Ervaring met alarm van Verisure?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan011
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-05 11:07
Wij zijn al redelijk lang aan het twijfelen om een alarm systeem aan te schaffen. Zeker omdat we in de buurt van een azc wonen en de info die in de buurtapp voorbij komt ons toch wel zorgen maakt.

Nu hebben we onlangs een adviseur van Verisure gesproken en op-zich alles klonk positief. Maar het voelde wel op een of andere manier raar.

Zo sprak bij over aanschaf kosten. Op het formulier staan, “montage kosten” na navraag gedaan te hebben zegt hij als je het abonnement afzegt blijft er een luid alarm achter. De app zal volgens hem wel werken. Op internet lees ik allemaal verhalen dat het systeem niet werkt zonder abonnement. Ook in de voorwaarden staat systeem blijft eigendom van Verisure, en de app zal niet meer werken???

Daarnaast lees ik dat de kosten van het abonnement behoorlijk stijgen? Vaker +60%? Wij krijgen een jaar 10 euro korting. Afgezien van de inflatie lijkt me dit een heel sterk verhaal??

Gelukkig hebben we nog niks getekend en zoals het er nu naar uitziet gaan we dit ook niet doen, omdat het gewoon niet goed voelt.

Zijn er mensen die ervaring hebben met Verisure?

En we zijn er wel over uit dat we een alarm systeem willen, zijn er systemen waar we zeker naar moeten kijken. Zelf heb ik mijn oog laten vallen op Ajax. In vergelijking met Verisure duur, maar ze zijn wel helder en eerlijk naar mijn idee.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04:39
Alleen al varende op https://nederlandreview.n...gen-beoordelingen-reviews was ik voor een andere tent gegaan.

In de omgeving Den Haag heb je hadi. Maar dan heb je het over professionals.

Je kan natuurlijk ook gewoon goed hang-en-sluitwerk en een bouvier nemen :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:38
DiedX schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 04:39:
Alleen al varende op https://nederlandreview.n...gen-beoordelingen-reviews was ik voor een andere tent gegaan.

Precies, goed hang en sluitwerk, goede buitenverlichting die aanspringt als er iemand de tuin nadert, eventueel camera (videodeurbel?). Dat scheelt al een heleboel en schrikt af. Daarnaast kun je dan ook nog een eenvoudig doe het zelf alarm installeren voor je gemoedsrust. Is in elk geval een stuk goedkoper dan zo’n alarm met abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan011
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-05 11:07
DiedX schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 04:39:

De link die je toevoegt heb ik inderdaad ook gelezen. Dit is inderdaad niet mals. Maar ik ben me er ook van bewust dat je makkelijker een slechte review krijgt dan een goede.

Goed deurbeslag en sloten hebben we al. Een waakhond🧐, ja meer een knuffelhond hebben we ook. Daarnaast nog een videodeurbel en camera's buiten van Eufy.

Het alarm is puur een extra laag die we willen inbouwen voor ons eigen gevoel zeker als we weg zijn dat we een melding krijgen als iemand binnen wil komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:10
Vorig jaar een huis gekocht met Verisure... wat een bende... De hardware is van mij, maar kan er niks mee. Behalve na het afsluiten van een abonnement a 50 EURO per maand, heb ik toegang tot MIJN hardware 8)7 En ohja, er moest per se een monteur langs komen a 150 EURO om het systeem weer te activeren |:(

Dus alles van de muren / deuren / ramen getrokken en vervangen door een systeem van AJAX, waar ik heel tevreden over ben.

[ Voor 12% gewijzigd door renegrunn op 22-01-2022 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Mijn advies, niet doen.
Kijk eens naar een systeem van Ajax Security bijvoorbeeld.

Geen abonnement, makkelijk installeren en altijd uit te breiden met de meest uiteenlopende dingen als rookmelders of paniek knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:57

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

jan011 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:41:
[...]
Het alarm is puur een extra laag die we willen inbouwen voor ons eigen gevoel zeker als we weg zijn dat we een melding krijgen als iemand binnen wil komen.
Een wifi raam/deur-sensor heb je voor €18, voor zigbee (als je al met het automatiseren van je huis aan de gang bent en een zigbee-stick hebt :) ) heb je ze voor een tientje.

Voor de abonnementskosten van 3 maanden Verisure heb je waarschijnlijk je hele huis volgehangen met dit soort sensoren die niet afhankelijk zijn van een abonnement. En dan hebben we het nog niet eens over de aanschafkosten van Verisure.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:47
Ik werk bij een concurrent van Verisure (nee, ik ga niet vertellen waar), echter zou ik het type abonnement 5 jaar zonder tussentijdse opzegging met apparatuur in bruikleen/huurkoop met klem afraden. Ik ben niet bekend met Verisure hun systeem dus over de kwaliteit kan ik verder weinig zeggen, echter is het soort abonnement mij niet vreemd.

Wil je het goed aanpakken incl. doormelding naar een alarmcentrale? Neem dan contact op met een goed aangeschreven installatiebedrijf en informeer naar de mogelijkheden/kosten. Soms neem je dan een contract via de installateur en soms rechtstreeks bij de alarmcentrale zelf, dat maakt inhoudelijk niet echt uit verder maar indien je kiest voor het 1e dan is de installateur in principe jou aanspreekpunt en heb je dus een soort van tussenpersoon (verschilt per aanbieder maar toch).

Zoals @DiedX aangeeft is HADI b.v. een prima partij waar ik eigenlijk nooit mensen over hoor klagen. Uiteraard zijn er meer goede partijen te vinden. Een alles-in-1 pakket rechtstreeks bij Verisure zou ik in ieder geval niet aan beginnen.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:51
[...]

De link die je toevoegt heb ik inderdaad ook gelezen. Dit is inderdaad niet mals. Maar ik ben me er ook van bewust dat je makkelijker een slechte review krijgt dan een goede.

Goed deurbeslag en sloten hebben we al. Een waakhond🧐, ja meer een knuffelhond hebben we ook. Daarnaast nog een videodeurbel en camera's buiten van Eufy.

ik snap dat dit gevoelskwestie is maar toch:

wat denk je dat een alarmsysteem helpt als je niet thuis bent maar wel.weet dat er ietd gebeurt? wil je dan de politie (laten) bellen of een prive-alarmcentrale?

want op zich alleen weten dat er iets aan de hand is lijkt me juist niet nuttig als je er toch niets aan kunt doen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:18
[...]
Ja en dan ? Dik 300 seconden later is de vogel reeds gaan vliegen met hetgeen ze hebben kunnen bijeensprokkelen. Daar gaat geen Verisure iets aan doen hoor.

Als je dan toch een alarm wil hebben kan je beter gewoon iets zetten zonder een maandelijke fee etc. Heb je gelijk beter materiaal ook.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-05 17:57
jan011 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 01:52:
Zijn er mensen die ervaring hebben met Verisure?
Die achterlijke Amerikaans-aanvoelende reclames van ze zijn al genoeg om nooit wat te kopen bij zo'n club.

Iets inhoudelijker: dat 'een app' blijft werken zonder abonnement zou ik inderdaad nooit zomaar geloven. Het aanbieden van 'een app' is juist de manier waarop men je een abonnement in de maag probeert te splitsen.

Verder vraag ik me af: is een klassieke alarminstallatie voor thuis niet ontzettend ouderwets? Als je een beetje handig bent met IT klus je zelf iets in elkaar dat je Hue-lampen rood laat knipperen en de versterker aanzet op 10. Scheelt een hoop geld.

EDIT: Wat degene hier boven me ook zegt, zie ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Thralas op 22-01-2022 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 11:05
Verisure gebruiker meldt...

Zonder vooronderzoek zijn we eigenlijk gaan twijfelen tussen WoonVeilig en Verisure, want ieder was met eentje bekend. WV even bekeken in de Mediamarkt, Verisure kwam thuis langs.

Achteraf denk ik toch dat, met de kennis van nu, ikzelf deze keuze misschien niet gemaakt had.
Het abonnement kost ons nu zo'n €45 per maand, hier is 1x een verhoging van volgens mij €1.60 op gekomen. Maar het is me nooit super duidelijk geworden wat het systeem nu wel en niet kan met/zonder abonnement. Wat me nog wel het meest tegen staat is hoe weinig je zelf kunt beheren of toegang tot krijgen. Bijvoorbeeld geen formele koppeling naar andere platforms (HomeAssistant, Zigbee oid), geen API dit zelf te faciliteren. We hebben 2x loos alarm gehad op de bewegingsmelder door de kat - terwijl huisdier aanwezigheid wel in de configuratie staat - en daar zijn dan ook camerabeelden van. Ik was nieuwsgierig wat de kat deed om het alarm te triggeren, meldkamer gebeld, door het verificatieprotocol heen gegaan, om erachter te komen dat ze die beelden dan niet eens delen. Het verschilt dus per apparaat of je bij de opnames kan, en hoe. (Bijvoorbeeld bij de daadwerkelijke camera's zou 't wel moeten kunnen)

Aan de andere kant, ja 't geeft wel een zeker gevoel van veiligheid en comfort. Het is 1 van de weinige systemen vanuit een bedrijf dat een grote naam (Securitas) is in de beveiligingssector (van AJAX is dat ook nog wel te zeggen, maar van Eufy? Ring? Nah...) Het feit dat een meldkamer boven op de alarmeringen zit, en ook klaar staan in geval van nood in/rondom huis. Dat de woonkamer vol rook gezet kan worden om ontsnappers tegen te houden. Nou nog hopen dat ze langskomen om batterijtjes te vervangen, want er hangt zo een dozijn devices met een batterij in het systeem :p

Net nog even langs de reviews te lezen, maar het lijkt dat het wel heel erg afhangt van wie je te pakken hebt voor sales/montage hoe de ervaringen zijn. Verkoper hier was totaal relaxed en paste zich vooral aan onze agenda aan - heeft nota bene nog van 23 tot 01 uur hier aan de keukentafel gezeten om de laatste vragen te beantwoorden en contract te regelen. Montage perfect gedaan, alles hangt netjes en was opgeleverd alsof het er al jaren hing - nog niet eens een boorstofje op de plinten.

Dusja, misschien wel leuk qua aanschafprijs in het middensegment, wat duurder op de lange termijn, maar wel het gevoel dat we veilig zitten zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
ShitHappens schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:53:
Maar het is me nooit super duidelijk geworden wat het systeem nu wel en niet kan met/zonder abonnement.
Wat mij is verteld: je kunt niks met de app, dus bv niet op afstand alarm inschakelen / camera bekijken etc. Je kunt enkel het alarm inschakelen, maar bij alarm krijg je dus geen melding behalve van een sirene in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Sheep
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-05 08:35
Klopt wat @renegrunn zegt. Ex-klant van VS en zal ze niet aanraden. Geloof dat er tegenwoordig penlites in de systemen kunnen maar ik heb van die achterlijke dingen die natuurlijk alleen daar te bestellen zijn @ hoofdprijs. Jaarlijks steeg het maandbedrag van €25 naar €45 in een tiental jaar.
Het werkt allemaal prima maar alles eromheen en de kosten, nee, ik heb het opgezegd. Wat trouwens ook een drama was om te regelen.
Gelukkig zijn er tegenwoordig meer mogelijkheden en beter betaalbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
ShitHappens schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:53:
Montage perfect gedaan, alles hangt netjes en was opgeleverd alsof het er al jaren hing - nog niet eens een boorstofje op de plinten.
[offtopic]
Ik ben al vaak WV en VS systemen tegen gekomen die met dubbelzijdig tape zijn gemonteerd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-05 12:09
Verisure is vooral pusherige schreeuwerige marketing naar mijn idee.

Die proberen het nu ook met dingen op instagram/Facebook als:

' wij zoeken mensen die ons beveiligingsysteem willen testen'

1. Test je systeem zelf voor het de markt op gaat
2. Punt 1 is niet van toepassing, het is gewoon een trucje om weer klanten te werven.

En zo zijn er nog wel wat voorbeelden waardoor ik het gevoel krijg dat ze vooral een soort door 2 door verkoper zijn dan een echte beveiligingsfirma

[ Voor 18% gewijzigd door Speeddragon op 24-01-2022 14:33 ]

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10-05 13:28
Niet doen. Punt.

Ajax Security Systems of Hikvision AX Pro

Eenmalig iets kopen en that's it. Eventueel een M2M simkaart voor back-up.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:25
Thralas schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:27:
[...]

Die achterlijke Amerikaans-aanvoelende reclames van ze zijn al genoeg om nooit wat te kopen bij zo'n club.
Die reclames zijn echt tenenkrommend. Er is nu momenteel eentje op de radio waar je gek van wordt, zo vaak komt die voorbij. Eigenlijk een kopie van die op TV waarbij die kerel in bed het alarm was vergeten aan te zetten. Dan komt de vrouw "Ik zet hem wel even aan via de Verisure App" waarop de man reageert "We slapen inderdaad veel beter met het alarm ingeschakeld" :F

Ook die acties op hun site, "Nu 40% korting" doet mij gelijk twijfelen. Net als die keukenboer die altijd 50% korting geeft of gratis apparatuur levert bij een keuken.

Daarnaast zie ik dat ze over het algemeen vrij verkrijgbare dingen verkopen, bijvoorbeeld een beveiligingcamera van Arlo. Ik zou veel liever zelf een camera van Dahua of Hikvision kopen, en dit aan mijn Synology Diskstation koppelen. Daarmee heb je in feite ook een (stil) alarm, maar zonder abonnement.

Chookity-pok

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:00
Ah ik ben niet de enige die zich ergert aan de reclames. Hoe praat je iemand een gevoel van onveiligheid aan?

Nu ook weer over het onveilig voelen "met al die grote ramen". Ooit geprobeerd om door zo'n raam binnen te komen? Daar heb je echt grof geweld voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36
Ik zou eerst eens beginnen met de eisen inventariseren. Vervolgens kun je een oplossing naast de eisen leggen. Het zou me niet verbazen als objectief gesproken vrijwel geen enkele oplossing de eisen inwilligt.

Ter illustratie:
Het alarm is puur een extra laag die we willen inbouwen voor ons eigen gevoel
Een andere manier om dit gevoel in te vullen is om rationeler tegen risico en gevaar te kijken. Een rood knipperend lampje fixt het gevoel voor de rest in het gezin.
zeker als we weg zijn dat we een melding krijgen als iemand binnen wil komen.
En waarom is dat een eis? Wat verwacht je met zo'n melding te kunnen? Schade beperken, dader pakken, ...?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freo
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07-05-2024
Ik ben vandaag door Verisure gebeld n.a.v. m'n opzegging van het abonnement. Mij werd zojuist medegedeeld dat de app niet meer beschikbaar zal zijn en dat je in feite niets aan het systeem hebt. Je kunt het dus niet op afstand aan- en uitzetten.

In dit geval ben ik misleid, want ik ben expliciet geweest over het feit dat ik geen abonnement (service naar een centrale) nodig heb, maar alleen camera's en sirene wil. De verkoper gaf aan dat je na een jaar het contract kunt opzeggen en dat de hardware van mij is en dat alles werkt, behalve de verbinding naar de centrale.

Nu is mij een aanbod gedaan met 3 maanden gratis en 40% korting op de abonnementskosten. Ik ben voornemens om hier werk van te maken, want lijkt bijna op een tactiek om klanten binnen te halen en vervolgens klem te zetten!

Helaas zat ik middenin een verhuizing en was niet in gelegenheid om uitvoerig onderzoek te doen naar deze praktijken. Dus weer gewaarschuwd voordat je een contract tekent bij dit bedrijf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
Freo schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:22:
Ik ben vandaag door Verisure gebeld n.a.v. m'n opzegging van het abonnement. Mij werd zojuist medegedeeld dat de app niet meer beschikbaar zal zijn en dat je in feite niets aan het systeem hebt. Je kunt het dus niet op afstand aan- en uitzetten.

