Ruimte tussen bureau en muur houden maar weet niet hoe

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lento Tentó
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18-02 00:29
Ik heb mijn bureau in de studeerkamer in een hoek staan, deels voor een raam (zie paint). Er zit een rolgordijn voor het raam, dus idealiter staat het bureau een paar centimeter van de muur (ook handig met kabels). Bureau is een standaard kantoorbureau wat ik ooit van een kantoormeubel dump heb gehaald.

De vraag is: hoe dit netjes te doen? Ik heb stukjes hout met dubbelzijdig tape tegen de voeten van het bureau getaped. Maar dat komt elke keer los. Ik heb daarna bedacht om rubber voetjes in het bureaublad te boren, maar dat klinkt best onhandig. Is hier niet een standaard voor? Ik heb het idee dat hier een makkelijke oplossing voor is maar ik de juiste term gewoon nog niet heb weten te Googlen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pwgWOFTBiaGP1_6hTp_Thqb9zL8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gPJpth7mqQ7uUddazqw1To5n.png?f=user_large

Beste antwoord (via Lento Tentó op 23-01-2022 12:28)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:09
Hoekbeschermers aan het bureaublad maken. Als er geen bruikbare hoek is dan doorsnijden of zagen en in 2 delen gebruiken.

En een stuk hout als afstandhouder moet je niet alleen parallel doen en vasttapen, maar als een U-vorm er omheen plaatsen. Of op andere wijze aan de poot fixeren. Bij een T-poot kan een deel er typisch onder.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:59
Lento Tentó schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 18:07:
De vraag is: hoe dit netjes te doen? Ik heb stukjes hout met dubbelzijdig tape tegen de voeten van het bureau getaped. Maar dat komt elke keer los.
Als ik het goed begrijp is het probleem dat je bureau toch tegen de muur schuift?
Ik zou de ‘afstandhouders’ niet aan het bureau bevestigen, maar aan de muur. Een balk die je in dezelfde kleur lakt of beitst als je bureau, zodat het oogt als verlenging. Die bevestig je aan de muur op de hoogte van je werkblad en je schuift je bureau ertegenaan. Daar zie je weinig van en het oogt netjes. Kabels kun je eventueel in een uitsparing in de balk wegwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou helemaal geen afstandhouders plaatsen. Even een gaat boren in de hoek van de tafel en daar een kabeldoorvoer in maken.https://duckduckgo.com/?q=kabeldoorvoer+bureau&t=iphone&iax=images&ia=images

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:44
Je bureau blijft om de een of andere reden niet op z’n plek staan begrijp ik? Bijzonder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:37
Ik snap het niet. Mijn bureau staat ook los van de muur en schuift nergens heen? En die afstandhouders tegen poten, als je die gewoon op de grond legt kan het bureau toch nergens heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:22

John

🚀

Rubberen voetjes plakken ipv boren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Dit vraagstuk vereist een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lento Tentó
Ik ben nu niet thuis, dus kan geen foto maken. Bureau schuift weleens omdat ik bij het raam moet om het rolgordijn te openen, of het raam open te doen. De doorgang is net te krap om niet iets aan te stoten zeg maar. Of het bureau schuift als ik m'n bureaustoel wegschijf (heb de paint even geupdate met een schatting van de rest van de meubels). De houten blokjes zijn waarschijnlijk niet goed genoeg tegen de poten getaped (of de tape is te zwak).

Rubberpootjes plakken tegen het bureaublad zou evt nog kunnen. Daar kan ik even naar zoeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0EthK83jJo1i_Ve_2v9TVB9Vu7U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mtAK6s29vZufyj3ssoFycAKA.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:57

Rmg

Ik zou een stel zelfklevende deurstoppers aan het blad plakken.

Zoiets https://www.amazon.nl/Zel...uidsdemping/dp/B087YGJG8R

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Hoekbeschermers aan het bureaublad maken. Als er geen bruikbare hoek is dan doorsnijden of zagen en in 2 delen gebruiken.

En een stuk hout als afstandhouder moet je niet alleen parallel doen en vasttapen, maar als een U-vorm er omheen plaatsen. Of op andere wijze aan de poot fixeren. Bij een T-poot kan een deel er typisch onder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:37
Lento Tentó schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:32:
Ik ben nu niet thuis, dus kan geen foto maken. Bureau schuift weleens omdat ik bij het raam moet om het rolgordijn te openen, of het raam open te doen. De doorgang is net te krap om niet iets aan te stoten zeg maar. Of het bureau schuift als ik m'n bureaustoel wegschijf (heb de paint even geupdate met een schatting van de rest van de meubels). De houten blokjes zijn waarschijnlijk niet goed genoeg tegen de poten getaped (of de tape is te zwak).

Rubberpootjes plakken tegen het bureaublad zou evt nog kunnen. Daar kan ik even naar zoeken.

[Afbeelding]
Ja als je tegen je bureau gaat leunen kan het misschien schuiven ja. Maar als je je bureaustoel wegschuift toch niet? Dat doe je toch met je voeten op de vloer? Of zet je je enorm lomp/hard af tegen het bureau?

Waar is die tape voor nodig? Je kunt de blokken hout toch gewoon op de grond leggen tussen de muur en de poot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lento Tentó
Ik heb nu een u-vorm uit de houtblokjes / voeten gezaagd. Denk dat dat wel gaat werken voor deze use case. Bedankt!
Pagina: 1