Probleem inloggen op.WLX-7000 AC1200 Wi-Fi A P van Sitecom

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:10
Ik heb al een tijdje een WLX-7000 AC1200 Wi-Fi Dual-band Access Point van Sitecom in gebruik.
Volgens de beschrijving kan ik inloggen in de WLX door http://sitecom.ap in de browser te typen. Dit heeft ook altijd gewerkt. Tot ik er gister weer eens wilde inloggen. Nu heb ik hem vanmiddag eens losgekoppeld omdat ik hem binnenkort anders wil inzetten.
Het intypen van http://sitecom.ap (en https) werkt niet meer. Niet beschikbaar. Ook het lan adres 192.168.0.1 zoals in de beschrijving staat werkt niet.
Ik heb hem eerst rechtstreeks met een utp aan de laptop gekoppeld .
En ook nog eens aan de fritzbox.
Met het ip adres waarmee die in de fritzbox modem staat kom ik wel in de UI en instellingen.
Ik heb de WLX teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar dat maakte voor het inloggen ook geen verschil.
Ook niet nadat ik de firewall even heb uitgezet.

Nu de vraag: wat kan de oorzaak zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ok! Wat weekend leesvoer. Ik ga dat eens rustig doornemen.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-04 09:59

donny007

Try the Nether!

TS heeft al een volwaardig access point, dit is geen router die wordt gebruikt als AP.

Anyway, als ik de vraag goed begrijp kun je de configuratiepagina wel bereiken door naar het toegwezen IP-adres te browsen, maar niet door de hostname "sitecom.ap" in te tikken?

Wat is het probleem hier? Geef de Sitecom een vast IP-adres binnen het netwerk, dan kun je de pagina altijd netjes bereiken.

Als je de hostname prefereert: ik lees dat je een Fritzbox gebruikt, in dat geval kun je sitecom.ap.box even proberen...

Interne hostname resolution is bij consumentenrouters altijd al een dark art geweest; soms werkt het automagisch, maar vaak ook helemaal niet. Als je zeker wil weten dat het werkt kun je beter een eigen DNS-server optuigen...

Voor een configuratiepagina die je hooguit eens per (twee, drie?) jaar bezoekt zou ik al die moeite niet nemen en gewoon het IP-adres gebruiken.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:59

lier

MikroTik nerd

Het standaard IP adres wordt "overschreven" door het IP adres dat door de router (DHCP server) toegekend wordt.

Als DNS resolving (sitecom.ap) niet goed gaat, dan betekent dat de naam niet bekend is bij door jouw gebruikte DNS server bekend is. Dat kan meerdere oorzaken hebben...welke DNS servers krijgen clients toegewezen? Kan je eens een ipconfig /all hier posten?

[Update 1]Maar eigenlijk had @donny007 dat allemaal al gezegd :(:)
[Update 2]Dus in plaats van een probleem met inloggen heb je een probleem met het benaderen van je AP

[ Voor 18% gewijzigd door lier op 22-01-2022 10:06 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
@lier @donny007 Ik kom hier nog op terug. Vandaag anders morgen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Hier een afdrukje van het dns gedeelte.

Ik heb de sitecom nu helemaal afgekoppeld en terug naar de fabrieksinstellingen, Binnenkort gaat de aanvraag voor delta glas eruit. Mocht de wifi van de delta modem (in de meterkast) niet voldoende zijn voor mijn situatie, dan ga ik de sitecom in de woonkamer zetten. De utp kabels heb ik al aangebracht.

(Waarschijnlijk doe/deed ik iets niet helemaal goed met de sitecom. Toen ik dat ding kocht, jaren geleden, was het min of meer plug and play. Ik heb hem toen gebruikt omdat de wifi van de oude fritzbox 7360 niet perfect was.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OxR0l4jxC2mFsSd1REVeuSuYPd0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RB1SHQu8OWtg6NiMNisdRBvK.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:59

lier

MikroTik nerd

Afgezien van dat je die Sitecom zo snel mogelijk weg moet gooien verkopen, als je Wifi wil uitbreiden dan heb je een accesspoint nodig.

Ten aanzien van het probleem: wat is de 192.168.179.1? Want die zie ik als DNS server (naast IPv6, gebruik je dat?) maar vraag me af of dat klopt (vaak zie je de gateway/router ook als DNS server werken).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
De 192.168.179.1 is de fritzbox. Dus niet de externe DNS van xs4all. Zie afbeelding. De sitecom heb ik een tijd als accesspoint gebruikt. De wifi van de vorige fritzbox viel regelmatig weg. Ik heb de wifi van de fritzbox uitgezet en de sitecom eraan gekoppeld met de wifi aan. Werkte perfect. Nu heb ik een fritzbox 7583, met goede wifi. Ik gebruikte de sitecom, tot afgelopen week, als switch. Dus wifi uit. Oa een nvr eraan. Gaat ook zonder probleem.
De fritz is dus ook de dhcp server en de sitecom kan ik dus bereiken onder bv. 192.168.179.35 , voorheen ook via sitecom.ap.
Zoals gezegd is ie nu even losgekoppeld en terug naar fabrieksinstellingen. Als ik delta glas heb wil ik de sitecom weer inzetten als AP . Kijken of dat weer werkt als bij de fritz. Zoniet, dan kijk ik wel voor een ander AP. Vooralsnog zie ik geen reden waarom het met delta genexis niet zou werken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nNOv12G-FHeTpX_14w5ufY8aujg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S2uYvD6Lsdd3UiDL9pqb3mLg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door fmrama op 23-01-2022 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Even ter info:
Vanmiddag de sitecom weer eens aangesloten, aan de fritzbox, vanuit de fabrieksinstellingen .
Via sitecom.ap is de sitecom wlx weer te benaderen. Via de ipad. Niet via windows 10. Daar zit dus een verschil met de dns, brouwser oid. Morgen maar eens een andere dns server erin zetten.
De wifi weer opnieuw ingesteld en draait nu al wifi AP.

[ Voor 23% gewijzigd door fmrama op 29-01-2022 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Even bezig geweest. Google dns servere erin gezet. Geen resultaat. Dns geflushed. Geen resultaat.
Ik heb als laatste de standaard hostname ‘sitecom.ap’ eens gewijzigd in ‘sitecom’. En verdomd…hij doet het weer zowel in safari ios als in windows. Door die wijziging waarschijnlijk het dns resolver opnieuw geactiveerd.
😀
Pagina: 1