Het Grote Babyfoon Topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 20:35
crimby schreef op donderdag 11 april 2024 @ 21:19:
@REDSD zojuist de eufy binnengekregen, wat een verademing! Monitor voelt solide, haarscherp beeld, geen gekleurde bouwlampen naast je bed (standby lampjes van de monitor. Moeten het natuurlijk wat langer en meer testen, maar voor wat we nu zien echt een mega stap vooruit ten opzichte van de Alecto (die zogenaamd een van de besten zou moeten zijn). Thanks voor de tip!!
Mooi! Mocht die nog niet met de Engelse taal komen, had ik hier uitgelegd hoe je een andere firmware er op zet: REDSD in "Het Grote Babyfoon Topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:41
REDSD schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:04:
[...]

Mooi! Mocht die nog niet met de Engelse taal komen, had ik hier uitgelegd hoe je een andere firmware er op zet: REDSD in "Het Grote Babyfoon Topic"
Ja gisteravond meteen gefixt, had het toevallig gelezen idd :-) firmware staat erop en engels is ingesteld :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:18
Ik heb een Eufy SpaceView en werkt al maanden dikke prima. Echter sinds deze week slaapt de kleine op haar eigen kamer. Tot onze verbazing heeft de SpaceView geen audio-only-always-on modus. Wel een VOX stand dat hij automatisch aangaat bij gehuil maar mijn partner wil graag de adem horen. Het is te horen, vrij goed zelfs maar dus alleen met scherm aan.

Van alles geprobeerd, kan echt niet lijkt het. Philips SCD503/26 ernaast gekocht (audio only, DECT) en geluid is dikke prima.. adem is te horen. Echter deze gaat steeds na 5 sec stil wanneer er niet teveel geluid is. Zucht.

Zijn er oplossingen om alsnog de ademhaling te horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
MMaster23 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 23:07:
Ik heb een Eufy SpaceView en werkt al maanden dikke prima. Echter sinds deze week slaapt de kleine op haar eigen kamer. Tot onze verbazing heeft de SpaceView geen audio-only-always-on modus. Wel een VOX stand dat hij automatisch aangaat bij gehuil maar mijn partner wil graag de adem horen. Het is te horen, vrij goed zelfs maar dus alleen met scherm aan.

Van alles geprobeerd, kan echt niet lijkt het. Philips SCD503/26 ernaast gekocht (audio only, DECT) en geluid is dikke prima.. adem is te horen. Echter deze gaat steeds na 5 sec stil wanneer er niet teveel geluid is. Zucht.

Zijn er oplossingen om alsnog de ademhaling te horen?
we zetten de eufy op laagste helderheid en dan eventueel kan je het scherm van je afzetten, niet ideaal, maar het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostdevriesede
  • Laatst online: 03-05 13:55
Ik lees nog niks over de Maxi Cosi See Pro in dit forum. Lijkt toch best een prima apparaat wat ongeveer hetzelfde kan als die dure Philips SCD923/26, voor minder geld. Zijn er mensen met ervaring met de Maxi Cosi See Pro of andere producten in die connected lijn van ze?

Home assistant integratie zal wel te veel gevraagd zijn, maar is niet per se een must. Het lijkt onderhuids wel Tuya spul te zijn, maar las al dat dit niet automatisch betekend dat je er iets mee kunt in HomeAssistant vanwege het feit dat je in de Tuya app de Maxi Cosi niet kunt toevoegen.

[ Voor 22% gewijzigd door joostdevriesede op 22-04-2024 17:11 . Reden: er miste nog iets ]

Joost de Vries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBYJMEI
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 02-05 21:51
Onze zoon heeft een beperking en gaat straks beneden in een nieuwe aanbouw slapen. Wij slapen boven. Nu heb ik al een datakabel aan laten leggen waar ik een camera op aan wil sluiten. Het liefst eentje met 2-way audio.
Welke binnen camera zou hier geschikt voor zijn? Niet een of ander product met een Chinese cloud service. Al eerder gehad en niet zo’n goed gevoel bij. De camera begon vaak willekeurig te piepen en te draaien als ik overdag de kamer in liep.
Een aparte scherm ipv telefoon zou fijner zijn ivm begeleiding die en ook op moeten kunnen kijken als ze hier zijn.
Heeft iemand een tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Ik heb de bekende Phillips Avent Connected. Hij voldoet aan al jouw eisen, maar de ervaringen zijn heel wisselend. Die van ons verliest toch regelmatig even beeld voor een seconde of 10. Met regelmatig bedoel ik dan elke twee uur wel even. Het is denk ik erg afhankelijk van je huis. Hier gaat die voornamelijk over wifi ipv direct verbinding en daar heeft die toch wel een beetje moeite mee.

Voordeel voor ons was wel dat de app echt een voor erbij is. De ouderunit is gewoon wat je er van kan verwachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 22-04-2024 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-04 13:48
Lees hier veel over de Spaceview, maar zou Wifi-verbinding wel fijn vinden voor buitenshuis. iemand ervaring met hun Wifi Baby Monitor? https://www.eufy.com/prod...21?variant=41181886120122

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-05 09:08
Nope, sorry. De spaceview zonder WiFi hier een jaar in gebruik en werkt fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-05 22:34
Caelorum schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:47:
Ik heb de bekende Phillips Avent Connected. Hij voldoet aan al jouw eisen, maar de ervaringen zijn heel wisselend. Die van ons verliest toch regelmatig even beeld voor een seconde of 10. Met regelmatig bedoel ik dan elke twee uur wel even. Het is denk ik erg afhankelijk van je huis. Hier gaat die voornamelijk over wifi ipv direct verbinding en daar heeft die toch wel een beetje moeite mee.

Voordeel voor ons was wel dat de app echt een voor erbij is. De ouderunit is gewoon wat je er van kan verwachten.
Ik heb sinds kort de Philips Avent SDC923, maar voor zover ik weet gaat de ouderunit altijd via een directe verbinding. Wifi is alleen voor de app volgens mij.

Overigens ben ik tot dusver erg tevreden over deze babyfoon. De "goedkopere" babyfoons voelen erg plastic en clunky aan. Niet bij de Avent: erg degelijk, simpel te bedienen, uitstekende camerakwaliteit en de app werkt ook goed. Nog even afwachten wat de levensduur van dit apparaat is, maar afgezien van de prijs heb ik nog een enkel nadeel kunnen ondervinden (behalve dat ik liever een usb-c aansluiting ipv micro-usb had gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Je kan in de ouderunit aangeven of deze altijd rechtstreeks moet of ook via wifi mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vadecium
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:36
Hebben jullie suggesties voor een babyfoon (mag zonder camera) die de meldingen doorgeeft die ook binnen komen op de applewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1885112

MarcoC schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 10:09:
[...]

Ik heb sinds kort de Philips Avent SDC923, maar voor zover ik weet gaat de ouderunit altijd via een directe verbinding. Wifi is alleen voor de app volgens mij.

Overigens ben ik tot dusver erg tevreden over deze babyfoon. De "goedkopere" babyfoons voelen erg plastic en clunky aan. Niet bij de Avent: erg degelijk, simpel te bedienen, uitstekende camerakwaliteit en de app werkt ook goed. Nog even afwachten wat de levensduur van dit apparaat is, maar afgezien van de prijs heb ik nog een enkel nadeel kunnen ondervinden (behalve dat ik liever een usb-c aansluiting ipv micro-usb had gezien).
Hier ook zeer tevreden. We hebben de babyfoon nu iets meer dan een jaar in gebruik en tot nu toe zijn we nog nooit tegen problemen aangelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Heeft iemand geprobeerd om bij de Philips Avent SDC923 in wifi modus (camera en ouder unit op wifi) het internet af te sluiten? En werkt het dan nog?

Ik ben namelijk op zoek naar een babycamera die (ook) op wifi werkt i.v.m. bereik, maar ik wil niet afhankelijk zijn van het internet. De app hoef ik niet (zeg ik nu nog 😬). De Luvion die we nu hebben is elke keer weer huilen met de pet op.

Ik had verder alleen de Kodak Cherish C525p gevonden die een wifi modus heeft: https://www.amazon.nl/KOD...00-Extender/dp/B0B4V3BGJP. Maar blijkbaar zijn de cloud servers offline gehaald en werken de camera’s niet meer omdat ze zelfs in directe modus nog een phone home doen… 🫠

Op dit topic heb ik ook meermaals de Eufy Spaceview voorbij horen komen vanwege z’n goede bereik.

[ Voor 4% gewijzigd door Astronaut op 20-05-2024 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-05 22:34
Astronaut schreef op maandag 20 mei 2024 @ 22:05:
Heeft iemand geprobeerd om bij de Philips Avent SDC923 in wifi modus (camera en ouder unit op wifi) het internet af te sluiten? En werkt het dan nog?

Ik ben namelijk op zoek naar een babycamera die (ook) op wifi werkt i.v.m. bereik, maar ik wil niet afhankelijk zijn van het internet. De app hoef ik niet (zeg ik nu nog 😬). De Luvion die we nu hebben is elke keer weer huilen met de pet op.

Ik had verder alleen de Kodak Cherish C525p gevonden die een wifi modus heeft: https://www.amazon.nl/KOD...00-Extender/dp/B0B4V3BGJP. Maar blijkbaar zijn de cloud servers offline gehaald en werken de camera’s niet meer omdat ze zelfs in directe modus nog een phone home doen… 🫠

Op dit topic heb ik ook meermaals de Eufy Spaceview voorbij horen komen vanwege z’n goede bereik.
Wifi is voor zover ik weet alleen nodig voor de app. Dus de ouderunit zal altijd werken, met of zonder wifi.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MMaster23
  • Laatst online: 00:18
REDSD schreef op donderdag 18 april 2024 @ 23:32:
[...]

we zetten de eufy op laagste helderheid en dan eventueel kan je het scherm van je afzetten, niet ideaal, maar het werkt.
Damn! We hebben het gevonden.. ik heb heel lang zitten mailen met Eufy support en hoop rare suggesties voorbij zien komen maar niks hielp. Support concludeerde dat mijn unit defect was en ik maar een nieuwe moet ontvangen.

Eenmaal ontvangen, heb ik direct, zonder wijzigingen of Engelse fw flash, de functie getest. En verrek, het ding ging in audio-only modus door 1x op uit knop kort te drukken. Snel ging ik kijken wat het verschil nu precies was en het blijkt dus de VOX modus te zijn Ien uiteindelijk ook best logisch waarom). Wat blijkt dus, wanneer je VOX modus heb aangezet, denkt de unit, oh je wilt absoluut niks horen TOTDAT er veel geluid is. Tot die tijd zal ik je niet storen, is de gedachte.

Zet je dus VOX mode uit, dan denkt de unit, oh in standby modus wil je dus audio horen want zonder VOX mode zal ik nooit automatisch aanspringen. Jij bent dan zelf de VOX modus omdat je hele nacht naar audio ligt te luisteren. Echt achterlijk dat support dit zelf niet wist te vertellen en dat het dus ook niet in de handleiding staat.

Arghh uiteindelijk toch gevonden maar ik voel mij zo dom. Dus voor iedereen met een Eufy Spaceview geval ding.. wil je hele nacht je baby horen, VOX uit. Wil je totale rust en alleen gestoord worden bij hoop geluid? VOX aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-05 20:57
Vadecium schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 19:10:
Hebben jullie suggesties voor een babyfoon (mag zonder camera) die de meldingen doorgeeft die ook binnen komen op de applewatch?
ik heb sinds een maand of 2 een Eufy pan&Tilt van 45 euro. Ik krijg van Eufy de meldingen op mijn horloge binnen (apple watch). Je krijgt dus een camera zonder ouderunit. Beeld is geweldig, en meldingen over geluid/bewegingen werkt redelijk. Enigste nadeel is dus bij visite, had nog geen reservetelefoon/ipad/tablet, maar die is er inmiddels en de oppas kan met de ipad dus gewoon zien wanneer de kleine wakker wordt zonder zelf een app/account te hoeven aan te maken met eufy.
Mijn vrouw zit redelijk vaak beneden en ik vaak op zolder vanwege hobby (gamen/sporten etc) maar nu de meldingen via app binnen komen zien we t dus allebei ipv dat 1 ouder de ''unit'' moet meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Lees ik het nou goed op de site van Eufy dat de SpaceView een ouderunit heeft maar geen Wi-Fi en de Wi-fi weer geen ouderunit heeft? Ik had allebei graag de mogelijk van allebei. Hebben ze dat wel of moet ik dan naar een ander merk gaan kijken?

[ Voor 29% gewijzigd door Gekkenhuis op 27-05-2024 20:30 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
Gekkenhuis schreef op maandag 27 mei 2024 @ 20:28:
Lees ik het nou goed op de site van Eufy dat de SpaceView een ouderunit heeft maar geen Wi-Fi en de Wi-fi weer geen ouderunit heeft? Ik had allebei graag de mogelijk van allebei. Hebben ze dat wel of moet ik dan naar een ander merk gaan kijken?
De spaceview en de monitor hebben geen wifi, voor mij persoonlijk juist een van de vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaldair
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-04 20:35
Ik zit een beetje te kijken naar een andere baby monitor. We hadden eerder voor de eerste een simpele Alecto DECT en een losse (zeer oude) IP camera. Als we geluid hoorden of even wilden kijken deden we dat via de IP camera. Die camera heeft het begeven, en de DECT stroomkabel is ook bijna kapot. Met de tweede onderweg en dat we wat meer moesten kijken naar de oudste heb ik een Miya M35 met 2 cameras aangeschaft. Helaas werkt hij (bij ons) niet zo fantastisch. Het geluid is minimaal dus als de oudste wat aan het zeggen is in de kamer hoor je het eigenlijk niet goed door de ruis heen. Daarnaast is het bereik minimaal (betonnen vloeren met vloerverwarming) dus buiten verliest hij bijna meteen het bereik (en 1 verdieping lager is het ook niet zo fantastisch). Nu had de DECT ook niet zo'n goed bereik, maar daar kon je nog net mee in de tuin zitten.

Nu zit ik dus te kijken naar een andere oplossing, want ik voel er niet veel voor om een euro of 300 neer te leggen voor een systeem dat mogelijk weer slecht bereik heeft. Waar de meesten juist alles niet op wifi willen hebben hangen i.v.m. veiligheid, vertrouw ik de kwaliteit/uptime van mijn wifi beter dan deze andere oplossingen. Via opnsense kan ik waarschijnlijk wel een IP camera blokkeren van internet. Dan zijn er hopelijk ook geen problemen met snelle hacks.

Het enige is dat ik dan iets moet hebben om twee (nog te kopen) IP-cameras te laten zien (op een oude ipad bijvoorbeeld). Zijn er mensen hier die iets van een NVR hebben gebouwd hiervoor? Met continue geluid? (weet niet of dat kan).

Of is het dan handiger om voor 2 EUFY IP cameras te gaan en de app draaiende te houden op de ipad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Besouro
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-05 12:23
Ik ben erg blij met mijn philips 923/26. Het enige nadeel is dat wanneer er een firmware update beschikbaar is deze automatisch gestart wordt, ook als het even totaal niet uitkomt. Al helemaal omdat de progressie van de update soms stagneert buiten de babykamer omdat de onderuit dan tever weg is. Erg onhandig als de kleine net slaapt.
Ik kan nergens een optie vinden om dit uit te zetten, iemand toevallig een oplossing voor dit probleem behalve overschakelen naar de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper89
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-05 16:07
Weet iemand of die Eufy Spaceview slaapliedjes heeft? Vind overal tegenstrijdige berichten namelijk.

Gaat dan specifiek om deze: https://www.bol.com/nl/nl...n-audui/9300000031667454/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
Jasper89 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:39:
Weet iemand of die Eufy Spaceview slaapliedjes heeft? Vind overal tegenstrijdige berichten namelijk.

Gaat dan specifiek om deze: https://www.bol.com/nl/nl...n-audui/9300000031667454/
Ja 5 nummers, het volume er van is niet in te stellen, maar niet te hard of te zacht.
Het heeft onze baby alleen tijdelijk rustig gekregen, maar nooit in slaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostdevriesede
inmiddels de Maxi Cosi See Pro babyfoon in huis. Bevalt prima. Paar gekke vertalingen in de app, maar werkt goed. Kan hetzelfde als de philips babyfoons zo lijkt het, maar is goedkoper. En heeft UHD beeld wat je ook wel echt ziet. App + handheld combinatie is ideaal voor zowel opa's/oma's die apps niet snappen als je eigen behoefte om het op een app te hebben. Is ook uitbereidbaar met een extra See camera zodat je op je handheld meerdere camera's kunt zien. Cryassist nog niet uitgeprobeerd.
App is ook relaxt als je meerdere zaken van maxi cosi connected home hebt. Wiegled strip werkt ook lekker met de beweging- en schemeringsensor. We hebben ook nog de soothe nachtlamp die je kunt programmeren om bepaalde zaken te laten doen op bepaalde tijdstippen.
Laat me weten als je hier vragen over hebt. Ik vond op dit forum nog niemand die voor Maxi Cosi was gegaan.

Joost de Vries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-05 14:49
Ik heb een Elro BC3000 babyfoon. Sinds kort kan ik geen verbinding meer maken met de app op de telefoon. Reset gedaan en opnieuw proberen te koppelen. Echter, als ik de koppelstappen doorloop vind mijn Iphone 12 geen wifi signaal van de camera om te koppelen. Ik dacht dus dat de wifi antenne in de camera kapot was. Van Elro een nieuwe camera gekregen en hetzelfde probleem. Dus toen heb ik andere apparaten proberen te koppelen met de camera. De iphone 12 van mijn vriendin vindt geen wifisignaal, mijn Ipad 9th gen niet, maar op de Ipad 8th gen van mijn vriendin wel. De laptop vindt het wifi signaal van de camera ook.

Ik heb altijd verbinding gehad via de app op mijn telefoon met de camera, maar op de een of andere manier vindt mijn telefoon het wifisignaal van de camera niet meer. Heeft iemand een idee wat hier het probleem kan zijn en waarom slechts 1 van de 4 IOS apparaten het wifi signaal oppikt?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
Hulleman schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:58:
Ik heb een Elro BC3000 babyfoon. Sinds kort kan ik geen verbinding meer maken met de app op de telefoon. Reset gedaan en opnieuw proberen te koppelen. Echter, als ik de koppelstappen doorloop vind mijn Iphone 12 geen wifi signaal van de camera om te koppelen. Ik dacht dus dat de wifi antenne in de camera kapot was. Van Elro een nieuwe camera gekregen en hetzelfde probleem. Dus toen heb ik andere apparaten proberen te koppelen met de camera. De iphone 12 van mijn vriendin vindt geen wifisignaal, mijn Ipad 9th gen niet, maar op de Ipad 8th gen van mijn vriendin wel. De laptop vindt het wifi signaal van de camera ook.

Ik heb altijd verbinding gehad via de app op mijn telefoon met de camera, maar op de een of andere manier vindt mijn telefoon het wifisignaal van de camera niet meer. Heeft iemand een idee wat hier het probleem kan zijn en waarom slechts 1 van de 4 IOS apparaten het wifi signaal oppikt?
Misschien een verouderd encryptie die standaard niet meer ondersteund wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-05 10:40
Jasper89 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:39:

Ja, vijf verschillende. Kunnen in een loop achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
REDSD schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:00:
[...]

Misschien een verouderd encryptie die standaard niet meer ondersteund wordt?
Wellicht, maar wel vreemd dat er altijd verbinding is geweest tussen de camera en telefoon. Ik begrijp ook niet zo goed waarom sommige apparaten het wifi signaal wel oppikken en sommige apparaten niet. Als een oudere ipad het signaal oppikt zou een nieuwere ipad en iphone dat ook moeten doen. Of is dat een instelling in IOS?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1911
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-04 21:03
Heb de See Pro van Maxi-Cosi ook, vooruitlopend op de komst van onze eerste baby.
Het bevalt mij goed, MAAR: de ouderunit (het schermpje) geeft constant ruis ook al is het muisstil in de kamer. Superirritant, dan zet je liever het geluid uit en alarm als er geluid gedetecteerd wordt... Is daar wat aan te doen wellicht? Of moet ik dit van iedere babyfoon verwachten. Dacht: betaal even extra om dit soort zaken te voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
Jasper1911 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:26:
Heb de See Pro van Maxi-Cosi ook, vooruitlopend op de komst van onze eerste baby.
Het bevalt mij goed, MAAR: de ouderunit (het schermpje) geeft constant ruis ook al is het muisstil in de kamer. Superirritant, dan zet je liever het geluid uit en alarm als er geluid gedetecteerd wordt... Is daar wat aan te doen wellicht? Of moet ik dit van iedere babyfoon verwachten. Dacht: betaal even extra om dit soort zaken te voorkomen...
Als ik het volume van eufy op maximaal zet hoor ik ook ruis, maar dan staat hij 10 keer zo hoog dan nodig is om je baby te horen, dit is een stand waarop je baby hoort ademhalen als die slaapt. Ik ken de See Pro niet, maar is er in het volume niet wat regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostdevriesede
Tot op heden hebben wij daar geen last van. Mogelijk iets mis met die camera die iets oppikt wat er niet (echt) is.
CryAssist even geprobeerd trouwens. Werkt erg goed eigenlijk. Al weet je na een week de verschillende huiltjes ook zelf wel te onderscheiden.
Temp- en luchtvochtigheidsensoren zijn uiteraard niet echt precies. Had ik ook niet verwacht. Ik kijk liever naar de waarde van de Tado.

Joost de Vries

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Ondertussen de Elro BC4000 aangeschaft. Wat een verademing tov de BC3000.
Dus aan iedereen, mocht je een Elro babyfoon overwegen, koop de BC4000.

Echt Plug & Play! Super makkelijk te koppelen aan telefoon/tablet en router. Haarscherp beeld via de app en monitor, stabiele verbinding met de app, geen irritante ruis meer via de app (ook al is het muisstil in de kamer), de praatfunctie van monitor naar camera werkt nu ook daadwerkelijk. Nadeel blijft het bereik van de monitor, maar dat ligt met name aan ons nieuwbouwhuis. Omdat de app verbinding nu zo goed is, is dat eigenlijk niet meer zo'n issue. Erg tevreden over de Elro BC4000.

[ Voor 62% gewijzigd door Hulleman op 04-07-2024 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevsk
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-05 22:29
Ik ben ook in de wondere wereld gestapt van babyfoons en dacht hier eigenlijk best snel een makkelijk een keuze hierin te kunnen maken. Echter lijkt het me toch een beetje tegen te vallen.
Eigenlijk dacht ik niet heel veeleisend was:
- Losse monitor en camera
- App, met veilige verbinding, al is natuurlijk altijd een beetje twijfelachtig. Kreeg dit als tip al vraag ik me af hoe vaak je het daadwekelijk gaat gebruiken.
- Uitbreidbaar met extra camera voor het geval er nog een tweede komt, je weet ten slotte maar nooit.

Vooral de combi app & uitbreidbaar lijkt niet heel veel voor te komen.
Eerst dacht ik makkelijk voor de Philips Avent Connected SCD923/26 te gaan. Maar die is dus niet uitbreidbaar. Is dat iets wat tegenwoordig niet (meer) standaard is en komen mensen dan gewoon een extra set tegen de tijd dat een 2e camera nodig is?

Eigenlijk lijkt de Elro BC4000 die @Hulleman benoemd dan dus de enige optie al zijn daar in verhouding toch een stuk minder reviews over te vinden. Of heb ik ergens iets gemist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kevsk schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 16:11:
Ik ben ook in de wondere wereld gestapt van babyfoons en dacht hier eigenlijk best snel een makkelijk een keuze hierin te kunnen maken. Echter lijkt het me toch een beetje tegen te vallen.
Eigenlijk dacht ik niet heel veeleisend was:
- Losse monitor en camera
- App, met veilige verbinding, al is natuurlijk altijd een beetje twijfelachtig. Kreeg dit als tip al vraag ik me af hoe vaak je het daadwekelijk gaat gebruiken.
- Uitbreidbaar met extra camera voor het geval er nog een tweede komt, je weet ten slotte maar nooit.

Vooral de combi app & uitbreidbaar lijkt niet heel veel voor te komen.
Eerst dacht ik makkelijk voor de Philips Avent Connected SCD923/26 te gaan. Maar die is dus niet uitbreidbaar. Is dat iets wat tegenwoordig niet (meer) standaard is en komen mensen dan gewoon een extra set tegen de tijd dat een 2e camera nodig is?

Eigenlijk lijkt de Elro BC4000 die @Hulleman benoemd dan dus de enige optie al zijn daar in verhouding toch een stuk minder reviews over te vinden. Of heb ik ergens iets gemist?
Ik zal al wat helpen. Een camera gebruik je meestal niet zo heel lang aangezien de ongerustheid snel weggaat en je wel hoort als er iets is waarvoor je even moet gaan kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-05 13:45
Ik heb sinds kort ook de spaceview met 2 camera’s maar ik vind het geluid nogal zacht op het hoogste niveau. Hebben meer mensen deze ervaring ? Iemand een tip ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
@Kevsk, voor ons is de camera met app wel een must. In t weekend gaan we nog wel eens op bezoek bij de buren en dan is t wel fijn om via de app de kleine in de gaten te kunnen houden. Thuis geen must, maar toch wel erg handig om ff de monitor of app te pakken om te kijken. Ook ‘s nachts, zonder er direct heen te hoeven.

De Elro is inderdaad uitbreidbaar. Nog een voordeel van de Elro is dat de camera over een schroefdraad beschikt. Die kun je als een normale camera dus op een statief of daarvoor bestemde klemmen/mounts schroeven. Erg handig om de camera overal op te kunnen bevestigen.

[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 17-07-2024 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@Kevsk de ouder unit is niet uitbreidbaar, maar in de app kan je er wel twee instellen. Ik kan je wel aanraden om deze via Philips zelf te kopen zodat je gebruik kan maken van de neig goed geld terug garantie van ze. De verbinding is niet bij alle modellen even stabiel. Vooral de wat oudere hebben echt wat connectiviteitsproblemen.

@Admiral Freebee Of je de camera wel of niet gebruikt is nogal afhankelijk van het kind. Bij onze oudste hadden we er niet eens een met camera en dat ging echt meer dan prima. Maar bij de jongste die onder andere epilepsie heeft gebruiken we hem met 2 jaar toch echt nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:33
Na lang wikken en wegen tussen Maxi-Cosi, Eufy en Philips hebben we voor de Philips SCD923/26 gekozen. Alledrie zijn prima, heb niet echt concrete redenen, puur mijn gevoel gevolgd. Bereik lijkt prima en de app werkt ook goed.

Ik had gedacht dat de webcam ook zonder stroom kon maar die moet permanent aan de stekker, anders krijg ik hem niet aan. Toch? De kamer is een beetje zuinig met stopcontacten en de ledikant ligt er ver vanaf, maar het wil net. Op Etsy een houder gekocht zodat de webcam aan de ledikant kan worden bevestigd. Scheelt weer boren of met tafeltjes/kastjes slepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• REDSD
D. Ninjai schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 13:05:
Na lang wikken en wegen tussen Maxi-Cosi, Eufy en Philips hebben we voor de Philips SCD923/26 gekozen. Alledrie zijn prima, heb niet echt concrete redenen, puur mijn gevoel gevolgd. Bereik lijkt prima en de app werkt ook goed.

Ik had gedacht dat de webcam ook zonder stroom kon maar die moet permanent aan de stekker, anders krijg ik hem niet aan. Toch? De kamer is een beetje zuinig met stopcontacten en de ledikant ligt er ver vanaf, maar het wil net. Op Etsy een houder gekocht zodat de webcam aan de ledikant kan worden bevestigd. Scheelt weer boren of met tafeltjes/kastjes slepen.
Yes die heeft stroom nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevsk
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-05 22:29
Thanks voor de info, ga waarschijnlijk dan toch voor de Elro BC4000 aangezien deze naast dat er evt een tweede camera aan kan gekoppeld kan worden ook net iets vriendelijker geprijsd is dan de Philips SCD923/26.

Had eerst nog overwogen om bijv die Philps anders tweedehands over te nemen maar na een hoop verhalen te lezen over mensen die toch problemen ervaren (connectie / accu) ga ik maar voor een nieuwe unit zodat ik sowieso nog garantie heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-04 22:18
Dankzij de aanbeveling van @Hulleman, maar ook gewoon klaar zijn met onderzoek doen naar deze dingen, heb ik een Elro BC4000 besteld; komt morgen binnen. Benieuwd naar hoe hij bevalt.

De Eufy Spaceview was ook een optie, maar Eufy (moederbedrijf is Anker) is niet altijd even zuiver op de graad, helaas. Sowieso vind ik Chinese hardware met zulke sensoren en radio's in huis halen niet heel erg relaxed.

De Philips SCD923/26 was ook een optie, maar de technische problemen en de prijs hielden me daar ook in tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Mark_88 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 17:36:
Dankzij de aanbeveling van @Hulleman, maar ook gewoon klaar zijn met onderzoek doen naar deze dingen, heb ik een Elro BC4000 besteld; komt morgen binnen. Benieuwd naar hoe hij bevalt.

De Eufy Spaceview was ook een optie, maar Eufy (moederbedrijf is Anker) is niet altijd even zuiver op de graad, helaas. Sowieso vind ik Chinese hardware met zulke sensoren en radio's in huis halen niet heel erg relaxed.

De Philips SCD923/26 was ook een optie, maar de technische problemen en de prijs hielden me daar ook in tegen.
Ben benieuwd hoe de BC4000 je bevalt! Bevalt hier nog steeds goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:54
Wij willen voor de Luvion Prestige Touch 3 gaan. Is dit een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
Wat voor opladers krijg je normaal bij de eufi spaceview weet iemand dat?

Ik heb ze op marktplaats gekocht en daar zaten ze niet bij. Misschien dat een lader met te weinig vermogen de reden is voor het lage volume.

[ Voor 22% gewijzigd door Megalomania op 02-08-2024 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
Megalomania schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 16:45:

Ik heb ze op marktplaats gekocht en daar zaten ze niet bij. Misschien dat een lader met te weinig vermogen de reden is voor het lage volume.
Ik zal morgen voor je kijken of er iets op staat. De lader voor de camera is wel anders dan de monitor.

Wat bedoel je precies met zacht, moet je het volume op maximaal zetten om je kind te horen huilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
@REDSD inderdaad volume staat op max maar wordt snel overstemd door iets anders. Fijn als je dat even kan checken! Ik zie wel dat op de camera 1A staat overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• REDSD
Megalomania schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 16:45:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1GtwaO1A9k47mgpdZOgRXqz8Gsk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/npSLjTDj4Sbs8mx9z2wfqAHi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyD
  • Laatst online: 02-05 12:10
Mark_88 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 17:36:

@Mark_88 Wat zijn je ervaringen tot nu toe? Ik ben ook in de race voor de Elro BC4000. De reviews en specificaties zijn erg goed.

Momenteel is de babyfoon in de 'aanbieding'. Althans, je krijgt er een gratis rookmelder bij: https://www.elro.eu/nl/ve...-gratis-fs4610-rookmelder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_88
TonyD schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 08:59:
[...]

@Mark_88 Wat zijn je ervaringen tot nu toe? Ik ben ook in de race voor de Elro BC4000. De reviews en specificaties zijn erg goed.

Momenteel is de babyfoon in de 'aanbieding'. Althans, je krijgt er een gratis rookmelder bij: https://www.elro.eu/nl/ve...-gratis-fs4610-rookmelder
Bereik is in ieder geval goed. Baby op de begane grond gelaten, ben was gaan doen op de 2e verdieping. Verbinding was prima, geen haperingen. Dit met een huis gebouwd in '88 met betonnen vloeren. En overigens op de directe verbinding.

Verder eerdelijk gezegd nog niet heel veel gebruikt. Kindje is nog heel jong en is vaak bij vader of moeder en zelden alleen.

App/wifi allemaal nog niet geprobeerd. Mocht het zo zijn dat de app afhankelijk is van Elro servers en er ooit een moment komen dat ze daar de stekker uit trekken zonder alternatief, dan vind ik dat wel bedenkelijk. Maar dat is nog niet aan de orde en zoveel keus in babyfoon land is er ook niet.

Beperkte ervaring dus maar wel positief. Hope this helps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyD
Mark_88 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:33:
[...]

Bereik is in ieder geval goed. Baby op de begane grond gelaten, ben was gaan doen op de 2e verdieping. Verbinding was prima, geen haperingen. Dit met een huis gebouwd in '88 met betonnen vloeren. En overigens op de directe verbinding.

Verder eerdelijk gezegd nog niet heel veel gebruikt. Kindje is nog heel jong en is vaak bij vader of moeder en zelden alleen.

App/wifi allemaal nog niet geprobeerd. Mocht het zo zijn dat de app afhankelijk is van Elro servers en er ooit een moment komen dat ze daar de stekker uit trekken zonder alternatief, dan vind ik dat wel bedenkelijk. Maar dat is nog niet aan de orde en zoveel keus in babyfoon land is er ook niet.

Beperkte ervaring dus maar wel positief. Hope this helps.
Dank voor je antwoord! Fijn om te horen dat het bereik goed is. Verder nog niet veel ervaring dus, maar ik denk toch dat ik voor de BC4000 ga. Ook omdat ik niet snel zie welke extra functies de duurdere Philips heeft. Bereik en gebruiksgemak is toch wel het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartezzzb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-05 11:15
Momenteel ben ik in de markt voor een babyfoon. Ik heb goede ervaringen met Eufy voor andere elektronica dus ik wil in beginsel overgaan tot de aanschaf van Eufy hardware. Nu valt me in dit topic op dat er veel gesproken wordt over de Eufy Spaceview camera (met scherm). Eufy biedt echter ook de onderstaande variant aan. Het gaat hier om een 2K camera en een sokje welke de baby om kan. Heeft iemand van jullie hier ervaringen mee? En is het ook mogelijk om hier nog een los scherm op aan te sluiten?

https://www.eufy.com/prod...33?variant=41736751120570

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_88
TonyD schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 17:19:
[...]

Dank voor je antwoord! Fijn om te horen dat het bereik goed is. Verder nog niet veel ervaring dus, maar ik denk toch dat ik voor de BC4000 ga. Ook omdat ik niet snel zie welke extra functies de duurdere Philips heeft. Bereik en gebruiksgemak is toch wel het belangrijkste.
Ik vergeet nog te zeggen. Het leek erop dat de ouderunit niet wilde opladen bij mijn centrale oplaadstation. Daar staat een 100W Baseus Gan-lader. Dit was via een van diens type-c-poorten. Met de bijgeleverde lader wilde hij wel gewoon laden. Eigenaardig, en ik hoop niet dat dit ding heel erg kieskeurig is over laders, maar ik heb het verder nog niet onderzocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• REDSD
Bartezzzb schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:50:
Momenteel ben ik in de markt voor een babyfoon. Ik heb goede ervaringen met Eufy voor andere elektronica dus ik wil in beginsel overgaan tot de aanschaf van Eufy hardware. Nu valt me in dit topic op dat er veel gesproken wordt over de Eufy Spaceview camera (met scherm). Eufy biedt echter ook de onderstaande variant aan. Het gaat hier om een 2K camera en een sokje welke de baby om kan. Heeft iemand van jullie hier ervaringen mee? En is het ook mogelijk om hier nog een los scherm op aan te sluiten?

https://www.eufy.com/prod...33?variant=41736751120570
Als ouder van een 9 maanden oude baby, kan ik je zeggen dat we de eerste maanden de monitor bijna niet gebruikt hebben. Je wilt/moet de baby gewoon bij je hebben in de buurt. Als die wat ouder wordt zou het kunnen om zo sokje om te doen, maar heb je het nodig? Nee, zelfs de camera heb je niet echt nodig, de baby huilt wanneer hij/zij je nodig heeft. Verder krijgt je baby een slaap ritme en patroon en komt alles vanzelf.

We hadden ook veel extra spullen voor ons en voor de baby, veel hebben we enkele keren gebruikt en bij het meeste weet ik niet of het een positieve invloed had op ons of de baby. My 2 cents natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Als alles goed gaat. Blijk je een zoontje te krijgen zoals wij er 1 hebben geproduceerd, dan ben je blij dat je er 1 met camera hebt gekocht.

Overigens zelfs met de genetische aandoening en alle zooi die daaruit komt zoals epilepsie zou ik hem nog niet zo'n sokje aan doen. Wat heb je er aan om al die dingen te monitoren.

Overigens heb ik wel twijfels bij de fotos van dat kind bij dat product. Je gaat monitoren om zaken als wiegendood te voorkomen, maar de basisregels van het voorkomen verminderen van de kans op overtreden ze al: ze laten dat kind met een kussen slapen. Nog even los van dat de bouw van een baby lichaam zodanig is dat een kussen meer kwaad doet dan goed, wat denken ze dat er gebeurd als de baby onder het kussen komt. Of bijv. wel naar buik draait, maar niet weer kan omdraaien. Ja op die manier heb je dat sokje wel nodig ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardana123
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06:42
Voor iedereen die de Eufy in overweging neemt: don't.

Het eerste jaar dat ik hem had, ging hij stuk en zond Anker mij een vervanging waarvan de batterij al helemaal kapotgebruikt was. Een gebruikt exemplaar dus. Na veel klagen hebben ze mij toch een nieuwe vervanging gestuurd.

Nu is van die vervanging het scherm ook defect (geluid gaat wel nog). Ik contacteer Anker en ze houden stug vast dat ze maar 1 jaar garantie bieden, terwijl volgens de Europese wetgeving ze verplicht zijn van 2 jaar te geven. Gelukkig had ik em bij Amazon gekocht, en die stortten per direct mijn geld terug. Het is nochtans Anker die hem verkocht op Amazon, dus zij zijn eigen verplicht van de garantie af te handelen.

Ik heb alsnog zin om hiervan een melding te maken bij de consumentenautoriteit want ik vind dit echt scummy.

Amazon staat trouwens vol met soortgelijke ervaringen waar mensen hun spaceview al na een jaar defect is. Anker is gewoon een scamcompany.

[ Voor 6% gewijzigd door ardana123 op 20-08-2024 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denandy83
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-12-2024
I kheb de scd923 Philips avent.
Altijd problemen gehad met de verbinding. Eerst een oud huis met 2 verdiepingen tussen en heel slecht bereik, nu nieuwbouw met goede isolatie en 1 verdieping. Van in de tuin door driedubbel glas werkt de ouder unit amper.
Ik heb een Deco wifi met een AP in de tuin, en de camera is verbonden met een AP.
Ingesteld op 2.4 GHz, excellent connection.
Mijn probleem is nu dat de ouderunit vaak niet op de wifi wilt connecteren? Zijn direct signaal is te zwak en valt dus regelmatig uit.
Kan ik de ouderunit op een manier forceren om op wifi te connecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10:34
Zijn er redenen om juist niet of wel voor een wifi babyfoon te kiezen?

Twijfel tussen de Alecto DVM200M en de ELRO BC4000, grootste verschil is de wifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• REDSD
procaliber schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:59:
Zijn er redenen om juist niet of wel voor een wifi babyfoon te kiezen?

Twijfel tussen de Alecto DVM200M en de ELRO BC4000, grootste verschil is de wifi
Persoonlijk heb ik expres niet voor wifi gekozen, omdat ik niet wil dat iemand mee zou kunnen kijken, hoe klein de kans ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_88
@TonyD, @Hulleman en wellicht nog anderen met de Elro BC4000, hebben jullie ook een probleem met de ouderunit waarbij het geluid nooit uitgaat? Ik heb regelmatig dat de Vox-modus aanstaat, maar dat camera en ouderunit ondanks de afwezigheid van voldoende geluid alsnog de audiotransmissie openhoudt. Dan zit ik met de white noise voor m'n kind mee te luisteren en daar word ik behoorlijk niet goed van.

Uitschakelen, paar minuutjes wachten en weer inschakelen is een tijdelijke fix. Zojuist Vox getoggled en dat lijkt het ook even te fixen. Maar het komt steeds terug.

Benieuwd of dit herkenbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Caelorum schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:47:

Ik ga hier even op terugkomen. Paar dagen geleden is er een update gepushed. Midden in de nacht uiteraard met al het geluid enz., maar ok... Sindsdien eigenlijk nauwelijks problemen gehad met de connectiviteit tussen ouderunit en camera. 1x even geen beeld maar dat was het wel. Ik wil niet te vroeg juichen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Mark_88 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 20:49:
@TonyD, @Hulleman en wellicht nog anderen met de Elro BC4000, hebben jullie ook een probleem met de ouderunit waarbij het geluid nooit uitgaat? Ik heb regelmatig dat de Vox-modus aanstaat, maar dat camera en ouderunit ondanks de afwezigheid van voldoende geluid alsnog de audiotransmissie openhoudt. Dan zit ik met de white noise voor m'n kind mee te luisteren en daar word ik behoorlijk niet goed van.

Uitschakelen, paar minuutjes wachten en weer inschakelen is een tijdelijke fix. Zojuist Vox getoggled en dat lijkt het ook even te fixen. Maar het komt steeds terug.

Nee, dat herken ik niet. We hebben wel een tijd gehad dat bij vox modus het beeld van de monitor niet aan gaat en we alleen geluid kregen. Maar dat is ook weer uit zichzelf gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:05
Vandaag de Eufy Spaceview binnen gekregen en hetzelfde probleem als andere hier. Geen Engelse taal beschikbaar. Nu heb ik gelezen dat een nieuwe firmware zo gepiept is, alleen werkt de download link van Eufy niet meer.

Iemand die hem toevallig nog heeft staan? Gaat om de Spaceview_Pro_Firmware_V371_Camera_SN_starts_with_T8301_T8300

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• REDSD
Beneveerg schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 18:01:
Vandaag de Eufy Spaceview binnen gekregen en hetzelfde probleem als andere hier. Geen Engelse taal beschikbaar. Nu heb ik gelezen dat een nieuwe firmware zo gepiept is, alleen werkt de download link van Eufy niet meer.

Iemand die hem toevallig nog heeft staan? Gaat om de Spaceview_Pro_Firmware_V371_Camera_SN_starts_with_T8301_T8300
Ik heb hier beschreven wat je moet doen REDSD in "Het Grote Babyfoon Topic"

De links naar de firmware werkt hier nog gewoon, misschien dat je heel even moet wachten voor de lijst verschijnt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:05
REDSD schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 18:21:
[...]

Ik heb hier beschreven wat je moet doen REDSD in "Het Grote Babyfoon Topic"

De links naar de firmware werkt hier nog gewoon, misschien dat je heel even moet wachten voor de lijst verschijnt.
Bedankt, ik kreeg vaker de melding dat er 24 uur gewacht moest worden voordat ik de url kon benaderen. Nu lukt het inderdaad. Bedankt

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 21:30
Wij maken sinds enige tijd gebruik van de See Pro van Maxi Cosi. Ik had eigenlijk de sterke hoop deze te kunnen koppelen in Home Assistant, tevergeefs helaas.

Is dit iemand al gelukt?

Overigens verder wel blij met de camera en het schermpje. Je kunt duidelijk zien dat dit UHD is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Wij twijfelen heel erg over welke babyfoon nou echt de juiste zal zijn, mijn vrouw wil geen gebruik maken van de Reolink camera die al in de kamer hing vanwege de wifi. Dus die hebben we weggehaald :)

Maar gisteren kwam ze een babyfoon tegen die zonder wifi werkt maar eventueel ook op wifi kan wanneer het nodig is, kans is aanwezig dat we dit 90% van de tijd niet gebruiken. Maar voor het geval het ooit nodig is zit het er in ieder geval wel op en hoef je niet heel moeilijk iets anders te regelen, de wifi is ook uit en aan te zetten via een simpele manier.

Nu is de vraag vanuit ons beiden of iemand hier ervaring heeft met deze babyfoon of juist een goede ervaring heeft met een andere die wij nog niet op het oog hebben :)

Deze hebben wij op het oog:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/dkBEy7JfdVzlPitfAMzbnQvd.png

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Het voordeel van geen wifi is natuurlijk wel dat iemand al in de buurt moet zijn om het te hacken. Zodra je wel naar iets met wifi kijkt zou ik heel goed onderzoek doen naar hoe ze het beveiligd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kees_1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-05 10:12
Caelorum schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:40:
Het voordeel van geen wifi is natuurlijk wel dat iemand al in de buurt moet zijn om het te hacken. Zodra je wel naar iets met wifi kijkt zou ik heel goed onderzoek doen naar hoe ze het beveiligd hebben.
Oudere Babyfoons kon je vaak op een fm-radio ontvangen (regelmatig een 'radiozender' met babygeluid ontvangen). Dan is een wifi verbinding toch beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

De keus is voor ons gemaakt door mijn lieve moeder en haar man :)
Wij hebben namelijk een verlanglijst die we delen met onze ouders zodat wanneer ze iets willen geven dat ze niet eerst ons hoeven te vragen, werkt super goed! Ik kreeg gisteren een berichtje via Whatsapp dat zij en haar man de volgende babyfoon hebben besteld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/0K24ExZ0vqXXxsFoWPjoG8qR.png

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyD
Mark_88 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 20:49:

Ja ik ervaar dit ook, bijvoorbeeld met zachte achtergrondmuziek. Ik gebruik de babyfoon alleen nog niet veel, om het echt als last te ervaren. Maar ik kan me voorstellen dat dat later wel het geval kan zijn. Heb jij al contact gehad met Elro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_88
TonyD schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:27:
[...]

Ja ik ervaar dit ook, bijvoorbeeld met zachte achtergrondmuziek. Ik gebruik de babyfoon alleen nog niet veel, om het echt als last te ervaren. Maar ik kan me voorstellen dat dat later wel het geval kan zijn. Heb jij al contact gehad met Elro?
Yes, dit mailde ik ze:
We hebben een probleem met onze BC4000-babyfoon. In de Vox-modus heeft hij regelmatig de neiging om wél het scherm van de ouderunit uit te laten schakelen na de ingestelde tijd, maar om de audiotransmissie van de camera door te laten lopen. Er wordt geen geluid gemaakt in de kinderkamer, maar we moeten wel constant meeluisteren met de white noise uit die kinderkamer. De geluidsdrempelwaarde op 'hoog' zetten maakt geen verschil.

Opnieuw opstarten of de Vox-modus uit en aan zetten verhelpt dit probleem slechts tijdelijk.

Kunt u ons hiermee helpen? Dit lijkt niet de bedoelde functionaliteit.
En hun reactie:
Beste Mark,

Na verwachting is dit wel de bedoelde functionaliteit. Pas wanneer het gedetecteerde geluid onder een bepaalde drempelwaarde valt, dan zal de speaker uitgeschakeld worden. Als dat niet het geval is, dan blijft de speaker actief en zal u dus ook een ruis horen. Een oplossing voor dit probleem is om de camera iets verder te plaatsen van een eventuele geluidsbron.

Heeft u nog vragen? In 92% van de gevallen blijkt de vraag al eens gesteld, kijk op de FAQ pagina en vind direct uw antwoord.

Met vriendelijke groet,
Toegegeven, ik heb de boel nog niet getest zonder white noise aan (edit: of verder weg natuurlijk). Wellicht dat dit inderdaad gewoon de fiks is. Had ik ook eerder aan kunnen denken.

Desalniettemin: is audiotransmissie zonder videotransmissie daadwerkelijk hoe Vox bedoeld is om te werken? Hoe zit die logic dan in elkaar? Audio aan wanneer er zacht geluid is (white noise), en video aan wanneer er hard geluid (huilen) is?

Laatste tijd heb ik er ook minder last van moet ik zeggen, maar soms nog wel. Ach ja, nog ruim voldoende tijd voor een garantieclaim als we dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyD
Mark_88 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:54:
[...]

Yes, dit mailde ik ze:

[...]

En hun reactie:

[...]

Toegegeven, ik heb de boel nog niet getest zonder white noise aan (edit: of verder weg natuurlijk). Wellicht dat dit inderdaad gewoon de fiks is. Had ik ook eerder aan kunnen denken.

Desalniettemin: is audiotransmissie zonder videotransmissie daadwerkelijk hoe Vox bedoeld is om te werken? Hoe zit die logic dan in elkaar? Audio aan wanneer er zacht geluid is (white noise), en video aan wanneer er hard geluid (huilen) is?

Laatste tijd heb ik er ook minder last van moet ik zeggen, maar soms nog wel. Ach ja, nog ruim voldoende tijd voor een garantieclaim als we dat willen.
Bij mij staat de camera al relatief ver van de geluidsbron, dus ik ben benieuwd of dat gaat helpen.

Ik had gehoopt dat het met een firmware update opgelost zou worden. Ach ja, eerst nog maar meer testen. Verder ben ik heel tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figaro9
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 04-05 09:21
Wij zijn ook op zoek naar een babyfoon voor onze eerste kleintje.

We hadden in eerste instantie de Luvion Essential Connect Crib gekocht, echter bleek dat de oudermonitor in de werkkamer van mijn vrouw (begane grond) geen verbinding heeft met de babykamer (1e etage). Het gaat om een nieuwbouwwoning dus blijkbaar toch teveel beton.

Daarom ben ik nu op zoek naar een babyfoon waar de ouderunit ook op Wifi kan worden aangesloten, om de eea reden zijn deze er bijna niet te vinden en is alleen de babyfoon zelf aan te sluiten op wifi. Ik weet dat je ook via de app kan kijken, maar idealiter gebruiken we in huis gewoon de ouderunit zodat je niet telkens de telefoon hoeft te pakken (of bijv als je aan het bellen bent, wil je tegelijkertijd wel je kind in de gaten houden via de ouderunit).

Is er iemand van jullie die nog tips heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie2
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:51
Heb je de Philips Avent SCD923/26 al bekeken? Bij deze set kan de verbinding tussen camera en monitor zowel via een eigen verbinding, als via de wifi gelegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strongwtforce
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-04 21:28
Ik was dit topic een beetje aan het doorlezen en ben daarna gaan zoeken op ip camera als babyfoon. Op een bepaalde website kwamen ze met een lijstje met deze als beste: Orretti X21
Ik kan dit merk op de hele tweakers site niet terugvinden. Weet iemand hier van? Is dit een slecht Chinees merk ofzo? Of zijn er grote veiligheids issues? Ik kan er weinig van terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarsMuziek
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-05 10:35
Ik zie hier dat een hoop mensen al ervaring hebben met de Elro BC 4000.

Deze staat op dit moment bij mij op de shortlist.

Zoals ik het begrijp, maakt deze babyfoon gebruik van 2 type wifi verbindingen.

1 voor de communicatie tussen de camera en de ouder unit. Deze loopt zoals ik het nu begrijp niet via de router en kan dus ook zonder internet gebruikt worden.

de tweede verbinding is tevens wifi en loopt via de router, waardoor het mogelijk is om overal op de wereld mee te kijken.

Gelet op de privacy zoals hier al meer over is gesproken, lijkt het mij prettig om niet altijd verbonden te zijn met het internet. Echter, zou het fijn zijn als deze mogelijkheid er in sommige gevallen weer wel is.

Ik probeer uit te vinden of het bij deze babyfoon makkelijk is om de verbinding met de router aan / uit te zetten in bijvoorbeeld de instellingen van het toestel.

Helaas beidt de handleiding hier geen uitsluitsel over.

Zijn er hier ervaringsdeskundige welke uitsluitsel kunnen geven of het makkelijk is om de wifi verbinding met de router aan en uit te zetten is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjoll
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-04 17:34
Een tip die ik weer kreeg van een vriend was koop een goedkope, audio only, babyfoon voor een paar tientjes. Wij hebben bijvoorbeeld de Alecto DBX-85 ECO van marktplaats weten te scoren voor €15,-. Aangezien vrouwlief toch graag beeld had heb ik een Eufy camera gekocht en deze via Frigate/HA gekoppeld zodat alles lokaal blijft. Niet vergeten om de internetverbinding daadwerkelijk dicht te zetten op je netwerk. Zo ben je voor €45,- klaar ipv die achtelijke bedragen die ze durven te vragen als het woord 'baby' ervoor staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
Mark_88 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:54:
[...]

Yes, dit mailde ik ze:

[...]

En hun reactie:

[...]

Heb je dit nog op weten te lossen?
Hier vandaag de camera opgestart, maar ook alleen maar geruis hoorbaar. Het huilen van de kleine kwam er niet eens bovenuit. In de kamer zelf is het vrij stil op het waaien buiten na wat je iets door de ramen heen hoort. Camera in een kastje gezet voor extra afsluiting van geluid. Maar nog altijd ruis.

En iemand enige indicatie hoe lang een update duurt? Want ik zie nergens een progressie en de camera is uitgevallen lijkt het tijdens een vermeende update.

Edit: na de camera nog maar eens opnieuw opgestart te hebben en ingesteld te hebben zie ik nu wel een progressiebar maar die blijft nu al minuten lang hangen.

Dit samen met de constante ruis doet me bijna vermoeden dat we hier te maken hebben met een maandagochtend modelletje.

Edit 2:
Nog een keer de camera maar herstart. En zowaar blijkt er wel een update te hebben plaats gevonden. Ook de continue ruis is nu weg.

[ Voor 24% gewijzigd door 13art op 05-12-2024 16:30 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark_88
13art schreef op donderdag 5 december 2024 @ 15:46:
[...]

Heb je dit nog op weten te lossen?
Hier vandaag de camera opgestart, maar ook alleen maar geruis hoorbaar. Het huilen van de kleine kwam er niet eens bovenuit. In de kamer zelf is het vrij stil op het waaien buiten na wat je iets door de ramen heen hoort. Camera in een kastje gezet voor extra afsluiting van geluid. Maar nog altijd ruis.

En iemand enige indicatie hoe lang een update duurt? Want ik zie nergens een progressie en de camera is uitgevallen lijkt het tijdens een vermeende update.

Edit: na de camera nog maar eens opnieuw opgestart te hebben en ingesteld te hebben zie ik nu wel een progressiebar maar die blijft nu al minuten lang hangen.

Dit samen met de constante ruis doet me bijna vermoeden dat we hier te maken hebben met een maandagochtend modelletje.

Edit 2:
Nog een keer de camera maar herstart. En zowaar blijkt er wel een update te hebben plaats gevonden. Ook de continue ruis is nu weg.
Dit lijkt niet helemaal mijn probleem geweest te zijn; ik kon nog wat horen boven de ruis uit. Maar blij dat het weer werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskeurig1993
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16-04 21:49
Hi allemaal,

Onlangs de ELRO BC4000 gekocht. Geprobeerd om het volume altijd aan te krijgen maar nog niet gelukt. Weten jullie of dit mogelijk is? Ik heb wel vertrouwen in de VOX functie maar mijn vrouw niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder91
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-05 15:11
MarsMuziek schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:09:
Ik zie hier dat een hoop mensen al ervaring hebben met de Elro BC 4000.
...
Zijn er hier ervaringsdeskundige welke uitsluitsel kunnen geven of het makkelijk is om de wifi verbinding met de router aan en uit te zetten is?
late reactie maar ja, op de handheld losse unit kan je op een knopje klikken waarna de camera de verbinding met wifi verbreekt. Getest en mijn router is daadwerkelijk de camera "kwijt". werkt goed!
kieskeurig1993 schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:22:
Hi allemaal,

Onlangs de ELRO BC4000 gekocht. Geprobeerd om het volume altijd aan te krijgen maar nog niet gelukt. Weten jullie of dit mogelijk is? Ik heb wel vertrouwen in de VOX functie maar mijn vrouw niet..
als je het geluid altijd aan wil, moet je de VOX functie dus uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:36
tjoll schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:42:
Een tip die ik weer kreeg van een vriend was koop een goedkope, audio only, babyfoon voor een paar tientjes. Wij hebben bijvoorbeeld de Alecto DBX-85 ECO van marktplaats weten te scoren voor €15,-. Aangezien vrouwlief toch graag beeld had heb ik een Eufy camera gekocht en deze via Frigate/HA gekoppeld zodat alles lokaal blijft. Niet vergeten om de internetverbinding daadwerkelijk dicht te zetten op je netwerk. Zo ben je voor €45,- klaar ipv die achtelijke bedragen die ze durven te vragen als het woord 'baby' ervoor staat.
De combinatie tussen een audio only baby phone en een camera zou ook mijn suggestie zijn voor iedereen die valt over de prijzen van de video based baby phones.

Ik heb uiteindelijk de Philips SCD713/26 gehaald in combinatie met de LSC Smart Rotatable Camera. Het bereik van de Philips is goed. Zit zelf in een oude betonnen woning en ervaar geen issues.de LSC camera werkt uitstekend voor het geld en biedt Opa en Oma die in het buitenland wonen de optie om mee te kijken. Al met al ben ik zeer tevreden

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
13art schreef op donderdag 5 december 2024 @ 15:46:
[...]

Edit 2:
Helaas dit was eenmalig. De continue ruis is weer terug. Telkens wordt het maximale geluidsniveau geregistreerd (alle groene en rode lampjes branden). Onbegrijpelijk dat zo'n dure babyfoon zo'n basisfunctie niet op orde heeft. In de slaapkamer is het werkelijk helemaal stil.
Vandaag maar even contact opnemen met de verkoper en/of Elro.

Edit:
En ook weer uit zichzelf weg gegaan.

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 23-12-2024 17:32 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probydoby
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-05 20:23
Ik sta op het punt om deze knoop ook door te hakken. Het is inmiddels een aantal maanden later - hoe bevalt de maxi cosi see pro nu? Is dit probleem nog opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper1911
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-04 21:03
Probydoby schreef op maandag 23 december 2024 @ 12:57:
[...]

Ik sta op het punt om deze knoop ook door te hakken. Het is inmiddels een aantal maanden later - hoe bevalt de maxi cosi see pro nu? Is dit probleem nog opgelost?
Het is een OK babyfoon voor budgetprijsje, meer niet. Maar het is geen budgetprijs. De 4k zie je alleen op mobiel en die app is om te huilen. Ouderunit is 720p. Neem de Philips. Ruis is veel minder maar nog wel aanwezig. Chinese rommel.

[ Voor 5% gewijzigd door Jasper1911 op 25-12-2024 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
Wij gebruiken de eufy spaceview 13 maanden probleemloos, hij is al meerdere keren op vakantie mee geweest en werkt nog altijd als een zonnetje in en om het huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostdevriesede
Probydoby schreef op maandag 23 december 2024 @ 12:57:
[...]

Wij gebruiken hem inmiddels 6 maanden naar tevredenheid. App is redelijk, maar je moet niet denken dat Maxi Cosi dit allemaal zelf heeft ontwikkeld, is gewoon spul wat ingekocht is met app en al. Kijk maar naar deze verdacht vergelijkbare babyfoon: https://kolvy.nl/product/kolvy-babyfoon-pro/

Joost de Vries

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Wij hebben al een aantal jaren Luvion grand elite 3 met meerdere camera's. We gebruiken uitsluitend de app (luvion connect) op een ipad en op de telefoons (soms ook buitenshuis).

Nu ben ik echt klaar met de app en het drama rondom de connectiviteit, constant opnieuw verbinden (app afsluiten, opnieuw starten etc). Notificaties komen wel vrijwel altijd direct binnen, maar dan ook daadwerkelijk luisteren / kijken wat er aan de hand is duurt minimaal een minuut. Die app is ook nooit meer geüpdate volgens mij en krijgt er ook van langs met alle reviews.

