Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy2
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-01-2022
Hallo,

Ik ben aan het oriënteren voor een nieuwe setup, maar heb mijn twijfels of alles op elkaar aansluit. Voordat ik ga investeren, zou ik graag bevestiging willen van jullie. Hieronder mijn situatie:

Huidige laptops:
- HP elitbook 840 G3 - laptop werk (zeer beperkt qua software installaties) heeft usb-c aansluiting
- MSI GS60 6QD(Ghost) 211NL - voor privé en studie

Momenteel heb ik verschillende monitors en randapparaten die ik continu moet ompluggen als ik van laptop switch. Ik ben sws op zoek naar één grotere monitor ipv verschillende. Dus ik wil 1 monitor waar ik al mijn randapparatuur op aansluit en dat als ik van laptop switch, ik alleen de usb-c moet ompluggen.

Plan:
- Aanschaf van: https://www.bol.com/nl/nl...hFHg.4_34.40.ProductTitle
- Aansluiten op monitor:
o Toetsenbord/muis combi – usb
o 3,5mm headset (oortjes)

Vragen:
Gaat dit plan werken?
Laden mijn laptops zo ook op via usb-c?

Alvast dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:37

jgj82

Ja, maar = nee

Het laden gaat niet werken met de MSI: deze heeft een 150W powerbrick en de monitor kan hoogstens 65W laden. Dus of een hele lage powerstate kiezen of de externe lader gebruiken. Nog afgezien van de vraag of de MSI laden over USB ondersteund. Dit zul je in de handleiding kunnen vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door jgj82 op 19-01-2022 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
ik vraag me voor de HP ook af of die wel USB-PD ondersteunt, kan het zo snel niet vinden maar het is een aardig oud bakkie (hoezo moet je daar nog mee werken? Is onderhand al 2x afgeschreven)... Verder durf ik ook niet te zeggen of ze wel DisplayPort passthrough ondersteunen.

Ik zou dus eerst eens kijken of je iemand kent die een USB-C scherm of dockingstation heeft om het eens te testen.

Verder, maar goed dat is smaak, weet je zeker dat je zo'n 32:9 scherm wilt? Heb er wel eens achter gezeten, was constant van links naar rechts aan het rijden... Een 21:9 verhouding vind ik persoonlijk prettiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17:13
Jij wilt een monitor als docking station gebruiken. Mooi formaat ook. Gebruik ik zelf ook al een tijdje voor m'n werk. Heel tevreden.

Maar het gebruik als dock heeft wat voeten in de aarde. Heb je deze al doorgelezen? Het docking station topic

Misschien nuttige info. En wat mcDavid zegt: jouw laptops moeten voor dit scherm wel usb-c met displayport alt mode ondersteunen. En dat zou voor hp elitebook wel eens een probleem kunnen zijn. Check de specificaties. Staat het er niet, dan lukt het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 12:35
Al had je de meest recente top tier laptop met bijbehorend dock dan zou ik er nog steeds niet vanuit gaan dat het werkt. Zien = geloven. Ik heb hier een laptop van Lenovo en bijbehorend Lenovo dock maar een 4k schermpje aansturen met 60hz lukt niet met een Philips scherm. Met een eve spectrum lukt het dan weer wel. Mijn andere Asus laptop met dezelfde Intel integrated graphics kan ik aan datzelfde Lenovo dock hangen en dan komt er netjes 4k60hz uit. Diezelfde Asus laptop werkt perfect met de powerdelivery van Lenovo, maar als ik de Asus laptop powerdelivery usb stekker 'hotswap' in een Asus dock dan wil de laptop niet meer laden. Dat gaat alleen als je een heel specifieke volgorde aanhoudt: Stroom eraf -> laptop aansluiten met usb c kabel -> stroom aanzetten -> laptop aanzetten. Een andere volgorde werkt niet. Hebben we het gezeur met wel/niet/half geschikte usb C kabels nog niet eens gehad.

Als het allemaal werkt is het superfijn maar ik houd er altijd rekening mee dat het niet compitabel is en een kat in de zak. Als ik het niet vooraf kan testen of niet x aantal euro wil riskeren dan koop ik het niet.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy2
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-01-2022
bedankt voor de antwoorden. ik ga het risico niet nemen en voorlopig nog even door met 2, 24" monitors. Ik ga wel een docking station los kopen en koop exact dezelfde als op kantoor zodat ik geen drivers hoef te installeren op mn werk laptop. op die manier hoef ik alsnog maar één kabeltje om te pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:46
Neem er wel eentje met Displaylink chipset.

Beide laptop hebben namelijk geen Thunderbolt of Alternate mode over USB-c.
Pagina: 1