Toon posts:

Moet ik nou wel of geen panelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 432 views

• Rachel24
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-05-2022
Hi allemaal,

Is dit ook het topic om de vraag voor wel of geen zonnepanelen te nemen eens voor te leggen? Ik heb een nieuwbouwwoning gekocht en ben nog erg zoekende in alles. Op basis van de warmtepomp (gasloze woning) en mijn eigen verbruik zou ik volgens een elektro bedrijf 18 panelen nodig hebben. Veel! Tegen een prijs excl btw van 7800 euro.

Op basis van het gebruik zou ik zonder de zonnepanelen circa 105 euro per maand aan stroom betalen, op basis van de huidige tarieven.

Nu weet ik niet of ik in dit huis 10 jaar ga blijven wonen. Dus wat is wijsheid met alles wat erbij komt kijken; wel of geen panelen en indien ja, hoeveel?

Hopelijk mag ik dit hier stellen :)

• maarten_NL
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:42
Rachel24 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 22:07:
Hi allemaal,

Is dit ook het topic om de vraag voor wel of geen zonnepanelen te nemen eens voor te leggen? Ik heb een nieuwbouwwoning gekocht en ben nog erg zoekende in alles. Op basis van de warmtepomp (gasloze woning) en mijn eigen verbruik zou ik volgens een elektro bedrijf 18 panelen nodig hebben. Veel! Tegen een prijs excl btw van 7800 euro.

Op basis van het gebruik zou ik zonder de zonnepanelen circa 105 euro per maand aan stroom betalen, op basis van de huidige tarieven.

Nu weet ik niet of ik in dit huis 10 jaar ga blijven wonen. Dus wat is wijsheid met alles wat erbij komt kijken; wel of geen panelen en indien ja, hoeveel?

Gasloos, 105 euro per maand en dan 18 panelen nodig hebben. Daar klopt linksom of rechtsom iets niet aan. Vanuit je verwachtte verbruik en ligging van je daken is het niet moeilijk om een passende oplossing te berekenen.

Dit is meer het topic om je opbrengst te delen, jouw vraag past meer in dit topic. Of nog beter, een eigen topic.

PVoutput 3.2 & 3.1 & 1.8 kWp PV; Kona EV; ESP8266 FTW!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-11-2022
Hi allemaal,

Als je 7000 kWh aan stroom gebruikt, moet je panelen leggen die ongeveer hetzelfde opwekken. Zo moeilijk is dat toch niet?

1 PVoutput . Dongen NB

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:46

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Hi allemaal,

Als ik "slechts" 32 cent per kWh reken kom ik al op 2500,- per jaar dus 200,- per maand, zeker kale stroomprijs gerekend?

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:17

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

@Rachel24 je hebt een eigen topic gekregen. Zou je Tips bij openen offerte topic zonnepanelen willen doorlezen en zoveel mogelijk antwoorden willen geven?

Wise enough to play the fool

• Termy
  • Laatst online: 00:54

Termy

valt er nog wat te fragge?

Je 'moet' natuurlijk helemaal niks maar als je een fatsoenlijke installateur kan vinden die je een redelijk systeem kan geven voor gematigde kosten, dan hoef je er geen 10 jaar te wonen om dat terug te verdienen.

Hoe groot de kans is dat je dat kunt ligt aan je huis, dus wat voor dak heb je en wat voor schaduw valt daar op?

Btw, staat dat huis al?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• teacher
  • Laatst online: 00:17

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

@Rachel24 Een vraag stellen is ook reageren in het topic.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee