Foto's
/f/image/sfrKNWQS9kiZ8eFAuKs6ZjKN.png?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Het gaat het om een plat dak. Ruimte is 43 m2. Plan is om 15 x 385 wp panelen neer te leggen van Ja Solar met een goodwe omvormer van 4000 <-- dit kwam uit de sunnyweb designer van SMA. Die gaf een sunnyboy 4.0 aan.Opstelling wordt oost / west. 1 v.d. rijen moet dan voor de helft oost / voor de helft west opgesteld worden.
Schaduw
Er is momenteel 1 pijpje wat schaduw problemen geeft. Dit is voor de afvoer van douche. Mogelijk dat dit ook op een andere manier opgelost kan worden.Jaarverbruik
momenteel 3000 Kwh maar er moet ook een warmtepomp komen dus schat het op zo'n 6000kwhHuidige elektriciteitsaansluiting
1 faseBudget en doel
goedkoop mogelijk. Maar ik ga nu uit van rond de €3000Wie gaat het project uitvoeren
Zelf doen.Bijhouden van data
Via Wifi is primaReeds verkregen offertes
geenRegio
GroningenVragen:
Als ik naar de specsheets van de SB4.0 kijk heeft deze een maximaal wp vermogen van. 7500 WP. als ik kijk naar de totaal WP wat op het dak gaat liggen (385 * 16 = 6160) lijkt me dat wat veel. Wat zou een goede alternatieve zijn? Of toch maar gewoon de Sunny Boy pakken...
Heeft een van jullie nog tips voor de opstelling / paneel soort. Ik heb eerst gekeken naar de langere panelenmaar dat lijkt niet te passen op de montage set clickfit evo van winkelman zonnepanelen.
Zijn er ook montage manieren waarop dit wel kan?
Hoe wordt een dergelijk systeem verankerd?
Wat voor groep zou ik moeten kiezen voor een dergelijke setup? 16 BCA karakteristiek?