Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:09
pletter schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:42:
@NoahAmber en de verzekering bepaalt een bepaalde dagwaarde of het emotionele waarde heeft of niet zo werkte het in mijn geval met brand.
Dat zal ook gebeuren wanneer je de schade gaat verhalen op het verhuisbedrijf.
Daar zal ook eerst iemand voor komen kijken om de schade op te maken lijkt me.

Zou wel heel bijzonder zijn als ze zomaar zouden zeggen "We gaan even 3600 euro overmaken en dan is het klaar...
En die gaan ook echt geen emotionele waarde betalen maar waarschijnlijk dagwaarde van alles.

Edit;
2 maanden geleden ook verhuisd, als ik dit zo lees ben ik blij dat we het zelf hebben gedaan.
2 paardentrailers, 3 keer op en neer en alles was over.
Om 8 uur koffie en om 15:00 uur een biertje _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Rensjuh op 12-01-2022 19:40 ]

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Recent een gedeeltelijke uit- en inhuizing (incl. tussentijdse opslag) laten uitvoeren.
Netjes gezorgd voor koffie, koeken en wat te snacken en dan mannen wisten hoe het werkt: gewoon pakken want het staat klaar…

Helaas wat schade ontstaan bij het uithuizen. Lag nog iets op een kast en dat viel naar beneden, tegen een binnendeur en de vloer. Uitgebreide excuses van de mannen en einde van de dag netjes op de bon aangetekend. Daags erna gebeld door de binnendienst voor het schadebedrag. Offertes opgevraagd en enkele dagen later doorgegeven. Schadebedrag stond de volgende dag op de rekening.

Geen gedoe, geen bonnen, de mannen hadden immers zelf foto’s gemaakt en schadebedrag klonk redelijk.
Vriendelijk het gesprek aan gaan, zakelijk afhandelen en door. Die mannen doen het immers ook niet expres…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:06
BreenaAideen schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:39:

Omdat wij, bovenop de stress van de verhuizing en persoonlijke omstandigheden geen behoefte hebben aan een langdurig slepende zaak, willen wij tot een vergelijk komen met u. Bij deze doen wij u het eenmalige aanbod om deze hele zaak, tegen finale kwijting wederzijds, met gesloten portemonnee af te doen. Onze schade bedraagt op dit moment € 3.593,45, uw vordering bedraagt € 1.180.

Hierbij bieden wij u 3 werkdagen om hiermee akkoord te gaan. Indien wij binnen deze tijd niets van u vernemen, vervalt ons aanbod en verzoeken wij u het totale schadebedrag binnen 14 dagen aan ons over te maken. Hierna zullen wij overgaan tot het betalen van de door u gevorderde som.
Lang niet alle reacties gelezen, alleen de eerste paar. Bovenstaand zou op mij niet sterk overkomen, maar meer een reactie uitlokken als: “bring it on, b*tch!”.
Je geeft namelijk zelf al aan geen zin te hebben in een proces en gedoe. Dus waarom zou ik dan betalen? De kans is klein dat je voor die paar duizend euro een gang naar de rechter maakt, met alle kosten die daarbij komen kijken (been there, done that).

De verhuizers zouden tevens verzekerd moeten zijn, die van ons waren dat wel en heb vorig jaar ook goed de voorwaarden e.d. doorgenomen.
Het is overigens érg lastig te bewijzen of iets daadwerkelijk door de verhuisploeg is veroorzaakt, tenzij je daar zelf goede bewijzen van hebt natuurlijk (foto’s vooraf en foto’s erna, enz.). Er moet uiteraard wel een causaal verband zijn tussen het een en het ander.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:12
Herkenbaar, ook mijn verhuizing werd een televisie laten vallen op de houten vloer, waardoor er een gat in het laminaat ontstond en de televisie in barrels lag.

Dit in onze nieuwe woning.
Na veel gezeur, gezever en geklaag (lees, maanden) kwam er een taxateur die vast stelde dat de kleur van de vloer (kersen) niet meer leverbaar was, waardoor eigenlijk de hele vloer vervangen moet worden.

Na 1,5 jaar hebben we uiteindelijk genoegen genomen met 350,- euro geloof ik, de onrust, het vreten van energie, het rekken en de frustratie was het me niet meer waard.

Succes en sterkte!

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Pagina: 1 2 Laatste