bereik is met mijn vader erop met de e110se 75 en met de e125s 140km en met mij (2x gewicht van mijn vader.. en de meeste anderen..) 55 en 100km .n00bs schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 18:16:
[...]
Dat is nou een nuttige tip die mij steeds dichter over de streep trekt om een Segway te kopen.
Kan op de e125 ook nog een maatje groter qua banden om die 34 (legaal dus) aan te kunnen tikken?
Vind je de e125 op alle fronten beter dan die e110 van je pa? (rijgedrag, performance, bereik op volle lading, looks, remgedrag, etc
Met de 110se merk je wel dat hij wat kilo's kwijt is als je hem moet duwen of langzame bochten maakt, dit gaat even wat makkelijker als met de 125..
Qua looks is het denk ik heel persoonlijk.. ik vind het zwarte van de 110 mooier als het chroom van de 125.. en mijn vader juist omgekeerd, dus binnenkort ff een middagje alles omwisselen
Ik ben in ieder geval erg blij dat ik voor de e125s heb gekozen, voor mij is het bereik erg fijn zodat ik niet elke dag hoef te laden.
Ik woon aan de rand van de binnenstad van Groningen en dan is een snor erg makkelijk, zo makkelijk zelfs dat ik de auto de deur uit heb gedaan.
Voor alles verder als 20km weg heb ik een motor erbij gekocht.
Edit: grotere banden op de e125s heb ik geen ervaring mee, maar denk dat je niet groter kan gaan.. het spatbord zit al bijna op de band en je hoort regelmatig kleine steentjes ertussen door schrapen
[ Voor 8% gewijzigd door wowgrunn op 23-07-2022 13:21 ]
Ja dat heb ik ook. Maar kwam er achter dat ik met behulp van een GPS app op je mobiel wel 51 gaat. Bij mij is dat te verklaren omdat ik Michellin banden heb. Die zijn wat groter dus geeft de snelheidsmeter op de scooter en de app een te lage waarde aan.SuperVliegNL schreef op zondag 24 juli 2022 @ 09:35:
Inmiddels 250km verder met de 110s. Ik heb vanuit de dealer direct de snelheidsupgrade van 45 naar 52km/h gekocht. Hij haalt in scherm & GPS maximaal 47km/h.
Dit al eens vermeld naar de dealer toe en die zei dat ik moest wachten en dat het vanzelf bij trekt.. maar ik begin de hoop te verliezen...
Iemand anders ook zoiets ervaren?
Maar zo te lezen heb je GPS ook gecheckt. Ik heb pas net de speedupdate gedaan dus weet niet of het in jouw geval bijtrekt.
[ Voor 8% gewijzigd door Joram22 op 27-07-2022 17:09 ]
Na de speedupgrade rijdt mijn E110SE 53km/h. Nog gewoon met de originele bandjes. (Had dit een paar postjes eerder gemeld. ) De tellerunit en Segway app klopt wat dat betreft niet, screenshot van een willekeurige gps app:Joram22 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 17:06:
[...]
Ja dat heb ik ook. Maar kwam er achter dat ik met behulp van een GPS app op je mobiel wel 51 gaat. Bij mij is dat te verklaren omdat ik Michellin banden heb. Die zijn wat groter dus geeft de snelheidsmeter op de scooter en de app een te lage waarde aan.
Maar zo te lezen heb je GPS ook gecheckt. Ik heb pas net de speedupdate gedaan dus weet niet of het in jouw geval bijtrekt.
Er komen Michelin city grips onder. Het voorwiel heeft een wat eigenaardige maat waardoor zowel voor als achter 90/90/12 banden zullen worden.
Iemand hier ervaring mee?
Mijn vader heeft dezelfde banden en maat onder zijn e110se liggen.robintom67 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:03:
Net een afspraak gemaakt om de standaard banden van m'n E110S te laten vervangen. Heb het 3000km volgehouden, maar het is echt troep.
Er komen Michelin city grips onder. Het voorwiel heeft een wat eigenaardige maat waardoor zowel voor als achter 90/90/12 banden zullen worden.
Het is even weer wennen met rijden tov de originele banden, maar rijd over het algemeen een stuk fijner/zekerder.
En hij gaat iets sneller (op gps, niet de teller) omdat de omvang vd achterband veranderd
Vanaf levering heb ik ze eronder zitten (E110SE) en ze rijden heerlijk. Geen ervaring met de andere banden dus kan daar niets over zeggen maar ik las hier al dat die Michelin's een stuk fijner zijn. Meteen maar eronder laten leggen dusrobintom67 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:03:
Net een afspraak gemaakt om de standaard banden van m'n E110S te laten vervangen. Heb het 3000km volgehouden, maar het is echt troep.
Wat ik wel mis (heeft Niu) dat na aangeven richting, dat de richtingaanwijzer automatisch naar neutraal schiet, of een klein tikje bij inhalen.
Telefoon in de houder plaatsen, lijkt niet echt fijn te werken. De telefoon trilt alle kanten op, op een niet-asfalt weg. De originele banden voelen wat stug, maar lijken voor de lente/zomer prima te voldoen. Geen idee of de e125s met wat bredere banden wat fijner op de weg ligt.
