Toon posts:

Her-instapper in de fotografiewereld, is dit een goede koop?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:23
Mijn vraag
Ooit heb ik eens een Canon 2000D gehad, leuke foto's mee gemaakt en voor mijn gevoel een heel prima instapmodel. Deze heb noodgedwongen ooit moeten verkopen. Jaren verder kan ik er weer instappen!
Maar... kies ik goed? De 2000D-body is meer omdat ik er ook bekend mee ben geweest en vanwege het goede bevallen hiervan.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het gehele Adobe Creative Cloud-scala heb ik tot mijn beschikking en een gekalibreerd IPS-scherm van LG. Niet dat ik daar echt high-end mee bezig ga, maar als ik voor wat basis-functionaliteit daar mee uit de voeten kan, is dat mooi meegenomen. Sowieso focus-stacking heeft mijn interesse en wat basis macro-fotografie naast de "gewone" mooie plaatjes schieterij O+

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
We gaan wel voor tweedehands opties om de kosten wat te drukken en koop bij voorkeur (alles in 1x ook) bij cameraland(dot).nl

LowePro Adventura SH 140 II Black
Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC OS HSM Canon-AF CM6713
Canon EF 50mm f/2.5 Macro CM4939
Canon EOS 2000D Body CM6714

Het budget zit onder de € 700 , als het kleiner kan dan graag. Basis-functionaliteit vanwege beginners-niveau heeft voorkeur, speciale opties is leuk, maar zal ik voorlopig niet missen :) Als ik vanuit dat aspect kijk, denk ik zelfs onder de € 600 te kunnen zitten, maar geen verstand van zaken genoeg omdat echt te kunnen stellen :P

Als er nog een statiefje voor de macro's i.c.m. eventueel een remote tussen gedrukt kan worden, tof! Want nachthemels of de nachtelijke horizon fotograferen met een lange sluitertijd lijkt mij ook fantastisch :D

Graag jullie kritiek!

[Voor 8% gewijzigd door SkyStreaker op 12-01-2022 20:35]

MSI Gaming X570 Plus | AMD 5900x | G.Skill Ripjaws V 4x8GB 3600 (3733 OC, B-Die) CL14-14-14-34 | Sapphire Nitro+ 6900XT SE (XTXH Pre-bin)

Beste antwoord (via SkyStreaker op 14-01-2022 10:52)

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:32

JTfoto

Work hard

Ik ga proberen het een beetje samen te vatten voor de ts:

Canon 2000D: Gewoon een prima instap-camera met prima mogelijkheden om goed kennis te kunnen maken met fotografie. Lenzen aanbod is zowel nieuw als tweedehands erg groot, in elke prijs categorie. Puur kijkend naar fotografie een prima optie en goed te betalen.

Canon 70D (tweedehands): Een stapje meer dan de 2000D op het gebied van de body. Meer instelmogelijkheden en een schermpje dat ook gekanteld kan worden. Sensor is redelijk gelijk aan de 2000D, dus dit is een stap puur voor meer mogelijkheden in de camera, maar niet perse betere foto's.

Panasonic DC-G90: Ook redelijk gelijkwaardig qua sensor vergeleken met bovenstaande twee. Wel nog wat meer instelmogelijkheden en als je video ook zo nu en dan wil gebruiken doet deze het net wat beter. Lenzen aanbod nog steeds ruim, maar alles is vaak een stapje duurder.

Kortom: Ik denk dat je met alle 3 prima uit de voeten kan. Ben je canon gewend, dan zou ik gewoon lekker voor de 2000D gaan, kan je goed voor jezelf bepalen of het echt wat is zonder dat je meteen je volledige budget kwijt bent.

Alle reacties

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-03 21:01
Ik haal hier uit dat in 2018 de processor en in mindere mate de sensor niet de allerbeste zijn, en dat met name de processor op dat moment al best oud was.

Wel wifi, hoera, geen touchscreen.

Je kunt tegenwoordig ook kijken naar een systeemcamera. Ga dan niet naar de Canon M (loopt mogelijk ten einde) maar kijk bv eens of een Fuji of zoiets lekker in de hand ligt.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vanuit je vraag begrijp ik dat vooral macro je aandacht heeft zou zeker eerst naar de mogelijkheden en tweede hands aanbod hiervan kijken. Tevens eens met @Tarquin kijk ook naar de andere merken en hun aanbod.
Je budget is niet super ruim en de macrolens hakt er best in dus die zou ik als uitgangspunt nemen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• SkyStreaker
Ik geef ook aan dat ik tweedehands koop bij cameraland. Alles wat ik in de lijst heb staan is daar dan ook aanwezig, als occasion. De vraag is, kies ik goed?

