Verwachte installatietijd badkamer in 2022

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-07 22:07
Wij zijn ons aan het orienteren op een woning en hebben een voormalig sociale huurwoning gevonden waar we geinteresseerd in zijn. Nadeel: Er moet een keuken en een badkamer in. In deze markt is het helaas vandaag kijken, over 3 dagen bieden, dus echt tijd om ons te orienteren op badkamers en de levertijd daarvan is er niet.

Het verhaal is simpel: Het is een badkamer van zo'n 6m2 die eigenlijk in zijn geheel gesloopt zal moeten worden en weer opnieuw betegeld met een douche, wastafel, toilet etc. De leidingen daarvoor liggen er al. Los van de prijs is het voor ons met name van belang wat een realistische termijn zou zijn met betrekking tot installatie van de badkamer. Wij hebben namelijk twee linker handen.

Wat zijn daar de ervaringen mee in 2022? je hoort gigantische horrorverhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:09
2022 is nog vrij jong, dus veel ervaringen zijn daar niet in.

Maar over het algemeen is het een kwestie van geluk hebben. Ja er zijn erg lange wachtrijen. Maar als je net de juiste partij hebt die voor jou de klus wil doen ( en ook de spullen op voorraad ) dan heb je het over weken tot paar maanden.

Beste is veel verschillende partijen zoeken, voornamelijk ook lokaal.

Hangt ook af waar in Nederland het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
corporalnl schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:08:
2022 is nog vrij jong, dus veel ervaringen zijn daar niet in.

Maar over het algemeen is het een kwestie van geluk hebben. Ja er zijn erg lange wachtrijen. Maar als je net de juiste partij hebt die voor jou de klus wil doen ( en ook de spullen op voorraad ) dan heb je het over weken tot paar maanden.

Beste is veel verschillende partijen zoeken, voornamelijk ook lokaal.

Hangt ook af waar in Nederland het is.
Regio Den Haag.

Een maand of 2/3 valt nog te overzien, als het 6 tot 12 maanden wordt dan is het een ander verhaal. Een vloer maak ik me niet zo druk om, dat lukt altijd wel. Een keuken bij een bekende keukenboer moet binnen een maand of 3 ook nog wel lukken gok ik maar die badkamer is wat mij het meeste zorgen baart.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37
Je gaat toch geen huis laten schieten in deze markt omdat een badkamer wat op zich laat wachten?

Zelfs als de huidige niet bruikbaar is kun je vast nog wel wat verzinnen als workaround. Je hebt bijvoorbeeld all-in-one douchecabines die je bijna as-is in elke ruimte met de juiste aansluitingen kunt schuiven.

Afgelopen jaar bij buren zag ik bij badkamers geleverd en geinstalleerd door badkamertokos vooral een blik oostblokkers de boel eruit en erin rammen.

[ Voor 15% gewijzigd door Rukapul op 18-01-2022 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Rukapul schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:34:
Je gaat toch geen huis laten schieten in deze markt omdat een badkamer wat op zich laat wachten?

Zelfs als de huidige niet bruikbaar is kun je vast nog wel wat verzinnen als workaround. Je hebt bijvoorbeeld all-in-one douchecabines die je bijna as-is in elke ruimte met de juiste aansluitingen kunt schuiven.

Afgelopen jaar bij buren zag ik bij badkamers geleverd en geinstalleerd door badkamertokos vooral een blik oostblokkers de boel eruit en erin rammen.
Ben ik op zich met je eens hoor, het gaat hier echter wel om een woning waar nagenoeg alles gedaan moet worden. Dan vind ik het wel onderdeel van de afweging. Naast de tijd gaat er natuurlijk ook fors geld inzitten. De vraag is dan, afhankelijk van het totale plaatje, of het een beter idee is om een wat duurder huis te kopen waar een en ander wel, in ieder geval tot op een bepaalde hoogte, af is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
FrankoNL schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 00:04:
[...]

Ben ik op zich met je eens hoor, het gaat hier echter wel om een woning waar nagenoeg alles gedaan moet worden. Dan vind ik het wel onderdeel van de afweging. Naast de tijd gaat er natuurlijk ook fors geld inzitten. De vraag is dan, afhankelijk van het totale plaatje, of het een beter idee is om een wat duurder huis te kopen waar een en ander wel, in ieder geval tot op een bepaalde hoogte, af is.
Dat zei je niet in je TS. Als je een goeie aannemer zoekt in de randstad dan kun je in de regel zomaar 6-12 maanden wachten inderdaad. Voor de levertijd van een keuken en badkamer kun je toch gewoon even een paar zaken opbellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
eLScha schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 00:09:
[...]

Dat zei je niet in je TS. Als je een goeie aannemer zoekt in de randstad dan kun je in de regel zomaar 6-12 maanden wachten inderdaad. Voor de levertijd van een keuken en badkamer kun je toch gewoon even een paar zaken opbellen?
Sorry voor de verwarring. Met “alles” bedoel ik dan een vloer, glad maken van de muren / renovliezen, schilderen en dan een badkamer en keuken. Ik heb het dus niet perse over echt bouw en sloopwerk ofzo. De woning is uit 2007 maar dan ben je alsnog 60k verder.

Ik ga inderdaad toch maar een telefonische ronde wagen. Kijken of daar nog enigszins inzicht in komt voor einddatum biedingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37
Sociale huurwoningen uit 2007 worden toch geleverd met neutrale functionele badkamer en keuken? Ik ken toevallig 2 voorbeelden uit die periode (wel mix van sociaal en vrije sector) en daar heb ik niet direct associaties bij om direct eruit te beuken (in tegenstelling tot de Bruinzeel keukentjes pre-2000 met ijzeren werkblad, beige frontjes, etc.).

Paar vloertjes en muurtjes verdient de term serieus klussen al nauwelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:30

Theo

moederbord

Een keuken en badkamer uit 2007 zijn toch nog wel gewoon functioneel? Dus je kan koken, kakken en douchen? Dan is de harde noodzaak er niet meer om gelijk ende direct alles te moeten vervangen? Als het nog een huurhuis was met een douchekast en lavet dan zou vervangen/verwijderen idd prio moeten hebben. Maar in de huidige markt; wil je een huis laten schieten omdat de 14 jaar oude badkamer en keuken niet jouw stijl zijn, je ze wil vervangen, maar de aannemers niet binnen twee wekentijd hebben om dat te doen?

Ik zou gewoon lekker de woning kopen, een los fornuis/oven combin van Marktplaats halen en gewoon lekker gaan gebruiken, en daarna rustig gaan kijken naar wat anders. En als dat pas in 2023 kan, so be it..

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06
Rukapul schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 00:33:
Sociale huurwoningen uit 2007 worden toch geleverd met neutrale functionele badkamer en keuken? Ik ken toevallig 2 voorbeelden uit die periode (wel mix van sociaal en vrije sector) en daar heb ik niet direct associaties bij om direct eruit te beuken (in tegenstelling tot de Bruinzeel keukentjes pre-2000 met ijzeren werkblad, beige frontjes, etc.).

Paar vloertjes en muurtjes verdient de term serieus klussen al nauwelijks.
Ik ben zo ook gestart met een starterswoning in de MVE. Zou het zo weer doen, maar het was idd Spartaans :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:33

-tom-562

Oliesjeik

FrankoNL schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 00:04:
[...]

Moet, want het zit er niet in of valt technisch uit elkaar? Of 'moet', omdat je het niet mooi vindt?
In het geval van het laatste is het toch geen probleem als je moet je wachten? Dat heb je in deze periode overal/met alles.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:36

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Het is een voormalige sociale huurwoning. Eigen aan huur is dat soms op stel en sprong installatiewerk nodig is. Daar heeft de voormalige verhuurder waarschijnlijk een vaste partij voor. Vraag het eens bij hen na wie dat is. Kan natuurlijk ook zijn dat ze zelf mensen in dienst hebben, in dat geval heb je er niet zoveel aan.

Toen ik in het recente verleden een huurwoning verliet, moest de keuken worden vervangen. Dat was binnen een week gedaan (want vaste partij).

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Theo schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 06:53:
Een keuken en badkamer uit 2007 zijn toch nog wel gewoon functioneel? Dus je kan koken, kakken en douchen? Dan is de harde noodzaak er niet meer om gelijk ende direct alles te moeten vervangen? Als het nog een huurhuis was met een douchekast en lavet dan zou vervangen/verwijderen idd prio moeten hebben. Maar in de huidige markt; wil je een huis laten schieten omdat de 14 jaar oude badkamer en keuken niet jouw stijl zijn, je ze wil vervangen, maar de aannemers niet binnen twee wekentijd hebben om dat te doen?