Het regeneratief remmen dat is ontzettend wennen. Of weet iemand of je meerdere standen kan instellen? Ik vind zelf de overgang namelijk niet echt smooth. Telkens gas los en dan gas geven, dan krijg je zo een kick wat totaal niet nodig is. Na gas los, zou je bij gas geven langzaam de acceleratie moeten opbouwen, waardoor een vloeiendere ervaring opteedt.
Verlichting bij dag niet kunnen testen, en onduidelijk wat de kosten na 2 jaar zijn voor het abonnement en wat dit oplevert tov geen abonnement.
Overigens is er blijkbaar ook een dealer app. De dealer kon hem vanaf zijn mobiel zo omswitchen van snor naar brom. Geen idee wat er nog extra features beschikbaar zijn in die app. Het lijkt mij dan ook dat het belachelijk is te moeten betalen bij een nieuwe scooter voor een snelheids upgrade of om hem later om te zetten van snor naar brom of andersom. Enkel het nieuwe nummerplaat zou voldoende moeten zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door n00bs op 18-08-2022 17:36 ]
Kijk ook even welke telefoonhouder ze gebruiken. Er zijn twee verschillende. Ik heb ook een wat flexibele unit (ivm windscherm) van Segway. Dit trilt af en toe ook wat meer dan ik zou willen. Wellicht laat ik er nog de stabiele versie opzetten maar blijkbaar werkt die weer niet zo handig met het windscherm volgens de dealer (vwb montage).
Het regeneratief remmen is inderdaad wennen, na wat tips hier toch op de zwaarste stand gezet. Je past je rijgedrag wat aan op de techniek van het regeneratief remmen (eerder gas los en je hoeft bijna de normale rem niet te gebruiken op veel plekken).
Thanks. Ik heb zelf meer interesse voor de e125s die overal wel uitverkocht is. Ik heb gewoon meer range nodig dan de e110 kan leveren. M.b.t. de banden die ken ik, heb ik ook ooit op mijn snorscooter gehad, uiteindelijk betere all weather banden gekocht die veel meer grip in zomer en winter hadden (merk zou ik even moeten kijken zodra ik mijn scootertje uit de schuur pak). Ik vind die Michelins slechte grip hebben wanneer het kouder is of over putten en bladeren.D-Ed schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 17:33:
@n00bs Je kunt ook de banden vervangen door Micheline city grips (heb ik gedaan met de E110SE en rijd heerlijk).
Kijk ook even welke telefoonhouder ze gebruiken. Er zijn twee verschillende. Ik heb ook een wat flexibele unit (ivm windscherm) van Segway. Dit trilt af en toe ook wat meer dan ik zou willen. Wellicht laat ik er nog de stabiele versie opzetten maar blijkbaar werkt die weer niet zo handig met het windscherm volgens de dealer.
Het regeneratief remmen is inderdaad wennen, na wat tips hier toch op de zwaarste stand gezet. Je past je rijgedrag wat aan op de techniek van het regeneratief remmen (eerder gas los en je hoeft bijna de normale rem niet te gebruiken op veel plekken).
Er zijn dus geen standen voor het regen. remmen?
De E125S stond ook op mijn shortlist (van tween00bs schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 17:36:
[...]
Thanks. Ik heb zelf meer interesse voor de e125s die overal wel uitverkocht is. Ik heb gewoon meer range nodig dan de e110 kan leveren. M.b.t. de banden die ken ik, heb ik ook ooit op mijn snorscooter gehad, uiteindelijk betere all weather banden gekocht die veel meer grip in zomer en winter hadden (merk zou ik even moeten kijken zodra ik mijn scootertje uit de schuur pak). Ik vind die Michelins slechte grip hebben wanneer het kouder is of over putten en bladeren.
Overigens zijn er drie standen vwb het remmen dus daar kun je mee experimenteren.
Hoeveel kost ziets nou? Heb er nu nog standaard banden van E125 opzitten, geen idee hoeveel KM scooterbanden gemiddeld meegaan? Mijne zitten er nu op 5000KM en zien er nog goed uit)robintom67 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:21:
De Michelins liggen er onder. Even wennen omdat de scooter wat hoger op z'n poten staat, maar wel een erg fijne upgrade!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.
Good question by the way.. How many kilometers do the original E125S tires usually run before replacement ?lost95 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:38:
[...]
Hoeveel kost ziets nou? Heb er nu nog standaard banden van E125 opzitten, geen idee hoeveel KM scooterbanden gemiddeld meegaan? Mijne zitten er nu op 5000KM en zien er nog goed uit)
Cheers.
Alex.
Goede banden, (en dan zou ik echt alleen de Michelin banden adviseren) gaan relatief lang mee.alexborro schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:07:
[...]
Good question by the way.. How many kilometers do the original E125S tires usually run before replacement ?
Cheers.
Alex.
Mijn ervaring met benzine scooters:
Voorband Michelin minimaal 10.000 km.
Achterband slijt altijd sneller. slijtage is sterk afhankelijk van optrekken. Maar bij Michellin zeker 7.000 km maar vaak meer.
Benzinescooters zijn echter zwaarder dan een Segway. Dus ik schat in dat de achterband minder hard slijt bij de Segway.
