Ik word getrackt, hoe dan?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigMomma
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-01-2022
Misschien kan hier iemand mij helpen...

Ik word gevolgd, getraceert, getrackt. Ik omschrijf de situatie:
Een tijdje geleden bezocht in een collega, door het corona beleid kunnen we op het werk niet meer fatsoenlijk samen werken, dus ik dacht ik ga er gewoon op bezoek, dan kunnen we tenminste normaal overleggen, in plaats van online.
Het was gezellig en het werd wat later dan normale werktijd.
Mijn vriend stuurde mij berichten waar ik was, maar mijn telefoon stond op stil en die heb ik dus gemist.
Hij belde mij, ook niet gehoord.
De collega kreeg ineens een oproep van een prive nummer, maar hij nam niet op, waarom zou je??
Daarna keek ik op mijn telefoon. De berichten, gemiste oproep van vriend, daarna enkele berichten zoals 'wtf, ben je mee bezig?' en ook een gemiste oproep van een prive nummer.

Thuis gaan praten met vriend, hij heeft mij getrackt naar een adres niet op het werk. Hij werd daar niet blij van. Hij is toen mij en collega gaan bellen met prive nummer.

Hoe kan dit?

Hoe volgt hij mij?
Ik heb mijn telefoon daarna een factory reset gegeven, maar blijkbaar is hij ook daarna nog in staat om mij te volgen, het lijkt dus of er niets op mijn telefoon geinstalleerd is. Dus kun je iemand makkelijk volgen zonder iets op zijn of haar telefoon te installeren?

En hoe komt hij aan het nummer van diegene waar ik op bezoek was?
Kun je telefoonnummers in de buurt van iemand anders traceren?

Buiten dat er duidelijk een vertrouwens-issue is, zou ik graag als iemand geinteresseerd in IT en als iemand die graag niet meer gevolgd zou worden, weten hoe je zoiets doet.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:42
Apple Airtag?
Ernemmer schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:16:
[...]

Tijd om er een punt achter te zetten lijkt mij.
Hoe is dat een antwoord op een technische vraag?

[ Voor 89% gewijzigd door The Realone op 10-01-2022 15:17 ]

Acties:
  • +53 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
BigMomma schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:14:

Thuis gaan praten met vriend, hij heeft mij getrackt naar een adres niet op het werk. Hij werd daar niet blij van.
Tijd om er een punt achter te zetten lijkt mij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:36
Wat voor toestel heb je?

Waarschijnlijk heeft hij je met find my iPhone of track my device gevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Als het niet je telefoon is, is het een ander attribuut dat je altijd bij je draagt waar mee is gerommeld. Dat kan inderdaad een Airtag in de zoom van je jas of tas zijn, of verstopt ergens in je auto/fiets.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
The Realone schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:16:
Apple Airtag?

[...]

Hoe is dat een antwoord op een technische vraag?
Het probleem bij de oorsprong aanpakken ipv een lapmiddel proberen te zoeken is imo vaak de betere oplossing.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DVX73
Om te beginnen zou ik je wachtwoord wijzigen van je apple danwel google account.
Stel hierna multifactor authenticatie in.
Controleer of er rechten zijn gedelegeerd, google heeft hiervoor een security checkup.
Om airtags te detecteren kan je een app gebruiken.
Ga na of de auto waarin je rijdt gekoppeld is aan een app.
Zo ja wijzig het wachtwoord en stel MFA in.

[ Voor 83% gewijzigd door DVX73 op 10-01-2022 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:42
Ernemmer schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:19:
[...]

Het probleem bij de oorsprong aanpakken ipv een lapmiddel proberen te zoeken is imo vaak de betere oplossing.
En daarvoor hoef je niet op GoT te zijn, in ieder geval zeker niet op het P&B forum. Doe dus gewoon maar niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:59
Via een Apple/Google-account kun je volgens mij vrij eenvoudig achterhalen waar je bent. Verander dus je wachtwoorden en log overal uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:25
Airtags, of volgen via Google Maps. Of "waar is je telefoon", die functie voor als je telefoon gestolen is. Of een actieve GPS tracker ergens verstopt in de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 15:37
GPS tracker in je tas, jas, kleding of auto. Smartwatch tracker. iCloud of Gmail account tracer die je normaliter gebruikt als je telefoon gestolen of kwijt is. Of hij heeft andere collega's gebeld om te vragen waar je zou kunnen uithangen en je op die manier gevonden. Hoe dan ook; extreem griezelig en ongezond.

[ Voor 3% gewijzigd door Negakinu op 10-01-2022 15:25 ]

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:08

Umbrah

The Incredible MapMan

Auto's, beveiligde telefoons (iphone, iets met knox, etc...), beveiligde (werk) laptops, airtags, iets soortgelijks: er zijn zó veel manieren om dat te doen. Als je overal hetzelfde wachtwoord gebruikt of zwakke wachtwoorden gebruikt (goeie password manager is geen luxe), of iets wat makkelijk aan je te herleiden is (straatnaam + huisnummer + uitroepteken zie je erg vaak), en géén MFA, dan ben je er ook kwetsbaar voor.

Dat gesteld hebbende: dat een raam open staat, wil niet gelijk zeggen dat je naar binnen mag springen om in te breken - dit is wel een behoorlijke vertrouwensbreuk, en eigenlijk daarmee in essentie geen technisch probleem. Los van de honderden technische methodes ("waar is voor het laatst ingelogd op een bepaalde account"-functie), is er misschien meer aan de hand. Misschien maakte hij zich zorgen om je (weet niks van de locatie maar de hoeveelheid mensen in de plomp de laatste tijd, of vuurwerk slachtoffers, of de hoeveelheid gekke wappies...), misschien is er iets anders, maar daar moet je op een niet technische manier mee omgaan. De aanleiding van zijn actie en de actie los van zichzelf zouden besproken moeten worden.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Als je niet respectvol of behulpzaam kunt reageren, reageer dan gewoon niet.

[ Voor 71% gewijzigd door Jazzy op 10-01-2022 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

In WhatsApp in de Chat met je vriend aangegeven dat de locatie gedeeld mag worden?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
'Help mijn vriend vertrouwt me niet!'

[ Voor 14% gewijzigd door Jazzy op 10-01-2022 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Het 'hoe heeft hij me gevonden' is hierboven wel beantwoord.
Heeft hij je collega vervolgens op de vaste lijn gebeld, of op zijn mobiel?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:08

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Da's een flauwe opmerking (ik ga er maar even serieus op in voor de verandering). Ik vraag me af (ja vooroordeel) of ze het antwoord op Viva forum weten. Als dit serieus stalker gedrag is is het toch wel handig/prettig om te weten hoe dit is gegaan.

[ Voor 42% gewijzigd door Jazzy op 10-01-2022 16:11 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigMomma
Ik heb een android telefoon van One plus. En ik gebruik twee verschillende auto's.
Bij de factory reset heb ik ook belangrijke wachtwoorden zoals google wachtwoord veranderd. Maar dat hielp dus niets.
Ook als we er een punt achter zouden zetten, lijkt het me niet nodig dat hij mij nog kan volgen.
Plus ik ben gewoon benieuwd, hoe je een telefoonnummer van iemand bij mij in de buurt zomaar kunt vinden. Lijkt mij niet dat je bij 'track my phone' wat ik overigens nooit bewust geinstalleerd heb, zomaar alle telefoonnummers binnen een range van 10m kan zien zodat je ze kunt gaan bellen of ze jou telefoon ergens zien liggen... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Een persistant tracker installeren kan best maar gaat wel ver. Volgens mij krijg je onder Android normaal gesproken een melding als je locatie wordt opgevraagd,

[ Voor 74% gewijzigd door njitter op 10-01-2022 15:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:24
Waarschijnlijk kan hij je volgen, alles inzien (dus ook telefoonboek) en worden de instellingen teruggezet na fabrieks instelling door in te loggen met je oude account. Ik denk dat hij jou wachtwoord en bijvoorbeeld geheime vragen weet of ergens een account 'van hem' eraan gekoppeld heeft, zodat hij ook na een wachtwoord wijziging er weer bij kan.

Als je er technische niet uitkomt. Telefoon naar fabrieksinstellingen, nieuwe account nemen met een nieuw e-mailadres en eventueel andere SIM en/of telefoonnummer nemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 10-01-2022 15:32 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
BigMomma schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:27:
Ik heb een android telefoon van One plus. En ik gebruik twee verschillende auto's.
Bij de factory reset heb ik ook belangrijke wachtwoorden zoals google wachtwoord veranderd. Maar dat hielp dus niets.
Ook als we er een punt achter zouden zetten, lijkt het me niet nodig dat hij mij nog kan volgen.
Plus ik ben gewoon benieuwd, hoe je een telefoonnummer van iemand bij mij in de buurt zomaar kunt vinden. Lijkt mij niet dat je bij 'track my phone' wat ik overigens nooit bewust geinstalleerd heb, zomaar alle telefoonnummers binnen een range van 10m kan zien zodat je ze kunt gaan bellen of ze jou telefoon ergens zien liggen... toch?
Custom ROM? Originele ROM? Actieve API keys op je Google account?

Vermoed dat hij op een of andere manier toch nog toegang heeft tot je Google account. Als jij je collega in de contactlijst hebt staan kan hij natuurlijk het nummer gewoon opzoeken a.d.h.v. jouw contactlijst. Deze is namelijk gewoon zichtbaar via een webinterface.

Volgende mogelijkheid is een app die automatisch geïnstalleerd wordt na factory reset of het terugzetten van een back-up na factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-04 16:54
Heb je die collega niet gebeld vantevoren om af te spreken?
Of gemaild waarbij die collega zijn telefoonnummer in z'n handtekening heeft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Bezorgder dan een postbezorger

Het enige wat ik kan bedenken is dat je partner eens een keer je contactenlijst heeft gekopieerd, en gewoon is gaan bellen, het lijstje af.

Misschien heb je de adresgegevens erbij staan, dan is het makkelijker.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVX73
https://play.google.com/s...d=com.apple.trackerdetect app om airtag mee te vinden.

https://myaccount.google.com/security

kijk naar:
  • third-paty apps
  • my devices
  • recovery settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:01
Plus ik ben gewoon benieuwd, hoe je een telefoonnummer van iemand bij mij in de buurt zomaar kunt vinden.
Toevallig ook het adres van je collega in je adresboek staan ergens? Of zakelijk ergens terug te vinden. Dan is het natuurlijk een koud kunstje om het nummer er bij op te zoeken.

Ook van je google account je wachtwoorden gereset en alle locaties uitgelogd? Controleer hier even of je nog verdachte devices en inlogpogingen ziet https://myaccount.google.com/security

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:00
Maakt je vriend zich terecht zorgen? :+

Maar toch: waarom vraag je het hem niet? Er zijn talloze opties waarop je gevolgd kan worden, het lijkt erop dat je gevolgd bent en je voelt je er niet goed bij. Maak het bespreekbaar.

Zelfs als je vriend zich terecht zorgen maakt, dan nog is dit nogal een control-freak inbreuk op je privacy.

