Ik zoek een?
Laptop snort nog goed, maar er mag aan snelheid gesleuteld worden. Ik denk vooral aan HDD --> SDD en mogelijks upgrade WIFI-module? Ik lees dat het voor deze laptop relatief makkelijk te vervangen is (filmpjes online al gezien & ik heb al eens onder het plaatje gekeken.
).
Wat is je budget?
SDD: €100-€200 (?)
WIFI-module: ?
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen.
Info huidige configuratie:
Laptop:
pricewatch: Asus N551JB-CN029H-BE
https://nl.hardware.info/...s-n551jb-cn029h-be.287749
inxi -Fxz geeft:
HDD: vendor: Seagate model: ST1000LM024 HN-M101MBB
WIFI:
Device-2: Realtek RTL8111/8168/8411 PCI Express Gigabit Ethernet
vendor: ASUSTeK driver: r8169 v: kernel port: d000 bus-ID: 05:00.1
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huislaptop die niet heel mobiel gebruikt wordt. Bij vervanging van HDD naar SDD is het mogelijks extra elektriciteitsverbruik niet doorslaggevend.
Met 8GB RAM ben ik nog tevreden.
HDD --> SDD
Ik zou het graag willen vervangen door een SDD van 1TB (of 512GB als prijs wat tegenvalt
).
Waar ik hulp in zoek is in het zoeken naar de juiste kenmerken: formaat, interface, connector, ... Waar moet ik allemaal op letten en wat zou "passen".
WIFI-module
Ik heb gelezen dat de module niet de allerbeste (meer) is. Kan daar iets aan aangepast worden? Of is dat een investering die weinig bijbrengt? En hoe zoek ik een waardig alternatief?
Edit
Twee jaren geleden was er een topic over gelijkaardig model: Upgraden ASUS N551J (K)
Het lijkt dat voor SDD dit de keuze werd: pricewatch: Crucial MX500 2,5" 1TB
Laptop snort nog goed, maar er mag aan snelheid gesleuteld worden. Ik denk vooral aan HDD --> SDD en mogelijks upgrade WIFI-module? Ik lees dat het voor deze laptop relatief makkelijk te vervangen is (filmpjes online al gezien & ik heb al eens onder het plaatje gekeken.

Wat is je budget?
SDD: €100-€200 (?)
WIFI-module: ?
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen.
Info huidige configuratie:
Laptop:
pricewatch: Asus N551JB-CN029H-BE
https://nl.hardware.info/...s-n551jb-cn029h-be.287749
inxi -Fxz geeft:
HDD: vendor: Seagate model: ST1000LM024 HN-M101MBB
WIFI:
Device-2: Realtek RTL8111/8168/8411 PCI Express Gigabit Ethernet
vendor: ASUSTeK driver: r8169 v: kernel port: d000 bus-ID: 05:00.1
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huislaptop die niet heel mobiel gebruikt wordt. Bij vervanging van HDD naar SDD is het mogelijks extra elektriciteitsverbruik niet doorslaggevend.
Met 8GB RAM ben ik nog tevreden.
HDD --> SDD
Ik zou het graag willen vervangen door een SDD van 1TB (of 512GB als prijs wat tegenvalt

Waar ik hulp in zoek is in het zoeken naar de juiste kenmerken: formaat, interface, connector, ... Waar moet ik allemaal op letten en wat zou "passen".
WIFI-module
Ik heb gelezen dat de module niet de allerbeste (meer) is. Kan daar iets aan aangepast worden? Of is dat een investering die weinig bijbrengt? En hoe zoek ik een waardig alternatief?
Edit
Twee jaren geleden was er een topic over gelijkaardig model: Upgraden ASUS N551J (K)
Het lijkt dat voor SDD dit de keuze werd: pricewatch: Crucial MX500 2,5" 1TB
[Voor 8% gewijzigd door davidbeml op 16-01-2022 20:18. Reden: aanvulling]