In dit geval ben ik misleid, want ik ben expliciet geweest over het feit dat ik geen abonnement (service naar een centrale) nodig heb, maar alleen camera's en sirene wil. De verkoper gaf aan dat je na een jaar het contract kunt opzeggen en dat de hardware van mij is en dat alles werkt, behalve de verbinding naar de centrale.

Nu is mij een aanbod gedaan met 3 maanden gratis en 40% korting op de abonnementskosten. Ik ben voornemens om hier werk van te maken, want lijkt bijna op een tactiek om klanten binnen te halen en vervolgens klem te zetten!

Helaas zat ik middenin een verhuizing en was niet in gelegenheid om uitvoerig onderzoek te doen naar deze praktijken. Dus weer gewaarschuwd voordat je een contract tekent bij dit bedrijf!
Tsja, vervelend. Maar dat is precies wat hier boven al beschreven was (waaronder door mijzelf), en overal online terug te vinden is. Dat jou iets anders wordt beloofd kan natuurlijk niet, ze gaan echt geen uitzondering maken.

Hoop dat je er nog uitkomt met ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-05 19:15
JL-IP(!) schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:33:
Niet doen. Punt.

Ajax Security Systems of Hikvision AX Pro

Eenmalig iets kopen en that's it. Eventueel een M2M simkaart voor back-up.
Ik ben me ook aan het oriënteren op beveiliging van een 2-onder 1 kap huis in rustige straat.

1. Wat is het voordeel van deze systemen tov losse camera's?

2. Op welke manier kan je deze starterskit aanschaffen. Bijvoorbeeld van Ajax. Gaat dat altijd via een distributeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Zoiets bijvoorbeeld:

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

Of Eufy Security

[ Voor 5% gewijzigd door MaStar op 22-07-2022 17:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Tja Verisure, alleen al door die opdringerige reclames zou ik niets van ze willen hebben, maar nu ik jouw verhaal zo zie, jakkes.

PS. Ik heb zelf Foscam camera's en een FTP servertje draaien, is goedkoop en werkt perfect. Je kan evt gewoon een NAS gebruiken of een Windows bakkie.

Je kijkt bij het opnemen hoe lang het duurt voor je schijf vol is en dan kan je zo een scriptje maken die de bestanden ouder dan x dagen verwijderd elke dag zodat je nooit vol loopt. Werkt bij mij prima.

Dat eerst een raid5 draaien met 5 laptopschijfjes van 750GB en nu een RAID1 met 2x3 TB disks.

[ Voor 9% gewijzigd door Fairy op 22-07-2022 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gotfather
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
MaStar schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:27:
[...]

Ik ben me ook aan het oriënteren op beveiliging van een 2-onder 1 kap huis in rustige straat.

1. Wat is het voordeel van deze systemen tov losse camera's?

2. Op welke manier kan je deze starterskit aanschaffen. Bijvoorbeeld van Ajax. Gaat dat altijd via een distributeur?
Ik stond voor een vergelijkbare situatie 3jr geleden en heb gekozen om online een Ajax Security systeem samen te stellen en te bestellen bij ajax-alarmsysteem.nl. Gewoon een kwestie van oplijnen welke deuren, ramen en ruimtes je wilt beveiligen. Heel tevreden over, service via de genoemde online retailer ook nodig gehad ivm defecte sensor, zonder problemen omgeruild. Starterkit kan interessant zijn als hier de componenten inzitten die je minimaal nodig hebt. Installatie is super easy.

Pro-tip: installeer de buitensirene ook binnen, die maakt meer herrie dan de binnensirene. Werkt hier naar behoren met 1 sirene binnen en 1 buiten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
Gotfather schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:35:
[...]

Ik stond voor een vergelijkbare situatie 3jr geleden en heb gekozen om online een Ajax Security systeem samen te stellen en te bestellen bij ajax-alarmsysteem.nl. Gewoon een kwestie van oplijnen welke deuren, ramen en ruimtes je wilt beveiligen. Heel tevreden over, service via de genoemde online retailer ook nodig gehad ivm defecte sensor, zonder problemen omgeruild. Starterkit kan interessant zijn als hier de componenten inzitten die je minimaal nodig hebt. Installatie is super easy.

Pro-tip: installeer de buitensirene ook binnen, die maakt meer herrie dan de binnensirene. Werkt hier naar behoren met 1 sirene binnen en 1 buiten
Interessant. Ga er eens naar kijken. Dit kan je dus zelf installeren.

Wat is het grote verschil met bijvoorbeeld Eufy Security systemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greymane
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-04 10:11
Ik heb een offerte op laten maken voor mijn aanstaande huis.

Komt uit op een jaarabbo van meer als 600 euro. En dan waren mijn eisen nog vrij basic. Deurbelcam. Inbraakdetectie voor en achterdeur. Camera achtertuin en camera voortuin. En een rookscherm bij inbraak.

Nu lijkt 600 euro misschien niet veel, als je het naar maandelijks zet. Maar 600 euro per jaar heb ik een heel mooi setje van Eufy die ik zelf kan en mag onderhouden. Als ik de hardware had moeten betalen tegen een redelijk maandelijks abonnement van minder als 10 euro had ik direct overstag gegaan.