[ Voor 5% gewijzigd door Jazzy op 10-01-2022 16:10 ]

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-04 23:48

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Martijndoes schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:31:
[...]

Of gemaild waarbij die collega zijn telefoonnummer in z'n handtekening heeft staan?
Of wellicht via Whatsapp afgesproken? En dat de partner via Web Whatsapp de chat heeft kunnen teruglezen (en daarmee ook het telefoonnummer?)

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• danslo
  • Laatst online: 21:23
Mocht je thuis ingelogd zijn bij google, is je locatie gewoon hier te volgen:
https://www.google.com/android/find?u=0

Maar serieus, dump die loser.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:26

dragonhaertt

@_'.'

Tracking zijn verschillende manieren voor.
GPS tag
Google account
tracking software op telefoon
tracking in android auto
air-tag

Telefoonnummer kan hij achterhalen als hij toegang heeft tot je whatsapp/facebook via waar je contact hebt gehad met je collega

In ieder geval het volgende: Kan je het antwoord NIET van je vriend krijgen? Wegwezen daar.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-04 20:35

Luppie

www.msxinfo.net

Bij Android kan je bij Locatie in het instellingenmenu zien welke Apps recent je locatie hebben gebruikt.

Bij het terugzetten van de fabrieksinstellingen heb je het mogelijke 'bewijs' ook gelijk gewist en zal je er nooit 100% zeker achter komen.
Het koppelen van telefoonnummers (in de buurt) en locatie is niet echt mogelijk, dus lijkt het erop dat je partner toegang heeft tot jouw adresboek.

Ik zou hoe dan ook het gesprek aangaan en aangezien ie al heeft toegegeven dat ie je getrackt heeft ook vragen hoe ie het gedaan heeft. (Het kan al iets simpels zijn als locatie delen in WhatsApp of Snapchat o.i.d)

Daarnaast zou ik naast het resetten van wachtwoorden ook multi factor authenticatie aanzetten. Mocht ie dan nog een wachtwoord raden, dan heeft ie er nog niks aan zonder een token van een authenticator app.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:32

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

hij heeft mij getrackt naar een adres niet op het werk. Hij werd daar niet blij van.
hij was daarvoor dus al niet blij, tijd om een keuze te maken lijkt me
Hij is toen mij en collega gaan bellen met prive nummer.
hoe kwam hij aan dat nummer :? en hoe heeft hij dat gekoppeld aan een adres?
zou ik graag weten hoe je zoiets doet.
zodat jij hetzelfde kan doen?

Lijkt me duidelijk dat je hier geen handleiding krijgt om iemand te tracken.

[ Voor 3% gewijzigd door Tens op 10-01-2022 15:39 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 12:47
Los van alle technische suggesties die gedaan worden: Wie zegt dat z'n "getrackt" naar een technisch iets verwijst? Ik bedoel hiermee dat hij ook naar je werk gebeld kan hebben en simpelweg aan een collega van je gevraagd kan hebben waar je bent (noodgeval gefaket, you name it). Vraag even rond op je werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
Je kan voor de zekerheid ook je telefoon nog scannen met bijv deze app https://play.google.com/s....malwarebytes.antimalware

Dit om te controleren op root acces en verborgen applicaties, mocht dit er zijn dan is de meest praktische oplossing een nieuwe telefoon nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Zie ook:

- https://www.huffpost.com/..._598346d2e4b094ff5a3f0c5a
- https://www.androidplanet.nl/tips/stalkerware-android/

Voor tips

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 1302638 op 10-01-2022 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-04 11:38
Klinkt eerder je "vriend" heeft toegang tot je google account en zijn je contact gegevens in sync met je google account.

Hij kan dus via jou google account jou tracken, en mogelijk staat bij je collega het adres en telefoon nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:02
maar blijkbaar is hij ook daarna nog in staat om mij te volgen,
Hoe weet je dit zo zeker ?
En hoe komt hij aan het nummer van diegene waar ik op bezoek was?
Kun je telefoonnummers in de buurt van iemand anders traceren?
Misschien had hij die al eens eerder opgeslagen. Of gevonden in je contactenlijst van google.
Zomaar een nummer in de buurt vinden kan niet, tenzij je bij de AIVD werkt ofzo ;)

Heb je aan je vriend gevraagd hoe hij dit gedaan heeft ?

[ Voor 14% gewijzigd door Plenkske op 10-01-2022 15:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
corporalnl schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:51:
Klinkt eerder je "vriend" heeft toegang tot je google account en zijn je contact gegevens in sync met je google account.

Hij kan dus via jou google account jou tracken, en mogelijk staat bij je collega het adres en telefoon nummer.
Lijkt mij ook de meest logische verklaring. Eenmaal toegang tot google account kun je ook bij agenda en contactgegevens. Dus als vriend van TS in agenda ziet "Afspraak met Mr. X" kun je vervolgens telnr bij contactpersonen opzoeken.

Wat een lamlul overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
Idd, via verschillende social media is het ook mogelijk om ergens in te loggen.
Dus voor deze geldt ook:
  • wijzig wachtwoord
  • stel MFA in
  • controleer of er geen rechten gedelegeerd zijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waar bestond het fysieke werkoverleg die je met je collega had precies uit?

🌞🍃

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:24

Koppensneller

winterrrrrr

kamerplant schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:55:
Waar bestond het fysieke werkoverleg die je met je collega had precies uit?
Hallo partner van TS, dat is volgens mij niet relevant voor de gestelde vraag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-04 21:09

basdej

OutSystems Consultant

danslo schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:36:
[...]

Mocht je thuis ingelogd zijn bij google, is je locatie gewoon hier te volgen:
https://www.google.com/android/find?u=0

Maar serieus, dump die loser.
Je krijgt direct op je telefoon een melding als je dit gebruikt

Hoi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boevertje
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
@BigMomma
Ik heb toch het gevoel dat je te technische denkt, ik denk meer iets in de sociale hoek. Door informatie samen te voegen en daar een logische conclusie uit te trekken.

Wel ben ik het met de mensen hier eens dat je de vraag prima aan je vriend kan voorleggen en als hij weigert antwoord te geven wordt het tijd om na te denken over die relatie.

Find my Phone of iets is handig maar levert je echt niet het telefoonnummer van een toestel dat toevallig in de buurt is op. Ik ga er vanuit hij hij die al wist.

Ik vraag me wel af waarom het zo'n groot geheim is dat hij het wist en dat eigenlijk aan beide kanten want je geeft ook aan dat je (waarschijnlijk met goede reden) 2 autos gebruik om bij die collega op locatie te komen. /Just saying

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 13:19

DarkSide

theres no place like ::1

Je kunt ook gewoon permanent locatie delen in maps.
dan kun je resetten wat je wilt, andere phone, Ander 06.
Als je weer inlogd op dat account, dan deel je je locatie.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DVX73
Google maps location sharing find je hier:
https://myaccount.google.com/locationsharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
basdej schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:59:
[...]

Nee hoor, alleen als je "Play Sound" drukt. Alleen de locatie bekijken heeft bij mij nog nooit een melding gegeven (zowel Samsung als Oneplus phones).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-04 23:22

Patriot

Fulltime #whatpulsert

danslo schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:07:
[...]

Nee hoor, alleen als je "Play Sound" drukt. Alleen de locatie bekijken heeft bij mij nog nooit een melding gegeven (zowel Samsung als Oneplus phones).
Ik probeerde het zojuist (Samsung S21) en kreeg wel gewoon een notificatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Had je toevallig via whatsapp/telegra/signal afgesproken?

Die hebben ook web/desktop clients. Misschien heeft hij een ingelogde sessie ergens draaien waarmee hij mee kan kijken, en heeft ie waarschijnlijk gelijk het telefoonnummer van die collega. Meestal kun je dit wel checken via de settings.

Dat hij zegt dat ie je 'getrackt' heeft naar een aderes zegt niet dat 't zo is. Misschien wil ie z'n trucje niet verraden.

[ Voor 8% gewijzigd door J2pc op 10-01-2022 16:15 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:31

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Modbreak:Een vriendelijke herinnering dat we hier in het technische en inhoudelijke deel van het forum zitten en niet in de Huiskamer. Fijn om te zien dat het merendeel van de reacties on-topic en behulpzaam zijn.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkUnreal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:52

DarkUnreal

Postmaster General

Als je de Google locatie services nooit uitzet hebt, tracked google je overal. Een computer (thuis) waar je op ingelogd bent, is dan relatief makkelijk om te kijken waar je bent geweest (history op google maps).

Niet echt hacken.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:28

yay

Patriot schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:08:
[...]

Ik ook: Oneplus 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 22:40

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Wordt je niet gewoon gevolgd door hem of iemand anders? Dat zijn vaak van die zaken die in programma zoals Gestalkt voorbij komen. Ik zie zelden daar situaties dat telefoons gemanipuleerd zijn. Een enkele keer een GPS tracker onder een auto.

Je kan proberen om op een tijdstip die hij niet verwacht (stalkers kennen je dagpatroon) een andere auto te pakken. Dan kan je uitsluiten dat er een tracker onder zit.

[ Voor 36% gewijzigd door AW_Bos op 10-01-2022 16:18 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Patriot schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:08:
[...]

Inderdaad. Zodra je naar die website gaat krijg ik direct een notificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-04 14:46

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Family sharing van device location met Apple telefoons aan staan?

Hoewel zowel je collega als jij een gemiste oproep van onbekend nummer hebben ontvangen, kun je niet concluderen dat het dezelfde beller was. Dat is misschien niet onlogisch, maar staat helemaal niet vast. Toeval is niet uit te sluiten en kan het dus gewoon "family sharing" optie zijn van je Apple device locatie als je een iPhone hebt en je partner ook.

EDIT: de latere post van het device in kwestie: OnePlus One Android, heb ik even gemist. Misschien dat OnePlus een soortgelijke feature kent?

[ Voor 14% gewijzigd door Hann1BaL op 10-01-2022 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-04 13:56

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hier ook:

OnePlus 6T en 8T.
S7 Edge en Note 4.

Zelfs Samsung Watch 4 geeft melding.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

@prutser001 , @Beta, @yay, @Patriot

Als je locatiedelen met iemand anders al ingesteld hebt krijg je niet ad hoc een melding meer als de ander jouw locatie bekijkt in Google Maps. Je krijgt elke paar weken/maanden een reminder in de mail (en ik dacht af en toe een notificatie als reminder op de telefoon).
n=1, ik en mijn vriendin die dat bij elkaar hebben ingesteld; OP3, P5, P4a en S9 (P5 en P4a is huidig).

[ Voor 30% gewijzigd door True op 10-01-2022 16:27 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
True schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:25:

Als je locatiedelen met iemand anders al ingesteld hebt krijg je niet ad hoc een melding meer als de ander jouw locatie bekijkt in Google Maps.
Dit is toch het verschil tussen:
  1. Locatie delen via Google Maps waarmee je geen melding krijgt
  2. Find Device waarmee je wel een melding krijgt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

True schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:25:

Als je locatiedelen met iemand anders al ingesteld hebt krijg je niet ad hoc een melding meer als de ander jouw locatie bekijkt in Google Maps. Je krijgt elke paar weken/maanden een reminder in de mail (en ik dacht af en toe een notificatie als reminder op de telefoon).
n=1, ik en mijn vriendin die dat bij elkaar hebben ingesteld; OP3, P5, P4a en S9 (P5 en P4a is huidig).
Maar je hebt Location Sharing en je hebt Find My Device. Dat eerste krijg je inderdaad niet zomaar een melding van maar van dat tweede krijg ik het consequent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

erwn schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:26:
[...]

Dit is toch het verschil tussen:
  1. Locatie delen via Google Maps waarmee je geen melding krijgt
  2. Find Device waarmee je wel een melding krijgt
Ja prima, maar dan is het toch niet uit te sluiten dat locatiedelen niet gebruikt is? Ik vond het nogal makkelijk gezegd worden dat een vorm zoals dat het niet is.

Gezien het feit dat @BigMomma haar vriend ook de collega belde (lijkt) denk ik eerder een spyware-achtige app die ook contacten/WA-chats e.d. kan delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormrider nl
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-04 15:59
Enige wat ik kan bedenken is dat hij je google account gekoppeld heeft via google Family Link.
hiermee kan je toezicht houden en krijg je als 'kind' geen melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:17
DarkUnreal schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:14:
Als je de Google locatie services nooit uitzet hebt, tracked google je overal. Een computer (thuis) waar je op ingelogd bent, is dan relatief makkelijk om te kijken waar je bent geweest (history op google maps).

Niet echt hacken.
Die informatie is alleen niet realtime toch?
Kijk er niet elke dag, maar dacht dat het in ieder geval dat het een dag achterliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-04 13:46
offtopic:
Sjongejonge wat een raar verhaal. Jammer dat het zover moet komen, maargoed

Er zijn zoveel manieren op iemand te tracken. Van rootkit backdoor en hele smerige bijna niet detecteerbare dingen tot gewoon standaard 'apps' ala 'find my' (zoals bij iOS).

Hoe weet je dat de factory reset + wachtwoordwijzigingen niet genoeg waren? Ben je nog een keer naar je collega gegaan en heb je hem toen weer genegeerd een dagje? Heb je het er met hem over gehad/een confrontatie aangegaan?

Veel sterkte iig, ben blij dat ik een normale verstandhouding heb met mijn partner en de techniek voor de juiste doeleinden kan gebruiken :|

offtopic:
Ze was een pre-corona bij de AH haar mobiel kwijt geraakt tijdens de kerstdagen ... je weet wel, zo'n overvolle Albert Heijn en dan proberen je mobiel te vinden ... toen was 'find my' wel een uitkomst, zeker als je online inlogt en dat ding gelijk het alarm af kan laten gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
Jullie begrijpen dat de TS er al een tijdje vandoor is? En geen antwoord geeft op alle gestelde vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

True schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:28:
[...]

Ja prima, maar dan is het toch niet uit te sluiten dat locatiedelen niet gebruikt is? Ik vond het nogal makkelijk gezegd worden dat een vorm zoals dat het niet is.
Nee, maar dat werd ook niet gezegd. Er werd alleen gezegd dat als je de standaard Find My Device-functionaliteit gebruikt je dan een melding te zien krijgt (dan was de vraag van TS er niet geweest, want dan had ze het dus geweten). Iemand anders zei dat dat niet zo was, maar dat is waarschijnlijk omdat die aan een die Location Sharing-functionaliteit zat te denken.
Gezien het feit dat @BigMomma haar vriend ook de collega belde (lijkt) denk ik eerder een spyware-achtige app die ook contacten/WA-chats e.d. kan delen.
Ja, of haar locatiegeschiedenis van Google Maps staat aan en haar vriend zag 't in haar timeline, met keurig een pinnetje voor die collega met bijbehorend nummer. Het hoeft niet iets ingewikkelds te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-04 21:26

B4tman_DH

To the Bat.....

Ebbao schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:30:
Jullie begrijpen dat de TS er al een tijdje vandoor is? En geen antwoord geeft op alle gestelde vragen?
Ook dit is onderschept :>

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Laatst online: 15:27 ?

Misschien is die boodschappen doen? Of aan het koken?
Niet iedereen zit de hele dag op GoT, hé?

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 10-01-2022 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

FunFair schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:30:
[...]

Kijk er niet elke dag, maar dacht dat het in ieder geval dat het een dag achterliep.
Zo realtime als Google de locatie update/ziet. Als je bijv. navigatie gebruikt is het vrijwel instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

True schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:28:

Kan iemand de tekst quoten die bevestigt dat haar vriend zowel haar als de collega heeft gebeld?

Ik heb alleen gelezen:
Collega heeft een oproep ontvangen van onbekend nummer.
+
TS heeft een oproep ontvangen onbekend nummer.

Hoewel hier een technische vraag wordt gesteld, zijn de meeste hacks primair niet technisch. Social engineering, phishing etc.

Uiteraard kunnen we niet stellen wat het meest logische is, maar als de TS al een afspraak had staan met John Doe, dan kan het opzoeken van John Doe in de contactenlijst zo gedaan zijn uiteraard. Even PIN afkijken, of misschien al weten van de telefoon en de toegang is zo verleend.
Werkcomputer even niet gelocked. (Zou thuis niet nodig moeten zijn, maar dan komen we in het niet technische vaarwater.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-04 21:13

Kheos

FP ProMod
je bedoelt: ze antwoord al bijna een uur niet meer? 8)7
Mensen hebben een leven, doen boodschappen, zitten in de auto, bellen...

Redenen genoeg dat iemand niet constant op elk bericht kan antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

FunFair schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:30:
[...]

Het is niet op de minuut af realtime, maar het loopt ook geen dag achter. Het kan zijn dat hij een bliksembezoek aan de supermarkt niet registreert, maar als je uitgebreide weekboodschappen gaat doen heeft hij het meestal gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Hann1BaL schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:32:
[...]

Kan iemand de tekst quoten die bevestigt dat haar vriend zowel haar als de collega heeft gebeld?
Dat staat in de openingspost:
Hij is toen mij en collega gaan bellen met prive nummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Patriot schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:33:
[...]

[...]
Ja, die conclusie werd getrokken.
Er stond ook dat ze niet hadden opgenomen. Hoe weet je dan met zekerheid te bevestigen dat $vriend de beller van beide gesprekken is geweest?

Mijn punt is dat de relatie snel gelegd is, maar dat de conclusie van de TS misschien te snel is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-04 12:56
Patriot schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:33:
[...]

[...]
Ja, maar dat sloeg op het stuk ervoor, waarin TS stelt dat géén van de oproepen opgenomen werden. Het is uiteraard wél toevallig, maar m.i. niet bewezen dat de partner van TS ook naar de collega gebeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 26-04 08:44
Modbreak niet gelezen? Zie PM.

[ Voor 72% gewijzigd door Jazzy op 10-01-2022 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Hann1BaL schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:35:
[...]

Ja, die conclusie werd getrokken.
Er stond ook dat ze niet hadden opgenomen. Hoe weet je dan met zekerheid te bevestigen dat $vriend de beller van beide gesprekken is geweest?

Mijn punt is dat de relatie snel gelegd is, maar dat de conclusie van de TS misschien te snel is geweest.
Ze vertelt dat dat naar aanleiding van een gesprek met haar vriend was. Als we aan dat soort dingen gaan twijfelen dan blijven we bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:20
Controleer ook alle "social" apps die je op je telefoon hebt staan.
Insta heeft bijvoorbeeld een "feature" waarmee je je locatie kan delen. En iemand die ooit toegang had tot je telefoon of account kan die feature hebben aan gezet. Dan kun je factory resetten en wachtwoorden veranderen. Maar als je niet in je instellingen duikt om dat locatie delen uit te zetten, krijgen ze weer toegang zodra jij op de app inlogt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

goldcard schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:35:
[...]

Ja, maar dat sloeg op het stuk ervoor, waarin TS stelt dat géén van de oproepen opgenomen werden. Het is uiteraard wél toevallig, maar m.i. niet bewezen dat de partner van TS ook naar de collega gebeld heeft.
De hele passage is:
Thuis gaan praten met vriend, hij heeft mij getrackt naar een adres niet op het werk. Hij werd daar niet blij van. Hij is toen mij en collega gaan bellen met prive nummer.
Het leest voor mij als de verklaring van de vriend die heeft aangegeven haar te hebben getracked, niet blij werd van de locatie die hij zag en toen beiden is gaan bellen. Nee, ik kan juridisch niet hard maken dat hij dat ook daadwerkelijk heeft gedaan maar als ik op die manier aan het verhaal van TS ga twijfelen dan schiet dat weinig op.

[ Voor 0% gewijzigd door Patriot op 10-01-2022 16:39 . Reden: het woordje 'niet' vergeten, oeps :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:38
Als je vriend kan inloggen op jouw Google account en je collega staat daar met adres en telefoonnummer in, dan is het eenvoudig.

Dan kan je vriend op Google maps zien waar je bent en ziet daar dan ook de naam van die collega staan en kan daar de contactgegevens van opzoeken.

[ Voor 37% gewijzigd door Lapa op 10-01-2022 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Patriot schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:36:
[...]

Ze vertelt dat dat naar aanleiding van een gesprek met haar vriend was. Als we aan dat soort dingen gaan twijfelen dan blijven we bezig.
Als hij dat heeft bevestigd hoeven we daar geen technische bevestiging van :)

Dan vind ik het niet zo vreemd om te denken dat $vriend toegang heeft gehad tot een device en een afspraak heeft gezien en een contact opgezocht.

Ingelogde browser op een laptop. Werklaptop aan. Tablet die ook de agenda heeft. Toegang tot de telefoon van de TS.
Tal van mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-04 13:44
Zelfs Domotica apps kun je locatie delen, want handig, thuis komen en lichten aan. Maar betekent ook dat dit inzichtelijk in de beheer van de app zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

AW_Bos schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:17:
Een enkele keer een GPS tracker onder een auto.
Menig moderne auto heeft toch ook zelf al een 'find my car' functie. Staat die niet gewoon aan?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Beste oplossing om te testen. Ga eens met een simpele dumb telefoon op pad.
Prepaidje erin, zonder internet, zonder wifi. En kijk eens een weekje lang hoe dat gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 10-01-2022 16:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Patriot schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:38:
[...]

De hele passage is:

[...]

Het leest voor mij als de verklaring van de vriend die heeft aangegeven haar te hebben getracked, niet blij werd van de locatie die hij zag en toen beiden is gaan bellen. Nee, ik kan juridisch niet hard maken dat hij dat ook daadwerkelijk heeft gedaan maar als ik op die manier aan het verhaal van TS ga twijfelen dan schiet dat weinig op.
Klinkt inderdaad meer als het andersom scenario; de vriend die eigenlijk wil weten hoe die de partner het beste kan tracken.

Of weer iemand die een 'scenario' hier los laat om er wat geloofwaardigers van te kunnen maken op basis van de reacties van Tweakers.

Vandaag geregistreerd en enkel dit qua activiteiten geeft tegenwoordig eerder wantrouwen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Terzijde: als er inzage is in het werk-adresboek, is er sprake van een datalek dat gemeld moet worden bij de verantwoordelijke binnen het bedrijf, bijvoorbeeld de functionaris gegevensbescherming.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigMomma
RobinHood schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:32:
[...]

Het enige wat ik kan bedenken is dat je partner eens een keer je contactenlijst heeft gekopieerd, en gewoon is gaan bellen, het lijstje af.

Misschien heb je de adresgegevens erbij staan, dan is het makkelijker.
ik heb andere collega's gevraagd of ze ook rond die tijd een gemiste oproep hadden maar dat was niet zo.
Martijndoes schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:31:
[...]

Ik heb collega gecontact via whatsapp en daar ook het adres verkregen. Adres staat niet opgeslagen in mijn telefoonboek of google account. Ben er heen gereden met begeleiding van Waze. Vriend gebruikt waze nooit, en hij leest mijn whatsapp berichten niet, in ieder geval niet continu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigMomma
Flimovic schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:35:
[...]

Of wellicht via Whatsapp afgesproken? En dat de partner via Web Whatsapp de chat heeft kunnen teruglezen (en daarmee ook het telefoonnummer?)
Whatsapp gebruik ik regelmatig online maar ik log altijd alle openstaande sessies uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:31

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

sambalbaj schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:41:
[...]

Klinkt inderdaad meer als het andersom scenario; de vriend die eigenlijk wil weten hoe die de partner het beste kan tracken.

Of weer iemand die een 'scenario' hier los laat om er wat geloofwaardigers van te kunnen maken op basis van de reacties van Tweakers.

Vandaag geregistreerd en enkel dit qua activiteiten geeft tegenwoordig eerder wantrouwen.
Modbreak:Zullen we niet gaan speculeren? Als je vind dat er iets niet klopt, dien dan liever gewoon een TR in zodat de moderators er naar kunnen kijken. Speculeren over de ware identiteit of intenties van de TS leiden zelfden tot iets constructiefs. :)

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt.Mitchell
  • Laatst online: 05-03 13:53
BigMomma schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:22:
[...]

Whatsapp gebruik ik regelmatig online maar ik log altijd alle openstaande sessies uit.
En zie je iets vreemd bij whatsapp onder 'gekoppelde apparaten' ? Of is dat ook weg met de factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

BigMomma schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:22:
[...]

Dan in WhatsApp toch maar even kijken of je niet per-ongeluk ooit in een chat mét je vriend de optie 'huidige locatie delen' hebt aangezet. Die functie blijft áán staan totdat je die functie zélf weer uit zet (AFAIK zelfs in chats welke inmiddels gearchiveerd zijn).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigMomma
Luppie schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:38:
Bij Android kan je bij Locatie in het instellingenmenu zien welke Apps recent je locatie hebben gebruikt.

Bij het terugzetten van de fabrieksinstellingen heb je het mogelijke 'bewijs' ook gelijk gewist en zal je er nooit 100% zeker achter komen.
Het koppelen van telefoonnummers (in de buurt) en locatie is niet echt mogelijk, dus lijkt het erop dat je partner toegang heeft tot jouw adresboek.

Ik zou hoe dan ook het gesprek aangaan en aangezien ie al heeft toegegeven dat ie je getrackt heeft ook vragen hoe ie het gedaan heeft. (Het kan al iets simpels zijn als locatie delen in WhatsApp of Snapchat o.i.d)

Daarnaast zou ik naast het resetten van wachtwoorden ook multi factor authenticatie aanzetten. Mocht ie dan nog een wachtwoord raden, dan heeft ie er nog niks aan zonder een token van een authenticator app.
Yes, ik heb alle locatie apps gecontroleerd en alles wat ik zelf niet nodig heb de toegang ontzegt en alles wat ik wel zelf gebruik toch zoveel mogelijk beperkt.
Ik heb na de reset inderdaad die multi factor authenticatie aangezet. Ook de toegangscode van mijn telefoon natuurlijk gewijzigd, en een vingerafdruk toegevoegd.

Snapchat gebruik ik niet, Whatsapp locatie delen af en toe, maar dat is toch altijd voor en bepaalde tijd, beetje dom als ik dat aan liet staan toch :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigMomma
basdej schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:59:
[...]

Ja inderdaad, creepy dat het zo snel werkt, maar je krijgt meteen een melding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-04 23:58

Fordox

00101010

"Vriend gebruikt waze nooit"
Dat is natuurlijk ook een aanname. Misschien wil hij ook de indruk wekken dat hij het nooit gebruikt om geen argwaan te wekken.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigMomma
boevertje schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:02:
@BigMomma
Ik heb toch het gevoel dat je te technische denkt, ik denk meer iets in de sociale hoek. Door informatie samen te voegen en daar een logische conclusie uit te trekken.

Wel ben ik het met de mensen hier eens dat je de vraag prima aan je vriend kan voorleggen en als hij weigert antwoord te geven wordt het tijd om na te denken over die relatie.

Find my Phone of iets is handig maar levert je echt niet het telefoonnummer van een toestel dat toevallig in de buurt is op. Ik ga er vanuit hij hij die al wist.

Ik vraag me wel af waarom het zo'n groot geheim is dat hij het wist en dat eigenlijk aan beide kanten want je geeft ook aan dat je (waarschijnlijk met goede reden) 2 autos gebruik om bij die collega op locatie te komen. /Just saying
Nee, het was op dat moment niet perse een probleem dat hij wist waar ik was. Maar het feit dat men dat zomaar kan doen te pas en te on pas wil ik niet hebben, dus ik wil graag die mogelijkheid voorkomen in het vervolg. Ik gebruik af en toe de ene auto en af en toe de andere auto. Ik ben niet eenmalig getraceerd, maar meerdere keren. Als hij dat doet door de auto te volgen moet hij al een device in beide auto's hebben gestopt onwaarschijnlijk lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigMomma
Dankjewel, deze stond al uit! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigMomma
DarkUnreal schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:14:

Niet echt hacken.
Dit ga ik zeker checken, maar laptop neem ik altijd mee, en telefoon ook, vraag me af wat voor ander apparaat ik permanent ingelogd zou zijn dan...? Plus na een wachtwoord wijziging zijn die dan toch allemaal uitgelogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigMomma
Hann1BaL schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:18:
Family sharing van device location met Apple telefoons aan staan?

Hoewel zowel je collega als jij een gemiste oproep van onbekend nummer hebben ontvangen, kun je niet concluderen dat het dezelfde beller was. Dat is misschien niet onlogisch, maar staat helemaal niet vast. Toeval is niet uit te sluiten en kan het dus gewoon "family sharing" optie zijn van je Apple device locatie als je een iPhone hebt en je partner ook.

EDIT: de latere post van het device in kwestie: OnePlus One Android, heb ik even gemist. Misschien dat OnePlus een soortgelijke feature kent?
Nee, ik heb hem gevraagd of hij mij en mijn collega heeft 'lopen bellen' antwoord: ja.
Hoe hij dat deed wil hij echter niet delen.
Eigenlijk vind ik het nu ook gewoon interessant om te weten hoe dan?!... als iemand die zelf in IT werkt had ik gedacht dat ik beter zou moeten weten, maar ik kom er zelf niet achter. Het frustreert mij. Ik wil het graag uitzoeken zonder het hem te vragen, en het dan uitzetten of blokkeren zodat dat niet meer lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-04 21:18
BigMomma schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:36:
[...]

Nee, het was op dat moment niet perse een probleem dat hij wist waar ik was. Maar het feit dat men dat zomaar kan doen te pas en te on pas wil ik niet hebben, dus ik wil graag die mogelijkheid voorkomen in het vervolg. Ik gebruik af en toe de ene auto en af en toe de andere auto. Ik ben niet eenmalig getraceerd, maar meerdere keren. Als hij dat doet door de auto te volgen moet hij al een device in beide auto's hebben gestopt onwaarschijnlijk lijkt mij.
Wordt het niet een kat en muis spel zo? Kan je niet vragen hoe hij doet wat hij doet en of hij er vriendelijk mee wilt stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigMomma
Stormrider nl schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:29:
Enige wat ik kan bedenken is dat hij je google account gekoppeld heeft via google Family Link.
hiermee kan je toezicht houden en krijg je als 'kind' geen melding.
Dit heb ik inderdaad vanmiddag bekeken. Op de een of andere manier hebben we dit ingesteld, maar ben ik niet als kind aangemerkt. weet iemand of het mogelijk is om een ouder in family link ook te traceren? Dat kon mijn google niet beantwoorden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigMomma
F_J_K schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:04:
Terzijde: als er inzage is in het werk-adresboek, is er sprake van een datalek dat gemeld moet worden bij de verantwoordelijke binnen het bedrijf, bijvoorbeeld de functionaris gegevensbescherming.
Er is geen werk adres boek, zo professioneel zijn we niet. :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

BigMomma schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:21:
[...]

ik heb andere collega's gevraagd of ze ook rond die tijd een gemiste oproep hadden maar dat was niet zo.

[...]

Ik heb collega gecontact via whatsapp en daar ook het adres verkregen. Adres staat niet opgeslagen in mijn telefoonboek of google account. Ben er heen gereden met begeleiding van Waze. Vriend gebruikt waze nooit, en hij leest mijn whatsapp berichten niet, in ieder geval niet continu.
Niet continu, maar misschien wel gelezen. Dan heb je naam en adres in 1 keer. Is dit een mogelijkheid?

Waar ik heen wil: Het is net als met goocheltrucs. Soms ga je al verder met heel moeilijk, technische oplossingen verzinnen, maar is de oplossing eigenlijk gewoon technisch heel simpel.

Als zowel locatie als telefoonnummers beschikbaar waren voor $vriend, dan is toegang tot je communicatie op/via je telefoon gewoon het meest voor de hand liggend en kunnen alle GPS tracker ideeen de prullenbak in.

[ Voor 11% gewijzigd door Hann1BaL op 10-01-2022 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:36
BigMomma schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:41:
[...]

Nee, ik heb hem gevraagd of hij mij en mijn collega heeft 'lopen bellen' antwoord: ja.
Hoe hij dat deed wil hij echter niet delen.
Eigenlijk vind ik het nu ook gewoon interessant om te weten hoe dan?!... als iemand die zelf in IT werkt had ik gedacht dat ik beter zou moeten weten, maar ik kom er zelf niet achter. Het frustreert mij. Ik wil het graag uitzoeken zonder het hem te vragen, en het dan uitzetten of blokkeren zodat dat niet meer lukt.
Ik vrees dat je er niet achter gaat komen als hij het je niet zelf verteld. Er zijn tientallen/honderden manieren om iemand te volgen, afhankelijk van hoeveel moeite iemand er in wilt steken, en uit jouw reacties leid ik af dat jouw vriend daar best wat moeite in wilt steken.
Pagina: 1 2 Laatste