Ik word getrackt, hoe dan?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigMomma
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-01-2022
Stormrider nl schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:29:
Enige wat ik kan bedenken is dat hij je google account gekoppeld heeft via google Family Link.
hiermee kan je toezicht houden en krijg je als 'kind' geen melding.
Dit heb ik inderdaad vanmiddag bekeken. Op de een of andere manier hebben we dit ingesteld, maar ben ik niet als kind aangemerkt. weet iemand of het mogelijk is om een ouder in family link ook te traceren? Dat kon mijn google niet beantwoorden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigMomma
F_J_K schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:04:
Terzijde: als er inzage is in het werk-adresboek, is er sprake van een datalek dat gemeld moet worden bij de verantwoordelijke binnen het bedrijf, bijvoorbeeld de functionaris gegevensbescherming.
Er is geen werk adres boek, zo professioneel zijn we niet. :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

BigMomma schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:21:
[...]

ik heb andere collega's gevraagd of ze ook rond die tijd een gemiste oproep hadden maar dat was niet zo.

[...]

Ik heb collega gecontact via whatsapp en daar ook het adres verkregen. Adres staat niet opgeslagen in mijn telefoonboek of google account. Ben er heen gereden met begeleiding van Waze. Vriend gebruikt waze nooit, en hij leest mijn whatsapp berichten niet, in ieder geval niet continu.
Niet continu, maar misschien wel gelezen. Dan heb je naam en adres in 1 keer. Is dit een mogelijkheid?

Waar ik heen wil: Het is net als met goocheltrucs. Soms ga je al verder met heel moeilijk, technische oplossingen verzinnen, maar is de oplossing eigenlijk gewoon technisch heel simpel.

Als zowel locatie als telefoonnummers beschikbaar waren voor $vriend, dan is toegang tot je communicatie op/via je telefoon gewoon het meest voor de hand liggend en kunnen alle GPS tracker ideeen de prullenbak in.

[ Voor 11% gewijzigd door Hann1BaL op 10-01-2022 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:01
BigMomma schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:41:
[...]

Nee, ik heb hem gevraagd of hij mij en mijn collega heeft 'lopen bellen' antwoord: ja.
Hoe hij dat deed wil hij echter niet delen.
Eigenlijk vind ik het nu ook gewoon interessant om te weten hoe dan?!... als iemand die zelf in IT werkt had ik gedacht dat ik beter zou moeten weten, maar ik kom er zelf niet achter. Het frustreert mij. Ik wil het graag uitzoeken zonder het hem te vragen, en het dan uitzetten of blokkeren zodat dat niet meer lukt.
Ik vrees dat je er niet achter gaat komen als hij het je niet zelf verteld. Er zijn tientallen/honderden manieren om iemand te volgen, afhankelijk van hoeveel moeite iemand er in wilt steken, en uit jouw reacties leid ik af dat jouw vriend daar best wat moeite in wilt steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:39
Heeft je collega toevallig zijn telefoonnummer online staan (LinkedIn bijv). Als je vriend zijn naam weet is dat makkelijker gevonden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:27
[...]

Nee, ik heb hem gevraagd of hij mij en mijn collega heeft 'lopen bellen' antwoord: ja.
Eigenlijk vind ik het nu ook gewoon interessant om te weten hoe dan?!... als iemand die zelf in IT werkt had ik gedacht dat ik beter zou moeten weten, maar ik kom er zelf niet achter. Het frustreert mij. Ik wil het graag uitzoeken zonder het hem te vragen, en het dan uitzetten of blokkeren zodat dat niet meer lukt.
Hoe weet je dat je vriend je nog kan "tracken" na de factory reset ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:19

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

@BigMomma
Waarom verdenk je meteen dat je vriend tracking-tools gebruikt? Ook dit is een aanname.
Voor hetzelfde geval kent hij jouw dag-patroon gewoon, en gebruikt hij sociale technieken om te achterhalen waar je bent en wat je doet?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:41
BigMomma schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:28:
[...]

Yes, ik heb alle locatie apps gecontroleerd en alles wat ik zelf niet nodig heb de toegang ontzegt en alles wat ik wel zelf gebruik toch zoveel mogelijk beperkt.
Ik heb na de reset inderdaad die multi factor authenticatie aangezet. Ook de toegangscode van mijn telefoon natuurlijk gewijzigd, en een vingerafdruk toegevoegd.

Snapchat gebruik ik niet, Whatsapp locatie delen af en toe, maar dat is toch altijd voor en bepaalde tijd, beetje dom als ik dat aan liet staan toch :F
Heb je hier ook gekeken.

https://myaccount.google.com/device-activity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:33
Als je de laptop van het werk hebt meegenomen kan dit je locatie prijsgeven.

Je auto’s kunnen de locatie prijsgeven.

Hij kan je Waze account inlog gegevens hebben.

Kortom téveel mogelijkheden en maar 2 stappen:
Vragen waarom dit zo belangrijk voor de ander is?
Vragen ermee te stoppen of er zelf mee stoppen.

Sorry maar dit lijkt een zwart/wit reactie maar je bespaart iedereen een hoop gedoe. Dit is niet gezond gedrag, van zowel TS als diens vriend niet.

Ik kan thuis gewoon melden als ik een leuke middag met een klant gehad heb. Ik ben thuis. Ik eet thuis.

Werk is werk, als ik mezelf zorgen zou moeten maken wat er gebeurd als de ander kan zien waar ik uithang (wat via FMI kan 2 kanten op) dan zou ik thuis een ander gesprek hebben. Ik vind het zeker opzicht wel fijn dat ik niet ongemerkt ergens KO in de greppel ongemerkt zou liggen of dat ik kan checken waar de wederpartij blijft als de trip al “aan huis” zou moeten zijn.

Maar das een andere discussie- suc7 -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511810

BigMomma schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:27:
Ik heb een android telefoon van One plus. En ik gebruik twee verschillende auto's.
Bij de factory reset heb ik ook belangrijke wachtwoorden zoals google wachtwoord veranderd. Maar dat hielp dus niets.
Ook als we er een punt achter zouden zetten, lijkt het me niet nodig dat hij mij nog kan volgen.
Plus ik ben gewoon benieuwd, hoe je een telefoonnummer van iemand bij mij in de buurt zomaar kunt vinden. Lijkt mij niet dat je bij 'track my phone' wat ik overigens nooit bewust geinstalleerd heb, zomaar alle telefoonnummers binnen een range van 10m kan zien zodat je ze kunt gaan bellen of ze jou telefoon ergens zien liggen... toch?
Wellicht ver gezocht maar niet onmogelijk (zou hier in huis ook werken), stel je hebt een webpagina geopend naar een 'home assistant' achtig iets bij jullie (je vriend/jij thuis). Stel die pagina verbind via je collega's wifi. Stel die collega heeft zijn vaste IP aan een domein gekoppeld... Dan ben je er al...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:16
Heel veel technische mogelijkheden.

Maar wat mij opvalt.
Jij gaat een collega opzoeken. Dat dat niet op werk is blijkt voor jouw vriend een verrassing te zijn (haal ik uit het feit dat jij zegt dat ie daar niet blij mee was). Dus jij bent blijkbaar daar niet open over (maar je vriend houdt wel je whatsapp bij zeg je).
Jouw vriend heeft weer zijn eigen geheimpjes voor jou. Hij weet daarna ook precies wie hij moet bellen als jij je telefoon op stil hebt staan en niet opneemt.

Mogelijkheid: Hij heeft heel goed (misschien wel terecht) door waar je bent omdat ie iets vermoedt en weet dan ook heel goed waar hij heen moet bellen omdat ie het nummer toen al uit je telefoon heeft gehaald en verzint het hele tracken erbij.

