Pricewatch vaak niet de goedkoopste

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-05 16:14
Het valt mij steeds vaker op dat ik op de pricewatch niet meer zeker ben van de laagste prijs en/if I en concurrerende prijs.
  • Veel shops met concurrerende prijzen zijn niet beschikbaar
  • Aangesloten shops die voor een specifiek product de laagste prijs hebben worden niet getoond (zie onderstaand voorbeeld)
Vandaag bij een Nintendo switch oled die op bol.com stond voor 349, maar hier op de site niet lager dan 369 (meende op dat moment zelfs nog iets hoger, maar weet dit nu even niet zeker).

Zitter er minder shops in de pricewatch tegenwoordig? Dit had ik eerder nooit. Merk het ook met computer onderdelen.

Bovenstaande twee punten samen maakt het gebruik van de prijswatch mijnsinziens een stuk minder nuttig.

Laat op zijn minst de laagste prijs zien van aangesloten bedrijven, door toe te staan dat dit niet altijd zo is geven gebruikers meer geld uit dan nodig.

[ Voor 35% gewijzigd door 2green op 21-01-2022 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:15
Ik vermoed dat het de keuze is van bol.com - om jouw voorbeeld even te pakken - om de lage prijs niet op Tweakers.net te adverteren in de PW.

Als ik het goed heb begrepen:
Een winkel komt pas in de PW als 'ie daarvoor bij Tweakers.net een abonnement afsluit. En met zo'n abonnement kan een winkel geautomatiseerd z'n prijzen van alle - of een selectie van - producten uploaden naar de PW.

Bol.com heeft zo'n abonnement en je kan ook eenvoudig zien welke producten ze zelf in de PW plaatsen:
https://tweakers.net/shop...bol-punt-com/vergelijken/
...klik je daar door naar gaming -> consoles, dan zie je dat ze daar een stuk of vijf producten hebben en de
Nintendo Switch (OLED model) zit daar niet tussen.

Tja, hun keuze - maar als meer winkels dat doen, wordt de waarde voor de PW voor ons consumenten wel minder natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
vanaalten schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:40:
Ik vermoed dat het de keuze is van bol.com - om jouw voorbeeld even te pakken - om de lage prijs niet op Tweakers.net te adverteren in de PW.

Als ik het goed heb begrepen:
Een winkel komt pas in de PW als 'ie daarvoor bij Tweakers.net een abonnement afsluit. En met zo'n abonnement kan een winkel geautomatiseerd z'n prijzen van alle - of een selectie van - producten uploaden naar de PW.

Bol.com heeft zo'n abonnement en je kan ook eenvoudig zien welke producten ze zelf in de PW plaatsen:
https://tweakers.net/shop...bol-punt-com/vergelijken/
...klik je daar door naar gaming -> consoles, dan zie je dat ze daar een stuk of vijf producten hebben en de
Nintendo Switch (OLED model) zit daar niet tussen.

Tja, hun keuze - maar als meer winkels dat doen, wordt de waarde voor de PW voor ons consumenten wel minder natuurlijk.
Eerlijk gezegd is de werking van de pricewatch, tenminste voor mij, vanzelfsprekend. Daar is tweakers ook vrij open over. Maak mij meer zorgen om:

De meerwaarde van de pricewatch als deze niet de laagste prijs weet te tonen

de trend dat mij dit steeds vaker opvalt, waardoor de pricewatch minder nuttig wordt, waardoor minder mensen hem gebruiken, waardoor minder shops een overeenkomst sluiten (betwijfel trouwens dat dit allemaal abonnementen zijn), waardoor nog minder mensen hem gebruiken, etc.

Eerder was ik er zeker van dat ik vrijwel de laagste prijs had voor mij volledig aankoop op de pricewatch, waar ik nu steeds vaker de pricewatch oversla. In ieder geval voor losse producten zie ik nu de meerwaarde niet meer.

De betrouwbaarheid - nu de pricewatch zelfs niet van aangesloten shops altijd de laatste prijs toont.

Aanvullend kan ik als gebruiker er niet meer vanuit gaan dat in de pricewatch alle prijzen van aangesloten bedrijven getoond worden. Zo word in de dit geval bol.com die ook nog de laagste prijs heeft niet getoond.

Waarom nog via de pricewatch?

Op dit moment worden via de prijswatch lang niet alle concurerende prijzen getoond omdat veel shops niet aangesloten zijn EN worden zelfs aangesloten shops met ook nog eens de laagste prijs niet getoond.

Waarom zou iemand de prijswatch blijven gebruiken als er alternatieven zijn die beiden wel goed hebben geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zoiets: Laagste prijs komt niet in grafiek ?

Overigens, en allicht loop ik achter: PW is geen 24/7/365 "RSS-achtige koppeling" dus als iemand op Bol.com iets neergooit, wil niet zeggen dat dat automagisch binnen enkele seconden op "elke prijsvergelijker" wordt vermeld.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
Thanks, maar dat is een heel andere feature dan waar ik het over heb.

Verder zat de prijs op bol.com al langere tijd (minstens een halve dag) op deze prijs. Dat is voor koopjes jagers veel te traag.