Nu zoek ik een alternatief met vooral een betere en betrouwbaardere app en verder dezelfde functies (dus via een app ook buitenshuis kunnen kijken, drie cameras aansluiten). Als bonus zoek ik dan nog een multi-view/split screen binnen de app voor meerdere camera's.

De Elro die hier langs komt support maar twee camera's als ik het goed heb.

De Philips Avent Connected komt denk ik het dichtste in de buurt, maar heeft volgens mij geen splitscreen view. En hoe is de app in de snelheid en connectiviteit? Iemand ervaring met deze aspecten? Of een andere gouden tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-05 19:22
Reynouts schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 23:19:
Wij hebben al een aantal jaren Luvion grand elite 3 met meerdere camera's. We gebruiken uitsluitend de app (luvion connect) op een ipad en op de telefoons (soms ook buitenshuis).

Nu ben ik echt klaar met de app en het drama rondom de connectiviteit, constant opnieuw verbinden (app afsluiten, opnieuw starten etc). Notificaties komen wel vrijwel altijd direct binnen, maar dan ook daadwerkelijk luisteren / kijken wat er aan de hand is duurt minimaal een minuut. Die app is ook nooit meer geüpdate volgens mij en krijgt er ook van langs met alle reviews.

Nu zoek ik een alternatief met vooral een betere en betrouwbaardere app en verder dezelfde functies (dus via een app ook buitenshuis kunnen kijken, drie cameras aansluiten). Als bonus zoek ik dan nog een multi-view/split screen binnen de app voor meerdere camera's.

De Elro die hier langs komt support maar twee camera's als ik het goed heb.

De Philips Avent Connected komt denk ik het dichtste in de buurt, maar heeft volgens mij geen splitscreen view. En hoe is de app in de snelheid en connectiviteit? Iemand ervaring met deze aspecten? Of een andere gouden tip?
Over de Philips avent ben ik ondertussen wel tevreden, in het begin had die ook veel connectiviteits problemen, maar ik moet zeggen die zijn inmiddels opgelost. Hoe het met meerdere camera's werkt weet ik niet, dat gaat volgens mij wel gewoon. De app is er ook goed op voorruit gegaan, binnen enkele seconden heb je altijd wel beeld. Meldingen zijn ook snel.

Ik vond hem alleen wat aan de prijzige kant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
We waren ooit begonnen met een Alecto DVM135 en dat werkte best goed al was het beeld niet super en de kijkhoek klein deed hij het wel altijd goed en storingsvrij. En konden we prima opmaken hoe, wie, wat, waar lag.

Helaas heeft de ouderunit het begeven, het opladen is 50/50 waardoor je er niet meer betrouwbaar een nacht mee doorkomt. Op naar een vervanger. In eerste instantie gebleven bij Alecto en gekozen voor de DVM2043 omdat we die voor een leuke prijs, nieuw, konden krijgen. Helaas heb ik deze vrijwel direct terug gestuurd vanwege het zeer teleurstellende beeld. Het beeld, met name nacht beeld, was slechter dan van onze vorige DVM135.

Uiteindelijk zijn we nu uit gekomen op de Philips Advent SCD951/26, nieuwe versie van 923/26. Wel met de gedachten om het volledig zonder internet te gebruiken en dat werkt prima. Het (nacht)beeld is fantastisch, kijkhoek is groot*, nog geen problemen met het bereik, gewoon een USB-C (5V-1A) aansluiting, fijn dat de muziek instelbaar is qua speeltijd en volume en dat je ook ziet hoelang het muziekje nog blijft spelen.

*had wel iets kleiner gemogen :$ gelukkig onthoudt de ouderunit de laatst gebruikte zoomstand ook na het uit-/aanzetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 22-01-2025 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Zelfs die oude Advent Connect is bijzonder stabiel geworden het afgelopen half jaar. Waar ik eerst meerdere disconnects per avond/nacht had is dat nu voorbij. Kan me niet meer herinneren wanneer de laatste was eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Heeft er ook iemand meerdere Philips Avent Connected camera's die gemonitord worden via de app? Kun je meerdere camera's in de gaten houden doordat ze bijvoorbeeld geroteerd worden om de zoveel seconden of automatisch switch naar de camera met geluid? En zit er een mode op om meerdere camera's te "background monitoren", of is dat beperkt tot één? Ik kan over het meerdere camera's aspect weinig informatie vinden.

Slechter dan de Luvion app kan het in elk geval niet zijn.. Iedereen die overweeg een Luvion product te kopen die ook de app veel wil gebruiken en een goede gebruikerservaring wil: doe het niet. Ook de ouderunit is waardeloos qua connectiviteit, die heb ik binnen een maand al in een kastje gegooid en nooit meer naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:51
Weet iemand het verschil tussen de nieuwe Philips Avent SCD951/26 en de oude SCD923-26 (en SCD921-26)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chento12
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-04 05:06
ArjenIsM3 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:34:
Weet iemand het verschil tussen de nieuwe Philips Avent SCD951/26 en de oude SCD923-26 (en SCD921-26)?
Vooral betere verbinding dacht ik, amazon be aanbieding voor 190€ (er staat een code voor 10€ korting tot 31 maart bij en afgeprijsd 'azr 200€) voor de nieuwe 951!

[ Voor 11% gewijzigd door chento12 op 28-03-2025 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orfu
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-05 18:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zLmRvQKiHqXNHid3eRbu0_-dOBk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GQFkJYXYOmouFcigEauMnKxo.png?f=fotoalbum_large

In de categorie: hoe consumentenvertrouwen te verpesten: kreeg zojuist een melding (lange tril+geluid van mijn babyfoon app) terwijl kleine lekker ligt te tukken. Blijkt het een pushmelding voor een of andere ongevraagde enquête te zijn, die bovendien via een third party platform (ws met allerhande tracking) verloopt. Ik dacht dat ik juist géén Chinese meuk had gekocht, doet Philips dit. Hoe verzin je het dat je zoiets überhaupt ongevraagd, zonder opt-in doet, laat staan via een aggressieve pushmelding.

De laatste plek waarop ik commercieel benaderd wil worden is wel de app van mijn babyfoon. Anderen die dit ook zo ervaren hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0s7y
  • Laatst online: 04-05 16:31
Zijn er mensen die ervaring hebben met B-Care babyfoons? Specifiek de Star Supreme (5" scherm) of Sparkle Ultimate (7" scherm) (wat een namen, maar dat terzijde...)

Vanuit vrouwlief de wens om eentje met een camera te nemen. Ik heb er eigenlijk geen enkele gevonden waarvan ik met vertrouwen dacht "ja deze met WiFi wil ik wel", dus expliciet zonder WiFi/app.

Prijs is redelijk, de Philips Avent SCD892 en vooral Elro BC4000 zijn toch iets minder vriendelijk voor de portemonnee.

Full HD is een mooie bonus, hoewel natuurlijk de vraag is of je dat echt terugziet op de ouderunit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10:34
Moet het een groot scherm hebben?
Ikzelf heb de Alecto DVM200M waar ik wel erg tevreden over ben, ook zonder wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0s7y
  • Laatst online: 04-05 16:31
Moet nee, ik heb me intussen ook bedacht dat 5" al echt groot zat is, dus die 7" ga ik sowieso links laten liggen.
Ik hoor graag naar de ervaringen van mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:57
Wij zijn een paar maanden geleden naar een Philips SCD882 gegaan i.p.v. de Luvion Essential.

De Luvion was al eens onder garantie vervangen binnen 2 jaar, en toen deze set iets na 2 jaar ook weer kapot ging, de muziek stopte er ineens mee, en de batterij was al zeker een jaar helemaal bagger, gingen we even rondkijken.

De Philips was in de aanbieding voor ongeveer €100 bij mediamarkt, en wat een verademing.

Goede accuduur, veel betere camerakwaliteit, een VOX modus die daadwerkelijk werkt, USB-C, muziekje ook aan te zetten zonder dat je de ouder unit bij je hebt, en alleen toegang tot camera.
Stabiel beeld, gewoon overal in huis bereik, was bij de Luvion echt niet zo.

Enig nadeel voor mij als slechthorend persoon is dat er geen leds op zitten voor het geluid uit de babykamer.

We wilden geen netwerk opties, wel lullabies, duidelijk beeld en goede accuduur.

[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 03-05-2025 22:46 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
We gebruiken nu 1,5 de eufy spaceview, dat is een baby monitor zonder wifi.
Nog steeds probleemloos. Accu goed, altijd verbinding iig een straal van 17m om het huis. Geluid wordt goed opgepikt, camera beeld altijd goed. Is al een paar keer mee op reis gegaan.

Dus tot nu toe erg blij mee.
Pagina: 1 2 3 Laatste