[Voor 4% gewijzigd door SkyStreaker op 13-01-2022 10:29]

MSI Gaming X570 Plus | AMD 5900x | G.Skill Ripjaws V 4x8GB 3600 (3733 OC, B-Die) CL14-14-14-34 | Sapphire Nitro+ 6900XT SE (XTXH Pre-bin)

• MijnCommentaar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:07
ik zou niet voor een 1000 serie van canon gaan.
Een wereld van verschil met bv een 70d
bv https://www.kamera-expres...0d-body-occasion-12401296
zoek een 2e hands met weinig kliks en je kunt weer jaren vooruit.

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:22
Om eerlijk te zijn lees ik een beetje (niet beledigend bedoelt) ik ben van plan om dit, dit en dit te gaan doen omdat het mij waarschijnlijk leuk lijkt. Daarvoor wil ik met dit bedrag in een keer alles kopen wat ik nodig heb.

Als je menig tweaker op dit forum vraagt naar de fotospullen die hij nu heeft en of hij die in een keer heeft gekocht (zeker de gene met meer dan 1 lens) Zullen zeggen dat het in de loop ter tijd is gegroeid. Dat advies zou ik ook aan jou geven;

Koop een redelijk goede body met lens, waar je lekker in kan groeien. Ga daar lekker mee op pad en maak foto's, leer en ervaar. Neem een fotocursus om je basis goed te krijgen en de zaken goed te leren. (liefst op locatie niet online) Bouw daarna je kit uit met de dingen die je graag doet. Op basis van de ervaring die je hebt opgedaan.

Dus ik zou kijken naar een goede body en lens voor 650 euro dan heb je nog 50 euro voor je tas.
Want dan loop je als je het leuk vind niet tegen limit van je spullen aan + op de lange termijn kun je een kit bouwen van betere kwaliteit die aan je wensen voldoet.

Nickname KasPlantje.

• SkyStreaker
Wordt ook niet beledigend opgevat :)

Generieke fotografie is dan ook het uitgangspunt, al kriebelt het macro-deel ook heel erg. Maar, zoals je zegt is eerst de basis goed krijgen het beste plan van aanpak. Qua "goede body" lijken de meningen uiteen te lopen en is er weinig contrast. Wat wordt nieuw aangeraden, wat jullie betreft?

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 22:18
SkyStreaker schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:58:
Qua "goede body" lijken de meningen uiteen te lopen en is er weinig contrast. Wat wordt nieuw aangeraden, wat jullie betreft?
Het is raadzaam om een eco-systeem te kiezen wat nu relevant is en waar toekomst in zit. Zo koop je jezelf een plekje in een platform waar je nog waren mee vooruit kan en waar af en toe ook nog nieuwe lenzen voor uitkomen die verbeteringen/verbreding van het eco-systeem voorstellen.
Kortom, koop geen camera met een 'dode' mount. Koop iets wat misschien nu een instapmodel is, maar nog wel de toekomst heeft. Een camera met een EF mount is daardoor geen hele toekomstvaste investering. Een camera met RF-mount, E-mount, X-mount of Z-mount is dat wel.
Binnen al deze systemen zijn budget-opties beschikbaar, maar ook opties waar je een tweede hypotheek voor nodig hebt. Voor ieder wat wils dus. De keuze is verder echt aan jou; wat vind je belangrijk en wat vind je bijvoorbeeld prettig werken? Wat past goed in jouw handen en welke menu's vind je prettig?

[Voor 15% gewijzigd door zzzzz op 13-01-2022 12:18]

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-03 16:29
Met dit budget zou ik eens goed kijken naar Fuji en de nieuwere modellen (20mp sensor) bij Micro Four Thirds/M43 : Olympus of Panasonic. Fuji is sterk in prime lenzen, M43 is juist beter met zoomlenzen en features zoals IBIS en stacking.

• SkyStreaker
Met flink wat onderzoek met wat ik als prettig zou ervaren kwam ik sowieso steevast bij Canon terecht. Is dit meer in de goede richting: https://www.cameraland.nl...-canon-eos-7d-body-cm5209 ?