Verisure doet helaas z'n bijnaam eer aan. Veryduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-05 20:13
Ik heb een aantal dahua cams en een eufy deurbel. Alles rond huis wordt vastgelegd met een melding op de iphone als ik niet thuis ben. Mocht er iets niet pluis zijn. Dan bel ik zelf de politie en de buren. Lijkt me genoeg,
Komt er direct politie als er een verisure alarm afgaat, of komt er iemand van Verisure naar de deur, zoals op de reclame? Aangezien hier in het dorp de politie alleen in de ochtend het bureau bezet heeft en in de avond uren en nacht van verder moeten komen, lijkt me niet dat ze voor een verisure melding gelijk op de stoep staan. Dan is de boef al gevlogen. Ik zou zelf nooit voor verisure gaan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dayi
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23-04 23:16
Ik zelf heb 1 jaar geleden een offerte aangevraagd via Verisure. Ik werd letterlijk na 5 minuten gebeld (om 21u) en de volgende dag kon iemand al langskomen. Hier heb ik overigens zelf niet om gevraagd. De verkoper bij mij thuis ging heel slim aan het werk en wist ons te misleiden en toch een abbo af te sluiten met de belofte: mocht je de abbo na 1 jaar op willen zeggen, dan zal het systeem voor de rest wel werken. het enige verschil zal de verbinding van de meldkamer zijn. deze verkoper heeft er ruim 2,5 u over gedaan om ons over te halen met diverse kortingen die ''binnen 3 dagen verlopen''.

3x raden. Wij het hebben het hele pakket aangeschaft en abbo afgesloten met 6 maanden korting van 15 euro en een zogenaamde korting op apparatuur. achteraf bleken dit standaardprijzen te zijn. Binnenkort neem ik contact op met Verisure om mijn abbo op te zeggen. Ik zou zeggen trap hier niet in!

Na vertrek van verkoper belt hij nog aan om te vragen of wij hem kunnen beoordelen met minimaal een 8, omdat hij op deze manier extra bonus krijgt... uiteindelijk beoordeeld met een 3 maar wel ingeluisd in het verkooppraatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Dayi schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:32:
Binnenkort neem ik contact op met Verisure om mijn abbo op te zeggen.
Daarmee wordt je systeem wel vrijwel nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:47

Antonio di

a mi me dijeron que si

Lees onderstaande voordat je bijvoorbeeld een Verisure Alarm neemt of wil nemen:
Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-05 16:28
We hebben in onze nieuwe woning allemaal apparatuur van Verisure hangen. Ik hoef dit allemaal niet maar hoe koppel ik dit systeem af, zonder losse eindjes? Hoe maakt zo'n systeem connectie met hun alarmcentrale bijv, niet dat ik straks een of andere zender vergeet weg te halen.

Het huis is in de executie veiling geweest dus er is geen info over dit systeem aanwezig, heb ook geen idee of het abonnement bij Verisure netjes is beëindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
rozuchu schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:46:
We hebben in onze nieuwe woning allemaal apparatuur van Verisure hangen. Ik hoef dit allemaal niet maar hoe koppel ik dit systeem af, zonder losse eindjes? Hoe maakt zo'n systeem connectie met hun alarmcentrale bijv, niet dat ik straks een of andere zender vergeet weg te halen.

Het huis is in de executie veiling geweest dus er is geen info over dit systeem aanwezig, heb ook geen idee of het abonnement bij Verisure netjes is beëindigd.
Gewoon alles met het Verisure logo van je muur schroeven? Ik had een hub o.i.d. in de meterkast hangen, en ook die gewoon weggehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:48
Werk zelf in de beveiligingstechniek, en nee Verisure zien wij niet als onze concurent, want het is troep, een aantal van onze klanten die over zijn gegaan, hebben spijt, in dit geval is goedkoop toch echt duurkoop.

Het is gewoon een grote marketingmachine. Gesproken met ¨monteurs¨ en verkopers ven Verisure, en die bevestigen wat veel mensen online schrijven. Je betaald veel geld voor een matig product wat wel wat kan, maar na beeindigen contract feitelijk de kliko in kan. (volgens mij kan je aan en uitzetten, maar een andere installateurscode om te programmeren krijg je niet)

Als je niet bij een proffesioneel bedrijf een alarmsysteem wil nemen, kij dan eens naar Ajax, het is mijn/onze doelgroep niet, maar wel wat mee gespeeld en best positief over wat het kan, en hoe stabiel het is. Je kan eventueel ook nog een SIA DC09 meldbank instellen als daar behoefte aan is, maar ook push meldingen op een App werkt prima. Je kan een LAN versie, maar ook een LTE versie van de hub aanschaffen. Volgens mij heb je ook LAN en LTE maar dat durf ik niet te zeggen.

Zelf heb ik een Satel Integra, deze is met de LAN module super te integreren met Home Assistant, maar dan ben je wel een stukkie duurder uit.

Durf even niet te zeggen of Home Assistant ook een integratie heeft met Ajax.

[ Voor 4% gewijzigd door boswandeling op 04-09-2023 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

rozuchu schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:46:

Verisure communiceert via een centrale paneel (Hub) naar de Verisure Alarm Centrale (meestal via internet).
Alle componenten van het Verisure Alarm communiceren via die Hub naar buiten (Alarm Centrale, App, etc.)
Je kunt gerust die Hub verwijderen en dan ben je van Verisure af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

boswandeling schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:32:
Werk zelf in de beveiligingstechniek, en nee Verisure zien wij niet als onze concurent, want het is troep, een aantal van onze klanten die over zijn gegaan, hebben spijt, in dit geval is goedkoop toch echt duurkoop.

Het is gewoon een grote marketingmachine. Gesproken met ¨monteurs¨ en verkopers ven Verisure, en die bevestigen wat veel mensen online schrijven. Je betaald veel geld voor een matig product wat wel wat kan, maar na beeindigen contract feitelijk de kliko in kan. (volgens mij kan je aan en uitzetten, maar een andere installateurscode om te programmeren krijg je niet)

Als je niet bij een proffesioneel bedrijf een alarmsysteem wil nemen, kij dan eens naar Ajax, het is mijn/onze doelgroep niet, maar wel wat mee gespeeld en best positief over wat het kan, en hoe stabiel het is. Je kan eventueel ook nog een SIA DC09 meldbank instellen als daar behoefte aan is, maar ook push meldingen op een App werkt prima. Je kan een LAN versie, maar ook een LTE versie van de hub aanschaffen. Volgens mij heb je ook LAN en LTE maar dat durf ik niet te zeggen.

Zelf heb ik een Satel Integra, deze is met de LAN module super te integreren met Home Assistant, maar dan ben je wel een stukkie duurder uit.

Durf even niet te zeggen of Home Assistant ook een integratie heeft met Ajax.
toon volledige bericht
Ben het helemaal met je eens.

Wil je niet via een professioneel bedrijf dan is Ajax inderdaad een goede mogelijkheid.
Ajax wordt ook veel geïnstalleerd door VEB bedrijven en daarna kun je zelf verder met Ajax.

Home Assistant (HA) heeft een officiële SIA (DC09) interface die werkt met Ajax (beperkt aantal Events), evt. naast een SIA aansluiting op een Alarm Centrale. Ajax kun je niet bedienen via HA.

Er zijn sinds een tijdje ook Integratie servertjes/hosts (IH) die werken met AJAX alarm systemen via SIA.
In feite zet de IH SIA om naar IFTTT, Met met IFTTT kun je weer veel andere Home Automation zaken aansturen via flow-based "no-code/low-code" programmeren (= via Node-RED).
E.e.a. over HA-SIA-AJAX en Ajax-SIA-IH is recentelijk gepost op het Ajax forum hierop Tweakers, zie:
Ervaringen met AJAX security

Een andere Doe-het-zelf mogelijkheid is een Lupus Electronics Alarm met ook smarthome en evt. Camera surveillance te nemen.
Zie mijn forum/artikel over doe-het-zelf Alarm met smarthome, met sinds kort ook een vergelijking tussen Ajax en Lupus Electronics (bijlage 04), zie:
(het is nogal een lang artikel, maar je kunt ook delen lezen via de inhoudsopgave!)

Dus @rozuchu en allemaal veel leesplezier :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raduf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 31-03 12:37
Je blijft zeggen 'een professioneel bedrijf dan is Ajax...'. Wat betekent een professioneel bedrijf? Welke zijn dat? Kun je er een paar noemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

raduf schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 13:15:
Je blijft zeggen 'een professioneel bedrijf dan is Ajax...'. Wat betekent een professioneel bedrijf? Welke zijn dat? Kun je er een paar noemen?
Professionele bedrijven voor Alarm-systemen (met wel/niet smarthome mogelijkheden) kunnen een BORG(-E) en/of VEB certificaat (zijn dan VEB-lid) afgeven.
Het Verisure bedrijf (of hun installateurs) geeft GEEN BORG(-E) en ook GEEN VEB-certificaat af.
BORG en/of VEB bedrijven leveren een Alarminstallatie af die voldoet aan de VKRI-richtlijnen van het CCV (Maatregelen ter voorkomen voor inbraak/indringing/diefstal) of geven een onderbouwing er bij op, waar zij van deze richtlijn afwijken en hoe zij dat dan verantwoord invullen/afdekken (vooral VEB die dat doet).
Een certificaat met onderhoudsabonnement is vooral/meestal verplicht als de Verzekeringsmaatschappij er om vraagt.

Vele Alarm-systemen voor BORG zijn niet te koop als consument, en de systemen zijn bijna altijd alleen te onderhouden/"uit te breiden" door het installatie-bedrijf (zij hebben de "admin-rechten van de Hub/Paneel") . BORG wordt tegenwoordig vooral voor bedrijven gebruikt. VEB wordt tegenwoordig vooral voor consumenten (woonhuizen) gebruikt. VEB-bedrijven bieden ook AJAX Alarm installaties aan. Die je vervolgens ook zelf kunt onderhouden/uitbreiden.
Zie voor detail uitleg:
https://www.goedbeveiligd...eiligingscertificaat.html

Ik ga geen bedrijven noemen voor Ajax omdat ik geen recente ervaringen heb met die bedrijven.
Zie voor VEB-bedrijven:
https://veb.nl/particulier-zakelijk/

Stel je vraag over welk VEB bedrijf iemand aanraad voor een Ajax installatie of welk bedrijf/winkel goed is voor alleen de aankoop van Ajax spullen, OP:
Ervaringen met AJAX security

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aenneas
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 26-05-2024
Verisure is een en al plezier totdat u het abonnement moet opzeggen. Wij verkopen en verhuizen huizen, dus wilden ons abonnement opzeggen. We proberen het al sinds november 2023. Elke keer zeggen ze "het annuleringsteam neemt contact met je op", maar dat doen ze niet. De laatste keer dat ik belde, beloofden ze dat de "teamleider" mij binnen 48 uur zou bellen. Hij deed dat niet. Ze vertellen je ook dat de enige manier om te annuleren telefonisch is met het annuleringsteam... We escaleren dit tot juridische stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterBH
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik kwam in aanraking met een systeem van Verisure dat in een nieuw huis van mijn kleinzoon zit.
Hij kreeg aangeboden het systeem voor 600€ per jaar over te nemen,zo niet dan einde verhaal.
Dit is natuurlijk niets anders dan chantage !!
Als oud directeur van een groot beveiligingsbedrijf heb ik hem aangeraden dit natuurlijk niet te doen.
Zelf heb ik een beetje ervaring met het Zigbee systeem,dat internationaal wordt gebruikt.
Ben gaan zoeken wat mogelijk door Verisure wordt gebruikt,dat is zéér waarschijnlijk Zigbee met een eigen hub met accu voorziening.(standaard Hubs hebben géén accu)
Heb nog een Hub van Marmitek over,dus ruk Hub van Verisure eruit en plaats b.v. Marmitek via lan en voeding op USB in je router en je kan het hele systeem
gebruiken via de app smart me op je Smartphone!

Zorg ervoor dat je router op accu staat,anders werkt het zaakje bij spanningsuitval niet meer.

Voor alle duidelijkheid,ik heb het nog niet geprobeerd,want het huis moet nog worden overgedragen,maar het kan een oplossing voor vele gechanteerden zijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

PieterBH schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:14:
Ik kwam in aanraking met een systeem van Verisure dat in een nieuw huis van mijn kleinzoon zit.
Hij kreeg aangeboden het systeem voor 600€ per jaar over te nemen,zo niet dan einde verhaal.
Dit is natuurlijk niets anders dan chantage !!
Als oud directeur van een groot beveiligingsbedrijf heb ik hem aangeraden dit natuurlijk niet te doen.
Zelf heb ik een beetje ervaring met het Zigbee systeem,dat internationaal wordt gebruikt.
Ben gaan zoeken wat mogelijk door Verisure wordt gebruikt,dat is zéér waarschijnlijk Zigbee met een eigen hub met accu voorziening.(standaard Hubs hebben géén accu)
Heb nog een Hub van Marmitek over,dus ruk Hub van Verisure eruit en plaats b.v. Marmitek via lan en voeding op USB in je router en je kan het hele systeem
gebruiken via de app smart me op je Smartphone!

Zorg ervoor dat je router op accu staat,anders werkt het zaakje bij spanningsuitval niet meer.

Voor alle duidelijkheid,ik heb het nog niet geprobeerd,want het huis moet nog worden overgedragen,maar het kan een oplossing voor vele gechanteerden zijn!!
toon volledige bericht
Goed om te stoppen met Verisure. Ik moet ook niets van het merk Verisure hebben.

Ik denk echter dat jouw Marmitek (Zigbee) Hub oplossing NIET gaat werken met de Verisure componenten.
Zover mijn kennis reikt van Verisure wordt de hardware gemaakt door de firma Climax uit Taiwan wat betreft de Hub en de Alarm componenten en praten die draadloos met elkaar via een "eigen" RF-868MHz protocol bij Verisure (dat is dus geen Zigbee).
Verisure heeft voor dit systeem een eigen App ontwikkeld en gebruikt een nogal bijzonder/"apart" protocol om van de Hub naar hun Alarm-centrale te communiceren over het internet/mobiel (SCTP "protocol").

Climax levert Hubs in EU met RF 868Mhz met een bereik tot 100m en een variant met een bereik van 2km (max. theoretisch afstand van bereik) . De 868Mhz-100m componenten werkt ook op 868MHz-2km Hub. De 868MHz-2km (zogenoemde F1 en de nog nieuwere variant SF1 voor data transmissie vooral voor beeld) componenten werken niet op de 858MHz-100m Hub.
Alle Climax Hubs hebben dus 868Mhz onboard (goedkopere rebrands 433MHz) maar er zijn varianten die daarnaast ook Zigbee, Z-wave en/of Dect-ULE ondersteunen. Hetzelfde verhaal voor 2G, 3G of 4G ingebouwd (backup) mobieltje. Ook zijn er hybride Hubs met daarnaast dan ook nog bedrade aansluitingen.
De filosofie bij Climax is dat Alarm componenten de 868MHz gebruiken en de "Smarthome" componenten Zigbee, Z-wave of Dect.
Dit wil niet zeggen dat Climax alleen alarm componenten met 868MHz maakt. U vraagt en zij maken (vooral als je grote aantallen afneemt), er zijn dus ook Alarm componenten op Zigbee, Z-wave en Dect-ULE.
Uitzonderingen:
Voor Climax PIR beweging-melders met foto-camera wordt 868MHz, Zigbee, Z-wave gebruikt. Voor gewone camera's Wifi/LAN/VoIP (allen IP), maar dat zijn geen eigen producten van Climax, maar deze kunnen wel vaak in de Hub geïntegreerd worden. Er ziin Hub met Wifi en vaste-LAN maar ook Hubs met alleen (gaat de Wifi over je router en de vaste LAN naar de Climax Hub)

Climax is onder zeer vele (rebrands)merknamen te koop van Woonveilig, Zoveilig (SecuritasHome), Egardia, Blaupunkt, Lupus Electronics, Vesta (by Climax) Demes, Abode (USA), SmAbit (alleen Zigbee) en dus volgens mij ook Verisure.
Zover ik weet hebben al die merken hun eigen App en hun eigen afhandeling over het internet.

Je kunt e.e.a. (na)lezen in:
https://kth.diva-portal.o...a2:1533957/FULLTEXT01.pdf
https://studenttheses.uni...ccess/item%3A2666263/view

Met het 868MHz protocol (en tegenwoordig vaak ook de 433MHz variant) van Climax wordt een personal-key (crypto) en session-key (crypto, hash, personal-key) als beveiliging gebruikt.
Een aantal Climax's Rebrands gebruiken kort door de bocht dezelfde(n) person-key voor de 443/868MHz en daarom zijn componenten van die merken onderling uitwisselbaar op dus de verschillende merken Hubs (moeten wel ontkoppeld zijn van de hub, dit kan vaak ook door een reset van het component).
Ik weet niet of dit voor Verisure zo is. Ik denk van niet, want Verisure zet hun EIGEN person-keys op de Verisure Hubs. Zij (dus o.a. Verisure) zijn de grote klanten (naast Abode uit de USA) voor Climax-Taiwan. Neem je grote aantallen af dan is alles mogelijk bij Climax-Taiwan.

Maar goed ben je echt een Techie/Techie, dan kom je ver met de onderstaande artikelen.
Reverse Engineer a Verisure Wireless:
https://stingingness20.rs...n-11227462/article18.html
https://stingingness20.rs...n-11227462/article19.html

Kortom, ik geeft je weinig kans om makkelijk de Verisure componenten te hergebruiken ( :( ) of je moet heel Techie/Techie zijn en de artikelen net hierboven kunnen begrijpen en uitvoeren.

Lees ook eens:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PieterBH
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 27-03-2024
Bedankt voor de reactie Antonio di
Ik ben bang dat je gelijk hebt ,we gaan het proberen.
Werkt het niet dan gaan we zo mogelijk voor een bedraade versie van Aritech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eupeodes
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-05 10:24
aenneas schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:32:
Verisure is een en al plezier totdat u het abonnement moet opzeggen. Wij verkopen en verhuizen huizen, dus wilden ons abonnement opzeggen. We proberen het al sinds november 2023. Elke keer zeggen ze "het annuleringsteam neemt contact met je op", maar dat doen ze niet. De laatste keer dat ik belde, beloofden ze dat de "teamleider" mij binnen 48 uur zou bellen. Hij deed dat niet. Ze vertellen je ook dat de enige manier om te annuleren telefonisch is met het annuleringsteam... We escaleren dit tot juridische stappen.
bij het huis van mijn opa hebben mijn ouders en oom en tante ook de grootste moeite gehad met het laten verwijderen van het systeem. Uiteindelijk is mijn vader zelf maar begonnen met verwijderen van de spullen, toen hij begon aan de tweede sensor werd mijn oom al gebeld met de melding dat het alarm bij opa mogelijk werd gesaboteerd. En dat ze vooral van het grote witte ding in de woonkamer af moesten blijven ivm chemicaliën. Maar een week later was de monteur er om de boel te verwijderen (die vervolgens ook melde dat het gevaar van de mistmachine erg overdreven was aan de telefoon). Blijft natuurlijk dat in de algemene voorwaarden staat dat je met je klauwen van de spullen af moet blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Ik raad iedereen aan het artikel op Wikipedia te lezen (in het Engels, niet in het Nederlands beschikbaar).
Vooral het hoofdstuk: "Controversy & criticism: misleading advertising & certifications in The Netherlands".

Als je dat leest dan koop je "nooit en never" Verisure

Wikipedia: Verisure

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
Antonio di schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:20:
Ik raad iedereen aan het artikel op Wikipedia te lezen (in het Engels, niet in het Nederlands beschikbaar).
Vooral het hoofdstuk: "Controversy & criticism: misleading advertising & certifications in The Netherlands".

Als je dat leest dan koop je "nooit en never" Verisure

Wikipedia: Verisure
Oef, deur tot deur gaan in dorpen waar men een AZC heeft of krijgt.

How low can you go…

Het enige wat ik nog aan de muur heb hangen van ze is het muurschildje buiten :+ (het systeem zat al in de woning toen wij het kochten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:09
Ik kan op basis van het verkooptraject het ook alleen maar afraden om met ze in zee te gaan, na de oplevering van een bedrijfspand stonden er om de paar weken wel (andere!) verkopers van Verisure op de stoep. Stuk voor stuk waren ze er van overtuigd dat ze een beter aanbod zouden doen dan de concurrentie, waarbij de andere verkopers net zo goed concurrenten waren. In het verkoopproces geven ze aan dat hun certificering 'net zo goed als BORG' is maar wat je daar in de praktijk aan hebt bij je inboedelverzekering is de vraag.

Minstens zo belangrijk, ze waren over een jaar of 5 gerekend ook fors duurder dan een lokale aanbieder.
Pagina: 1