Ps al vaak besproken: maar vervangen van de standaard banden op de e110s en se door Michelins is naar mijn mening gewoon een must do. De originele banden is echt rommel in ons klimaat (niet stabiel, lange remweg, en kans op wegglijden). Je scooter rijd na vervanging ook nog eens iets harder omdat ze wat groter zijn. (Maar dat zie je juist niet op de snelheidsmeter terug, wel op gps). Tevens heeft een grotere band meer wegcontact.
[ Voor 27% gewijzigd door Joram22 op 19-08-2022 21:56 ]
Er is inmiddels al weer een veel beter type citygrip band die juist met regen goed presteert.n00bs schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 17:36:
[...]
Thanks. Ik heb zelf meer interesse voor de e125s die overal wel uitverkocht is. Ik heb gewoon meer range nodig dan de e110 kan leveren. M.b.t. de banden die ken ik, heb ik ook ooit op mijn snorscooter gehad, uiteindelijk betere all weather banden gekocht die veel meer grip in zomer en winter hadden (merk zou ik even moeten kijken zodra ik mijn scootertje uit de schuur pak). Ik vind die Michelins slechte grip hebben wanneer het kouder is of over putten en bladeren.
Thanks for the explanation! I think the E125S has better tires than E110S, that is the reason I didn't replace them when I bought the scooter. My experience with the original E125S is quite good, although this is my first scooter so I don't have much experience driving it. But for sure when the tires wears out, I will replace them my Michelin CityGrip 2.Joram22 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 16:59:
[...]
Goede banden, (en dan zou ik echt alleen de Michelin banden adviseren) gaan relatief lang mee.
Mijn ervaring met benzine scooters:
Voorband Michelin minimaal 10.000 km.
Achterband slijt altijd sneller. slijtage is sterk afhankelijk van optrekken. Maar bij Michellin zeker 7.000 km maar vaak meer.
Benzinescooters zijn echter zwaarder dan een Segway. Dus ik schat in dat de achterband minder hard slijt bij de Segway.
Ps al vaak besproken: maar vervangen van de standaard banden op de e110s en se door Michelins is naar mijn mening gewoon een must do. De originele banden is echt rommel in ons klimaat (niet stabiel, lange remweg, en kans op wegglijden). Je scooter rijd na vervanging ook nog eens iets harder omdat ze wat groter zijn. (Maar dat zie je juist niet op de snelheidsmeter terug, wel op gps). Tevens heeft een grotere band meer wegcontact.
Nee ze zitten goed. Let maar op de pijlen van de draairichting die op de band staan.Ravaso schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 19:14:
[...]
Volgens mij zit je voorband in de verkeerde richting gemonteerd..
Vergelijk maar met je achterwiel.. Dus pas op met regen..
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VpPkXYrhgfGRvDZ2PTLChyKI.jpg?f=user_large)
Dat voor andersom zit ten opzichte van achteren heeft te maken met dat het achterwiel zo meer grip heeft bij aandrijving en voor beter grip heeft bij remmen.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Als voor en achter een ander profiel hebben dan zou ik verwachten dat er maar een pijl met een draairichting op staat. Gezien er op deze banden twee draairichtingen staan aangegeven doet mij vermoeden dat voor deze band het twee keer hetzelfde profiel is alleen dan omgedraaid.
€239 bij een officiele dealer!lost95 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:38:
[...]
Hoeveel kost ziets nou? Heb er nu nog standaard banden van E125 opzitten, geen idee hoeveel KM scooterbanden gemiddeld meegaan? Mijne zitten er nu op 5000KM en zien er nog goed uit)
Al met al goede upgrade en wel een must have wat mij betreft...
Iemand hier ervaring wat de snelheid op gps is met banden en daar boven op ook de snelheid upgrade?
33-34 op gps en 30 op teller met een e110se snor en volle accu.Edgenumber schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 13:04:
Ik zit na te denken over de speed update voor mijn 25km versie. Maar ik lees hier ook dat hij al wat harder gaat met de city grips in verband met de iets grotere achterband. En nu vraag ik mij af of beide niet te veel is. De scholen gaan weer beginnen en dan zijn ze hier in de omgeving dol op rollerbanken.
Iemand hier ervaring wat de snelheid op gps is met banden en daar boven op ook de snelheid upgrade?
Ik heb hier 215 voo4 betaald, incl de 1000km controle (die was dus gratis).lost95 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:38:
[...]
Een e110 met grotere banden (Michellin) rijd een paar kilometer sneller dan een e125 met standaard banden. Logisch omdat grotere banden meer snelheid geven.twokker schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:42:
[...]
Interessant, er zijn dus verschillende officiële snelheidsupgrades. Ik heb helaas ook de variant met de maximale snelheid 52-46 afhankelijk van de lading (e125s). Wel gratis door de dealer gedaan bij levering. Waar kan de upgrade gedaan worden naar altijd 56?
Ik ben ook in bezit van een e125s met speed upgrade. In dat geval als ik de banden dus zou vervangen, dan zou ik ook de 56km/h moeten kunnen halen. Ik haal nu met volle accu de eerste 2 blokjes 52km/h.Joram22 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 01:34:
[...]
Een e110 met grotere banden (Michellin) rijd een paar kilometer sneller dan een e125 met standaard banden. Logisch omdat grotere banden meer snelheid geven.
Ik zou dan de Michelin city grip moeten monteren? Is dit de juiste type?
LG OLED65W7V
Dan zou je moeten kijken of de maat van de standaard achterband op een e125 inderdaad kleiner is dan de citygrips. Dat is bij de e110 wel het geval. De e125 heeft echter standaard andere banden dan de e110. (De max snelheid in de software is ingesteld op de originele banden).onyxsr schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 08:02:
[...]
Ik ben ook in bezit van een e125s met speed upgrade. In dat geval als ik de banden dus zou vervangen, dan zou ik ook de 56km/h moeten kunnen halen. Ik haal nu met volle accu de eerste 2 blokjes 52km/h.
Ik zou dan de Michelin city grip moeten monteren? Is dit de juiste type?
Standaard achterband maat van e125s is 120/70-12 en voor is 100/70-12.Joram22 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 08:35:
[...]
Dan zou je moeten kijken of de maat van de standaard achterband op een e125 inderdaad kleiner is dan de citygrips. Dat is bij de e110 wel het geval. De e125 heeft echter standaard andere banden dan de e110. (De max snelheid in de software is ingesteld op de originele banden).
De city grip kan je ook bestellen in 120/70-12 dus over de snelheid gaat dan niet op. Tenzij je groter of breder gaat monteren?
LG OLED65W7V
Aha dat dacht ik al. Bij de 125s is dus met andere banden niet gemakkelijk snelheidsvoordeel te halen (ik weet niet of groter dan 120/70 nog gaat passen).onyxsr schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 08:51:
[...]
Standaard achterband maat van e125s is 120/70-12 en voor is 100/70-12.
De city grip kan je ook bestellen in 120/70-12 dus over de snelheid gaat dan niet op. Tenzij je groter of breder gaat monteren?
Bij de 110serie heb je wel snelheidswinst met 120/70. (Niet te zien op je snelheidsmeter wel op gps). Die zijn groter dan de originele band. Belangrijk dus om steeds te melden over welke scooter we het hebben.
In principe gaat het alleen om het achterwiel. Is die iets groter ga je harder. Snelheidsmeter zit ook op het achterwiel. Vandaar dat die niet meer de juiste snelheid aangeeft bij een ander formaat band.onyxsr schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:22:
[...]
Durf ik ook niet te zeggen of dat gaat passen. Daarbij zit je ook nog met de abs aan de voorkant, ik weet niet of die gek gaat doen.
[ Voor 31% gewijzigd door Joram22 op 23-08-2022 13:08 ]
Durf ik ook niet te zeggen of dat gaat passen. Daarbij zit je ook nog met de abs aan de voorkant, ik weet niet of die gek gaat doen.Joram22 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:37:
[...]
Aha dat dacht ik al. Bij de 125s is dus met andere banden niet gemakkelijk snelheidsvoordeel te halen (ik weet niet of groter dan 120/70 nog gaat passen).
Bij de 110serie heb je wel snelheidswinst met 120/70. (Niet te zien op je snelheidsmeter wel op gps). Die zijn groter dan de originele band. Belangrijk dus om steeds te melden over welke scooter we het hebben.
LG OLED65W7V
Mag ik vragen hoeveel kilometer jij gemiddeld doet op een volle accu met jou "stats" .DutchAwesome schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 23:26:
Recentelijk heb ik de speedupdate laten uitvoeren. Ik heb via de gps bijgehouden hoe snel mijn E125S ging. Ik ben 193 cm 93 kg en ik had mijn lader in de buddyseat liggen.
Temperatuur 20 graden windkracht 2 vanaf bakboord 😉
Standaard Maxxis banden.
[Afbeelding]
Wij verschillen namelijk niet veel in lengte en gewicht.
Bedankt voor deze info, deze snelheden haal ik bij lange na niet met mijn E125S. Bij 50% zit ik al op de 46 km/u op een dag als vandaag (20 graden buiten) en dan ben ik ook nog eens 15 kg lichter. Terug naar de dealer dus.DutchAwesome schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 23:26:
Recentelijk heb ik de speedupdate laten uitvoeren. Ik heb via de gps bijgehouden hoe snel mijn E125S ging. Ik ben 193 cm 93 kg en ik had mijn lader in de buddyseat liggen.
Temperatuur 20 graden windkracht 2 vanaf bakboord 😉
Standaard Maxxis banden.
[Afbeelding]
Dit bereken je door kilometerverbruik van een paar ritjes te delen door je afgenomen accucapaciteit? 80 km is heel netjes, zeker met een gewicht van 90 kg. Heb je een windscherm? En heb je je banden keihard opgepompt?DutchAwesome schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:47:
Gemiddeld rond de 80km op een volle accu. Uiteraard is dat afhankelijk van verschillende factoren.
Zelf laad ik nooit tot 100% op, maar houd ik de accu tussen de 20-80%
Een windscherm begin ik niet aan en de banden opgepompt zoals aangegeven door Segway.frennek schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:18:
[...]
Dit bereken je door kilometerverbruik van een paar ritjes te delen door je afgenomen accucapaciteit? 80 km is heel netjes, zeker met een gewicht van 90 kg. Heb je een windscherm? En heb je je banden keihard opgepompt?
Ik rij veel op rechte lange wegen en rij dan net een paar km onder de topsnelheid. Dit scheelt aanzienlijk in verbruik.
In mijn geval met windscherm en altijd max snelheid (ook lange rechte stukken) haal ik op een windstille dag als vandaag 28.5 km op 38% accuverbruik, wat dus theoretisch 75 km bereik zou opleveren.DutchAwesome schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 12:19:
[...]
Een windscherm begin ik niet aan en de banden opgepompt zoals aangegeven door Segway.
Ik rij veel op rechte lange wegen en rij dan net een paar km onder de topsnelheid. Dit scheelt aanzienlijk in verbruik.
Speedupdate:Dit kan echt alleen een dealer. ik heb gewoon een aantal dealers in de buurt gemaild met de vraag wat het kost en de goedkoopste uitgezocht. Dat was 35 euro. Maar dat is dus in Nederland (Amsterdam).pitbullgio schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:04:
Is er een manier om de speed update zelf uit te voeren? Ga binnenkort voor mijn gratis onderhoud na 500 km maar mijn Dealer weet niet hoe dit moet? Woon in België zie wel dat er een andere dealer is die dit kan uitvoeren maar ga daar echt geen 99euro aan uitgeven in België zijn er maar 2 dealers min of meer in mijn buurt
Zelf doen: indien je een Segway110se of s hebt: een grotere achterband = ongeveer 2,5 km harder. (Edit; 4km verschil met dashboard snelheid. Zie posts hieronder). Nagenoeg iedereen die ik ken kiest voor de Michellin citygrip 2. Veel betere band dan wat er standaard op zit.
[ Voor 22% gewijzigd door Joram22 op 25-09-2022 18:40 ]
Over welke bandenmaat praat je dan? Normaal zit er 90/80/12 op. Ik kan me niet voorstellen dat je met een 90/90/12 4km/u wint. En een 90/100/12 bestaat niet volgens mij. Althans niet als Citygrip 2.Joram22 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 18:56:
[...]
Speedupdate:Dit kan echt alleen een dealer. ik heb gewoon een aantal dealers in de buurt gemaild met de vraag wat het kost en de goedkoopste uitgezocht. Dat was 35 euro. Maar dat is dus in Nederland (Amsterdam).
Zelf doen: indien je een Segway110se of s hebt: een grotere achterband = ongeveer 4 km harder. Nagenoeg iedereen die ik ken kiest voor de Michellin citygrip 2. Veel betere band dan wat er standaard op zit.
Deze twee banden zijn er bij mij opgezet;mrdeeds schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:42:
[...]
Over welke bandenmaat praat je dan? Normaal zit er 90/80/12 op. Ik kan me niet voorstellen dat je met een 90/90/12 4km/u wint. En een 90/100/12 bestaat niet volgens mij. Althans niet als Citygrip 2.
-120/70-12 Michelin CITY GRIP 2 TL 58S Versterkt band All-season band.
-110/70-12 Michelin City Grip 2 TL 47S
Let op: het gaat dus om de Segway e110se bromversie (de 125s heeft een andere standaard band)
Volgens de handige rekentool (dank) kom je dan inderdaad niet op 4 km verschil maar op +2,5km.
Toch rijd ik en mijn overbuurman met dezelfde Michelin banden 53 km op gps. Op de teller staat dan 48/49 km uur. Ik ging er vanuit dat de grotere band de afwijking op de snelheidsmeter dashboard volledig verklaard. Maar mogelijk dus maar deels. (De snelheidsmeter zit op het achterwiel).
[ Voor 9% gewijzigd door Joram22 op 25-09-2022 12:15 ]
Bij mij zonder speed upgarde en standaard banden was op de teller 25 = gps 25.
Na de speed upgrade met nog steeds de standaard banden ga ik volgens de gps harder dan de teller. Dus teller 30 = gps 31.
Dus uitgaande dat dit bij de brom versie ook zo is, en het verschil misschien wel ietsje meer.
Dan zou het teller 49 zijn, GPS 50, a 51. En als je daar dan nog de 2,5 bij optel van de andere bandenmaat dan kom je aardig op het verschil van 4km/h uit.
Helaas had heb ik al voor speedupdate Michellin banden dus kan ik het niet vergelijken.Edgenumber schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:15:
Maar heb jij ooit gereden met de snelheidsupgrade en de normale banden?
Bij mij zonder speed upgarde en standaard banden was op de teller 25 = gps 25.
Na de speed upgrade met nog steeds de standaard banden ga ik volgens de gps harder dan de teller. Dus teller 30 = gps 31.
Dus uitgaande dat dit bij de brom versie ook zo is, en het verschil misschien wel ietsje meer.
Dan zou het teller 49 zijn, GPS 50, a 51. En als je daar dan nog de 2,5 bij optel van de andere bandenmaat dan kom je aardig op het verschil van 4km/h uit.
Twee onderwerpen dus:
1. De Michelin band geeft door de grotere omtrek ong. 2,5 km/u hogere snelheid. Bij Segway e110s(e) brom. Dit is natuurlijk alleen te zien op gps want snelheidsensor zit in het wiel
2. Zonder bandenwissel maar na de Speedupdate: dashboard teller wijkt iets negatief af van gps snelheid.
Ben benieuwd of er meer zijn die dit laatste herkennen.
(Autofabrikanten doen er alles aan om de afwijkingen marge altijd positief te laten zijn. Dus je rijdt in werkelijkheid altijd langzamer dan de dashboard snelheid in een auto. Uiteraard heeft dat te maken met de juridische consequenties voor het geval dat je juist als gevolg van een afwijking in werkelijkheid harder rijd dan op dashboard staat.)
Het enige waar ik mee zit is de actieradius. Als ik wegrij met 100% accu geeft de app al een actieradius van slechts 60 km aan. Dit wordt gedurende de ritten alleen maar minder in verhouding. In de praktijk kom ik niet verder dan 50 a 55 km. Scooter is al teruggeweest voor controle bij de dealer. Bleek de gps ontvanger defect waardoor er constant 1ah per uur werd verbruikt, ook bij stilstand. Dit is vervangen en nog steeds merk ik weinig verbetering. Volgens de scooterzaak is de oorzaak van de kortere actieradius het windscherm in combinatie met de All Weather (90/90-12) banden die ik bij aanschaf heb laten monteren. Als ik de tests mag geloven zou ik minimaal 70 km actieradius moeten halen.
Wat is jullie gedachte hierover? Ter referentie, mijn gewicht is 85 kg.
Ik heb ook pas een 110se gekocht. Na het laden zegt ie nu dat ik 66 km kan rijden in de praktijk is dat ongeveer 60 km. Ik heb ook een windscherm en ben zwaarder dan jij, dus je zou eigenlijk ook zo’n 5 to 10 km meer radius moeten hebben.Flexxo schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:03:
Sinds enkele weken ben ik in het trotse bezit van een 110se (snor). Scooter rijdt echt top. Goede stabiele wegligging door het lage zwaartepunt, is ook lekker stil en de overstap van brom naar snor bevalt prima.
Het enige waar ik mee zit is de actieradius. Als ik wegrij met 100% accu geeft de app al een actieradius van slechts 60 km aan. Dit wordt gedurende de ritten alleen maar minder in verhouding. In de praktijk kom ik niet verder dan 50 a 55 km. Scooter is al teruggeweest voor controle bij de dealer. Bleek de gps ontvanger defect waardoor er constant 1ah per uur werd verbruikt, ook bij stilstand. Dit is vervangen en nog steeds merk ik weinig verbetering. Volgens de scooterzaak is de oorzaak van de kortere actieradius het windscherm in combinatie met de All Weather (90/90-12) banden die ik bij aanschaf heb laten monteren. Als ik de tests mag geloven zou ik minimaal 70 km actieradius moeten halen.
Let op. Je achterband is groter (zie eerder posts over Michellin citygrip). Dus je meet niet de juiste afstand via de app. In werkelijkheid is de afgelegde afstand wat groter.Flexxo schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:03:
Sinds enkele weken ben ik in het trotse bezit van een 110se (snor). Scooter rijdt echt top. Goede stabiele wegligging door het lage zwaartepunt, is ook lekker stil en de overstap van brom naar snor bevalt prima.
Hoi,Flexxo schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:03:
Met de E125S haal ik 60km met dit weer. Totaal niet wat opgegeven is maar dat is bij elke E-scooter zo. Die Niu (k*tding) die ik had deed ook veel minder. Maar voor mij meer dan genoeg om heen en weer naar werk en nog wat rond crossen op het werk.
Met de 110 zal je toch rond die 55 blijven zitten met de 1500 watt motor
Nu zet ik hem in de schuur en aan de lader.
Daar komt nog bij dat wij flink wat terug leveren met onze zonnepanelen ten opzichte van wat we verbruiken. Dus zolang de salderingsregeling er nog is zijn de laadkosten 0.
Ook heerlijk stil. Ik rij soms naar mijn werk en dan kom ik door een natuurgebied. Heerlijk alleen het rollen van je banden te horen.
[ Voor 5% gewijzigd door Edgenumber op 12-10-2022 19:34 ]
Ja ok, maar er is toch een klein verschil: De Segway accu's zijn rete-duur, en als die op zijn moet ik 2 nieuwe aanschaffen (E125S). Je kunt je tegen die tijd ook afvragen of je er nog zoveel geld in moet stoppen of inruilen voor iets nieuws. Als we jaren verder zijn is de technologie waarschijnlijk ook verbeterd.Joram22 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 19:46:
[...]
Beste allen. Tuurlijk is er een manier om de accu zo min mogelijk te laten slijten. Al zal hij uiteindelijk toch altijd minder worden. De vraag is wat je daar voor over hebt. Ik zie het als een gebuiksvoorwerp.
En wie laad zijn laptop en telefoon tot 90 procent?. Wie rijdt er nooit een korte rit met een auto (benzine motor houd daar niet van) of rijdt een berg op terwijl je weet dat de motor dan iets meer slijt? Kortom, wat mij betreft kun je ook overdrijven. Een accu slijt, net zoals autobanden slijten. Als je er heel zuining op bent slijt hij wat minder. Dat is alles. De rest (extremere slijtage) staat gewoon in de gebruiksaanwijzing;. 1. Als je de accu lange tijd niet gebruikt, laad hem dan niet net daarvoor 100pct op. 2.
Laad niet op met hele lage temperaturen.
Toch een ander verhaal dan b.v. banden of de accu van je phone.
Ik heb een B110S en die kost nu met cashback 1500 euro.. Een nieuwe accu kost 1250 euro..JanR1965 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:34:
[...]
Ja ok, maar er is toch een klein verschil: De Segway accu's zijn rete-duur, en als die op zijn moet ik 2 nieuwe aanschaffen (E125S). Je kunt je tegen die tijd ook afvragen of je er nog zoveel geld in moet stoppen of inruilen voor iets nieuws. Als we jaren verder zijn is de technologie waarschijnlijk ook verbeterd.
Toch een ander verhaal dan b.v. banden of de accu van je phone.
De afschrijving ga ik niet doen op mn scooter maar op tijd die de accu meegaat..
Ik ga ervan uit dat deze 2 jaar meegaat dus dat is een afschrijving van 75 euro per maand (ik heb de scooter voor 1800 euro)
Alles wat ik er dan nog voor krijg is mooi meegenomen..
Dit is al vaak voorbij gekomen hier. Grote Segway elektrische scooter topicRocg schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 10:44:
[Afbeelding]
Hoi allemaal! Ik ben eindelijk ook in bezit van mijn eerste elektrische scooter van segway. Rijd echt heerlijk! Welke banden raden jullie aan om te vervangen? Vind de huidige banden soms een beetje raar over de weg gaan.
Michelin citygrip 2. Is inderdaad al vaker over bericht. De beste band vooral in ons klimaat. De band is iets groter waardoor je ong 2 a 3km per uur harder rijdt.Rocg schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 10:44:
[Afbeelding]
Hoi allemaal! Ik ben eindelijk ook in bezit van mijn eerste elektrische scooter van segway. Rijd echt heerlijk! Welke banden raden jullie aan om te vervangen? Vind de huidige banden soms een beetje raar over de weg gaan.
Ik heb laatst de originele banden onder mijn E110S laten vervangen. Echter zei de dealer dat deze banden iets groter waren dan de originele waardoor de middelste baar van het box standaard de band zou raken indien ingeklapt. Daarom heeft hij een schroefje gemonteerd zodat het box standaard iets lager blijft hangen (wanneer ingeklapt) dan normaal. Nu nam ik laatst een bocht en schaafde het box standaard de grond.
Nu vroeg ik mij af, hebben jullie hier ook ervaringen mee toen jullie er nieuwe banden op hebben gezet?
Groetjes
Ruben
Stomme vraag misschien, maar is dit bericht vertaald via Google translate ofzo? Ik kan niet eruit halen wat er nu echt precies bedoeld wordt, maar kan aan mij liggen hoor ;-)Rucli schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:42:
Hoi iedereen
Ik heb laatst de originele banden onder mijn E110S laten vervangen. Echter zei de dealer dat deze banden iets groter waren dan de originele waardoor de middelste baar van het box standaard de band zou raken indien ingeklapt. Daarom heeft hij een schroefje gemonteerd zodat het box standaard iets lager blijft hangen (wanneer ingeklapt) dan normaal. Nu nam ik laatst een bocht en schaafde het box standaard de grond.
Nu vroeg ik mij af, hebben jullie hier ook ervaringen mee toen jullie er nieuwe banden op hebben gezet?
Groetjes
Ruben
Ik begrijp dat de scooter ongeveer 3 km harder gaat als aangegeven op de teller, dat is mooi natuurlijk.
Wat ik mij nou afvraag, heeft het effect op je:
Actieradius?
Acceleratie?
Zijn dealer was bang dat de bok standaard de grotere band zou raken en heeft ervoor gezorgd dat die niet meer helemaal kan inklappen. Alleen raakt die nu de grond in bochten.Mr. Freeze schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 20:21:
[...]
Stomme vraag misschien, maar is dit bericht vertaald via Google translate ofzo? Ik kan niet eruit halen wat er nu echt precies bedoeld wordt, maar kan aan mij liggen hoor ;-)
Zie je wel, lag het toch aan mijjustinb81 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:22:
[...]
Zijn dealer was bang dat de bok standaard de grotere band zou raken en heeft ervoor gezorgd dat die niet meer helemaal kan inklappen. Alleen raakt die nu de grond in bochten.
Acceleratie zou bij een grotere band theoretisch inderdaad ietsje minder kunnen zijn. Maar vraag me af of je dat merkt. Het gaat maar om kleine verschillen. Ik heb de Michelin al vanaf het begin dus kan niet vergelijken.JanR1965 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:30:
[...]
Je hebt gelijk: veel info gevonden.
Helaas niets over de invloed op de acceleratie.
Ik merk alleen dat de snelheid op gps iets hoger is dan op dashboard. Dat is ook logisch te verklaren.
