Ouder worden en gamen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-05 14:13

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Topicstarter
Hey Tweakers,

Ik merk doordat ik een zeer verantwoordelijke baan heb, ouder ben geworden, en een zwaardere opleiding doe dat mijn smaak in games echt veranderd is.

Nu vind ik het altijd wel leuk om mensen hun ervaringen te zien m.b.t. games. Vroegahhh speelde ik vooral CoD en FIFA online. Nu nijg ik toch meer naar (wat ik altijd al wel veel speelde) alleen RuneScape(beide versies) en vooral lekkere lay back SP games op mijn PS5. Lekker chill. Voor 2 jaar geleden dacht ik nog ik ga nooit de SP game van 80 uur spelen en nu speel ik ze alleen maar. En als ik CoD haal dan speel ik eigenlijk alleen de CO-OP en de SP.

Mijn vraag is. Wat zijn nou echt games waarvan je vroeger dacht nee ik ga dit never nooit spelen en nu eigenlijk alleen maar speelt?

M.v.g. Nick :)

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
flight simulator, al krijg ik vast de wind van voren dat 't geen 'spelletje' is.
opstarten, keertje onder de eiffeltoren door met een cessna, en weer afsluiten.
(nu wachten op de top gun dlc, kijken of ik 't ook met een straaljager kan)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:58

Koppensneller

winterrrrrr

Valheim is heel leuk om op een rustig tempo in je eentje of met vrienden te spelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:34
Vroeger kon ik rustig zitten voor een spelletje en dus makkelijker Final Fantasy games of uberhaupt jRPG's uitspelen.
Tegenwoordig merk ik dat ik meer van de korte spelletjes ben en probeer zo nu en dan wel langere spellen uit te spelen. Ben ook begonnen aan spellen van vroeger om die uit te spelen zonder cheats voor het eerst.
Denk aan Quake1, Unreal en op dit moment met de uitbreiding bezig en zo nog wat spellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-06 11:04
Vroeger veel MMO's gespeeld, tegenwoordig bestaat mijn bibliotheek voornamelijk uit spellen die volledig in SP gespeeld kunnen worden.
Online eigenlijk alleen nog maar co-op.
Spellen die ik op ieder gewenst moment kan pauzeren, vaak ook rustigere spellen zoals Stardew Valley/Prison Architect of spellen die opgedeeld zijn in missies, zoals Sniper Elite

De uitzonderingen zijn eigenlijk alleen spellen als Red Dead Redemption Dit is eigenlijk de enigste momenteel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-06 14:02

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik speelde vroeger nooit RPG's. Nu toch alweer een aantal afgetikt en uitgespeeld waaronder bijvoorbeeld de hele Fallout reeks. Ik speel ook veel bouwgames zoals het prachtige Satisfactory (aanrader!) en Cities Skylines (met heel veel mods). Vroeger speelde ik vrijwel alleen maar shooters en vrijwel nooit SP games. Toch speel ik nog dagelijks een paar potten Overwatch. Sinds de release daarvan altijd leuk gevonden. Inmiddels zo'n 1500+ op de klok sinds mei 2016.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoMagicMike
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-05 01:54
Ik merk dat ik (mogelijk ook vanwege een nieuwe baan) meer aangetrokken ben tot console gaming. Dan pak ik dus ook meer console georienteerde games (controller friendly enzo)

Aangezien ik voor werk al de hele dag achter de computer zit ben ik 'savonds eigenlijk het liefste op de bank.

Games die ik geweldig vond de laatste tijd:
-Control (meesterlijk, zeker zijn tijd waard)
-Metro serie
-The Outer worlds heb ik weer opnieuw gespeeld, ook weer lachen
-The GUNK heb ik zojuist uitgespeeld, precies lang genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Vroeger ontzettend veel Battlefield, maar nu kan ik ook heerlijk genieten van Civ 6 wat eigenlijk gewoon een bordpel on steroids is..

Van het weekend begonnen aan Red Dead Redemption 2, maar moet nog even kijken of het verhaal mij kan blijven boeien als je een poosje niet kan spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je bent 24? Dus net aan op misschien 33% van je leven? Alle tijd om jezelf (mentaal) nog te vinden en daar je games / interesses / leven / vrienden / etc op af te stemmen.

Gezien je topictitel en je voorbeelden van games die je speelt & speelde: don't worry. :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:07

PD2JK

ouwe meuk is leuk

CnC Remastered.

-Heel veel missies (want de uitbreidingen voor CnC en RA krijg je er ook bij).
-Goede muziek / OST / Frank Klepacki & The Tiberian Sons
-Op elke moment je game opslaan, dus je verliest nooit vooruitgang.
+/- 20 euro

Als je eerst op easy alles uitspeelt, kun je daarna normal/hard proberen.

Vroeger begonnen met de DOS-versie, daarna Gold (Windows 95).

[ Voor 11% gewijzigd door PD2JK op 20-01-2022 11:56 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BHStar
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:43
Wat ik vooral merk is de behoefte aan games met een lage drempel om te beginnen / op te pakken. Dwz geen hele complexe en langdurige games meer, maar met name iets wat ik zo kan oppakken en zo kan wegleggen. Daarom heb ik afgelopen jaar veel Warzone gespeeld.

Ik heb ook veel games gekocht waarvan ik weet dat ze kwalitatief heel goed zijn, maar ik merk toch dat ik geen behoefte heb om er zoveel tijd in te investeren om echt in het verhaal te raken. Ergens vind ik dat jammer, ergens ook prima, want er zijn meer dingen in het leven dan gamen :).

Een uitzondering hierin is BOTW, die heb ik helemaal suf gespeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 21:51
Ik herken de reactie van TS. 10 jaar geleden zou ik gezegd hebben dat single players games aan het uitsterven waren en dat de community's het overnamen. Zelf ben ik lang actief geweest in een community, maar inmiddels probeer ik zover mogelijk weg te blijven van multiplayers games. Ik mis de gezelligheid wel als ik streamers een "leuke avond" met elkaar zie hebben, maar online games waren gewoon veel te uitputtend voor mij. Ik heb alles gespeeld, Dota2, WoW, CS:GO, etc, etc. Wat me met name tegen viel is de competitie erin. Het altijd meer beter willen zijn in een game. Verloor ik dan was ik ook gewoon echt boos.

Inmiddels ben ik gestopt met online games en speel ik alleen maar single players games. Ik geniet weer volledig van gamen. Alles op mijn eigen tempo en ik kan stoppen wanneer ik het niet meer leuk vindt. Geen sessie tot 0:00... het is een verademing geworden.

Games waar ik nu helemaal happy van wordt en waar ik ontzettend veel uur in gestoken heb: Dyson Sphere program (verrassende game voor mij), Anno 1800, Raft

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-05 09:42

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Knights and Merchants (+ remake)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421923

je wordt een dagje ouder, kan niet meer lange avonden/nachten doorhalen, hebt allerlei werkgerelateerde verantwoordelijkheden en bent aan het eind van de dag gewoon vaak te moe om echt lekker te gaan gamen.

Je vrienden zijn ook een dagje ouder geworden, hebben gezin en carriere en hebben om dezelfde redenen weer minder tijd om te gaan gamen in groepsverband.

Dus het is niet verwonderlijk dat je korte game-windows hebt, en dan kies je vaak voor iets wat a) je snel weer af kan sluiten zonder veel gevolgen en b) iets wat minder intensief is (je bent immers te moe en te oud voor snelle reflexen en competitief gamen).

Dus dan wordt het een casual potje Battlefield.
of een mmo die je veelal solo speelt zonder al teveel eisen vanuit een clan vwb aanwezigheid etc.

Je speelt dan veel meer voor je plezier, in short bursts, omdat je er gewoon niet meer de tijd en energie voor hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 421923

PD2JK schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:53:
CnC Remastered.

-Heel veel missies (want de uitbreidingen voor CnC en RA krijg je er ook bij).
-Goede muziek / OST / Frank Klepacki & The Tiberian Sons
-Op elke moment je game opslaan, dus je verliest nooit vooruitgang.
+/- 20 euro

Als je eerst op easy alles uitspeelt, kun je daarna normal/hard proberen.

Vroeger begonnen met de DOS-versie, daarna Gold (Windows 95).
dit! ik luister de laatste tijd veel naar de soundtracks van de remastered. Nostalgie.
Nu alleen nog even die laatste Covert Operations uitspelen voor de 100% steam achievement :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-06 15:40

snmght

imho dan he

Minecraft!

Gewoon zo nu en dan weer een nieuw Survival wereldje aan slingeren, schapen hunten voor een bed, beetje verkennen, dat soort shiz. Ik kan er erg van ontspannen. :)

Verder speel ik grotendeels hetzelfde soort games als vroeger, met uitzondering van online shooters. Dat is gewoon echt niet leuk (qua niveauverschil) als je maar een paar uurtjes per week online bent.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Oh ik voeg er onmiddelijk Minecraft Dungeons aan toe. Dat vind ik t.o.v. bijvoorbeeld Diablo 2/3/Resurrected gewoon echt de leukere Dungeon Crawler. :o

Daarnaast speel ik verassend veel Brawl Stars. Spelletje zit gewoon goed in elkaar, ook als je niets koopt en pusht je ook niet echt hard om wel geld uit te geven. Maar de gameplay en karakters zijn erg leuk. Verkies het soms boven de XSX.

