Google Nest V3 moduleert niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-05 22:34
Hallo,

gister hebben wij een google nest v3 aangeschaft en gelijk geinstalleerd.
Allereerst wijkt de temperatuur die de nest aangeeft af met de werkelijkheid maar dat is een bekend probleem blijkbaar.

Echter is de ketel een opentherm ketel maar als we de verwarming aanzetten dan verwarmd die wel totdat het die temperatuur is binnen maar zet hem na 5 minuten weer uit. Daarna koelt het gewoon weer af waarna hij hem weer aan zet.

Onze vorige thermostaat honeywell chromoterm modulation hielt de kachel veel langer aan waardoor het langer warm bleef en moest dan af en toe hem heel even kort aan zetten.

Iemand enig idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:13
Wat voor ketel heb je precies ? Dan kunnen we wat weer zeggen. Sommige ketel fabrikanten hebben hun eigen open therm protocol namelijk en moet er nog een extra module tussen de ketel en de NEST om het een en ander te vertalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Galaxis schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:06:
Wat voor ketel heb je precies ? Dan kunnen we wat weer zeggen. Sommige ketel fabrikanten hebben hun eigen open therm protocol namelijk en moet er nog een extra module tussen de ketel en de NEST om het een en ander te vertalen.
Een remeha avanta uit 2006. Volgens mij de 28C(heeft opentherm volgens het boekje)
De knop op de heatlink gaat de ketel gewoon mee aan dus het lijkt allemaal goed aangesloten.

[ Voor 3% gewijzigd door sgouman op 08-01-2022 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:13
Ik heb helaas geen oplossing voor je. Maar een schrale troost is dat je niet de enige ben.

Nest 3rd Gen (Heat Link) aansluiten op Remeha Avanta 28c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Galaxis schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:08:
Ik heb helaas geen oplossing voor je. Maar een schrale troost is dat je niet de enige ben.

Nest 3rd Gen (Heat Link) aansluiten op Remeha Avanta 28c
Had ik ook gelezen. Bij mij heb ik alleen geen foutcode o.i.d. wat zij allemaal wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:36

sanook

_/-\o_

Heb je True Radiant aan of uit staan? Sinds gisteren heb ik ook een Nest en bij mij viel me op dat hij met True Radiant op uit de ketel maximaal zijn werk liet doen (dus meer aan/uit dan modulerend) en met True Radiant op aan was dit meer modulerend. Let wel op de instelling van het aantal uren, dit zijn de uren die hij mag gebruiken om de temperatuur (van te voren) op de gewenste waarde te krijgen op het moment van de schema instelling. Ik zou deze op 0 of 1 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbentochniegek
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 01-05 14:06
Hetzelfde probleem hier.
Kreeg een Nest V3 bij mijn nieuwe ketel een aantal jaar geleden.
Nest heeft de laatste software, is aangesloten op de OpenTherm poorten van een Intergas HReco maar gedraagt zich gewoon als een aan/uit.
True radiant staat aan. Ik zit te denken om een ander product aan te schaffen.
Pagina: 1