Heb je andere aanwijzingen waarmee je echt bewijs hebt dat hij je trackt, ja dan zijn er legio mogelijkheden die eerder genoemd zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door dangerpaki op 10-01-2022 20:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:01

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

BigMomma schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:36:
Ik ben niet eenmalig getraceerd, maar meerdere keren. Als hij dat doet door de auto te volgen moet hij al een device in beide auto's hebben gestopt onwaarschijnlijk lijkt mij.
Waarom onwaarschijnlijk? Een air tag kost 35 euro per stuk...

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:01

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Hij stelt dat hij heeft gebeld. Heb je zijn oproepenlijst gezien van dat specifieke moment? Kan hij niet gewoon denken dat dit het aanzien van zijn 1337 hacker skillz vergroot om mee te gaan in dit verhaal?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Thijsmans schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:33:
[...]

Waarom onwaarschijnlijk? Een air tag kost 35 euro per stuk...
Je krijgt na een tijdje wel meldingen als er te lang een onbekende airtag bij je is geweest . Apple heeft deze feature na een tijdje geïmplementeerd.

Ik denk idd eerder social engineering en bluf over tracking dan echte tracking .

Hoe ben je naar deze collega gegaan?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-06 04:59
Boudewijn schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:43:
[...]

Je krijgt na een tijdje wel meldingen als er te lang een onbekende airtag bij je is geweest . Apple heeft deze feature na een tijdje geïmplementeerd.

(..)
En wat als een persoon zonder dat 'ie het weet een AirTag bij zich heeft, maar geen iPhone?

TS heeft een keer geschreven dat ze een Android One toestel heeft.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Jaap-Jan schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:32:
[...]
En wat als een persoon zonder dat 'ie het weet een AirTag bij zich heeft, maar geen iPhone?

TS heeft een keer geschreven dat ze een Android One toestel heeft.
De airtag kan ook piepen ;)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-06 04:59
Ah, was me niet duidelijk wat voor melding, vandaar. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-06 12:05
[...]

Probeer zelf die collega maar eens te vinden online - als ie een naam heeft, is een telefoonnummer niet per se lastig. Veel mensen hebben het bijvoorbeeld in hun LinkedIn profiel staan.

Ik en een aantal met mij vallen wellicht in herhaling: maak het bespreekbaar, het is grensoverschrijdend gedrag en de techniek uitzoeken is 1 maar de situatie als zodanig is een probleem op zich.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormrider nl
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-06 14:34
BigMomma schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:44:
[...]

Dit heb ik inderdaad vanmiddag bekeken. Op de een of andere manier hebben we dit ingesteld, maar ben ik niet als kind aangemerkt. weet iemand of het mogelijk is om een ouder in family link ook te traceren? Dat kon mijn google niet beantwoorden...
Je hebt bij Family link toezicht houden op gezinslid. dus ik vermoed dat dit ook een ouder kan zijn.
Als jullie geen kids hebben om tablets en/of telefoons te managen zou ik de koppeling met family link ongedaan maken. Wil je vriend dit niet (aanname dat die de beheerder is van Family link). tijd voor een ander goolge account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

Ik zou daar toch boos om worden als hij dat niet wil zeggen en woorden als tracken gebruikt.

[ Voor 75% gewijzigd door Marzman op 11-01-2022 09:37 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:02
Gezin functie aan in je iCloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:37
Beta schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:18:
[...]

Inderdaad. Zodra je naar die website gaat krijg ik direct een notificatie.
Zojuist gecheckt en krijg hier ook een melding. Deze meldingen kan je overigens makkelijk uitzetten door wat langer te drukken op de melding zelf. Je krijgt dan een menu met o.a App Info en dan notificaties/meldingen. Daar staan ze allemaal gecategoriseerd waaronder ook Find My Phone. Deze kan een keer uitgeschakeld zijn door je vriend waardoor je geen melding heb gekregen. Deze zal nu wel weer ingeschakeld zijn na je Factory Reset.

De meldingen op je telefoon kunnen ook automatisch doorgestuurd worden naar zijn telefoon met een app. Ook je WhatsApp meldingen. Vroeger gebruikte ik zo'n app om meldingen van mijn telefoon te mirroren naar mijn Android tablet. Die zullen nu ook nog wel bestaan. Deze app kan dan weer verborgen zijn door hem.

Had hij fysiek toegang tot je telefoon? Weet hij bijv. jouw pincode? Zoja, dan kan hij ook zijn eigen vingerafdruk toevoegen. Check deze ook nog even na :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ryan_ op 11-01-2022 10:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je kunt wellicht e.e.a. gaan uitsluiten? Zeg tegen je vriend dat je naar ** smoes gaat. Rij vervolgens ergens anders heen wat 'm zou kunnen triggeren (parkeerplaats ergens, willekeurig huis in een andere plaats). Zet je telefoon op voorhand (dus voor je vertrekt) uit. Als hij je op één of andere manier gaat achterhalen, dan zit het niet in je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigMomma
AW_Bos schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:09:
@BigMomma
Waarom verdenk je meteen dat je vriend tracking-tools gebruikt? Ook dit is een aanname.
Voor hetzelfde geval kent hij jouw dag-patroon gewoon, en gebruikt hij sociale technieken om te achterhalen waar je bent en wat je doet?
Omdat dit buiten mijn normale gedrag viel. Ik ga niet continu bij iedereen zomaar op bezoek zonder het te melden natuurlijk. :)
Ik denk dat hij tracking tools zou gebruiken omdat hij best wel into dat soort dingen is. Hij vindt het interessant en cool, dus ik denk dat als hij het high-tech kan doen, dat hij dat eerder zou doen dan een low-tech oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigMomma
Alles met apple of 'i' gebruik ik niet. Geen fan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:16
Weet niet of het volgende al geopperd is maar; niet toevallig 'Vrienden in de buurt' aanstaan bij Facebook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigMomma
Stormrider nl schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:08:
[...]

Je hebt bij Family link toezicht houden op gezinslid. dus ik vermoed dat dit ook een ouder kan zijn.
Als jullie geen kids hebben om tablets en/of telefoons te managen zou ik de koppeling met family link ongedaan maken. Wil je vriend dit niet (aanname dat die de beheerder is van Family link). tijd voor een ander goolge account.
Ik vind het raar dat dit zo moeilijk te checken is. Zou toch ergens online makkelijk vindbaar moeten zijn. Ik ga dit verder uitzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:07
Uit alle interesse voor IT, toch geen smart-home devices met Geofencing in gebruik? Homeassisant heeft bijvoorbeeld een hele mooie kaart voor iedereen die die app gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigMomma
Powergrim schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:27:
Uit alle interesse voor IT, toch geen smart-home devices met Geofencing in gebruik? Homeassisant heeft bijvoorbeeld een hele mooie kaart voor iedereen die die app gebruikt.
Homeassistant als in Google Home bijvoorbeeld? Die heb ik ja... die ga ik ook checken. Dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 15:37
BigMomma schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:32:
[...]

Homeassistant als in Google Home bijvoorbeeld? Die heb ik ja... die ga ik ook checken. Dank! :)
Nee, Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigMomma
Hmm we hebben een machine met plex, en smartthings app maar die heb ik na de reset niet meer opnieuw ingelogd.. Plex gebruiken we alleen als een media device, die is naar mijn idee niet verbonden met mijn telefoon of mijn laptop, die loopt als een aparte media server, verbonden met een chromecast. Dus lijkt me niet dat je via dat ding mij zou kunnen vinden dan... of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:07
Wat is het plan als je erachter bent hoe je vriend wist waar, en met wie, je was?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:09

LankHoar

Langharig tuig

@BigMomma wat toch een beetje onbeantwoord blijft is het vraagstuk waarom je het hem niet gewoon vraagt? Je zegt dat je er liever zelf achterkomt, maar de kortste klap is toch echt dat hij het je verteld en laat zien. En indien je die openheid niet in je relatie hebt, zou ik er vraagtekens bij zetten, zoals ook al eerder geopperd. Dus nogmaals, waarom vraag je het hem niet gewoon? :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:49

DataGhost

iPL dev

Als je er al vanuit gaat dat de relatie over is en elkaar niet kan vertrouwen, zou ik niet weten waarom je iemand op z'n woord zou geloven als die zegt van "ik heb alleen X gebruikt" terwijl dat misschien niet het hele verhaal is en je ook later nog nog steeds met Y getrackt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
BigMomma schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:21:
[...]

Omdat dit buiten mijn normale gedrag viel. Ik ga niet continu bij iedereen zomaar op bezoek zonder het te melden natuurlijk. :)
Ik denk dat hij tracking tools zou gebruiken omdat hij best wel into dat soort dingen is. Hij vindt het interessant en cool, dus ik denk dat als hij het high-tech kan doen, dat hij dat eerder zou doen dan een low-tech oplossing.
Je hebt die factory reset gedaan na het voorval toch ?
Dus nogmaals de vraag:

Als je dit niet zeker weet dan kan je je hele leven blijven zoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door Plenkske op 11-01-2022 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigMomma
Plenkske schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:57:
[...]

Je hebt die factory reset gedaan na het voorval toch ?
Dus nogmaals de vraag:

Als je dit niet zeker weet dan kan je je hele leven blijven zoeken.
omdat hij mij na de factory reset nog eens getrackt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
BigMomma schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:59:
[...]

omdat hij mij na de factory reset nog eens getrackt heeft.
En wat was daar het verhaal dan ? Misschien helpt dit in de zoektocht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

BigMomma schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:25:
[...]

Ik vind het raar dat dit zo moeilijk te checken is. Zou toch ergens online makkelijk vindbaar moeten zijn. Ik ga dit verder uitzoeken!
Nou ja, even een eind weg filosoferend: dit wordt veroorzaakt doordat wij met z'n allen onze privacy al lang hebben opgegeven. In dit topic zijn al een stuk of 10 suggesties gegeven van apps of services die je locatie tracken en volges mijn is het niet zo moeilijk om er nog een stuk of 10 bij te verzinnen.

Punt is dat je nu omgekeerd aan het zoeken bent. Wij komen met suggesties voor apps die je tracken en dan zeg jij: "die gebruik ik niet" of "daar zal ik eens verder naar kijken". Schiet niet op. Maak een lijstje met alle apps en services die op je telefoon te vinden zijn en elimineer ze 1 voor 1.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:42
console schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:25:
Weet niet of het volgende al geopperd is maar; niet toevallig 'Vrienden in de buurt' aanstaan bij Facebook?
Of de vergelijkbare functie bij snapchat. TS kan haast beter een lijstje met apps hier plaatsen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:29
LankHoar schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:54:
@BigMomma wat toch een beetje onbeantwoord blijft is het vraagstuk waarom je het hem niet gewoon vraagt? Je zegt dat je er liever zelf achterkomt, maar de kortste klap is toch echt dat hij het je verteld en laat zien. En indien je die openheid niet in je relatie hebt, zou ik er vraagtekens bij zetten, zoals ook al eerder geopperd. Dus nogmaals, waarom vraag je het hem niet gewoon? :)
Dit dus. Er wordt onwijs omslachtig gedaan. De dader zit naast je. En als hij het niet wil vertellen, dan kan je je conclusie toch trekken? En als de relatie dan over is, en hij blijft je achtervolgen, dan doe je aangifte van stalking.

Ben ik nou zo simpel of doe jij nou zo moeilijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

BootVluchteling schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:58:
[...]
Ben ik nou zo simpel of doe jij nou zo moeilijk :?
Jij bent simpel. TS heeft helemaal geen ruzie met de vriend. TS maakt er een wedstrijdje van: kan ik achterhalen hoe jij me getracked hebt? Verder is die relatie niet van belang.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Brahiewahiewa schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:04:
[...]

Jij bent simpel. TS heeft helemaal geen ruzie met de vriend. TS maakt er een wedstrijdje van: kan ik achterhalen hoe jij me getracked hebt? Verder is die relatie niet van belang.
Zo klinkt het niet. Het klinkt als jaloezie dat TS bij een collega zat (wel of niet terecht) en het kan vanalles zijn hoe hij het weet. Hij kan haar ook gewoon zelf gevolgd hebben. Hij heeft de TS niet getracked dat hij weet in welke supermarkt deze geweest is.

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 11-01-2022 14:13 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Marzman schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:13:
[...]

Zo klinkt het niet. Het klinkt als jaloezie dat TS bij een collega zat (wel of niet terecht) en het kan vanalles zijn hoe hij het weet. Hij kan haar ook gewoon zelf gevolgd hebben.
Yup. En er zijn al twee modbreaks geweest waarin verzocht werd om niet op de relatie tussen TS en de vriend in te gaan. Doe dat dan ook niet

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:29
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:14:
[...]

Yup. En er zijn al twee modbreaks geweest waarin verzocht werd om niet op de relatie tussen TS en de vriend in te gaan. Doe dat dan ook niet
Dat kan zijn, maar we maken het enorm omslachtig. Vraag die beste vent wat hij doet en hoe. Maar goed. Zal wel weer aan mij liggen... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

BootVluchteling schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:19:
[...]

Dat kan zijn, maar we maken het enorm omslachtig. Vraag die beste vent wat hij doet en hoe. Maar goed. Zal wel weer aan mij liggen... :z
Hij wil het niet zeggen volgens de TS. Maar ik zou daar ook geen genoegen mee nemen en mijn vrouw visa versa ook niet.
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:14:
[...]

offtopic:
Die modbreak gaat over een omgekeerd scenario, dat is heel wat anders. En het vragen is gewoon een goede manier om achter het prangende vraagstuk te komen.

[ Voor 36% gewijzigd door Marzman op 11-01-2022 14:34 ]

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BytePhantomX
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:20
Er zijn al heel veel dingen genoemd, maar ik zou ook zeker eens hier kijken: https://stopstalkerware.org/information-for-survivors/. Naast de logische dingen van Google accounts etc, is er ook genoeg Stalkerware in omloop.

Daarnaast zou ik ook al je accounts nalopen en wachtwoorden resetten en per direct MFA inschakelen. Let daarbij wel op, dat MFA ook te kraken is als hij nog toegang heeft tot je telefoon. Zo zou die MFA codes kunnen uitlezen. Overweeg dan om een nieuwe telefoon aan te schaffen en die uit zijn buurt te houden. Tips voor het beveiligen van je accounts: https://laatjeniethackmaken.nl/.

Geen idee hoe goed je partner is, maar voor het beveiligen van systemen is het motto eigenlijk altijd dat je fysieke toegang moet voorkomen omdat het anders te hacken is. Dus alles wat je doet, moet je eigenlijk bij hem vandaan houden. Dus ook laptops e.d. Overweeg je bij hem weg te gaan, maak dan een plan ter voorbereiding van je vertrek. Kies een moment uit, vervang in 1x achter elkaar je telefoon, je laptop, reset al je wachtwoorden en stel overal MFA in. Zorg ook dat alle actieve sessie overal uitgelogd worden. Kijk daarnaast ook je herstel opties na van je verschillende accounts.

Daarnaast hebben veel auto's tegenwoordig de mogelijkheid om je auto te vinden. Houd er dus ook rekening mee dat hij je via die route kan volgen. Zeker als je auto maar een paar jaar oud is.

[ Voor 13% gewijzigd door BytePhantomX op 11-01-2022 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zo te horen ben je er redelijk gevoelig voor misschien is het gewoon een hele grote mind-fuck hij doet je geloven dat hij je tracked en ondertussen is gewoon een grote gok of weet hij de juiste vragen te stellen.
Maar wil je verder met iemand die je op deze manier behandelt?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:36

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Frogmen schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:53:
Zo te horen ben je er redelijk gevoelig voor misschien is het gewoon een hele grote mind-fuck hij doet je geloven dat hij je tracked en ondertussen is gewoon een grote gok of weet hij de juiste vragen te stellen.
Maar wil je verder met iemand die je op deze manier behandelt?
Soms kan het echt als magie overkomen bij mensen met minder tech know how, maar dat hoeft niet te betekenen dat er ook echt tech aan te pas gekomen is.

Mijn vrouw was pas winkelen en ik zat thuis te werken. Ik had iets nodig en bestelde dat online, waarvoor ik een betaling deed via onze gezamenlijke bankrekening. Toen viel het me op dat er een bedrag was gepind bij een winkel in de stad met een grappig naam (op het afschrift) dus gooide ik dat door google en kwam op hun website terecht. Daar werd ik gepresenteerd met een reclame voor sokken: 3 halen 2 betalen. Ik weet dat ze een 'ding' heeft voor/met grappige sokken, en dit was een sokken speciáálzaak nota bene...

Dat speelde zich allemaal af in ongeveer 30 seconden, mijn vrouw was gewoon lekker haar sokken in haar tas aan het stoppen. En plots krijgt ze een appje van mij:

" Hebben we echt nog meer sokken nodig?? "

Dat was een educated guess mijnerzijds (ze verkopen ook mondkapjes enzo) maar ik kreeg gelijk een ":$" terug. En toen ze thuis kwam: "Hoe de fuck wist je dat ik met sokken in mijn handen stond? :D" - ze snapte er geen zak van....

Als het verhaal is zoals ik hier lees is dat erg jammer van een dergelijke ontwikkeling in jullie relatie (kan ik niks over zeggen verder) maar op technisch vlak kan het ook gewoon een educated guess met wat slim gebruik van (voor jullie) openbare data geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:52
Zoals @Frogmen aangeeft, misschien wordt je niet (meer) getrackt.

Wanneer je via je telefoon getrackt wordt is een nieuwe telefoon de beste oplossing.
Op een na beste oplossing is de firmware opnieuw flashen die kan je hier vinden.

Voor iedere app/account die je op de telefoon zet:
  • reset wachtwoord
  • stel MFA in
  • controleer accountinstellingen
Zoals @BytePhantomX zegt kan MFA ook onderschept worden, mogelijke oplosing hiervoor is een fysieke beveiligingssleutel bijv: een yubikey

Mocht je via smart tags gevolgd worden, deze kan je vinden met verschillende apps.

Voor wat de auto betreft zoek de handleiding of ga langs de garage.

Verder zijn er nog 1001 methoden die hier nog niet besproken zijn die mogelijk gebruikt zouden kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Er zijn zoveel manieren om je locatie te vinden.
Het is niet voor niks dat ze in het leger veel apps, smartwatches en fitnesstrackers blokkeren.

Je staart je blind op je telefoon en vervolgens blijkt hij je Samsung account login te weten en ziet waar je horloge is.

Zet de GPS functie op je telefoon uit.
Zet ook 'nauwkeurige navigatie' uit (wifi en blietooth tracking).
Doe aluminiumfolie om je horloge, fitbit, etc.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:52
DJMaze in "Ik word getrackt, hoe dan?"DJMaze schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:59
Aluminiumfolie is niet genoeg.
Je kan wel speciale Faraday zakken kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:36

Tens

let me drink about it

BigMomma schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:14:

Buiten dat er duidelijk een vertrouwens-issue is, zou ik graag als iemand geinteresseerd in IT en als iemand die graag niet meer gevolgd zou worden, weten hoe je zoiets doet.

:?
Zou je even kunnen samenvatten wat je zelf nu al echt geprobeerd hebt en wat je nu uitgesloten hebt?

En off topic:
Wat doe je precies in de IT dat je zelf niet verder komt?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

DJMaze schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:59:
Er zijn zoveel manieren om je locatie te vinden.
Het is niet voor niks dat ze in het leger veel apps, smartwatches en fitnesstrackers blokkeren.

Je staart je blind op je telefoon en vervolgens blijkt hij je Samsung account login te weten en ziet waar je horloge is.

Zet de GPS functie op je telefoon uit.
Zet ook 'nauwkeurige navigatie' uit (wifi en blietooth tracking).
Een reden dat het leger het blokkeert:
https://www.theguardian.c...n-of-secret-us-army-bases

Gewoon even als leuk feitje er bij :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:36

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Tens schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:49:
[...]

[...]

Zou je even kunnen samenvatten wat je zelf nu al echt geprobeerd hebt en wat je nu uitgesloten hebt?

En off topic:
Misschien is ze CFO of, erger, sales :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Laten we elkaar ajb maar niet gaan aanvallen of zo, er is al genoeg ruis op de lijn :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigMomma
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:04:
[...]

Omdat er gefilosofeerd blijft worden... Ja, we hebben gepraat, relatie is (voorlopig) prima. En ik wil het hem niet vragen... we zijn beide tech geinteresseerd en ik zou hem graag aftroeven. Hem dumpen en eventueel laten arresteren gaat te ver en vinden de kids waarschijnlijk ook geen goed plan. Dit is ook de reden waarom hij mij niet fysiek gevolgd kan zijn, ik werk op ong. 60min afstand van huis en iemand moet bij de kids blijven.

Ik heb inmiddels een geospoofing app geinstalleerd zodat ik de volgende keer gewoon in Burkina Faso zit ipv op het werk. Dan kom ik er vanzelf achter of hij mijn telefoon traceert of toch de auto of een tracking device oid.
Ik heb inderdaad ook een app geinstalleerd om van die devices te vinden die de locatie delen. Maar die heeft tot nu toe nog niets gevonden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:17

ralpje

Deugpopje

Eigenlijk is het dus gewoon een red team / blue team relatie? :+

Seriously: ik vind het een interessante insteek om op die manier samen de (on)mogelijkheden en gevaren van technologie (en met name) security te ontdekken (een soort volwassen versie van verstoppertje :+), zolang dat maar in een goede verstandhouding gebeurt. Dat laatste heb ik hier m'n twijfels over, maar dat kun je zelf het beste inschatten natuurlijk.

[ Voor 73% gewijzigd door ralpje op 12-01-2022 11:37 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:56

Blokker_1999

Full steam ahead

Als hij de wagen traceert kan het natuurlijk ook gewoon met een verborgen tracker in de wagen zijn. Enorm veel plaatsen waar je die kunt verbergen en mogelijks zelfs gewoon van de batterijspanning van de wagen kunt aftappen zodat je de batterij van dat ding niet hoeft op te laden of vervangen.

En als het gewoon een wedstrijdje was, dan zou ik er nog kunnen inkomen, maar de manier waarop je er achter bent gekomen alsook het feit dat je partner er niet open over wilt zijn zou mij persoonlijk niet goed zitten. In een relatie moet je elkaar ook kunnen vertrouwen en ik denk dat dat iets is waar je partner blijkbaar nog aan moet werken.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Volgens mij heb je nog niet genoemd welke auto's je hebt, daarmee tracken kan tegenwoordig ook vrij makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigMomma
Tens schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:49:
[...]

[...]

En off topic:
Ik ben een python programmeur, maar ben dus eigenlijk niet veel met netwerken, beveiliging oid bezig.

