Toon posts:

Game PC 3080, Ti, 12Gb, super, whatever

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RickyOZ
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-02 23:04
Ben een systeem aan het bouwen dat uiteindelijk in een radiogram geintegreerd moet worden. Zie ook dit topic.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Surfen, mailen, Excel. Maar ook 4K TV/series/films kijken, AAA titels gamen op een 4K TV

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een bepaald budget, maar wil gewoon een beetje redelijke prijs kwaliteit behouden. Een threadripper of RTX3090 is dus wat mij betreft niet zo nuttig, aangezien je voor veel minder geld (bijna) dezelfde prestatie krijgt voor alleen gaming

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De case is er al en ik moet alleen nog de componenten hebben. Qua randapparatuur wordt het allemaal aangesloten op een 4k TV en niet op een monitor.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor soepel 4k gamen lijkt me een 3080/12gb/ti als enige, en maar net aan, voldoende. Een SSD die voldoende snel is, ik heb denk ik maar 1TB nodig, voor opslag van films, muziek etc gebruik ik de HDD die er ook in zit

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een zo stil mogelijke PC en ben daarom wel fan van de Suprim X kaarten (voor de 3080Ti de stilste en snelste).

Ga je overklokken?
Dit lijkt me wel geinig om te doen, daarom toch maar een Z690 gekozen. Geen grote plannen, maar een beetje sleutelen aan instellingen van ram, cpu en iets doen met msi afterburner lijkt me wel leuk

Wat verwacht je van ons?
In mijn eerste topic wil ik het vooral laten gaan over de kast zelf. Wat ik hier nog wil weten is;
- Is er al wat meer bekend over de nieuwe 12gb kaarten, wachten waard?
- Zijn er hieronder componenten bij die echt niet lekker met elkaar gaan, of zelfs helemaal niet kunnen?
- Gaat die SN570 SSD een bottleneck zijn in de toekomst? Of is die snel genoeg voor elke denkbare toepassing?
- Is het mogelijk om deze PC op een remote scherm te kunnen zien? Met andere woorden, net zoals gamen in de cloud, kan ik met mijn laptop in een andere kamer gamen terwijl deze pc al het werk doet? Als het met gamen in de cloud kan, moet het toch binnen je eigen huis ook wel mogelijk zijn?
- Wat is een goede bron om de basis van overklokken een beetje in de vingers te krijgen?
- 1 van de meest gestelde vragen maar ga hem toch herhalen: gaat 850W voldoende zijn? Ik zie overal dat 750W aangeraden wordt voor de 3080Ti dus wilde iets reserve hebben voor als ik echt de videokaart wat harder ga laten werken, maar denk dat ik hiermee dan ruim voldoende ga hebben?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-12600K Boxed€ 299,99€ 299,99
1MoederbordenMSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4€ 309,-€ 309,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3080 Ti SUPRIM X 12G€ 2.149,-€ 2.149,-
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda Compute 3,5", 8TB€ 174,15€ 174,15
1ProcessorkoelingCooler Master MasterAir MA624 Stealth€ 64,90€ 64,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18€ 124,90€ 124,90
1VoedingenEVGA SuperNOVA 850 P2€ 205,10€ 205,10
1Solid state drivesWD Blue SN570 1TB€ 94,90€ 94,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.421,94

[Voor 4% gewijzigd door RickyOZ op 12-01-2022 13:24]

Alle reacties

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:03
Mooie specs, persoonlijk zou ik de schijf wisselen voor een WD SN850 dan.
Betrefd videokaart kijk een beetje naar wat de AAA games vragen aan videogeheugen. Farcry 6 zit al op 11Gb met alle settings op de max, dit zal in de toekomst alleen maar meer worden.

Steam geeft de optie op te gamen op afstand of zelfs buiten de deur je zit natuurlijk wel aan een goed internet lijntje gebonden dan, hieronder de omschrijving van Steam

Speel op een andere pc of laptop door gewoon op beide computers bij Steam in te loggen. Ga vervolgens naar je Steam-bibliotheek om tussen de twee computers te streamen. Remote Play-functies kunnen samen worden gebruikt! Als een host-pc het spel draait, kunnen spelers op afstand zelfs onderweg verbinden voor een potje.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:18
Neem sneller RAM (bv G.Skill Ripjaws V F4-4400C19D-32GVK) en een PCIe 4 SSD (bv Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB) (snelle SSD gaat je helpen zodra games DirectStorage gaan gebruiken). Let bij de CPU koeler op de socket 1700 mount - zo te zien heeft deze dat niet standaard, op de website heeft men het over 'new packing design'. Als je de CPU serieus gaat overklokken neem dan een zwaardere koeler - bv be quiet! Dark Rock Pro 4.

[Voor 12% gewijzigd door martyw op 12-01-2022 14:23]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voor het geld van de EVGA voeding, heb ik liever deze pricewatch: Corsair HX1000 V2

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:21
Hackus schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:48:
Voor het geld van de EVGA voeding, heb ik liever deze pricewatch: Corsair HX1000 V2
Die is nog beter ook. Supernova P2 is al enige tijd EOL. Wie weet hoe lang die op de plank gelegen heeft.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee