Aankoop 2e hands game pc voor mijn zoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CindySm
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-02-2022
Hoi allemaal,

Mijn zoon wil graag een game pc, nu hebben we er 1 gezien 2e hands. Mijn vraag : is dit een juiste koop of nee niet doen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, en dan vooral GTA V

Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij heeft een budget van €750,00

Wat verwacht je van ons?[i]
Graag antwoord of we een juiste keus maken om deze te kopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rBsTVRvGK-yKhF-qe1VRMtQw7ag=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YBstztaVMsoDedw3aOTIjw3G.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejeroen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:03
Voor het spelen van GTA V is dit een uitstekende keuze.
Ook andere games zullen er wel goed op kunnen worden gespeeld.

Nadeel is de 258 gigabyte NVME SSD, er gaat al snel 50 gigabyte naar windows, en 60 gigabyte naar GTA V, nog twee andere games erbij en de opslag zit vol.
Van wat ik weet van vorig jaar is dat de laatste Call of Duty over de 100 gigabyte gaat.

Een tweede SSD van 500 gigabyte is leuk, maar ik weet van kinderen dat ze gewoon alles op de schijf/ssd installeren die standaard door het systeem wordt voorgesteld, dan zit je met een lege 500 GB SSD, en een volle 250 GB SSD.

Ik zou er dan nog een kleine 100 bij doen en in de pricewatch een leuke SSD uitzoeken met 1 TB opslag zodat je er wat meer games op kunt zetten voor je zoon. Desnoods doe je dat over 3-4 maanden zodra de opslag vol begint te raken.

Al zou ik zelf niet een pc kopen via marktplaats voor zulke hoge bedragen, maar dat is een persoonlijk dingetje. vanwege eerdere ervaringen op marktplaats.

[ Voor 13% gewijzigd door dejeroen op 12-01-2022 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CindySm
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-02-2022
Hoi Jeroen,

Bedankt voor je antwoord, ik vind het zelf ook een risico om via marktplaats een pc te kopen. Ik heb gekeken om zelf er 1 te bouwen maar de videokaarten zijn met een budget van €750,00 niet te betalen. Of ik moet dat helemaal verkeerd zien 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2.DIE.4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-05 23:29
Ik zou dan toch eerder opteren om zoiets nieuw te kopen voor +- 500 EUR:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400F Boxed€ 139,-€ 139,-
1MoederbordenASRock B460M Steel Legend€ 102,-€ 102,-
1BehuizingenCooler Master NR400 (without ODD)€ 66,28€ 66,28
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 62,90€ 62,90
1VoedingenCorsair RM650 (2019)€ 69,90€ 69,90
1Solid state drivesSamsung 980 500GB€ 59,90€ 59,90
Totaal€ 499,98

Vul dat aan met een RX570 / GTX1060 / ... van hier op V&A van een goed beoordeeld Tweaker en je hebt wel wat moois voor € 750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejeroen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:03
CindySm schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:49:
Hoi Jeroen,

Bedankt voor je antwoord, ik vind het zelf ook een risico om via marktplaats een pc te kopen. Ik heb gekeken om zelf er 1 te bouwen maar de videokaarten zijn met een budget van €750,00 niet te betalen. Of ik moet dat helemaal verkeerd zien 🙈
De videokaarten zijn tegenwoordig alleen nog voor de hoofdprijs te koop.
Er zijn meerdere topics over game pc's voor rond de 700 euro, en bijna allemaal worden ze zonder videokaart geconfigureerd.

Onderstaand topic gaat het om hetzelfde budget en ook GTA V.
De conclusie daarin is dat je moet gaan voor 2e hands, of een iGPU (processor met videochip) en wachten op betaalbare videokaarten. Misschien dat je daar ook wat inspiratie uit kunt halen.
Game PC voor mijn zoontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:18
Sowieso zou ik je adviseren om een 2ehands pc te zoeken hier via tweakers v&a inplaats van marktplaats ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonDeR
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-02 16:49
dejeroen schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:32:
Voor het spelen van GTA V is dit een uitstekende keuze.
Ook andere games zullen er wel goed op kunnen worden gespeeld.

Nadeel is de 258 gigabyte NVME SSD, er gaat al snel 50 gigabyte naar windows, en 60 gigabyte naar GTA V, nog twee andere games erbij en de opslag zit vol.
Van wat ik weet van vorig jaar is dat de laatste Call of Duty over de 100 gigabyte gaat.

Een tweede SSD van 500 gigabyte is leuk, maar ik weet van kinderen dat ze gewoon alles op de schijf/ssd installeren die standaard door het systeem wordt voorgesteld, dan zit je met een lege 500 GB SSD, en een volle 250 GB SSD.

Ik zou er dan nog een kleine 100 bij doen en in de pricewatch een leuke SSD uitzoeken met 1 TB opslag zodat je er wat meer games op kunt zetten voor je zoon. Desnoods doe je dat over 3-4 maanden zodra de opslag vol begint te raken.

Al zou ik zelf niet een pc kopen via marktplaats voor zulke hoge bedragen, maar dat is een persoonlijk dingetje. vanwege eerdere ervaringen op marktplaats.
toon volledige bericht
Voor GTA V heb je 110 gb nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:55
Ik zou hier even kijken:

https://tweakers.net/pcs/...KVqYEOSFlyqm9ihZKVuZlBLQA

Kun je zien of de tweaker betrouwbare reviews heeft. Geen garantie natuurlijk, maar beter dan marktplaats.

Deze is best leuk:
V&A aangeboden: AMD Game PC /Ryzen 3100/5500 XT/16GB/500GB M.2 SSD
Pagina: 1