Na de eerste keer tracken heb ik dus mijn telefoon gereset, en mijn wachtwoorden veranderd, met name natuurlijk mijn google wachtwoord. Bij de accounts heb ik zoveel mogelijk 2FA angezet, en ik heb een keypass gemaakt zodat ik mijn random gekozen wachtwoorden ook kan onthouden (ipv ze op te laten slaan in mijn google-account). ik heb mijn telefoon geblokkeerd met een pincode en een fingerprint. En als ik thuis ben draag ik de telefoon gewoon fysiek altijd bij me. Hij heeft dus zeker weten geen toegang gehad tot mijn telefoon na de factory reset. Wel ben ik thuis met de wifi verbonden geweest. We hebben een gezamelijk device waar mijn google-account ingelogd is dat is de chromecast.
Ik heb geen horloge, geen fitbit, geen ander digitaal gedoe wat ik meedraag behalve mijn laptop. Daar komt hij nooit aan.
Nu heb ik dus de geo-spoofing aangezet om in ieder geval achter het device te komen wat hij gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door F_J_K op 12-01-2022 11:51 . Reden: Obvious troll is obvious ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens

Tens

let me drink about it

BigMomma schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:30:
[...]

Ik ben een python programmeur, maar ben dus eigenlijk niet veel met netwerken, beveiliging oid bezig.

Na de eerste keer tracken heb ik dus mijn telefoon gereset, en mijn wachtwoorden veranderd, met name natuurlijk mijn google wachtwoord. Bij de accounts heb ik zoveel mogelijk 2FA angezet, en ik heb een keypass gemaakt zodat ik mijn random gekozen wachtwoorden ook kan onthouden (ipv ze op te laten slaan in mijn google-account). ik heb mijn telefoon geblokkeerd met een pincode en een fingerprint. En als ik thuis ben draag ik de telefoon gewoon fysiek altijd bij me. Hij heeft dus zeker weten geen toegang gehad tot mijn telefoon na de factory reset. Wel ben ik thuis met de wifi verbonden geweest. We hebben een gezamelijk device waar mijn google-account ingelogd is dat is de chromecast.
Ik heb geen horloge, geen fitbit, geen ander digitaal gedoe wat ik meedraag behalve mijn laptop. Daar komt hij nooit aan.
Nu heb ik dus de geo-spoofing aangezet om in ieder geval achter het device te komen wat hij gebruikt.
als je je telefoon een factory reset geeft, en daarna weer met je account alle apps weer automatisch terugzet is alles weer zoals het voor de reset was. Dus als er wat opgezet is om jou te tracken staat dat er nog steeds op.
Check alle apps die locatie toegang GPS toegang hebben.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-06 10:50
Ik ben ook getriggered door dit topic en wil nu ook weten hoe hij je tracked. Zou hij misschien locatie delen met contact ingeschakeld hebben in Google Maps op je toestel, dit zou ook na een reset moeten blijven werken.

Documentatie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Zijn simpele (sociale) technieken al uitgesloten? Stond het adres van je collega niet gewoon in je agenda? Lag er niet ergens een notitie met het adres er op? Heeft hij niet de receptie van je werk gebeld en gevraagd waar je bent? Staat het adres en telefoonnummer van je collega niet gewoon in de telefoongids?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:58
Pikkemans schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:38:
Ik ben ook getriggered door dit topic en wil nu ook weten hoe hij je tracked. Zou hij misschien locatie delen met contact ingeschakeld hebben in Google Maps op je toestel, dit zou ook na een reset moeten blijven werken.

Documentatie
Daarvan stuurt Google je wel elke maand (of twee maanden?) een bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigMomma
HuHu schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:40:
Zijn simpele (sociale) technieken al uitgesloten? Stond het adres van je collega niet gewoon in je agenda? Lag er niet ergens een notitie met het adres er op? Heeft hij niet de receptie van je werk gebeld en gevraagd waar je bent? Staat het adres en telefoonnummer van je collega niet gewoon in de telefoongids?
ja, wat mij betreft uitgesloten, het was een spontane meeting, stond niet in een fysieke of digitale agenda. Mijn werk heeft geen receptie, en ik heb mensen op het werk ook niet gemeld dat ik daar heen ging. We hebben geen vaste dagen of vaste werktijden, dus hoef het niet te melden wanneer ik kom of ga. collega heeft geen vaste telefoon en zijn mobiel nummer staat niet in het telefoonboek. Ik heb vandaag op zijn adres gegoogled. Als je het adres vindt via tracking, dan kom je niet bij zijn naam of telefoonnummer.
Dus ik vind dit gek.
Mij tracken is mogelijk, op verschillende manieren zoals hier inderdaad genoemd, maar collega bellen vind ik gek en eerlijk gezegd ook een beetje creepy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigMomma
Pikkemans schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:38:

Documentatie
Dit staat zeker weten uit!
Dank voor de interesse :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-05 18:15
Of dit is een double bluff en zij probeert hem te volgen :+

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:39
BigMomma schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:46:
[...]
Als je het adres vindt via tracking, dan kom je niet bij zijn naam of telefoonnummer.
Maar ja, als hij je al kan tracken dan kan hij vast in je device(s) en/of account(s). Je hebt neem ik aan wel ergens zijn nummer opgeslagen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigMomma
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:17:
[...]

Nou ja, even een eind weg filosoferend: dit wordt veroorzaakt doordat wij met z'n allen onze privacy al lang hebben opgegeven. In dit topic zijn al een stuk of 10 suggesties gegeven van apps of services die je locatie tracken en volges mijn is het niet zo moeilijk om er nog een stuk of 10 bij te verzinnen.

Punt is dat je nu omgekeerd aan het zoeken bent. Wij komen met suggesties voor apps die je tracken en dan zeg jij: "die gebruik ik niet" of "daar zal ik eens verder naar kijken". Schiet niet op. Maak een lijstje met alle apps en services die op je telefoon te vinden zijn en elimineer ze 1 voor 1.
Een lijst je met alle apps... Ja dat kan, hier een overzicht.. ongefiltered. Ook al zitten er wel een paar schaam-gevalletjes tussen en apps die ik niet meer gebruik en al lang had moeten verwijderen, zoals bij iedereen waarschijnlijk...

- 3D calculator
- AD - Digitale krant
- Airbnb
- Albert Heijn
- AliExpress
- Amazon Shopping
- Android Accessibiltiy Suite
- Android Auto
- Android System Intelligence
- Android System Webview
- Animated Pentol
- Baby Games
- Baby Language
- Baby Manager
- Baby Shark
- Banking (ing)
- Berichtenbox
- Bol.com
- Booking.com
- C&A
- Calculator
- Calculator
- Calendar
- Camera
- Canvas
- Carrier Services
- Cells
- Chrome
- Clean My House
- clever-tanken
- Clock
- Clock
- Clusterduck
- Collage Maker
- Community
- Contacts
- Contacts
- CoronaCheck
- Count master: 3D runner -----> deze heb ik nu meteen verwijdert, ken ik niet en volgensmij ook niet zelf geinstalleerd!
- Daily Yoga
- Daybook
- Daylio
- Declareren CZ
- Detectify
- Device configuration
- DigiD
- Digital Wellbeing
- DirectLease Tankservice
- Discord
- Disney+
- Drawing for Kids!
- Drive
- Drives
- Duo
- EasyPark
- Fake GPS Location PROFESSIONAL
- Family Link
- File Manager
- File Manager +
- Files
- Files by Google
- Fit
- Food Diary
- Fuelio
- Gallery
- Games
- Gboard
- Geocaching
- GlassWire
- Gmail
- Google
- Google Handwriting Input
- Google News
- Google One
- Google Opinion Rewards
- Google Play Books / Games / Movies & TV / Music / services / Services for AR / Store
- GPS Monitory Proxy
- GPS Status
- Groeigids
- H&M
- Hema
- Home
- Househod Budget Survey
- Hunkemoller
- IKEA
- Imaging Edge
- IMDb
- ImmoScout24
- Incognito
- Instagram
- JuiceSSH
- keep notes
- Keepass2Android
- KeepTrack
- Klova Studios
- Lens
- Lidl Plus
- Lifesum
- LinkedIn
- Facebook Lite
- Maps
- Marktplaats
- McDonald's
- McDonald's
- MIFFY Educational Games
- Motolog
- My Calendar
- My T-mobile
- Netflix
- Nice Simple Clock
- Nipobase
- Notes
- NPO
- NU.nl
- Oeffi
- OnePlus Account / Buds / Hydrogen Icon Pack / Icon Pack / Icon Pack - Round / Icon Pack - Square / Launcher / Oxygen Icon Pack / Switch / Widget
- OPWallpaperResources
- Parkmobile
- Penguin Isle
- Phone
- Phone
- Photos
- Plex
- Pocket Paint
- Podcast Addict
- Polarsteps
- Prime Video
- QR & Barcode Scanner
- Quora
- Recorder
- Reddit
- Root Checker Basic
- Scaner
- Sectograph
- Settings
- Shazam
- SHEIN
- SIM Tool Kit
- Smart Life
- SmartThings
- Speech services by Google
- Spider
- Spotify
- Spotistats
- Squla
- Sticker Maker
- Stickers Pentol
- Stocard
- Styles & wallpapers
- TickTick
- Tracker Detect
- Tripadvisor
- Twitter
- Urban Dictionary
- Videoland
- Voice recorder
- Waze
- Weather
- Wehkamp
- Whatsapp
- Wireless emergency alert
- WOT Security
- Yokee
- YouTube
- YouTube Music
- Yr
- Zalando
- ZARA
- Zen Mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens

Tens

let me drink about it

BigMomma schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:46:
maar collega bellen vind ik gek en eerlijk gezegd ook een beetje creepy.
Dat weet je toch niet zeker?

collega wordt gebeld door privé nummer op een bepaalde tijd, kan bluf van je partner zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens

Tens

let me drink about it

BigMomma schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:53:
[...]

Een lijst je met alle apps... Ja dat kan, hier een overzicht.. ongefiltered. Ook al zitten er wel een paar schaam-gevalletjes tussen en apps die ik niet meer gebruik en al lang had moeten verwijderen, zoals bij iedereen waarschijnlijk...

- 3D calculator
- AD - Digitale krant
- Airbnb
- Albert Heijn
- AliExpress
- Amazon Shopping
- Android Auto
- Android System Webview
- Animated Pentol
- Baby Games
- Baby Language
- Baby Manager
- Baby Shark
- Banking (ing)
- Berichtenbox
- Bol.com
- Booking.com
- C&A
- Calculator
- Calculator
- Calendar
- Camera
- Canvas
- Carrier Services
- Cells
- Chrome
- Clean My House
- clever-tanken
- Clock
- Clock
- Clusterduck
- Collage Maker
- Community
- Contacts
- Contacts
- CoronaCheck
- Count master: 3D runner -----> deze heb ik nu meteen verwijdert, ken ik niet en volgensmij ook niet zelf geinstalleerd!
- Daily Yoga
- Daybook
- Daylio
- Declareren CZ
- Detectify
- Device configuration
- DigiD
- Digital Wellbeing
- Discord
- Disney+
- Drawing for Kids!
- Drive
- Drives
- Duo
- EasyPark
- Family Link
- File Manager
- File Manager +
- Files
- Files by Google
- Fit
- Food Diary
- Fuelio
- Gallery
- Games
- Gboard
- Geocaching
- GlassWire
- Gmail
- Google
- Google News
- Google One
- Google Opinion Rewards
- Google Play Books / Games / Movies & TV / Music / services / Services for AR / Store
- GPS Monitory Proxy
- GPS Status
- Groeigids
- H&M
- Hema
- Home
- Househod Budget Survey
- Hunkemoller
- IKEA
- Imaging Edge
- IMDb
- ImmoScout24
- Incognito
- Instagram
- JuiceSSH
- keep notes
- Keepass2Android
- KeepTrack
- Klova Studios
- Lens
- Lidl Plus
- Lifesum
- LinkedIn
- Facebook Lite
- Maps
- Marktplaats
- McDonald's
- McDonald's
- Motolog
- My Calendar
- My T-mobile
- Netflix
- Nice Simple Clock
- Nipobase
- Notes
- NPO
- NU.nl
- Oeffi
- OnePlus Account / Buds / Hydrogen Icon Pack / Icon Pack / Icon Pack - Round / Icon Pack - Square / Launcher / Oxygen Icon Pack / Switch / Widget
- OPWallpaperResources
- Parkmobile
- Penguin Isle
- Phone
- Phone
- Photos
- Plex
- Pocket Paint
- Podcast Addict
- Polarsteps
- Prime Video
- QR & Barcode Scanner
- Quora
- Recorder
- Reddit
- Root Checker Basic
- Scaner
- Sectograph
- Settings
- Shazam
- SHEIN
- SIM Tool Kit
- Smart Life
- SmartThings
- Spider
- Spotify
- Spotistats
- Squla
- Sticker Maker
- Stickers Pentol
- Stocard
- Styles & wallpapers
- TickTick
- Tracker Detect
- Tripadvisor
- Twitter
- Urban Dictionary
- Videoland
- Voice recorder
- Waze
- Weather
- Wehkamp
- Whatsapp
- WOT Security
- Yokee
- YouTube
- YouTube Music
- Yr
- Zalando
- ZARA
- Zen Mode
pik er een paar uit:

geocaching; kan je daar locatie delen?
gps status & toolbox
Keep track

Zelf even uitzoeken: hoe bepaal ik welke app locatie mag gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucatoni
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-06 08:51
Ik weet dat het een aantal keer geopperd is, maar heb niet gezien dat @BigMomma daar ook heeft gekeken: Kan hij niet meekijken met Whatsapp online en al je gesprekken daar. Verklaart in ieder geval wel dat hij ook direct desbetreffende persoon kon bellen.

Daarnaast zat ik te denken Domotica gerelateerde apps. Heb zelf bv Philips Hue en Tado. Deze apps registreren bij mij dat wanneer niemand thuis is, verlichting en kachel uitgaan. Heb jij een dergelijke app? Smart Life?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:59
lucatoni schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:27:
Ik weet dat het een aantal keer geopperd is, maar heb niet gezien dat @BigMomma daar ook heeft gekeken: Kan hij niet meekijken met Whatsapp online en al je gesprekken daar. Verklaart in ieder geval wel dat hij ook direct desbetreffende persoon kon bellen.

Daarnaast zat ik te denken Domotica gerelateerde apps. Heb zelf bv Philips Hue en Tado. Deze apps registreren bij mij dat wanneer niemand thuis is, verlichting en kachel uitgaan. Heb jij een dergelijke app? Smart Life?
Dit verwacht ik ook. Het klinkt als een app die gekoppeld zit aan de PC waardoor ie mee kan kijken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens

Tens

let me drink about it

lucatoni schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:27:

ik zie een melding op mijn telefoon als ik whatsappweb aktief heb op mijn pc.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Misschien ben ik of helemaal niet van deze tijd of gewoon te veel mensen mens, maar heb je overwogen om gewoon met je 'vriend' in gesprek te gaan en aangeven dat je je echt niet prettig voelt bij het idee dat je getracked wordt (door hem)....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKLM_
  • Laatst online: 22:20
BigMomma schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:53:
[...]

- 3D calculator
- AD - Digitale krant
- Airbnb
- Albert Heijn
- AliExpress
- Amazon Shopping
- Android Auto
- Android System Webview
- Animated Pentol
- Baby Games
- Baby Language
- Baby Manager
- Baby Shark
- Banking (ing)
- Berichtenbox
- Bol.com
- Booking.com
- C&A
- Calculator
- Calculator
- Calendar
- Camera
- Canvas
- Carrier Services
- Cells
- Chrome
- Clean My House
- clever-tanken
- Clock
- Clock
- Clusterduck
- Collage Maker
- Community
- Contacts
- Contacts
- CoronaCheck
- Daily Yoga
- Daybook
- Daylio
- Declareren CZ
- Detectify
- Device configuration
- DigiD
- Digital Wellbeing
- Discord
- Disney+
- Drawing for Kids!
- Drive
- Drives
- Duo
- EasyPark
- Family Link
- File Manager
- File Manager +
- Files
- Files by Google
- Fit
- Food Diary
- Fuelio
- Gallery
- Games
- Gboard
- Geocaching
- GlassWire
- Gmail
- Google
- Google News
- Google One
- Google Opinion Rewards
- GPS Monitory Proxy
- GPS Status
- Groeigids
- H&M
- Hema
- Home
- Househod Budget Survey
- Hunkemoller
- IKEA
- Imaging Edge
- IMDb
- ImmoScout24
- Incognito
- Instagram
- JuiceSSH
- keep notes
- Keepass2Android
- KeepTrack
- Klova Studios
- Lens
- Lidl Plus
- Lifesum
- LinkedIn
- Facebook Lite
- Maps
- Marktplaats
- McDonald's
- McDonald's
- Motolog
- My Calendar
- My T-mobile
- Netflix
- Nice Simple Clock
- Nipobase
- Notes
- NPO
- NU.nl
- Oeffi
- OPWallpaperResources
- Parkmobile
- Penguin Isle
- Phone
- Phone
- Photos
- Plex
- Pocket Paint
- Podcast Addict
- Polarsteps
- Prime Video
- QR & Barcode Scanner
- Quora
- Recorder
- Reddit
- Root Checker Basic
- Scaner
- Sectograph
- Settings
- Shazam
- SHEIN
- SIM Tool Kit
- Smart Life
- SmartThings
- Spider
- Spotify
- Spotistats
- Squla
- Sticker Maker
- Stickers Pentol
- Stocard
- Styles & wallpapers
- TickTick
- Tracker Detect
- Tripadvisor
- Twitter
- Urban Dictionary
- Videoland
- Voice recorder
- Waze
- Weather
- Wehkamp
- Whatsapp
- WOT Security
- Yokee
- YouTube
- YouTube Music
- Yr
- Zalando
- ZARA
- Zen Mode
Ik zou deze lijst niet zo delen om eerlijk te zijn. Aan de hand van je apps weet ik nu iig wat voor telefoon je hebt, wat je bank is, bij welke verzekering je zit, waar je regelmatig kleding koopt, welke abonnement je waarschijnlijk hebt, waar je boodschappen doet en dat jullie of je een kind hebben.

Perfecte informatie voor een phishinaanval…..

Cloud ☁️

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:07
Ten eerste: wat is dit voor relatie? Ik mag toch hopen dat je enigzins overweegt je eigen veiligheid probeert terug te winnen door goed duidelijk te maken aan deze gozer dat je hier niet van bent gediend en waarom en hoe hij jou tracked?(!)

Als ik een gok moest wagen:
- Root Checker Basic -> Waarom root op je telefoon?
- Een boel dubbele apps: contacts, clock, calculator. Wat is dat?
- Sowieso een heleboel 'rommel apps'. Ik zou bij alles GPS permissies intrekken behalve google maps.

Anders:
Een airtag of similar device in je tas. Of toegang tot je google account met een ander ingelogd device.

[ Voor 16% gewijzigd door KirovAir op 12-01-2022 16:36 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
We hebben een gezamelijk device waar mijn google-account ingelogd is dat is de chromecast.
Hmmm... kan je daar de locatie van een ingelogde user niet in zien?

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucatoni
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-06 08:51
Tens schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:33:
[...]

ik zie een melding op mijn telefoon als ik whatsappweb aktief heb op mijn pc.
Net geprobeerd, ik krijg geen melding. Zie het wel terug bij "gekoppelde apparaten"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:50

kodak

FP ProMod
@BigMomma Waarom vraag je het je vriend niet gewoon hoe deze het heeft gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:20

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

edit: moet het topic beter lezen....

[ Voor 91% gewijzigd door Smuggler op 15-01-2022 00:11 ]

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandnick
  • Laatst online: 15:02
Volgens mij heb ik het nog niet langs zien komen, maar wat voor autos rijden jullie? Ik weet namelijk dat bij de duurdere modellen auto's er gewoon een app bestaat waarmee je de auto zowat volledig kan bedienen. Ik had de auto van een collega geleend en die zei laatst dat hij iets moest checken en in de app keek, hij precies kon zien waar ik stond en hoe laat etc.

Als jouw vriend gewoon al lang de gegevens van al jouw collega's heeft opgezocht ( zo lastig is dat niet ) of jouw contactenlijst een keer heeft opgeslagen. En hier adresgegevens bij heeft verzameld, is het dan zo lastig om op deze manier erachter te komen waar je dan was? Beetje een combinatie low + high tech. Lijkt mij het meest voor de hand liggend

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06 09:47
Ik heb een android telefoon van One plus. En ik gebruik twee verschillende auto's.
Bij de factory reset heb ik ook belangrijke wachtwoorden zoals google wachtwoord veranderd. Maar dat hielp dus niets.
Ook als we er een punt achter zouden zetten, lijkt het me niet nodig dat hij mij nog kan volgen.
Plus ik ben gewoon benieuwd, hoe je een telefoonnummer van iemand bij mij in de buurt zomaar kunt vinden. Lijkt mij niet dat je bij 'track my phone' wat ik overigens nooit bewust geinstalleerd heb, zomaar alle telefoonnummers binnen een range van 10m kan zien zodat je ze kunt gaan bellen of ze jou telefoon ergens zien liggen... toch?
Als hij de inlog van je google account weet (of deze vooraf staat ingevuld op je/jullie PC) kan hij gewoon de locatie van je telefoon opvragen. Hoe je niks voor te installeren, werkt out-of-the-box met google.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:09

LankHoar

Langharig tuig

kodak schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 00:00:
@BigMomma Waarom vraag je het je vriend niet gewoon hoe deze het heeft gedaan?
Dat is de 1 million dollar question die @BigMomma al 8 pagina's lang systematisch ontwijkt... Ja kort gezegd "ik wil het liever zelf uitzoeken zodat ik hem kan confronteren" maar wanneer houd dat op?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Zag dit net op de frontpage... Als ik goed begrijp heeft hij dus na het resetten van de telefoon niet alleen de telefoon weten te traceren maar ook het nummer van de betreffende collega weten te achterhalen, op basis van alleen het adres waar je op dat moment was?? Waarbij je aangeeft dat het niet makkelijk via andere wegen te achterhalen was.

Klinkt toch wel een beetje als een rootkit. Uiteraard zie je zoiets niet in je applijst. Zoiets als FlexiSPY zoals gezien in Mr. Robot. Niettemin is dat best wel extreem en onwaarschijnlijk.. Ik werk in IT security en beheerde tot voor kort een 'wagenpark' van 60.000 telefoons en zoiets zijn we nooit tegengekomen ondanks dat we redelijk stevige security software hebben.

Normaal gezien zou ik gewoon denken dat hij toegang heeft tot je Google account en op die manier gewoon je device opspoort maar als je dit al uitgesloten hebt... Maar echt, 99% van de gevallen is het gewoon zoiets. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het zo'n spy app is, zeker omdat Android dit tegenwoordig knap lastig maakt.

[ Voor 78% gewijzigd door GekkePrutser op 15-01-2022 17:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:15

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

LankHoar schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 15:14:
[...]

Dat is de 1 million dollar question die @BigMomma al 8 pagina's lang systematisch ontwijkt... Ja kort gezegd "ik wil het liever zelf uitzoeken zodat ik hem kan confronteren" maar wanneer houd dat op?
We worden gewoon als best practices misbruikt zodat bigmomma lekker met haar vriend een spelletje wie is de slimste kan spelen.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:13
Kan je vriend de navigatie-geschiedenis van je autonavigatie (of Waze of Google Maps of wat je ook gebruikt) inzien? Zou hij zo aan het adres geraakt kunnen zijn? En dan Googlen of adresboek raadplegen om bijhorende naam+telefoonnummer te vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Overigens eens gekeken, en hoewel ik inderdaad een melding krijg als ik nu via Google account mijn telefoon lokaliseer, kan ik in Google Maps ook naar tijdlijn gaan en zien precies waar ik geweest ben, en ook nu ben (met ietsjes vertraging). En dan komt er geen enkele melding. Moet uiteraard wel Google account ingelogd zijn bij een browser waar een ander toegang tot heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Dwarlorf schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:54:
[...]
We worden gewoon als best practices misbruikt zodat bigmomma lekker met haar vriend een spelletje wie is de slimste kan spelen.
Toch niks mis mee op zich.. :P Ook daar is Tweakers voor (nog meer dan voor relatie advies wat mij betreft ;) ). Ik vind het wel een interessant verhaal op technisch gebied.

Niettemin zou ik ook wel een beetje scherper reageren als ik het was, maar dingen zijn nou eenmaal lastig als er kinderen in het spel zijn. Die heb ik zelf nooit gehad dus ik kan me het niet helemaal goed inbeelden.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 15-01-2022 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Sissors schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 19:26:
Overigens eens gekeken, en hoewel ik inderdaad een melding krijg als ik nu via Google account mijn telefoon lokaliseer, kan ik in Google Maps ook naar tijdlijn gaan en zien precies waar ik geweest ben, en ook nu ben (met ietsjes vertraging). En dan komt er geen enkele melding. Moet uiteraard wel Google account ingelogd zijn bij een browser waar een ander toegang tot heeft.
Die meldingen kan je gewoon verbergen als je ze een keer gehad hebt via het notificatiemenu. Maar zoals @BigMomma zegt, een factory reset zou dat zeker ongedaan maken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:15

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

GekkePrutser schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 19:47:
[...]

Toch niks mis mee op zich.. :P Ook daar is Tweakers voor (nog meer dan voor relatie advies wat mij betreft ;) ). Ik vind het wel een interessant verhaal op technisch gebied.

Niettemin zou ik ook wel een beetje scherper reageren als ik het was, maar dingen zijn nou eenmaal lastig als er kinderen in het spel zijn. Die heb ik zelf nooit gehad dus ik kan me het niet helemaal goed inbeelden.
Nouja, ik geloof er niks (meer) van dat dit om een serieus iets gaat.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
GekkePrutser schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 19:48:
[...]

Die meldingen kan je gewoon verbergen als je ze een keer gehad hebt via het notificatiemenu. Maar zoals @BigMomma zegt, een factory reset zou dat zeker ongedaan maken.
Maar via Google Tijdslijn krijg je dus geen meldingen (tenzij ik die ooit heb geblokkeerd, maar het lijkt mij niet). Maar goed, als wachtwoord veranderd is zou die ook op andere devices geen toegang meer hebben neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau-ie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-06 07:11
Heeft de SmartThings app geen location reporting ingebouwd tbv geofencing enzo. Kan me zomaar voorstellen dat die je locatie doorgeeft. Hier gebruiken we HomeAssistant en de app geeft daarbij ook onze locaties door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
bdbfz schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:58:
[...]
Kan je vriend de navigatie-geschiedenis van je autonavigatie (of Waze of Google Maps of wat je ook gebruikt) inzien? Zou hij zo aan het adres geraakt kunnen zijn? En dan Googlen of adresboek raadplegen om bijhorende naam+telefoonnummer te vinden?
Carkits die via Bluetooth werken willen nog wel eens al je contacten kopieren. Als BigMomma de carkit in auto van vriend heeft gebruikt heeft hij daar dus sowieso al een kopie van.

Overigens verwacht ik dat vrienden die hier wat vaker langskomen onze auto's zondermeer zouden herkennen. In een wat kleinere stad is het goed mogelijk van BigMomma simpelweg gespot wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yetojesse
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-09-2024
Makkelijkste manier.

Hij weer je wachtwoord van je account en kan daarmee dus de locatie van je smartphone vragen.
Zo zocht ik op werk soms mij tel als ik die weer eens bij een collega liet liggen.

Ook is er wel software voor die hij stiekem op je tel heeft kunnen zetten.

Zoals al eerder genoemd, red flagje wel, maar ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Heeft die niet gewoon een tracker op je auto geplakt? Waar moeilijk denken als het ook makkelijk kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-06 23:31
Is het niet zo dat als je een Android telefoon reset, dat je dan weer dezelfde procedure moet doorlopen als dat die nieuw is?

Dus opnieuw inloggen met je Google Account en dat de backup van (alle) apps en instellingen van je (vorige) telefoon (installatie) terug gezet kan worden?

AFAIK is het een Ja/Nee vraag om de backup terug te zetten. Maar als je de backup terug zet, heeft fabriekresetten geen zin als je van tracking apps af wil.

Verder raad ik TS aan om al haar accounts en persoonlijke apparatuur voor zichzelf te houden en niet voor het gezin. Wachtwoord wijzigen en overal uit loggen.

[ Voor 22% gewijzigd door RoestVrijStaal op 26-09-2023 18:42 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 23:02

Qwerty-273

Meukposter

BigMomma schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:38:
Plus na een wachtwoord wijziging zijn die dan toch allemaal uitgelogd?
Nee, op het moment dat je inlogt krijgt dat device/browser/app een token toegedeeld (die bevestigt dat je ingelogd bent). Die token heeft een bepaalde levensduur, en bij de meeste diensten zal die niet gereset worden op het moment dat je een wachtwoord wijzigt. Wel kunnen de diensten natuurlijk het token ongeldig verklaren en om een herauthenticatie te vragen. Maar dit verschilt van dienst tot dienst of dat wel of niet direct bij een wachtwoordwijziging wordt gedaan (vaak is dat nog een tweede klik in het "security panel").
We hebben een gezamelijk device waar mijn google-account ingelogd is dat is de chromecast.
Bingo! Dat is natuurlijk wel de meest makkelijke tracking. Als hij al direct via een ingelogd device bij jouw account kan komen. En je kan via dat device waarschijnlijk ook op alle 3rd party apps/sites inloggen die aan je google account hangen.

-- toevoeging --
Dit is natuurlijk niet iets wat de vriend gebruikt, maar tal van apps komen met een vorm van analytics (al dan niet met in-app reclame er bij). Je zou er van staan te kijken wat je daar allemaal mee kan doen - je kan ook op basis van een aantal bevestigingen je eigen data van zo'n partij (die het stilletjes doorverkoopt) opvragen. Dat is niet zo instant dat je iets direct weet - maar de geschiedenis verander je natuurlijk niet. Ook al zie je dat pas enkele weken later.
https://nrkbeta.no/2020/1...ed-down-the-surveillants/

[ Voor 20% gewijzigd door Qwerty-273 op 16-01-2022 01:09 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:33
Maar met hetzelfde google-account is het toch makkelijk? Je kan precies de route zien waar die telefoon is op welk moment dan ook.
Pagina: 1 2 Laatste