Het bereik zal theoretisch iets meer kunnen zijn. Maar dan heb je het over theoretisch max 3 km op 50km afstand. Maar bereik is van vele factoren afhankelijk. Het kan bijvoorbeeld zomaar zijn dat de rolweerstand van de Michellin iets groter is tov van de orginele banden.
[ Voor 18% gewijzigd door Joram22 op 10-11-2022 07:27 ]
Volgens mij zijn er ook weinig manieren tot "overclocken"lost95 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:57:
[...]
Dat is een toverspreuk om je scooter sneller te laten rijden, maar valt onder opvoeren van scooters en dat onderwerp mag niet op GoT besproken worden.
Overigens is er inmiddels al een update mogelijk via segway zelf, dus heb je de toverspreuk niet echt meer nodig,
Verder is er een dealer app, staat in de play store, maar hoe je je kan registreren is volledig onduidelijk. Misschien als je een dealer kent, dat iemand daar kan polsen.
Overigens mijn E125 rammelt nog steeds ook na controle door de dealer. Dus ik ga t.z.t. zelf die voorkap eraf halen en kijken wat er nou rammelt. Kan gewoon niet moeilijk zijn om op te lossen.
1x met wat regen bleef mijn claxon hangen! ook fijn
Speedhack heb ik nu ook, gaat max 49.9KMh in de Segway app. Zodra de accu tegen de 60% loopt, zakt dat al in rond de 47KMh. Het is dus niet veel sneller, maar je komt net even wat makkelijker mee in het verkeer.
Door de snelle acceleratie tov de meeste auto's, kan je die zelfs meestal inhalen
Blijft een geweldig ding maar ik kan me af en toe wel storen aan de app/kleine verbindingsproblemen daarmee en de tijd die niet goed in het dashboard staat om de zoveel dagen/weken. Dat maakt de ervaring net wat minder af en doet afbreuk aan de rest. Want rijden doet hij nog steeds geweldig en ik geniet van ieder ritje. Nu in de herfst ook wel blij met de city grip banden die eronder zitten. En ik merk dat standje 2 toch ook vaak prima is en haal zo toch weer wat km’s uit de batterij.
Volgens de plaatselijke scooterboer liggen er op de E125s Pirelli banden.
Iemand daar ervaring mee? Of toch beter Michelin Citygrip?
Dus of je locale scooterboer heeft er geen verstand van, roept wat of loopt de boel te flessen.
Volgens mij zitten er Maxxis banden onder mijn E125SWillemBever schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:10:
Hallo allemaal,
Volgens de plaatselijke scooterboer liggen er op de E125s Pirelli banden.
Iemand daar ervaring mee? Of toch beter Michelin Citygrip?
Bedankt voor de reactie.Edgenumber schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:51:
Standaard liggen er geen prirelli banden onder.
Dus of je locale scooterboer heeft er geen verstand van, roept wat of loopt de boel te flessen.
De jongeman die ik sprak was een stagiair dus waarschijnlijk heeft hij zich dan vergist.
Zijn de standaard banden wat of toch liever gelijk maar Michelin Citygrip?
Mijn E125 red enkel max snelheid (50) bij een accu van 60% en hoger. Daarna zakt het in tm 46 bij lage spanning, ook trekt hij trager op wanneer de accu onder de 40% komt.chs1221 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 01:15:
Ik heb mijn e110s nu al twee weken en ik vind hem super. Alleen twee dingen vallen een beetje tegen.
1. Echte sleutels, niet de remote, doen het niet altijd. Ik ben dus bij altijd verplicht hem aan en uit te zetten met de afstandsbediening.
2. Ik heb hem laten opvoeren, maar hij gaat bijna altijd maar 27 km/u, af en toe zie ik 28/29. Het zou fijn zijn als hij 30-32 km/u kon doen.
Zijn er suggesties?
Grotere banden (veel besproken hier) helpt je. Snelheid van de scooter wordt gemeten middels rotatiesnelheid van het wiel. Grotere banden is een langere afstand per rotatie. Dus haal je meer KM/h ten koste van iets afnemende acceleratie.
Welke band maat zou je aanrden. Ik heb over verschillende maten gelezen. Weet je ook hoeveel verschil het zou maken?n00bs schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:53:
[...]
Mijn E125 red enkel max snelheid (50) bij een accu van 60% en hoger. Daarna zakt het in tm 46 bij lage spanning, ook trekt hij trager op wanneer de accu onder de 40% komt.
Grotere banden (veel besproken hier) helpt je. Snelheid van de scooter wordt gemeten middels rotatiesnelheid van het wiel. Grotere banden is een langere afstand per rotatie. Dus haal je meer KM/h ten koste van iets afnemende acceleratie.
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.
Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
- de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
- het maximale motorvermogen is 4 kW;
- de snorfiets heeft een blauw kenteken;
- het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
- de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
- het maximale motorvermogen is 4 kW;
- de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
- het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
- De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
:strip_exif()/f/image/N5XU42Q00VGMRTxzs8viMm3S.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/W07eGMOnFeWq3cUZ82fuI3DT.jpg?f=fotoalbum_large)