Ik zou gewoon lekker de woning kopen, een los fornuis/oven combin van Marktplaats halen en gewoon lekker gaan gebruiken, en daarna rustig gaan kijken naar wat anders. En als dat pas in 2023 kan, so be it..
De keuken is eigenlijk niet functioneel meer. Die is bijna in het geheel verwijderd. De badkamer is viezig en spuuglelijk en heel erg kaal maar die zou inderdaad nog gebruikt kunnen worden in de tussentijd. Daar hebben jullie een punt.

Dan blijft dus de keuken en wat stucwerk, met name beneden, over. Misschien valt dat dan inderdaad nog te overzien. Een vloer geloof ik nog wel bij een vloerenboer.
-tom-562 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:54:
[...]

Moet, want het zit er niet in of valt technisch uit elkaar? Of 'moet', omdat je het niet mooi vindt?
In het geval van het laatste is het toch geen probleem als je moet je wachten? Dat heb je in deze periode overal/met alles.
Deels inderdaad dus wel “moet” en deels omdat het er niet mooi uit ziet :)

Dan is er nog het punt van gas. Dit huis zit, in tegenstelling tot de een groot deel van de wijk, nog op gas. Persoonlijk vind ik dat nog niet zo’n probleem, maar de wederhelft vindt dat nog wel een omstandigheid. Ook nog iets om bij stil te staan.

Dank voor de reacties in ieder geval!

[ Voor 22% gewijzigd door FrankoNL op 19-01-2022 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit past beter in Bouwen en klussen, bij dezen verplaatst.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolderindekop
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-07 11:08

kolderindekop

yeaahhhh

Bij mij wordt badkamer in week 12 gedaan afgesproken in week afgesproken in week 35 dus 7 maanden was onze wacht tijd .6m2 voor 17000 euro . dit was bij ons het snelst maar wij hebben alles bij 1 winkel gedaan en we doen er zelf niets aan ,alles inclusief .
nu hoorde ik al dit jaar 8 maanden wacht tijd en 8 % duurder.

kolder ?wat is dat voor een kolder (na tientallen jaren dood te zijn wordt er nog steeds om ze gelachen ik ben nog springlevend en niemand lacht?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-07 10:31
Probeer ook eens een combinatie. Spullen kopen bij een bekende tegelboer en de installatie door een aannemer laten doen. Wij hebben exact een jaar geleden de spullen op de woonboulevard gekocht, levertijd ongeveer 2 maanden. Laten installeren door een aannemer uit regio Apeldoorn die kwam installeren in stad Utrecht.

Prima bevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:00
FrankoNL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:01:
Wat zijn daar de ervaringen mee in 2022? je hoort gigantische horrorverhalen.
Dit topic heeft trouwens overlap met het Badkamer topic
Daar zou je ook kunnen kijken voor ervaringen met het (laten) zetten van badkamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

FrankoNL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:15:
[...]

Regio Den Haag.

Een maand of 2/3 valt nog te overzien, als het 6 tot 12 maanden wordt dan is het een ander verhaal. Een vloer maak ik me niet zo druk om, dat lukt altijd wel. Een keuken bij een bekende keukenboer moet binnen een maand of 3 ook nog wel lukken gok ik maar die badkamer is wat mij het meeste zorgen baart.
Zelfs die keuken binnen 3 maanden is geen zekerheid. 3 maanden voor een badkamer.... Ik betwijfel of je dat zo snel voor elkaar gaat krijgen. Dat lukte bij ons begin 2021 niet. Nou was het hier wel wat meer werk dan gemiddeld, maar dit is dan wel weer een rustigere regio.

Vloer lukt waarschijnlijk wel redelijk vlot, maar kies iets uit wat op voorraad is. Die van ons kwam per boot en alleen de levertijd ging al richting de 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Dank allemaal! Ik ben weer wat wijzer geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:18
Ik heb 2 maanden geleden een badkamer besteld.
Start installatie 22 juni 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-07 20:00
Je badkamer is relatief klein. Voor de tegels zou je nog kunnen kijken naar restpartijen. Scheelt iets in de kosten en je kunt ze meestal per direct meenemen.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Pagina: 1