Toon posts:

Kan de enquête weg?

Pagina: 1
Acties:

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:46

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Zie titel.

't is een irritante pop-up, en ik ben er niet van gediend.

Ik heb 'm één keer ingevuld, met nogal expliciet een lage waardering met als reden.. De enquête pop-up.

Blijkbaar kwam de hint niet aan want ik blijf 'm krijgen.

Make lovecraft not warcraft. / Films 2022

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:02
Hmmm, hier heb ik 'm 1 keer gehad, weggeklikt en hij blijft weg. Wellicht een cookie die ik wel en jij niet hebt toegelaten?

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Check je cookies, en anders even een filterregel aanmaken in je adblocker oid

Try SCE to Aux

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
<sigh>

Ik gebruik op deze browser inderdaad geen cookies.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2022

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sméagol schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:58:
<sigh>

Ik gebruik op deze browser inderdaad geen cookies.
Dan is daar je issue? Je hebt geen cookie dat je de enquete al hebt ingevuld dus gratis elke keer weer :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Huuu peerd

MAX3400 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:59:
[...]

Dan is daar je issue? Je hebt geen cookie dat je de enquete al hebt ingevuld dus gratis elke keer weer :)
Lijkt me dat 1 user niet elke dag de zelfde enquertte voor z'n neus krijgt. Dan kan je beter aan de technische kant van de website beter bijhouden welk user al een enquette heeft ingevuld en hem/haar dan niet meer mee lastig vallen.

Beetje vreemd omdat clientside op te slaan dmv cookies te gebruiken.

Een mummy uit z'n verband trekken is nooit grappig.
Een Napster t-shirt aantrekken voor het concert van Metallica is nooit grappig.

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Ik wordt 'n beetje moe van alle functionaliteit maar in cookies proppen.. Dan krijg je dit soort achterlijke dingen.

Cookies weg? Ik mag Twitter en Discord weer instellen.

Ik log in en heb dus een profile, nergens voor nodig om dit soort dingen in cookies te stoppen..

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:34
Sméagol schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:07:
Ik wordt 'n beetje moe van alle functionaliteit maar in cookies proppen.. Dan krijg je dit soort achterlijke dingen.

Cookies weg? Ik mag Twitter en Discord weer instellen.

Ik log in en heb dus een profile, nergens voor nodig om dit soort dingen in cookies te stoppen..
Ja dit, ik heb hem ook meermaals moeten wegklikken. Ik zit achter flexwerkplekken op meerdere locaties maar log wel in met een (betaalt) account. Dit hoef je toch niet alleen met cookies op te lossen als je een goed deel ingelogde users hebt?

• MAX3400

MAX3400

Sméagol schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:07:

Er wordt zoveel in cookies gestopt. Of in endpoints (om het simpel uit te drukken). In Mooie Features staan zat topics die "vergelijkbaar" iets niet bijhouden per "member-id". Voorbeeld: V&A Woonplaats onthouden van mijzelf. Kan ik ook "nogal expliciet met een lage waardering" naar kijken maar het is niet anders.

Ik snap je frustratie maar Tweakers is niet de enige (en dat zeg je ook al met je Discord, Twitter, etc voorbeelden) maar dan is ook een beetje nadenken (want dat doe je) toch de toon die de muziek zet?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Huuu peerd

MAX3400 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:18:
[...]

Er wordt zoveel in cookies gestopt. Of in endpoints (om het simpel uit te drukken). In Mooie Features staan zat topics die "vergelijkbaar" iets niet bijhouden per "member-id". Voorbeeld: V&A Woonplaats onthouden van mijzelf. Kan ik ook "nogal expliciet met een lage waardering" naar kijken maar het is niet anders.

Ik snap je frustratie maar Tweakers is niet de enige (en dat zeg je ook al met je Discord, Twitter, etc voorbeelden) maar dan is ook een beetje nadenken (want dat doe je) toch de toon die de muziek zet?
Ik kan me best voorstellen dat je op je werk-pc veelal Incognito/Private surft, zodat als je je browser afsluit, je overal bent uitgelogd. Dan voorkom je automatisch dat je account op Tweakers (en andere websites) je account niet misbruikt kan worden, want dan hoef je nergens meer uit te loggen.

Dan is het handiger om zaken niet in cookies bij te houden maar serverside.

• MAX3400

MAX3400

RaZ schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:24:
[...]

Dan is het handiger om zaken niet in cookies bij te houden maar serverside.
Ja.

En Tweakers dev-team wil/zegt van niet.

En nu?

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:18:
[...]

Er wordt zoveel in cookies gestopt.
Dus dan maar mee doorgaan? Wat mij betreft is 't bad practice. Als je functionaliteit te veel laat afhangen van clientside configuraties doe je 't verkeerd naar mijn mening. Discord en Twitter vind ik ook achterlijk, en zou ook veranderd moeten worden wat mij betreft. Resultaat is dat ik die applicaties ook niet 100% gebruik. Als dingen me gaan frustreren, gebruik ik 't minder, met als kans dat ik 't uiteindelijk helemaal niet meer gebruik.

• Anoniem: 1641394
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online
Welke enquete, ik krijg er geen.

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Bij frontpage artikelen verschijnt er soms rechts één.

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:04

snmght

imho dan he

Zullen we er anders een enquête over houden? :+

WZAWZ een fucking farce

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Huuu peerd

MAX3400 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:25:
[...]

Ja.

En Tweakers dev-team wil/zegt van niet.

En nu?
Dan heb je de kans dat mensen op een algemene pc niet meer incognito/private gebruiken, en vergeten waar men ingelogd heeft handmatig overal uit te loggen, en misbruik gemaakt kan worden door anderen omdat de vorige gebruikers nog ingelogd is.

Met incognito/private worden alle cookies weggegooid als je de browser afsluit en ben je overal gelijk uitgelogd ;)

• MAX3400

MAX3400

Sméagol schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:26:
[...]

Dus dan maar mee doorgaan? Wat mij betreft is 't bad practice.
Misschien zo op de vrijdag ietsjes van het toetsenbord wegstappen? Zoals ik net schetste en liet zien: er is een functionaliteit. En de devs willen / kunnen niet alles oplossen.

Je hoeft mij niet nogmaals te overtuigen van wat in jouw ogen een bad practice is. Echter, de manier waarop je er (weer) in gaat, is die toon van die muziek...

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:22:
[..] is die toon van die muziek...
En wat is er mis met de toon?

Ik ben iemand die zegt waar 't op staat. Als ik iets kut vind, dan zeg ik dat 't kut is. Hoe moeten de devs hier anders weten dat iemand 't kut vind?

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:42

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Dit is een feature request, dus ik dit topic daarbij zetten. :)

Lieve Adjes => Mooie Features

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:02
Hij stoort mij ook. Ben altijd ingelogd maar krijg hem toch af en toe.

*knip*. Geef constructieve feedback of geef geen feedback.

[Voor 37% gewijzigd door rens-br op 28-01-2022 13:27]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• psy
*knip*. Geef constructieve feedback of geef geen feedback.

[Voor 77% gewijzigd door rens-br op 28-01-2022 13:27]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02

crisp

Devver

Pixelated

We gebruiken een 3rd-party tool (usabilla) voor deze functionaliteit, en deze heeft uiteraard geen toegang tot je Tweakers profiel. Derhalve worden er cookies gebruikt (of eigenlijk: local storage) om op te slaan wanneer je een bepaalde enquete voorgeschoteld hebt gekregen.

Intentionally left blank

• psy
Ik gooi nooit cookies weg en blijf die enquete terugkrijgen. Hij is echt mateloos irritant.

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
*knip*. Geef op een normale manier feedback of geef het niet.

[Voor 86% gewijzigd door rens-br op 12-09-2022 18:59]

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik vind de enquêtes heel hinderlijk, niet alleen de manier waarop ze verschijnen (uitschuiven vanaf rechts) maar ook de vraagstelling, die lijkt vooral gericht op loslopende bezoekers.

Zelf ben ik al ruim 21 jaar lid, ik bekijk Tweaker meerdere keren per dag op verschillende apparaten en ik heb een abonnement. Dan hoef je mij niet te vragen wat ik van mijn bezoek vind, en of ik heb kunnen vinden wat ik zocht.

Invoegen doe je zo!

• psy
Diederik schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:40:
Ik vind de enquêtes heel hinderlijk, niet alleen de manier waarop ze verschijnen (uitschuiven vanaf rechts) maar ook de vraagstelling, die lijkt vooral gericht op loslopende bezoekers.

Zelf ben ik al ruim 21 jaar lid, ik bekijk Tweaker meerdere keren per dag op verschillende apparaten en ik heb een abonnement. Dan hoef je mij niet te vragen wat ik van mijn bezoek vind, en of ik heb kunnen vinden wat ik zocht.
Exact mijn idee. Ik had dit ook op kunnen schrijven.
Maar er wordt toch niks gedaan met deze opmerkingen. Er is niets gewijzigd en de enquete blijft terugkomen.

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
@psy Dat is een beetje kort door de bocht, dit topic is tot nu toe niet heel populair en telt (als ik goed opgelet heb) 3 mensen die zich hieraan storen.

Ik kan me voorstellen dat je niet je 3rd party tool voor enquêtes gaat wijzigen na kritiek van 3 mensen.

Als we meer medestanders krijgen, dan wordt de kans groter dat er iets aangepast wordt.

Invoegen doe je zo!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee