Ik denk dat je van je tv idee nogal spijt gaat krijgen .. als je te weinig ruimte er omheen laat (ventilatie en nieuwe formaat tv word een uitdaging denk ik )
ik zou 3 rechthoek bv 1m x 206(lees 2m) en "standaard" kast boven de tv .. waarbij de "tv" of het middengedeelte bestaat uit een achterwand met 2 zijplanken (links en rechts) achterwand sterk genoeg voor een tvbeugel ofzo ..
Daarom waarom "moeilijk" doen ? je kan een bestaande meubelboer kast pakken, of meubelpaneel dat betreft en je kast daar van opbouwen ..
De foto van de kast is in het midden is grijze een ikea ding en de panelen eromheen zijn bij de hornbach.. (3d printer, printer en computermeuk) la verbouwd tot "werkplek" zaagwerk was machinaal bij de Hornbach .. dus haaks
Met bv ijzeren hoekprofiel / U profiel kan je de planken verstevigen en met 3mm fineer of 3mm wandplaten kan je een "goedkope" kast redelijk robuustmaken ..
En als je toch gaat verbergen c.q een meubel als basis gebruikt is 2de hands vele malen goedkoper .. hout is tegenwoordig niet goedkoop.
ik zeg niet dat je idee verkeerd is of je anders MOET bouwen

alleen wat idee-en geven ter inspiratie en mocht je die kant op willen er is genoeg youtube (upcycle) materiaal.. wendel/diresta(oudere filmpjes) 2 startpunten diresta in zijn oudere (3 a 4 jaar terug) was meester in upcylclen oid .. recent is minder spannend zeg maar.