@euchromatic Alright :)

[Voor 8% gewijzigd door SkyStreaker op 13-01-2022 12:42]

• JTfoto

JTfoto

Work hard

euchromatic schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:39:
Met dit budget zou ik eens goed kijken naar Fuji en de nieuwere modellen (20mp sensor) bij Micro Four Thirds/M43 : Olympus of Panasonic. Fuji is sterk in prime lenzen, M43 is juist beter met zoomlenzen en features zoals IBIS en stacking.
Hier zou ik graag op willen aanvullen dat de keuze tussen fujifilm of m43 ook af kan hangen op het aanbod en kosten van eventueel toekomstig te kopen lenzen. Wat mij betreft heeft m43 een wat completer aanbod, in die zin dat er voor elke prijs wel aardige lenzen te krijgen zijn.

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:22
euchromatic schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:39:
JTfoto schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:44:
[...]

Hier zou ik graag op willen aanvullen dat de keuze tussen fujifilm of m43 ook af kan hangen op het aanbod en kosten van eventueel toekomstig te kopen lenzen. Wat mij betreft heeft m43 een wat completer aanbod, in die zin dat er voor elke prijs wel aardige lenzen te krijgen zijn.
Iets in de zin van die Panasonic Lumix DC-G90 + 14-140mm f/3.5-5.6 die te koop staat in vraag en aanbod?
V&A aangeboden: Panasonic Lumix DC-G90 + 14-140mm f/3.5-5.6 Zwart

Sorry, kwam ik toevallig tegen.

Nickname KasPlantje.

• Frogmen
  • Niet online
Als tegenwicht de TS heeft een beperkt budget is bekend met Canon en bevalt hem goed. In dit geval kijkend naar het 2e hands aanbod biedt een Canon APS-C dslr het meest bang for buck. Overigens zou ik zeker voor lenzen ook particulier kijken. Facebook Marktplaats eventueel Catawiki want daar kan je leuk scoren voor weinig geld. Hetgeen logisch is want de vraag is heel erg beperkt. En een lens werkt of werkt niet is goed te testen en het risico voor oplichters is in deze markt niet groot. Zeker niet als je zelf oplet en na blijft denken.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-03 16:29
GerGio schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:36:
[...]

[...]

Iets in de zin van die Panasonic Lumix DC-G90 + 14-140mm f/3.5-5.6 die te koop staat in vraag en aanbod?

Dat lijkt me geen onredelijke deal. Ik heb die lens zelf ook; erg fijn! De body is één stap onder het topmodel en heeft focus stacking, IBIS etc. Je zal er niet snel iets te kort mee komen.

• SkyStreaker
GerGio schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:36:
[...]

[...]

Ik heb de verkoopster al een een DM gestuurd :) Ook nog even overleggen met de financieel directrice :D

• JTfoto

JTfoto

Work hard

SkyStreaker schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:05:
[...]

Ik heb de verkoopster al een een DM gestuurd :) Ook nog even overleggen met de financieel directrice :D
Mocht je daar een deal mee krijgen denk ik dat je een erg fijn pakket hebt om mee te beginnen. Prima zoomrange en de camera heeft genoeg mogelijkheden om voorlopig lekker vooruit te kunnen.

• atillicious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-03 22:46
SkyStreaker schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:05:
[...]

Op de 27e heb ik een DM gestuurd waar ik nog geen antwoord op heb mogen ontvangen, ik voorspel weinig goeds in ieder geval.
https://www.cameraland.nl/panasonic-lumix-dc-g90-12-60mm
Met 100 euro cashback én je kan in drie termijnen betalen.

[Voor 0% gewijzigd door atillicious op 13-01-2022 20:33. Reden: Spelfout]

• SkyStreaker
Da's toevallig, dan ga ik mij ook niet met haar bezigen. Lijkt mij zinloos.

Ga ik verder kijken :)
atillicious schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:48:
[...]

Op de 27e heb ik een DM gestuurd waar ik nog geen antwoord op hem mogen ontvangen, ik voorspel weinig goeds in ieder geval.
https://www.cameraland.nl/panasonic-lumix-dc-g90-12-60mm
Met 100 euro cashback én je kan in drie termijnen betalen.
Ik wil deze best aanschaffen als meerderen bevestigen dat deze "okay" is 8)
Ruimer budget betekend andere dingetjes even laten schieten.

[Voor 71% gewijzigd door SkyStreaker op 13-01-2022 19:14]

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-03 21:01
Wow, mooie prijs mét cashback!

