Toon posts:

Computerspellen tasten hersenen van tieners aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
gisteren kwam ik op zdnet.nl het volgende artikel tegen:

http://www.zdnet.nl/item.cfm?id=11606

:)

Verwijderd

ach die japanners >:)

nee maaruh er zijn zoveel van die onderzoeken over al dit soort shit en overal is wel iets slechts te vinden zo ook nu bij gamen. Maarjah ik denk niet dat gamers zich hier zorgen over gaan maken >:)

greetz :)

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 11:54
Dit is onzin, ik kan nog heel goed onderscheit maken tussen wat echt is en wat nep is.
Of te wel
Slotje!

Nee hoor close maar niet, wou het alleen eebns roepen :)

• Psychoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01 00:04

Psychoot

1337n00b^

blablablablablablaat

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Computerspellen stimuleren wel degelijk bepaalde delen van de hersenen stimuleren
Lekkere zinsbouw :P
Hij baseert zijn bevindingen op een onderzoek naar de hersenactiviteit bij honderden leerlingen tijdens het spelen op een Nintendo en het uitvoeren van basale wiskundige berekeningen. De hersenen bleken actiever te zijn bij het oplossen van rekenopdrachten, vooral de voorste gedeelten.
Geniaal die kerel!!! >:)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:14

Damian

Insane Obtrusion

oud nieuws, was al eerder een of ander onderzoek over. Ik denk er ook heel anders over, kheb er ook al op gereplyd op tweakers. En daar is de mening ook allemaal een beetje hetzelfde.

Als iemand een spel speelt, dan is ie meestal hard aan het nadenken, en hij traint bij de goede spellen, in ieder geval reflexen, en zijn reactievermogen dus...

dit is echt bullshit, IMHO natuurlijk *D

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Op CVG staat het ook, maar dan genuanceerd. Dan blijkt dat het onderzoek weinig voorstelt en dat de resultaten enigszins *kuch* zijn verdraaid. Vandaag las ik juist weer dat er een spelletje was ontwikkeld dat dyslexie kon verminderen...

Hoop gelul, veel mediagezeik en ik speel gewoon verder.

BULLSHIT dus. :(

Verwijderd

Computerspellen stimuleren wel degelijk bepaalde delen van de hersenen stimuleren, met name waar het zicht en bewegingscontrole worden gestuurd. Minder is het gesteld met de voorste hersenkwabben, waar het geheugen, leervermogen en emoties zich bevinden. Bij mensen die geneigd zijn tot agressief gedrag, is dit deel onderontwikkeld.
Passen jullie GoTers maar op, spelletjes zouden dus tot agresief post gedrag kunnnen leiden >:) GGGGGGRRRRRR!!! :)

• kropsla
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10-2023
Hmmmz,
Dat zie dan wel weer wat er gebeurd in de toekomst..
Ik haat die shit waarbij ze van die trieste voorspellingen geven, en btw dit vind ik echte onzin, het gezeik dat je geen onderscheid kan maken |:(
Naajaa, maybey wel.... ik weet het eigenlijk nie meer";)
Cya.
Ice

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kawashima benadrukte ook het belang van communiceren en spelen met andere kinderen.
Koop een paar GBA's met linkkabels. Dan zijn er ineens erg veel personen die met je willen spelen :P .

Oftewel: gamen is juist goed! Probleem opgelost. :)

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• rove
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06-2022
Nou, mijn kinderen (erg ver in de future talk :P ) mogen gewoon gamen en ik ga gewoon training programmas opstellen zodat ze rond hun 10de pro's zijn en dat papa kan rentenieren :7

dunno

Verwijderd

Ik heb nog nooit aggresief gedrag gemerkt misschien ligt het aan mij maar sinds ik game sla ik nog maar 2 of drie mensen per kwartaal het ziekenhuis in. Hoe dat vroeger was dat kan ik me eigenlijk niet meer herrineren :?

• rove
Op woensdag 22 augustus 2001 20:30 schreef happyman112 het volgende:
Ik heb nog nooit aggresief gedrag gemerkt misschien ligt het aan mij maar sinds ik game sla ik nog maar 2 of drie mensen per kwartaal het ziekenhuis in. Hoe dat vroeger was dat kan ik me eigenlijk niet meer herrineren :?
Zoooo, ben jij ff stoer.

Maar het ligt gewoon aan je persoonlijkheid en je vrienden/omgeving waarin je opgroeit.

dunno

• DeepSeven
  • Laatst online: 22-12-2025
Roken is niet gezond, drugs niet, ok ok daar kunnen we nog mee leven, maar dat ze nu ook al over computerspellen beginnen te zeiken :( . Dat die jappanners liever hun bek houden en beginnen aan de volgende final fantasy ofzo :) .(waar haal ik die agressie toch vandaan?? :P .

Verwijderd

Yeah rights... pfff.... hadden ze ook gezegd over schaken.. strekker nog... wedden dat ze het hebben getest met proef varkens en konijnen? Tja.. of met belgische domme blondjes ;)

• mellowpimp
  • Niet online
Volgens mij krijg je juist meer inzicht en zo.

• DeepSeven
  • Laatst online: 22-12-2025
Op woensdag 22 augustus 2001 20:54 schreef Batman2k het volgende:
Volgens mij krijg je juist meer inzicht en zo.
Zeker weten, en ook mijn engels is HEEL wat bijgeschaafd dankzij de baldurs gate reeksen :) .

• mellowpimp
  • Niet online
Op woensdag 22 augustus 2001 21:15 schreef Holy_Paladin het volgende:

[..]

en ook mijn engels is HEEL wat bijgeschaafd dankzij de baldurs gate reeksen :) .
idd :) mijn engels is o.a. zo goed dankzij de games, films, series en zo :) (ok ook een beetje van school ;))

Verwijderd

Ik heb nou niet dat ik 's avonds door het bos loop en denk.. waar zitten die Terrors NOU weer te campe :)

Dus dat valt nog wel mee
En je Engels word echt wel verbeterd!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:09
Maar als je opeens in Engeland staat en je moet een bloemkool kopen, weet je niet wat een bloemkool is in het engels...

Dat onderzoek was echt suf, appels met peren vergelijken, als je snapt wat ik bedoel. En als je 't niet snapt, moet je meer gamen :)

Verbouwing

• rove
Can u give me a bloemkool please? :P

dunno

• mellowpimp
  • Niet online
flowercabbage?

Verwijderd

bijna goed...bloemkool is cauliflower in 't Engels, heb 't ook ff moeten zoeken ;)

• mellowpimp
  • Niet online
Op donderdag 23 augustus 2001 09:15 schreef Mage het volgende:
bijna goed...bloemkool is cauliflower in 't Engels, heb 't ook ff moeten zoeken ;)
:) dacht nog eerst aan flowercauli. maar ging voor de andere

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Mijn hersens zijn al aangetast >:) |:(

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 16:51
Als je IGR als provider hebt, tast het _ZEKER_ je hersens aan.

IGR ZUIGT!

Steam

Verwijderd

Computerspellen tasten hersenen van tieners aan?
Men, Ik go ze ff een poepie laten smellen om te laten showen dat dat not de case is... |:( ... :P

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 11:21 schreef Raven_ het volgende:
Computerspellen tasten hersenen van tieners aan?
Men, Ik go ze ff een poepie laten smellen om te laten showen dat dat not de case is... |:( ... :P
I ga you kont kicken ;)

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:27 schreef Paestero het volgende:

[..]

I ga you kont kicken ;)
What you zeggen? All you basis zijn belong to ons :9

• knightofn1
  • Laatst online: 22-07-2025

knightofn1

Don't say that word

oej nee toch ?
dan ben je wat mij betreft een beetju 'over the hill'
:9

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Pagina: 1