Ben in mn nieuwe huis het eea aan het uitzoeken wat betreft de elektrische installatie, wil deze namelijk vernieuwen. Ik heb een 3 fasen aansluiting, een krachtgroep 3x16a en een kookgroep 2x16a die naar de keuken gaan. Deze krachtgroep was bij de koop al aanwezig, maar destijds is de keuken wel vernieuwd. Elektrische installatie heb ik laten doen, bestaande kookplaat is toen overgezet. Bij het uitzoeken van wat nu waarop is aangesloten (proefondervindelijk), kom ik er achter dat de krachtgroep gekoppeld aan kookplaat, afzuigkap en een wcd! Wat schetst mijn verbazing, de kookplaat is van 2 fasen en 2 nullen voorzien, dus 7,3kw. Dit terwijl het aansluitvermogen van de kookplaat 11kw is. De andere fase van de krachtgroep is ws gekoppeld aan de afzuigkap en wcd.
Ik snap niet waarom de elektricien dit toen zo heeft gedaan. Alles was nota bene leeg en 100% bereikbaar toen de oude keuken was gesloopt, en ik heb flink geld betaald om al het installatiewerk te laten doen (had zelf op dst moment genoeg andere dingen te doen). Kan het kwaad dat de 2 fasen niet boven de 7,3 kw kunnen leveren? En is het uberhaupt toegestaan om achter een krachtgroep meer dan 1 aansluiting te maken?
De elektricien is door de keukenleverancier ingeschakeld om de installatie voor nieuwe keuken voor te bereiden. Het voelt alsof de elektricien niet de tijd heeft willen nemen om de oude installatie zo aan te passen dat de nieuwe situatie optimaal is, maar meer zoals het hem het makkelijkste uit kwam. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Ik snap niet waarom de elektricien dit toen zo heeft gedaan. Alles was nota bene leeg en 100% bereikbaar toen de oude keuken was gesloopt, en ik heb flink geld betaald om al het installatiewerk te laten doen (had zelf op dst moment genoeg andere dingen te doen). Kan het kwaad dat de 2 fasen niet boven de 7,3 kw kunnen leveren? En is het uberhaupt toegestaan om achter een krachtgroep meer dan 1 aansluiting te maken?
De elektricien is door de keukenleverancier ingeschakeld om de installatie voor nieuwe keuken voor te bereiden. Het voelt alsof de elektricien niet de tijd heeft willen nemen om de oude installatie zo aan te passen dat de nieuwe situatie optimaal is, maar meer zoals het hem het makkelijkste uit kwam. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
[Voor 9% gewijzigd door Eivogel1985 op 09-01-2022 01:06]