Klinkt echt als een leuke camera. Zéker geen instapmodel, hij heeft processorkracht en features waar je heel lang mee vooruit kunt. USB-opladen, stof+spatdicht - wow. Externe microfoon-ingang heeft-ie ook, dat is altijd voorbehouden aan de hogere modellen. Beeldstabilisatie in camera én lenzen.
Hier krijg je echt een goede camera, met een uitgebreide lijst features. Hier kun je echt jaren en jaren mee vooruit.

Je kunt ook beginnen met focusstacken; hij heeft post-focus en post-focusstacking. Gave features.

Tips voor als het geld nog niet op is: Op Marktplaats scoor je voor €160 een leuke Olympus 45mm f1.8 portretlens en voor €150 een Panasonic 20mm superklein f1.8 straat-fotografie-lensje. Allebei lekker lichtsterke lenzen.
Je zoomrange kun je makkelijk uitbreiden met een 40-150mm lens (€90 2e hands).
Alle drie lenzen die ik net noemde worden heel regelmatig aangeboden, dus geen haast!

[Voor 25% gewijzigd door Tarquin op 13-01-2022 23:38]

• Frogmen
  • Niet online
Lekker stel verkopers hier, TS zijn budget is opgerekt van 700 naar 800 en hij heeft nog niet alles wat hij initieel wilde aanschaffen. Prima als TS er blij mee is, maar is dit echt het beste advies voor de TS? Voor de duidelijkheid op zich prima tip en advies.

• SkyStreaker
Eigenlijk niet helemaal. Ik ben terug gaan lezen en ik hoef niet het beste van het beste. Gewoon leuk fotograferen met meer kwaliteit dan een smartphone dat kan. Lekker op amateuristisch niveau. Die DC90 is allemaal leuk, maar als ik erover nadenk krijg ik meer dan dat ik wezenlijk nodig heb, voor zeker lange tijd. Kom ik weer terug op de 2000D. "Instap-camera", dat niveau. Dat het een slechtere sensor heeft is toch niet zo erg voor een beginner?

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-03 21:28
persoonlijk zou ik twee series hoger van Canon bekijken. Comfort en gebruikersgemak is vele malen hoger. Dat je bij Canon blijft begrijp ik. Ik heb 10 jaar met Canon gefotografeerd, daarna 3 jaar Fuji en Sony. Canon blijft mijn dingetje :)

ik zou het oppakken met zoiets:
https://www.marktplaats.n...74-canon-eos-70d-2-lenzen

(Canon 70D + 18-135 + 50 1.8)

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 22:18
SkyStreaker schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:53:
Kom ik weer terug op de 2000D. "Instap-camera", dat niveau. Dat het een slechtere sensor heeft is toch niet zo erg voor een beginner?
Het probleem met een camera als de 2000D blijft; het is een oud systeem met een 'dode' mount. Als je een niet-toekomstvaste investering wil doen dan mag dat natuurlijk; maar dat is een beetje als een huurhuis. Voor nu misschien handig, maar op de lange termijn niet.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:42

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

zzzzz schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:05:
[...]

Het probleem met een camera als de 2000D blijft; het is een oud systeem met een 'dode' mount. Als je een niet-toekomstvaste investering wil doen dan mag dat natuurlijk; maar dat is een beetje als een huurhuis. Voor nu misschien handig, maar op de lange termijn niet.
Sorry maar dit is voor iemand die naar entry-level spullen kijkt de komende twintig jaar minstens nog een volkomen non-issue. Er is een gigantische pool van tweedehands EF-glas en die wordt alleen maar groter voorlopig. Als instapper zou ik het wel weten: het wordt steeds voordeliger en aantrekkelijker om EF-glas te gaan gebruiken als je niet perse constant het nieuwste hoeft te hebben. Mocht je doorgroeien naar mirrorless dan kun je altijd met een adapter hetzelfde glas blijven gebruiken of het glas terug de tweedehands markt op knallen, daar val je je geen buil aan.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:10
zzzzz schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:05:
[...]

Ik heb zelf al een tijdje geen nieuw glas meer gekocht, maar is de mount dan zo "dood"?

Het aanbod Canon lenzen wat er op past is supergroot en volgens mij worden er nog steeds lenzen gemaakt met dezelfde mount?

Zeker als TS een body neemt met APS-C sensor, dan past in principe elke lens met die mount op de camera.
Dus daar zou ik me echt geen zorgen over maken. Er is de komende decenia nog ruim voldoende glaswerk voor te krijgen.

Verschillen tussen de 70d en de 2000d zijn niet zo heel groot volgens mij.
De 70d is sneller en meer waterdicht, maar is daardoor ook weer een stuk zwaarder.
De jpeg kwaliteit van de 70d is beter door de betere processing, maar schiet je raw dan is dat voordeel weg.
24MP vs 20MP, minimaal verschil, maar net in het voordeel van de 2000d.