[ Voor 44% gewijzigd door snmght op 20-01-2022 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:03

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik deed vroeger altijd mee aan elke CoD, Battlefield, ect.

Sinds ik vader geworden ben speel ik vrijwel alleen maar spellen waarbij je random op "pause" kunt drukken en weg kunt rennen. Iets met huilende kinderen :+

Als ik al toekom aan gamen, daarom de laatste maanden heel veel Pokemon Go vaak ook samen met mijn oudste zoontje :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:55
32 hier. Game duidelijk minder dan vroeger, misschien een enkele keer per maand ofzo. Vroeger elke dag. Eerst als kind veel RTS (Anno 1602, Age of Empires etc). Toen later COD en Halo als tiener / volwassenne. Waar ik dan eerst de singleplayer deed, en daarna muliplayer.

Nu als ik game, eigenlijk enkel nog maar Age of Empires (4K edititie). Of een game met een goed verhaal voor de single player (The Last of US).

Zit momenteel een beetje te azen op de PC versie van God of War. Dat trekt mij ook nog wel wat.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Van Doom tot aan Doom 2016, Quake en Mortal Komabt tot later single player RPG's (The Elder Scrolls) en Deus Ex.

Ben nu 38, heb een kleine en ben ondernemer. Ik speelde tot aan vorig jaar nog snel een potje Brutal Doom bijvoorbeeld.

Mijn PS4 ligt te verstoffen en mijn laatste gekochte game was Red Dead Redemption 2. Mijn laatste uitgespeelde was The Witcher 3.

Samenvattend, mijn smaak is niet echt veranderd. Waar ik eerder online speelde, is dat nu zeker niet meer en ik speel steeds minder.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:36

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bij mij gelijkend met hierboven. Vroeger wat shooters gespeeld (Doom, Wolfenstein en Unreal Tournament), maar vooral racespellen en RPG's als the Elder Scrolls serie, Assassin's Creed etc. Ik merk wel dat ik minder speel en games pak die ik op elk moment kan pauzeren/uitzetten, maar ik kan soms nog wel uren achter elkaar dezelfde game spelen.

Ik heb laatst Red Dead Redemption 2 en Assassin's Creed Valhalla gekocht, maar merk dat ik Valhalla makkelijker opstart omdat het makkelijker op te pakken en weer weg te leggen is. Bij RDR2 heb ik het idee dat ik er lang aan "moet" zitten, terwijl dat op zich ook op bijna elk moment te stoppen is. De sfeer en het tempo zijn echter zo verschillend dat AC me nu meer trekt. Vroeger kon ik uren en uren ronddwalen bij Oblivion of Skyrim om het op een willekeurig moment weer weg te leggen. Dat gaat voor mij bij AC makkelijker dan bij RDR2.

Nu mijn zoontje wat ouder is (net 6), begint het ook leuker te worden om samen wat op de Switch te spelen, dus daar speel ik op zijn tijd ook nog heel casual op.

F1 2020 (en daarvoor 2017 en eerdere versies) heb ik wel, maar speel ik heel weinig. Veel te weinig om het redelijk te kunnen, laat staan om daar online races in te gaan doen. Nou ben ik sowieso al niet van competitief online spelen, dus dat scheelt. Vroeger pakte ik ook eerder de Need for speed serie dan serieuzere racegames.

Al met al is dus vooral de tijd(verdeling) de afgelopen 30 jaar veranderd bij mij, niet zozeer het type spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:05
Vroeger ook vooral CoD en FIFA. BF4 ook wel veel gespeeld. Toen een tijdje overgestapt naar PC gaming en toen ik CSGO ontdekte ben ik met de rest gestopt. Nog af en toe wat RS gespeeld met vlagen maar nu ook alweer een hele tijd niet.

Sinds vorig jaar een PS5 en ondanks dat ik Single Player games soms wel vet vond speelde ik ze amper. Je moest mee met de hype rondom COD en FIFA dus kun je niet achterblijven en SP games spelen. Zo ervaarde ik dat altijd. Sinds de PS5 ook toegang tot de Playstation Hits collectie en daar heb ik toch wel wat pareltjes van gespeeld. Ook merkte ik dat na het spelen van R&C de platinums een stuk makkelijker zijn geworden dan eerst. Ik haal dan ook nu enorm veel plezier uit voornamelijk Single Player games en ga dan als het kan ook voor de platinum. Ik heb er het afgelopen jaar 7/8 gehaald en daarvoor had ik er slechts 1tje (DiRT 2 op de PS3).

Speel nog wel steeds verschillende games maar het plezier voor Single Player is wel enorm toegenomen sinds ik de PS5 heb. MP speel ik alleen maar CSGO op de PC met wat vrienden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teddy
  • Laatst online: 15:05
Ik merk dat ik voornamelijk relaxte games speel, in de afgelopen tijd Rimworld, 2 Point Hospital, Civilization, Factorio. Singleplayer games waar je zo bij weg kunt lopen en een paar dagen later verder kunt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:55

Bullet NL

Eigen Wijs

Begin me nu echt af te vragen hoe oud jullie allemaal zijn, bedoel.... ik ben op een ZX Spectrum, via een C64 en MSX (verschillende modellen) richting PC gaming gegaan, tevens ook diverse Sega, PS en XBox consoles gehad. Daarna het gemak van een console t.o.v. een gamepc in gezien...... Maar goed, nu midden 40 en de consoles staan dagelijks aan.

Natuurlijk ben ik andere games gaan spelen, maar ik doe op het scorebord na afloop van een multi-player game nog prima mee...

Natuurlijk, op een gegeven moment veranderen prioriteiten, Werk, vrouw/vriendin, of zelfs kinderen... Alles speelt mee in de tijd om te gamen. Maar goed, zolang de balans goed is, is er erg veel mogelijk

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Topicstarter
Bullet NL schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:18:
Begin me nu echt af te vragen hoe oud jullie allemaal zijn, bedoel.... ik ben op een ZX Spectrum, via een C64 en MSX (verschillende modellen) richting PC gaming gegaan, tevens ook diverse Sega, PS en XBox consoles gehad. Daarna het gemak van een console t.o.v. een gamepc in gezien...... Maar goed, nu midden 40 en de consoles staan dagelijks aan.

Natuurlijk ben ik andere games gaan spelen, maar ik doe op het scorebord na afloop van een multi-player game nog prima mee...

Natuurlijk, op een gegeven moment veranderen prioriteiten, Werk, vrouw/vriendin, of zelfs kinderen... Alles speelt mee in de tijd om te gamen. Maar goed, zolang de balans goed is, is er erg veel mogelijk
Zelf ben ik 23. Begon vanaf me 14e met CoD. Maar door wat ziektebeeld heel ander werk gaan doen die mentaal best zwaar is en waar je geregeld in de overuren zit of waardoor je een uur eerder moet beginnen dan normaal en de energie om dan nog weer te tryharden is er dan niet meer hahaha.

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Joh..... 24 jaar... toen was ik veel met vriendinnetjes aan het spelen, gamen deed ik wel, maar had minder prioriteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHStar
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:43
Teddy schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:02:
Ik merk dat ik voornamelijk relaxte games speel, in de afgelopen tijd Rimworld, 2 Point Hospital, Civilization, Factorio. Singleplayer games waar je zo bij weg kunt lopen en een paar dagen later verder kunt gaan.
Zo weg lopen bij Rimworld :'( .. Ik was die even vergeten, daar heb ik tot een jaar terug nog wel bijzonder wat uren ingestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Topicstarter
Bullet NL schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:45:
Joh..... 24 jaar... toen was ik veel met vriendinnetjes aan het spelen, gamen deed ik wel, maar had minder prioriteit
Tegenwoordig is er iets van pandemie en jammer genoeg te veel dingen meegemaakt met vrouwen waardoor ik ze niet echt meer vertrouw en ik ben niet zo'n zoeker ik kom er vast wel 1 tegen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 10:36
Zie nu een aantal keer langskomen dat mensen zichzelf oud vinden. Zet er inderdaad maar een leeftijd bij lol.
Als je geen first-gen console in huis gehad hebt hoef je w.m.b. hier niet te posten ;-).

Maar zonder dollen, ik speel eigenlijk nog steeds niet de games die ik vroeger ook niet zou spelen. (simulatie games, trainsimulator, flightsimulator) kan mij nog steeds niet boeien. Het is eigenlijk meer andersom, ik laat het competitieve juist naast mij liggen en pak de games op die ik relaxed op eigen tempo kan spelen. En het liefst alleen mijn eigen skill bepaald hoe goed ik ben in het spel en niet de hoeveelheid tijd (Hier bedoel ik WoW mee).
Alhoewel WoW nog steeds lastig is naast mij neer te leggen, doe ik dan ook alleen het noodzakelijke om de rest bij te benen m.b.t. item-level. Gelukkig merk ik dat anderen die er meer tijd aan besteden met hoger item-level het lukt om slechter te presteren dan ikzelf :P.

Zometeen komt Settlers weer uit, van de week de beta spelen yay, de nostalgie!

edit:
Wil er wel bij vermelden dat het lastig wordt om geboeid te blijven bij de games. Je kent de genres al, nieuwigheid is er vrij snel vanaf. Sea of Thieves weet mij dan nog te boeien omdat ik dergelijk spel/setting nooit echt gespeeld heb.

[ Voor 10% gewijzigd door Fore! op 20-01-2022 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 18:20

BeyondThunder

Lost Lightning

Ik loop tegen de 50, vroeger kon ik nog meekomen met online shooters. Nu echt niet meer. Als ik mijn zoon van 10 zie fortniten...De ene Victory Royale na de andere. Op de game PC en op de PS4.
Nu kan ik erg genieten van RDR2, de Farcry's e.d wel enkel de single player. Heel af en toe nog een potje TF2. En puzzel spelletjes vind ik leuk, zoals It Takes Two (PS4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:56
Ik heb juist steeds meer moeite met lange single players en ingewikkelde controls enz.
Ik heb een Xbox one en speel daar weleens project cars 3 op met een stuurtje. Gewoon leuk tussendoor.
Ik heb wel andere spellen geprobeerd maar als je meer dan een week niet kunt spelen dan is het lastig om er weer in te komen. Controls vergeten, hoe zat het verhaal ook alweer.
Heb in die reden laatst unreal tournament (de ouwe) weer eens geïnstalleerd. Zo af en toe tussen het werk of half uurtje ff knallen 🤣🤣.
Lekker simpel geen gedoe met updates als ik de Xbox na een tijd weer aanzet.
Gewoon instant potje rammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Topicstarter
BeyondThunder schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:57:
Ik loop tegen de 50, vroeger kon ik nog meekomen met online shooters. Nu echt niet meer. Als ik mijn zoon van 10 zie fortniten...De ene Victory Royale na de andere. Op de game PC en op de PS4.
Nu kan ik erg genieten van RDR2, de Farcry's e.d wel enkel de single player. Heel af en toe nog een potje TF2. En puzzel spelletjes vind ik leuk, zoals It Takes Two (PS4).
Ouderdom komt met gebreken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Fore! schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:53:
Zie nu een aantal keer langskomen dat mensen zichzelf oud vinden. Zet er inderdaad maar een leeftijd bij lol.
Als je geen first-gen console in huis gehad hebt hoef je w.m.b. hier niet te posten ;-).
42 jaar oud hier, CBS Colecovision was de eerste (en enige) console.

Daarna C64, Amiga 600/4000, toen PC.

Speel eigenlijk nog steeds hetzelfde als vroeger: strategy, management. Urenlang aan Settlers II gezeten, daarna Transport Tycoon, nog een zwik Tycoonspellen, de diverse Simcity's. Toen is het een hele tijd stil geweest, maar nu met Factorio en Workers & Resources: Soviet Republic ben ik weer helemaal los >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mijn smaak is in zoverre veranderd dat ik een beetje makkelijke spellen nodig heb omdat ik minder tijd heb en daardoor ook minder goed ben en geen zin en tijd heb om missies eindeloos te herhalen. Ook online spelen doe ik niet meer omdat ik dan niet mee kan komen ;)

RDR2 was dan wel tof, ik speelde dat op makkelijk en na 3 keer proberen kon je een missie gewoon skippen alsof je die gehaald had :p Mafia 3 ben ik mee gestopt omdat dit niet kan en ik vast zit in een missie.

Verder speel ik spelletjes waar niet echt een prestatie aan vast zit. Euro Truck Simulator 2, American Truck Simulator, BeamNG, Thief Simulator, House Flipper (verassend ontspannend :p ). The Crew 2 een paar keer geprobeerd en dat zou heel tof kunnen zijn als de auto's een beetje anders zouden reageren (GTA IV of V manier is al beter en dat is niet eens een racegame).

(45 trouwens, de geboortedatum die ik hier heb ingevuld is de geboortedatum van mijn profiel)

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 20-01-2022 15:21 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Dit ging niet goed.

[ Voor 96% gewijzigd door snmght op 20-01-2022 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

AlwaysNick schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:37:
Hey Tweakers,

Ik merk doordat ik een zeer verantwoordelijke baan heb, ouder ben geworden, en een zwaardere opleiding doe dat mijn smaak in games echt veranderd is.

Nu vind ik het altijd wel leuk om mensen hun ervaringen te zien m.b.t. games. Vroegahhh speelde ik vooral CoD en FIFA online. Nu nijg ik toch meer naar (wat ik altijd al wel veel speelde) alleen RuneScape(beide versies) en vooral lekkere lay back SP games op mijn PS5. Lekker chill. Voor 2 jaar geleden dacht ik nog ik ga nooit de SP game van 80 uur spelen en nu speel ik ze alleen maar. En als ik CoD haal dan speel ik eigenlijk alleen de CO-OP en de SP.

Mijn vraag is. Wat zijn nou echt games waarvan je vroeger dacht nee ik ga dit never nooit spelen en nu eigenlijk alleen maar speelt?

M.v.g. Nick :)
Ik ben zo'n 30j ouder dan jij, en speel als ik speel RDR2

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 17:50

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

23 en jezelf wat ouder noemen... Nu voel ik met 40 echt bejaard :+ ;)

Ik game al mijn hele leven, en heb daarin verschillende fases gekend. Van echt vroeger veel adventure games, naar iets later actie, schiet en vecht spellen, naar race games, naar RPG's. Echt vanalles.

Wat ik nu merk is dat ik echt fast-paced shooters en strategie games competitief gewoon niet meer trek. Ik ben te traag. Vind het wel jammer, van daar kan ik nog steeds wel plezier in vinden. Dus meestal is dat dus nu single player, of bijvoorbeeld Fortnite, waar je een stuk rustiger nog wel beetje mee kan komen, zeker in een squad.

Daarnaast heb ik gewoon minder tijd om te gamen, dus doe ik er meestal één verhalende game naast. Iets als Uncharted, God of War, of The Witcher 3. In die richting. Soms doe ik er alleen wel maanden over om het uit te spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:51
Arunia schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:42:
Vroeger kon ik rustig zitten voor een spelletje en dus makkelijker Final Fantasy games of uberhaupt jRPG's uitspelen.
Tegenwoordig merk ik dat ik meer van de korte spelletjes ben en probeer zo nu en dan wel langere spellen uit te spelen. Ben ook begonnen aan spellen van vroeger om die uit te spelen zonder cheats voor het eerst.
Denk aan Quake1, Unreal en op dit moment met de uitbreiding bezig en zo nog wat spellen.
Dat uitspelen van oude games herken ik.
Denk dat als je wat ouder bent het ook prima vind als die games wat mindere graphics hebben, omdat het voor je gevoel soms nog gewoon lekker eruit ziet, omdat je die games toen ze uitkwamen al speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@KeRsTmAnNeKe beetje nostalgie. Heb ik de originele consoles nog en de spellen van vroeger liggen. Daarnaast de mini consoles.
Het heeft wel wat.

Moet ook wel zeggen doordat het struikgewas en alles niet zo uitbundig is, heb je ook meer overzicht. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 20:37
40 Bejaard??? Hier 55 en speel nog regelmatig op pc, ps4 en switch met soms wiiu of vita.
Variërend van farcry, Ghost of tsushima, last of us, tot lego DC villains, VR en alles wat er tussen zit (Okay geen rpg, jrpg of strategy)
Heb ook nooit coop gedaan of leuk gevonden... Lekker single player zonder verplichtingen.
Gestart met spectrum en c64.

Heb vervolgens een tijd andere interesses gehad vrienden, vriendinnen, kroeg, uitgaan, werk en een soort van carrière.. Maar uiteindelijk rond 35e toch weer terugkeren naar games (aanschaf ps2...)
Uiteraard wringt de beschikbare tijd en ook regelmatig netflixen of prime... Keuzes keuzes keuzes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 17:50

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

LaFleche schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:13:
40 Bejaard??? Hier 55 en speel nog regelmatig op pc, ps4 en switch met soms wiiu of vita.
Variërend van farcry, Ghost of tsushima, last of us, tot lego DC villains, VR en alles wat er tussen zit (Okay geen rpg, jrpg of strategy)
Heb ook nooit coop gedaan of leuk gevonden... Lekker single player zonder verplichtingen.
Gestart met spectrum en c64.

Heb vervolgens een tijd andere interesses gehad vrienden, vriendinnen, kroeg, uitgaan, werk en een soort van carrière.. Maar uiteindelijk rond 35e toch weer terugkeren naar games (aanschaf ps2...)
Uiteraard wringt de beschikbare tijd en ook regelmatig netflixen of prime... Keuzes keuzes keuzes.
Haha, ik voel met niet bejaard met 40. Maar als iemand van 23 zegt, zich ouder noemt, en het over vroeger heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:18
Bij mij is het volgende het geval. Ik heb een PC, Xbox360 en een Xbox Series X met Game Pass. Fantastische spellen om te spelen, maar ik heb het geduld, de concentratie en de focus niet meer. Ik begin dan eindelijk aan BF1 en na een kwartier heb ik er geen zin meer in. Ik heb een drukke baan en drie kinderen. Dat "speelt" wel mee.

Als ik iets speel dan is het FIFA en Forza Horizon 5 op de XBX en Diablo op de PC. De snelle shooters gaan op dit moment langs mij heen. Zelfs Halo Infinite heb ik nog niet opgestart.

Begonnen met de Atari 2600, C64, PC 486DX, Xbox, Xbox360 en Xbox Series X.

Misschien als de rust is teruggekeerd in huis en de nachtrust ook dat het gamen weer komt.

[ Voor 5% gewijzigd door Emos op 20-01-2022 18:10 . Reden: Aanvulling ]

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1ncent19
  • Laatst online: 12:41
Ik heb hetzelfde probleem kan me helaas niet meer helemaal zo verdiepen in de games vooral games die complex zijn denk aan crpg.

Wat ik wel iedereen kan aanraden is om aan de Yakuza serie te beginnen. Volwassen game met genoeg content en echt een underdog. Nog nooit zo meegezogen in de verhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aryawn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04-2024
Ben nu bijna 33 en ooit begonnen op een NES, SNES, en Megadrive.

Eind jaren 90 was ik helemaal gek van RTS games op de PC zoals Red Alert, Warcraft 2, Starcraft en Age of Empires 2.

Toen ik naar de middelbare school ging, ben ik vooral RPGs gaan spelen. Op de PS1/PS2 kon ik helemaal opgaan in games zoals Final Fantasy. In die periode heb ik ook honderden uren gestoken in Guild Wars, een van mijn favoriete games ooit.

Op mijn 19e ging ik studeren en was ik mijn interesse in gaming verloren. Ik had wel een PS3, echter heb in mijn hele studententijd van ongeveer 6 jaar maar één game gespeeld en dat was Street Fighter 4. Perfect om even een half uur of een uur te spelen en daarna weer weg te leggen. Ik had niet meer het geduld of de tijd voor lange RPGs. Ik had andere prioriteiten, zoals studeren, afspreken met vrienden, etc. Daarna heb ik zelfs bijna 5 jaar geen nieuwe games meer aangeraakt.

In maart 2020 (inmiddels getrouwd, huisje, boompje, beestje, etc) kocht ik vóór de eerste lockdown een Switch. Eerlijk gezegd was het een beetje een impulsaankoop, maar verrassend genoeg heb ik mijn interesse in gaming weer teruggekregen. Tijdrovende games (zoals Dragon Quest 11) wissel ik af met snelle games die je even een half uurtje tussendoor kan spelen (Smash, Mario Kart). Vrouw kijkt Netflix op de iPad terwijl ik speel in docked mode. Andersom vind ik het ook chill om op de bank of in bed in handheld mode te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basszje
  • Laatst online: 29-05 09:01

Basszje

Reisvaap!]

majoh schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:42:
[...]
Haha, ik voel met niet bejaard met 40. Maar als iemand van 23 zegt, zich ouder noemt, en het over vroeger heeft...
Vroeger, toen ik geboren werd in het jaar 2000 :P

---

Ik ben ook voorbij de 40 en speel ook vrijwel elke dag nog wel iets. Ik merk wel dat ik steeds minder zin heb in spellen die veel energie kosten qua uitzoekwerk of organisatie. Dat begint te veel op werk te lijken.

Multiplayer nooit echt wat aan gevonden ( afgezien van UT CTF instagib, dat was leuke club toen ) aangezien je of tussen de krijsende / scheldende kinderen zit of je moet van alles organiseren in teams dat je net zo goed HR-manager kan worden. ( Of de politiek in , als schelden je ding is )

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:12

On_E

Housemusic

Ik ben 43 en game meer dan toen ik 23 was. :+

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drmadi
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 31-05 21:27
Ik heb 3 jaar gedaan over RDR2. Gekocht op dag van release en vorige week het verhaal uitgespeeld (6 chapters en 2 epilogen)

Ben 33, drukke baan (medische wereld, 50u/week met avond-, weekend- en nachtdiensten), 2 kinderen onder de 3 jaar.

Voor COD of Fifa heb ik nooit de reflexen gehad. Ik kon me altijd vermaken met verhaal en lore maar vind nu niet meer de tijd om me te verdiepen in een wereld. Is overigens helemaal niet erg. Ik zet het gamen even op een laag pitje en verwacht dat ik over een paar jaar wel weer wat oppakt. Of niet, er komt dan vast weer wat anders om me mee te vermaken.

Overigens ben ik voor de ontspanning meer gaan kijken naar gamers. Ik hoef geen uren meer in games door te brengen. Een half uur kijken naar een geëdite video levert mij net zoveel plezier op in een fractie van de tijd die het me zou kosten om het zelf te ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:01
38 jaar en ik merk steeds meer dat ik aan games begin, maar niet afmaak simpelweg door tijdgebrek. Werk, kinderen, vrouw. Nu de kinderen het gamen hebben ontdekt ben ik meer met ze Sackboy a big adventure aan het spelen dan dat ik mijn eigen games aan het doen ben. Mijn voorkeur ging altijd naar meer donkere en experimentele games zoals Death Stranding, Silent Hill of Resident evil, maar dat is te eng voor de kids en die kijken altijd mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:23

MsG

Forumzwerver

Ik haak tegenwoordig vooral af bij van die oneindigheidgames als FallOut en Skyrim tegenwoordig. Daar kan je duizenden uren in stoppen en toch nog steeds het gevoel hebben iets niet te hebben afgerond. Ik speel steeds meer van die afgebakende games, met liefst niet eens een enorm lang verhaal. Maar gewoon 8 uur gameplay, prima. Dan hou ik ook de interesse.

Met de Steam Link speel ik ook meer games die ik minder gauw achter de PC zou spelen, maar die casual op de bank wel goed aanslaan. Zoals de Trine-series bijvoorbeeld.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Laatst online: 11:29
Ik heb jaren Shooters en RPG's gespeeld (Baldur's gate, dragon age, en zo verder.)

Op een gegeven moment een Wii in huis, maar die toch langzaam in de vergetelheid weggezakt toen de kinderen kwamen en werk drukker werd.

Nu weer een Switch in huis, gestart voor de kinderen, maar speel zelf graag een rondje Lego games.
Lekker simpel, verhaal is voorgekauwd, maar je hoeft het niet strak te volgen.

Daarbij geniet ik ook van het kijken naar Just Dance, en hoe ze dat doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:52
Altijd al een allrounder geweest speel bijna elk genre misschien komt dat van een tijd dat nog MS Dos hadden.
En mogelijk veel Shareware en Warez van die tijd. Nu heb ik een aardige game collectie plus redelijke steam library.

RPG's heb ik atlijd wel moeite in te komen, maar als het lukt dan moet ik vaak opnieuw starten gezien ik bepaalde dinge pas later door heb zelfde geld voor Civ type management games.

En wegens Quake(2/3) engine veel last gehad van Motion sickness dus heb een lichte aversie betreft FPS.

Maar op moment veel single player games en soms wat Multiplayer games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Haha moest toch even lachen om de topic naam “ouder worden en gamen” en het geboortejaar 1998 :+

Dat je smaak veranderd als je echt ouder wordt lijkt mij overigens niet heel bijzonder, dat hebben we allemaal wel gemerkt schat ik zo in. Toch vind ik niet dat je met de jaren minder van bepaalde games “mag” gaan houden, zeker niet als je pas 23 bent, ik ben zelf pas 36 en heb met Modern Warfare 2019 mijn eerste COD pas gespeeld. Doordat ik het met wat vrienden (van dezelfde leeftijd) veel speelde konden wij prima mee komen. Ik merkte totaal niet dat het een game zou zijn voor jongere gamers.

Verder is de tijd wel wat schaarser dan vroeger, een baan, een vrouw, een kleine, dan zakt gamen vanzelf wat op de prioriteiten ladder. Het is voor mij (zeker ook sinds de pandemie enz) een sociale aangelegenheid geworden, online met vrienden vind ik nog steeds erg leuk en vooral gezellig maar grote Singleplayer verhalen gaan wat moeizamer merk ik.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik voel me vandaag wel heel oud, zelfs World of Tanks was me te snel vandaag......
Maar goed, als je kinderen boven de 10 zijn zie je pas wat je mist aan snelheid ;)
Ik zie mijn zoon op de controller rammen, dat kon ik ook niet toen ik begin 20 was.

Nee, qua snelheid was die ZX Spectrum wel wat, 10 a 15min een spelletje als brick the wall laden via een cassettebandje! Lekker analoog! Goh, jullie broekjes hebben wat gemist

Die rubberentoetsen van de ZX.... Geweldig, ik heb hem nog steeds! Hij ligt samen met de C64, Amiga en MSX in een doos in de garage. Moet zeggen dat de PS2, XBox1, Xbos360 in een doos er naast liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:29

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Tijd is het voornaamste aspect als je werk en kinderen al moet combineren. Ik speel daardoor eigenlijk amper online. Vroeger veel CoD maar die speel ik hooguit in single player nu.

Nu voornamelijk strategy C&C Remaster, DoorKickers en aanverwanten, single player of coop Sniper Elite reeks, GTA5, Fallout NV en soms RPGs Mutant Year Zero, Hard West, Desperados 3, Wasteland reeks, Shadowrun etc.

Alles is makkelijk snel te starten en even een uurtje of wat te spelen.

Ik probeer ook af en toe samen met de kinderen te gamen (3 en 10 jaar) maar heb geen console. De kleinste speelt Roblox op de pc, daar kijk ik mee. De oudste speelt Among Us en diverse FPS op de telefoon. Voor de shooters cheat ik. Die gooi ik op een Android VM want zonder muis en tb kan ik het niet bijhouden haha.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:12
In mijn prille game jaren (6-15) speelde ik voornamelijk Pokémon, jRPG, Warcraft en Counter-strike.

Tussen mijn 16-25 speelde ik heel veel fifa en CoD en dan eigenlijk alleen online.

Sinds mijn 25-26e speel ik veel meer single player platformers / shooters / survival (Uncharted serie, Mario games, Tomb Raider, Resident Evil series etc).

Nu zo sinds mijn begin 30 en ik inderdaad net als de topic starter meer verantwoordelijkheid heb en ook kinderen, is het eigenlijk alleen console gaming (ps5 en switch) en dan ook veel platformers en RPG omdat ik daar lekker in weg kan zakken en de ervaring van de games op één of andere manier beter overkomt.

Daarnaast heb ik de pc eigenlijk zo goed als afgeschreven omdat ik al heel de dag achter een scherm zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Bullet NL schreef op zondag 23 januari 2022 @ 02:35:
Ik voel me vandaag wel heel oud, zelfs World of Tanks was me te snel vandaag......
Maar goed, als je kinderen boven de 10 zijn zie je pas wat je mist aan snelheid ;)
Ik zie mijn zoon op de controller rammen, dat kon ik ook niet toen ik begin 20 was.
Ik ben opgegroeid met muis & toetsenbord, heel veel FPS gespeeld en daarna op de console een poging gedaan, dat was niet te doen voor mij.
Nu midden 40, kom prima mee in counterstrike maar zodra je me een controller geeft is elke puber me te snel af.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Haha, of van toetsenbord naar toetsenbord plus muis gaan met fps games zoals Doom vroeger nog.

Wat dan nog leuk was met een vnc netwerk of null modem kabel.

[ Voor 25% gewijzigd door Tatsu op 23-01-2022 08:34 ]

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TooTall_NL
Oogje schreef op zondag 23 januari 2022 @ 08:21:
[...]

Ik ben opgegroeid met muis & toetsenbord, heel veel FPS gespeeld en daarna op de console een poging gedaan, dat was niet te doen voor mij.
Nu midden 40, kom prima mee in counterstrike maar zodra je me een controller geeft is elke puber me te snel af.
Herkenbaar... Ik kom ook nog steeds niet uit de verf met een Shooter en een controller.
Destijds was mijn eerste ervaring killzone op de PS2 volgens mij. Uit pure frustratie mijn eerste controller gesloopt.
Nu start ik af en toe ut99 op mijn basis pctje op. Op de Xbox one die er staat heb ik weleens free to play apex legends en call of duurt geprobeerd. Ik was vaak al neergeschoten voordat ik überhaupt wist waar het vandaan kwam. Voelde me een soort ping pong bal. 🤣🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-06 11:42
Weet je wat de grap is. Ik ben met name naar mate ik ouder werd steeds meer oudere games opnieuw gaan spelen. Red Alert 2, Age of Empires, AC:Black flag, Rise of Nations, Roller coaster Tycoon 2, Transport Tycoon etc.
MMO’s zijn voor mij een gepasseerd station, gaat vee te veel tijd in zitten. Heb met name een voorkeur voor Single Player games gekregen, weke ik op mijn eigen tempo kan doen (6+ maanden gedaan over Red Dead Redemption 2 :') ).
Maar verder heel herkenbaar.

Computer says no

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TooTall_NL
@Meekoh
Misschien moeten we ons zorgen gaan maken. We komen in de "vroeger was alles beter" modus. 😉
Nee serieus ik herken het wel. De tijdsinvestering om een game te starten was vroeger ook veel lager naar mijn idee. Voordat je nu goed en wel echt kan beginnen ben je vaak al een uur of wat verder.
En vroegah is vaak sneller weer opgepikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:16

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik ben sinds kort te vinden op de paar servers die nog lage ping hebben voor ARMA 3

Ik speel dan voornamelijk co-op, AI hierin is aardig pittig.

Het samenwerken, missie uitstippelen en mega maps maakt het tot een hele leuke ervaring.

Ik heb geen DLC’s.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06-06 19:21
Gewoon Gardenscapes op mijn telefoon. (Tussendoor of tijdens de boodschap op de wc).
Ik speel geen games meer op mijn pc. Geen tijd meer voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheZenMeister
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik ben 28 en was een behoorlijke tijd klaar met gamen. Vorig jaar Hunt Showdown gekocht want het zag er best leuk uit en sindsdien speel ik regelmatig dit spel. Een PvEvP shooter. Als solo of als onderdeel van een team moet je een baas uitschakelen die twee tokens achterlaat om op te pakken en deze mee te nemen naar een extraction point. Alle andere spelers hebben het zelfde doel en dat mond uit tot vaak vermakelijke schietpartijen waarbij je door slim te spelen met de slechtste wapens kan winnen. Zoals rondlopen met een zwaard terwijl anderen shotguns hebben etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:08
Ik ben ook 23 en ik kan mij erg herkennen in jouw verhaal. Ik heb een baan met veel verantwoordelijkheden, ik doe een masteropleiding en, inderdaad, mijn smaak in games is tegenwoordig ook deels veranderd.

Als kind speelde ik op de PS2, Wii en 3DS vooral casual games. Wel was het zo dat als ik een game speelde waar sprake was van progressie, dat ik ook zoveel mogelijk er uit haalde (dus zoveel mogelijk unlocken en alle levels op 3 sterren in Mario bijvoorbeeld). Als 13-jarige had ik namelijk niet het geld om zoveel games te kopen, zoals ik dat nu doe.

Met de PS4 en PS5 ben ik meer richting de hardcore games gestapt zoals Uncharted, TLoU, Spider-Man, Death Stranding, Horizon Zero Dawn en God of War. Allemaal games waarvan ik erg heb genoten maar ik erger mij kapot dat ik snel dood ga dus ik speel de meeste games tegenwoordig op makkelijk zodat ik in de korte tijd die ik heb, juist goed kan benutten. Van dit soort spellen speel ik alleen de main game. Ik ga geen tijd meer stoppen in schatten, side quests, trophies en dat soort ongein. Doordat ik nu meer geld heb, koop ik meer spellen wat eigenlijk niet helpt gezien ik veel minder tijd heb dan een paar jaar geleden. Het is een soort vicieuze cirkel. :P

De Nintendo Switch is voor mij een combi geworden van hardcore en casual. Op die console speel ik nog steeds de Nintendo-games die je makkelijk kan starten en wegstoppen (Mario Kart, Animal Crossing, 51 Worldwide Games, Super Smash Bros., New Pokemon Snap) maar ik heb ook, Zelda: BOTW, Metroid Dread, LA Noire en Wolfenstein 2 gespeeld.

Games waarbij ik teveel moet nadenken leg ik tegenwoordig makkelijk weg. Tijdens mijn HBO kon ik dat nog wel makkelijk doen, maar nu is dat wel teveel gevraagd dus ik ben bang dat ik Phoenix Wright niet zal uitspelen. Ook kortere games bekoren mij nu meer zoals LIMBO en INSIDE (alhoewel ik die beiden met een guide naast mij heb gespeeld voor het grootste gedeelte).
Overigens speel ik geen online games, alleen single player. Af en toe een potje Mario Kart of Gran Turismo maar dat is het dan ook wel.

[ Voor 11% gewijzigd door VirinR op 23-01-2022 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Laatst online: 29-05 16:24
Inmiddels richting de 35 en steeds meer richting de sim games en steeds minder competitive games. Race games / flight games. Los van wat shooter achtige single players.

Via Discord contact met andere vaders waar ook regelmatig samen gegamed wordt waardoor er ook wel wat begrip is als je even tussendoor weg moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:33

Agent47

I always close my contracts.

Ik ben nu 25. Speel RuneScape, fifa en GTA, Assassins creed, hitman

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ga dit jaar naar de 52.
Vroeger veel spellen gespeeld zoals Wolfenstein doom enzo maar ook baldurs gate Neverwinter Diablo enzo.
Tegenwoordig speel ik Diablo neverwinter nights en andere arpg spellen dus niets veranderd.
Behalve dan dat ik nu alleen nog op de laptop speel en afentoe op de switch met me dochter.
Dus smaak is niet veranderd behalve dat ik iets minder game.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:02

Major_ton

Shoot!

Ik merk ook dat ik steeds meer 'verlang' naar games met het oudere level-structuur. Ik heb zojuist met mijn dochter van 6 de Spyro reignited trilogy volledig uitgespeeld (en dan ook echt volledig incl. alle trophies) en dat was heel leuk. Dit is nog zo'n game die je even een half uurtje kan spelen en toch nog vooruitgang kan boeken. Ik denk met weemoed terug aan spellen zoals GoldenEye 64 en Black. Daarbij had je gewoon keer op keer herspeelbare levels. Maar ook RPG's zoals Outcast waren vroegen leuker omdat het meer story en avontuur driven was. Tegenwoordig zijn veel spellen mij te complex met teveel menu's, items en customization mogelijkheden. Zelfs een spel als Destiny begon vrij overzichtelijk en met een intrigerend verhaal (en ook herspeelbare levels), maar ondertussen is het gewoon een commercieel loot-fest geworden.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:04
Ik ben 38 jaar en ik speel nog steeds dagelijks COD, Flight Simulator 2020 en Battlefield 2042, FarCry 6. Mijn vrouw vind dat ik geen spellen meer moet spelen, ze vind dat het niet past als je samen bent en ze noemt steeds haar broer. Hij speelt nooit een spel. Maar ik vind het nog steeds erg leuk en vroeger deed ik multiplayer vaak met mijn vrienden en dat kon uren duren. Ik speel momenteel multiplayer het vaakst, maar ik speel gemiddeld 1 tot 2 uurtje per dag. Bij Flight Simulator is dit afhankelijk van de vlucht dat ik maak.

Ik werk momenteel Fulltime, 6-dagen in verband met de drukte bij ons op werk en ik val daarom extra in op andere afdeling, waar ik normaalgesproken 4-dagen vast werk als medewerker inventaris. Ik kwam steeds minder toe aan gamen. Dit is sinds vorige maand veranderd, sinds ik mijn nieuwe 32-inch monitor kocht een GIGABYTE M32U 4K 144Hz. Het is nu weer leuker geworden om te gamen en sinds ik de nieuwe monitor heb. 144Hz is echt een grote stap vooruit en ik merk echt grote verschil met mijn oude 27-inch monitor, hiervoor op 4K 60Hz. Ik doe ook oudere spellen. Het is veel plezieriger geworden op 144Hz om te gamen.

Ondanks mijn werkschema van het moment probeer ik nog tussendoor te gamen.

[ Voor 43% gewijzigd door Van der Berg op 23-01-2022 13:38 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:38
Battlefield veteraan hier. Nu nog wel regelmatig wat COD met vrienden, maar ook veel World of Warships, Is allemaal wat rustiger, anders komt pappa niet in slaap :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 12:51
Als begin-veertiger trek ik games die gepaard gaan met planning en stress minder goed. Dan bedoel ik 'management'-games als Rimworld, Project Zomboid of Banished, maar ook RPG's waarbij je alles goed moet doordenken. Hoe cool die ook zijn, ik heb te snel het gevoel alsof ik een tweede baan heb :D. Het is momenteel ook hectisch op mijn werk, dat speelt vast een rol. Maar geef mij maar een shooter, vind PlanetSide 2 wel chill. Lekker lonewolfen, zonder voicechat en gedoe.

Ik ben dus begonnen aan Borderlands 3, maar stoor me ontzettend aan al het over-the-top geschreeuw en geforceerde puberale grapjes van de karakters. Daar klagen meer spelers en recensenten over, maar zal ook met mijn gevorderde leeftijd te maken hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Randfiguur op 23-01-2022 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Wat ik vooral merk is dat mijn focus van RPG en racen steeds meer naar casual games gaat. Waar ik vroegah rustig 120 uur in Final Fantasy 8 stopte om vervolgens direct een nieuwe run te gaan doen, speel ik nu vooral Mario games op de Switch (al dan niet met de kinderen). Online multiplayer heeft me al nooit echt getrokken, maar toen ik laatst weer eens World of Tanks opstartte ergerde ik me na 2 minuten alweer aan de rest en heb het weer afgeslopen. Lekker Mario Kart met de kinderen en af en toe een stukje Zelda Breath of the Wild is prima, maar zoveel tijd heb ik er ook niet meer voor en het hoeft ook allemaal niet meer zo nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-06 09:58

Pykow

Angelo OTR

Dit jaar tik ik de 32 aan.
Ik heb tussen mijn 15 en 23 jaar op redelijk hoog competitie shooters gespeeld.
Dagelijks gamen en heel veel gameplay terug kijken.

Ik ben nu zelf helemaal klaar met shooters.
Battlefield 3 was mn laatste shooter. Daarna is het bergafwaarts gegaan met deze serie.
Daarna begint iedereen aan battleroyal wat mij totaal niet interesseert.
Hedendaag weinig shooters die ik nog leuk vindt om te spelen.

Ik ben wel meer sim games, race games en ook rpgs gaan spelen.
Volgende week lekker aan pokemon legends beginnen !

Ik speel zelf nog wel bijna iedere dag.
Mn vriendin ziet het liever anders, maar het is mn uitlaatklep.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
hier bijna 56 speel elke avond een potje battlefield 0ne half uurtje vaak en in het weekend een uurtje op de ps5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-06 14:53
Meer nu dat ik thuis al werk achter mn pc. als dat mn werk klaar is wil ik eigenlijk niet op dezelfde stoel blijven zitten om ook te gamen (dus zit ik letterlijk +-15uur in dezelfde kamer op dezelfde stoel).

Wil nog wel een paar potjes World of Warships spelen. best slow pace, en rewarding om van die grote schepen op te blazen. en met 2 potjes ben ik meestal ook wel klaar.

Rome: Total War remasterd heb ik wel compleet weer uitgespeeld maar inderdaad ook omdat ik het nog van vroeger kende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-06 08:44
Wtf gast, je bemt 24 en je doet nu al alsof je een geitenwollensok bent? Zo klinkt het iig een beetje...

Sp games zijn zeker wel tof, maar met niet elke kan je zomaar overal saven waardoor je er tocch wel een tijd aan moet spenderen.

Zelf ben ik 39 en ben juist begonnen met SP op de MSX en daarna pc, maar de laatste decenia speel ik juist alleen maar MP omdat je dat juist ff tussendoor kan doen. Daarnaast ben ik van mening dat de games als BF, Apex Legends en CoD je juist een beetje scherp houden, zeker wanneer je niet altijd maar de ambitie hebt om 1e te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-06 00:45

Electrowolf

Mod met Liefde!

Nu ik ouder word, fulltime baan, huis, kinderen, etc... heb ik minder tijd om écht in een game te investeren. Ik speel nog wel wat LoL, maar heb simpelweg niet de tijd om daar goed in te worden. Dingen die ik wel rustig aan kan spelen (minimaal 20-30 minuten, max veel langer):

Cities Syline: heerlijke city builder game. Je kan juist voor details van je stad gaan, of juist hoe je transport werkt, of proberen allemaal dorpen te maken. Ik betrap mezelf er ook op soms gewoon een half uur naar m'n steden te kijken door een trein te volgen (auto follow), beetje vergezichten te bekijken, lekker rustig van de vallende sneeuw te genieten.. etc etc.. Met alle mods en DLC kan je vervolgens ook nog veel naar je eigen wensen veranderen.

Stellaris: een space RTS. Kan op je eigen tempo. Ik kan prima 20-30 uur doen over een potje in totaal, maar dat kan als je snel speelt ook sneller. Je kan prima een half uurtje spelen en later weer verder gaan. In game op pauze zetten vind ik ook fijn omdat je dan zo even weg kan lopen als je iets moet doen en daarna weer rustig verder gaan. Het spel zelf heeft veel te ontdekken, onderzoeken en uit te proberen. Ik heb hierbij nog geen mods geprobeerd, maar die zijn er ook hier genoeg.

Verder ook te noemen: Banished, C&C remastered, Dungeon of the Endless, Euro Truck Simulator 2, Civilization games. Allemaal lekker om rustig mee te kunnen spelen die niet lang veel aandacht vragen.

Vele kleinere indygames, bv darkside detective, deltarune/undertale, Hidden Folks, Stanly Parable, Pathway, Slay the Spire, Yoku;s Island Express (gave muziek), Yuppie Psycho, etc etc etc,

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apiekool
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 11:33
Mijn vrouw en ik zijn beide 44. We hebben beiden lang(vanaf 2004) WoW gespeeld. Nu met een zoontje van 8 is dat toch een stuk lastiger en we werden ook geholpen door de staat waarin WoW nu is.

Het mooie nu is, mijn vrouw speelt nu Minecraft met mijn zoontje, en ik speel voornamelijk Stellaris/Civ/Humankind. Allemaal spelletjes die je makkelijk kan saven en een tijdje niet aan hoeft te raken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:34
Ik, inmiddels 40, klushuis, twee kinderen, hond. alles erop en eraan.
Vroeger begonnen met msx en commodore... vervolgens megadrive, ps1 enz.

Door het klushuis wat wij vorig jaar gekocht hebben is het sporten er ook bij ingeschoten.
De PS zit aangesloten op de tv in de woonkamer en is het voor mijn vrouw ook niet leuk als ik game.

Tijd dat er gegamed wordt is dus zeer schaars. Als ik een keer een volledig avondje kan gamen dan pak ik een korte goede singleplayer van een shooter.

Enkel ben ik in de corona tijd begonnen met een paar vrienden op maandagavond een paar potjes COD warzone te spelen om toch wat contact te hebben en dat blijft nu ook nog doorgaan.

Voor nu game ik dus voortaan maar 1 keer 1,5u in de week. en dan dus wel online....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-05 12:06
Eind 30 hier, vroeger alles gespeeld dat los en vast zat op console op o.a. Sega Megadrive (? Dat 8 bit ding geloof ik), SNES, PSX, PS2 en PS3. Ook nog Pong gedaan op de ZX spectrum van mijn broer ;)

Ook altijd pc gespeeld, veel shooter zoals Rainbow Six reeks en Ghost Recon als tiener, jarenlang Rainbow Six Raven Shield online gespeeld met vrienden. Daarna veel ArmA coop binnen online communities. Ook nog flight sims gedaan (DCS: Black Shark vooral) met alles erop en eraan (pedalen, stick, head tracking etc). Ook games als Door Kickers, fantastisch gewoon dat tactische counter terrorism achtige.

Sinds komst van mijn zoon 5 jaar geleden heb ik aantal jaar niet meer gegamed. Wel pogingen gedaan: VR geprobeerd maar ben altijd te moe en veel te snel last van motion sickness. Af en toe weer pc geprobeerd zoals RDR2 etc, maar kon me niet boeien en zo achter de pc zitten vond ik ook niks meer. Vervolgens maar GPU verkocht die ik voor vr had aangeschaft en vr bril ook de deur uit.

Vorig jaar een Switch gekocht, dat is ideaal gebleken. Kort of lang spelen hangend in een stoel of op de bank of ff kort tijdens vakantie. Op elk moment uit kunnen zetten. Geen tv in beslag hoeven te nemen als je gamed etc.

Ik merk dat ik gamen weer leuk begin te vinden en weer terug ga naar type games die ik als jong kind speelde, dus minder de “serieuze” pc games (bij gebrek aan betere term) en meer gewoon “leuke” games. Dus games als Luigi’s Mansion 3, Metroid Prime, Zelda BOTW, Kirby samen met mijn zoontje etc. Enige “serieuze” game die ik erop speel is Witcher 3 momenteel.

Het gaat dus een beetje heen en weer. Als de tijd en ruimte er weer is ga ik zeker weer terug naar online coop in games zoals Arma en flightsims. En de liefde voor games zoals de originele Rainbow Six en Ghost Recon zal nooit verdwijnen. Deze games die in dergelijke lijn zitten (realistisch, militair, contra terrorisme) zullen er ook weer gaan komen (denk aan bijv Ground Branch). Maar ik ga er vanuit dat dit pas over 10 jaar ofzo weer een plek kan gaan krijgen. Voor mijn gevoel staat dat nu gewoon even op pauze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15:28
Meekoh schreef op zondag 23 januari 2022 @ 09:12:
Weet je wat de grap is. Ik ben met name naar mate ik ouder werd steeds meer oudere games opnieuw gaan spelen. Red Alert 2, Age of Empires, AC:Black flag, Rise of Nations, Roller coaster Tycoon 2, Transport Tycoon etc.
MMO’s zijn voor mij een gepasseerd station, gaat vee te veel tijd in zitten. Heb met name een voorkeur voor Single Player games gekregen, weke ik op mijn eigen tempo kan doen (6+ maanden gedaan over Red Dead Redemption 2 :') ).
Maar verder heel herkenbaar.
Jij niet alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:48

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik ben 40, en ik game echt al sinds mijn tiende ongeveer. Begon ooit op de pc van mijn vader met adventure games zoals police- en kings quest; geweldig vond ik dat.

In de loop d'r tijd een hoop 'klassiekers' altijd wel met plezier gespeeld, zoals Age of empires, command & conquers, simcity, GTA1 en GTA2 (ja, diegene met top-down view). Het enige waar ik snel bij afhaakte waren shooters als DOom, wolvenstein, quake etc. Ik werd ten eerste een beetje misselijk van die point of view, en ik werd er ook hyper/onrustig van :)

Eigenlijk is er in de afgelopen 30 jaar waarschijnlijk niet veel aan mijn smaak veranderd. Ik vind nog steeds RTS en ander soort strategie-games/builders erg tof, en adventuregames/rpg's speel ik ook best veel. Ik merk wel dat ik de laatste jaren wel meer 'geduld' heb om een campaign door te lopen, dat lukte me vroeger nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperko
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-05 18:19
Ik ben begonnen in 1989 met de Gameboy :). Daarna volgde in raptempo de Sega Megadrive, en alle Playstations t/m Playstaion 4. Ik merk dat ik geen geduld meer heb voor gamen. Het enige wat ik doe is eens per maand met een groepje vrienden fifa 2 vs 2. Verder denk ik dat ik weer instap als er een nieuwe GTA uitkomt of een mooie Battlefield. Ik ben nu meer van de bordspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 19:10
Hebben van of opzoek zijn naar huisje boompje beestje zorgt voor andere prioriteiten in je leven en gaat vaak ten koste van je hobbies die je als kind had. Zit je in de huisje boompje beestje fase dan is het neer plempen van je pc/console naast de bank waar je partner zich 's avonds bevindt al snel voldoende om meer te kunnen gamen.

Gamen zal ik nooit vervangen voor ander tijd verdrijf (ben inmiddels 40) voor mij is het gewoon de gateway naar gave ervaringen, daarom is mijn smaak in spellen genre overstijgend en maakt het me niet zoveel uit wat ik speel als de gameplay maar goed zit en de immersion hoog is. Zo ben ik begonnen met Geoff Crammond Gran Prix, Dune 2, Gianni Sisters, Wolfenstein 3D, Ultima 7, Falcon 4.0, Tie Fighter, Half Life 1 en speel ik nu Assetto Corsa Competizione (Sim Rig in VR), Age of Empires IV, Mario 3D World, Overwatch, Monster Hunter Rise, FS 2020, SW: Squadrons, Half Life Alyx.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Laatst online: 10:40
Ik speel vaak met de kinderen tegenwoordig
Minecraft, Animal Crossing, Mario Kart etc. Ook nog wel af en toe een spelletje Diablo 2 of ETS2.

Ik kom via een Atari 2600 naar een ST, naar een Lynx, naar een Jaguar naar een PC. En tussendoor ook nogwel een PS3 en Switch nu.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-05 12:06
Ojaaaa de Lynx! Kan me alleen Switch Blade qua naam nog herinneren. Ging een aardige boel batterijen in volgens mij :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Bullet NL schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:18:

Ik ben van hetzelfde bouwjaar zo'n beetje (45, msx 1 JVC staat nog op zolder met groenbeeld monitor. :P) maar ik ben al heel lang geleden gestopt met multiplayer, na 20+ jaar pc gamen met toetsenbord en muis en nooit een console gehad te hebben (okay oude 16b Nintendo) kan ik nu ook na 10 jaar+ nog steeds niet met een controller een behoorlijk multiplayer fps doen.

Maar bovenal vind ik de online "community" echt verschrikkelijk, ik heb als laatste online game zo'n beetje UT instagib gespeeld en als ik midden in de nacht ergens een willekeurige server op zocht kwam ik 9 van de 10 met wel ergens een (vage) Amerikaanse of Canadese bekende tegen waar ika al eerder tegen gespeeld had. Nu heb je voornamelijk anonieme sukkels die constant roepen dingen met je moeder gedaan te hebben, de keren dat ik mee keek met iemand die online CoD oid speelde tenminste. Afgewisseld met mensen die het allemaal veel te serieus nemen en alles en iedereen de schuld geven als ze een keertje niet in het winnende team zitten.

Ik speel dus nog enkel SP games met als uitzondering DayZ, maar daar kan je dagen rondlopen zonder iemand tegen te komen, dus die telt niet, wat overigens wel frappant is dat wanneer je wel iemand tegenkomt dat het meteen Shoot on Sight is uiteraard, dus ook daar zal je medemens waar mogelijk het spel verzieken.

En vorig jaar alleen op de ps4 al ruim 650 uur gespendeerd, wellicht niet dagelijks aan, maar ruim voldoende. :)

Ben nu meer van de Xcom, Wasteland 3, tlou, horizon zero dawn, uncharted, Tomb Raider, Detroit:BH, life is strange, resident evil, etc etc.

En ik moet de hele dag al communiceren met ander volk op het werk, geen behoefte meer aan 's avonds. :P

Paar dagen geleden de ps5 mogen ontvangen dus nu weer bezig met horizon zero dawn en de tlou2, die eerste om weer even voor forbidden west het verhaal helder te hebben.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Laatst online: 10:40
menne schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:19:
[...]

Ojaaaa de Lynx! Kan me alleen Switch Blade qua naam nog herinneren. Ging een aardige boel batterijen in volgens mij :D
Yep 6x C-size dacht ik voor één uurtje ofzo? 😬

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichiMess
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-12-2024
@Techno Overlord

Door jou ben ik Satisfactory gaan spelen.... Wat een super gaaf spel zeg!

Ik ben tijden niet meer zo verslaafd geweest. 😄

Echt bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15:46
Ouder worden? Kun je juist beter noobies ownen. :) Je wil niet weten hoeveel kills ik in Halo Infinite heb door nades neer te leggen achter mijn looproute. Of door te campen tactical waiting toe passen om een lekkere backsmack uit te delen aan een jonge hond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Van der Berg oef, die eerst alinea krijg ik echt de kriebels van.
Wij laten elkaar in onze waarde. Ik game minder dan vroeger, maar mijn vrouw stelt wel soms de vraag of ik een spelletje wil doen. Dat scheelt.
Ze gamed zelf af en toe.

Een vriend van mij kreeg een aantal jaar geleden een relatie en zijn vriendin vond het helemaal niets. Ze is gelukkig wat los gekomen en laat hem ook gewoon gaan.

Zolang je ook tijd maakt voor elkaar, dan is het prima.
Wij zijn ondertussen 21 jaar samen en nog steeds gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Laatst online: 06-06 14:02

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

MichiMess schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:59:
@Techno Overlord

Door jou ben ik Satisfactory gaan spelen.... Wat een super gaaf spel zeg!

Ik ben tijden niet meer zo verslaafd geweest. 😄

Echt bedankt!
Mooi man, leuk om te horen. :)

Ik had precies hetzelfde als jou.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip_eg4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-03 15:17

flip_eg4

Youtube: PhMotorsports

Eigenlijk speel ik in grote lijnen nog het zelfde* als 20 jaar geleden alleen veel minder, alleen probeer ik mezelf minder te laten afleiden door spelletjes die leuk zijn omdat het kan i.p.v. dingen die ik echt diepgang vind hebben. Was in de studententijd heel erg, in een huurhuisje van 30m2 is er niet zoveel meer te doen.

Zit tegenwoordig bijvoorbeeld liever een uur langer te sim-racen om mijzelf te pushen onder een bepaalde tijd te komen i.p.v. weer te grinden in een slasherspel. Kwaliteit voor kwantiteit dus.

(het is voor iedereen natuurlijk vrij wat ze onder kwaliteit verstaan)

*=toen; Gran turismo 2 => GT sport
toen; Monster truck madness (voornamelijk modden) => BeamNG met mods. :')

https://www.youtube.com/@PhMotorsports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:45

Sincery

YEAP !

Ben zelf 37, en van 2006 tot 2014 vele uren gemaakt in World of Warcaft.
In het najaar van 2014 gestopt met WoW en nooit meer ingelogd, de game trekt mij niet zo meer.

In 2013 had ik toevallig ook een GuildWars2 account aangemaakt, en deze game speel ik nog steeds een aantal uren per dag, moet zeggen dat het casual gedeelte van deze game erg fijn is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1674354

Als ik eerlijk ben dan game ik voornamelijk voor de nostalgie. Ik ben ooit begonnen met een SNES en uiteindelijk spendeer ik de meeste van mijn game-tijd weer op de Switch.

Merk dat het magische van gamen allang is verdwenen. Een nieuwe Halo zou voor mijn vroegere zelf echt een hoogtepunt van het jaar zijn. Nu installeer ik Infinite even vanuit Gamepass, rush plichtmatig door de campagne en dat is het dan weer. Soms verschijnt er wel een glimlach op mijn gezicht hoor, maar verder is het allemaal niet zo magisch meer. Een XSX met een OLED TV en de library van Gamepass zou voor mijn jeugdige zelf echt de natte droom zijn, maar ben inmiddels te verwend denk ik. Net als bij Spotify en Netflix is Gamepass ook zo'n dienst die voor mij een overkill biedt. De verzamelhobby (vroeger voelde een CD, VHS, DVD of fysieke game collectie echt als iets bijzonders en waardevols) is ook verdwenen met de komst van deze diensten.

Het hele hypen voor nieuwe releases is er wel af. Afgelopen jaar heb ik een tijdje gezocht naar een Nintendo 3DS en uiteindelijk een net, betaalbaar exemplaar gevonden. Heb toen games van tien jaar geleden gespeeld (Super Mario 3D land bijv.) en speelde maandenlang niet op andere platformen. Alleen af en toe een Mario level of een cup in Mario Kart.

En eigenlijk is dat wat is blijven hangen. Maar dan met een Switch Lite. Af en toe koop ik een fullprice game (van soms een paar jaar oud, kijk nu naar Zelda BotW) en dat is het dan. Leuk, nostalgisch en geen keuzestress. Zo'n Pokémon Arceus lijkt mij ook tof, misschien koop ik die over een jaar ofzo. Geen haast.

De XSX heb ik weggedaan na Halo en Forza. Ben 32 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Leuk om dit allemaal te lezen.

In september word ik 40. Samenwonend nog geen kid(s) wel 2 konijntjes en goede baan.

Opgegroeid met de commandore 64, Atari 2600, Nes, Snes, Sega etc.
Ik kan me veel van die tijd nog wel herinneren, maar wat het meeste wat indruk op me maakte was dat ik met m’n verjaardag een Nintendo met Mario kreeg. Man wat dat gaaf. Via bekende bladen sides, tips en tricks leren.
Ook had je toen een site die happypuppy heten (cheat codes site). Ook kan ik me nog goed herinneren dat ik voor het eerst command and conquer bij iemand op de pc zag. Het openingsfilmpje maakte zoveel indruk op mij dat ik op een gegeven moment fanatieke c&c er ben geworden.
In bellen met de modem na 19:00 in de avond want goedkopere tarieven.
Als ik er aan terug denk ben ik dankbaar dat ik die tijd heb meegemaakt.
Games die ik toen veel speelde.
Mario, sonic, street fighter 2, c&c alle delen, quake (3), UT en ik zal er vast nog een aantal vergeten zijn.

Ook naar verschillende lanparty’s geweest zoals ook Drome, maar de kleine waren soms net zo leuk.

Nu, nu ik bijna 40 ben, heb ik onlangs het gamen weer steeds meer opgepakt. Speel wel bijna alleen maar single player games al speel ik regelmatig ook wel Fortnite.
Met single player games kan je lekker op je dooie gemakje je eigen tempo bepalen.

Wel merk ik door mijn ADD dat ik snel op games ben uitgekeken dit is soms wel lastig. Maar neemt niet weg dat mijn interesse voor games nooit weg zal gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-05 12:12
Als 40 jarige merk ik dat gamen met name fases zijn geworden. Ik game niet meer elke dag en heb nog meerdere interesses naar gamen. En natuurlijk een vrouw, zoontje van 3 plus drukke baan. Ik heb daarom ook geen game pc meer staan, maar wel een ps5 en een abbo op Stadia.

Af en toe komt er een leuke game voorbij waar ik dan veel tijd in stop en dan is het weer voorbij. Op dit moment bezig met Gran Turismo wat mij af en toe weer terugbrengt naar de tijd dat ik na schooltijd de hele dag achter de psx kon hangen:D

Vroeger opgegroeid met de Amiga. Binnenkort komt de mini variant uit, daar kijk ik dan wel naar uit.

Voordeel van ouder worden is wel dat ik nu zelf de consoles en spellen kan kopen. Hoe lang ik bij mijn ouders niet heb gezeurd voor een NES...

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mijn vader had vroeger ook een NES gekocht, maar ik kan me niet herrinneren dat hij er ooit zelf op heeft gespeeld, hij vond het wel interessant maar ik denk dat zijn concentratiespanne te kort is voor games. Ik denk dat hij die voor ons (mij en mijn zus) had gekocht. Met films was hij hetzelfde, dan kwam hij thuis met een film zette die op en dan ging hij in de tuin dingen doen waarna mijn moeder in paniek was omdat ik en mijn zusje als kleine kinderen een film (videobanden van de videotheek was dat toen nog) zaten te kijken van een motorrijder die onthoofd werd. Zag je dat, zijn helm viel af riep ze nog om het te proberen te redden, waarna ik opmerkte dat zijn hoofd wel nog in de helm zat :p Daarvoor hadden we ook een of ander Philips apparaat waar je pong (maar dat heette dan tennis) op kon spelen, maar dat was toen nog zo bijzonder dat het het hele jaar in een doos zat en dan op oudjaarsavond mochten we daar op spelen samen met de sjoelbak die een keer per jaar gebruikt werd :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman_Craig
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14:35
Leuk, herkenbaarheid in dit topic :*)

38 hier. Ik speel vooral nog Oblivion, Skyrim en Fallout 3 (schaamteloos veel uren in zitten). Dan zwengel ik de console aan en ga ik gewoon wat rondlopen in de mooie werelden. Puur ontspannen met een biertje of wijntje erbij. Die singeplayers kun je ook makkelijk pauzeren, ook midden in een quest.
De laatste tijd ben ik wel nog begonnen aan oude point n click adventures die ik vroeger graag speelde, maar nooit aan toe gekomen ben (= geen geld als scholier). Je kunt ze op gog kopen voor een paar euro, maar meestal eindig ik op youtube voor de no commentary playthrough te kijken. Vaak zitten er verouderde controls en dead ends in. Toen wist je niet anders, nu is het frustrerend. Ook bij veel nieuwe games ontbreekt het geduld om te leren hoe het werkt gewoon.

Ik blijf wel nog altijd het game nieuws volgen. Je hoopt toch ooit nog eens die ' Half life"- ervaring te krijgen bij een nieuwe game. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vroeger heel veel BF2 gespeeld, ooit in de top 10 van de wereld gestaan qua puntenstats.
Daar zat een paar duizend uur speeltijd in.

Gisteravond toevallig weer BF2 geïnstalleerd, maar uiteraard geen servers meer te vinden, dus een paar potjes tegens de bots.

Nu ook vaak Iracing en Assetto Corsa in de simulator.
En ook wachtend op Sniper Elite 5 die volgende maand moet uitkomen.
Pagina: 1 2 Laatste