Als je de (burst) snelheid en de waterdichtheid niet nodig hebt zou ik kiezen voor de 2000d. Scheelt toch wel wat in gewicht en dan neem je hem toch wat sneller mee is de ervaring. Je mist dan uiteraard wel je touchscreen, want die heeft de 2000d niet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• JTfoto

JTfoto

Work hard

Ik ga proberen het een beetje samen te vatten voor de ts:

Canon 2000D: Gewoon een prima instap-camera met prima mogelijkheden om goed kennis te kunnen maken met fotografie. Lenzen aanbod is zowel nieuw als tweedehands erg groot, in elke prijs categorie. Puur kijkend naar fotografie een prima optie en goed te betalen.

Canon 70D (tweedehands): Een stapje meer dan de 2000D op het gebied van de body. Meer instelmogelijkheden en een schermpje dat ook gekanteld kan worden. Sensor is redelijk gelijk aan de 2000D, dus dit is een stap puur voor meer mogelijkheden in de camera, maar niet perse betere foto's.

Panasonic DC-G90: Ook redelijk gelijkwaardig qua sensor vergeleken met bovenstaande twee. Wel nog wat meer instelmogelijkheden en als je video ook zo nu en dan wil gebruiken doet deze het net wat beter. Lenzen aanbod nog steeds ruim, maar alles is vaak een stapje duurder.

Kortom: Ik denk dat je met alle 3 prima uit de voeten kan. Ben je canon gewend, dan zou ik gewoon lekker voor de 2000D gaan, kan je goed voor jezelf bepalen of het echt wat is zonder dat je meteen je volledige budget kwijt bent.

• Frogmen
  • Niet online
Neem vooral rustig de tijd om 2e hands te zoeken, zoals eerder gezegd 2e hands is niet zo heel erg risicovol maar kan je wel een hoop geld besparen of veel meer camera voor je geld geven met een beetje geduld en zoeken vind je ook nog wel een nieuwere Canon 80D of 90D

• atillicious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-03 22:46
Op Kamera Express heb je een tweedehands G90 met de 12-60mm lens voor 689 euro.
Als ik geen GX9 had zou ik die wel willen hebben.
https://www.kamera-expres...2-60mm-f-3-5-5-6-asph-pow

• SkyStreaker
Tweedehands Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC OS HSM Canon-AF CM6713

Tweedehands Canon EOS 2000D Body CM6861

Het is uiteindelijk deze geworden :) Met 4000 clicks niet slecht te noemen. Uiteindelijk als wij iets hebben van: "dit is echt wat voor ons", komt er een betere camera met wat sparen. We willen eerst zien of wij het ook echt gaan gebruiken.

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

bobcom

Dedicated dabbler

@SkyStreaker Als je er nog niet uit bent en nog steeds geen bezwaar hebt tegen een "dode" mount zou je ook een Eos M5 kunnen overwegen. Nu voor nog geen €400 te vinden, mede dankzij het feit dat iedereen roept dat Canon de M-mount heeft afgeschreven / gaat afschrijven en de EF-mount ook al dood is.
Intussen kun je alle Canon M, EF en EF-s lenzen erop kwijt die je op de Canon begraafplaats vindt, zie je in je zoeker of op je schermpje hoe je foto eruit gaat zien en hoef je geen bankoverval te plegen voor een leuke startersset met wat extra's .
Ik heb hem al een paar jaar als erbij-camera en nog steeds geen spijt.
FWIW.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

• SkyStreaker
Beetje te laat, komt morgen binnen :) Ik heb ook eigenlijk weer voor deze gekozen omdat ik 3 maanden ervaring had met de camera en er goed uitkwam met hoe het werkte.

Edit: ik had destijds nog lekker amateuristisch deze foto los uit de hand geschoten :+

[Voor 59% gewijzigd door SkyStreaker op 26-01-2022 16:05]

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

bobcom

Dedicated dabbler

@SkyStreaker Gelukgewenst, en veel succes ermee :)F Plaats morgen een foto van de set in het showhier-topic!

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

• SkyStreaker
Ik heb hem inmiddels binnen, maar kom erachter dat Windows 11 niet de camera ondersteund :+

Oh heerlijk, weer terug naar 10 dan!

Om een of andere reden, herinner ik hem mij anders, zou ik een 1000D hebben gehad? :D

Morgen even verder stoeien!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee