Toon posts:

Nest 3rd Gen (Heat Link) aansluiten op Remeha Avanta 28c

Pagina: 1
Acties:

• mvaneijgen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-07-2022
Momenteel heb ik een Honeywell Modulation termostaat deze zit met twee kabels aangesloten op A/B van de thermostaat naar 3/4 van de Remeha Avanta 28c op de ketel. Nu wil ik deze Honeywell thermostaat vervangen met een Nest Thermostat 3rd Gen Premium.

Nu zijn er al velen voor mij gegaan en staan er al aardig wat topics op dit forum, maar deze zijn wat ouder en missen alle afbeeldingen, zie bijvoorbeeld NEST Heatlink (7 december 2014)

Voordat ik aan de slag ga wilde ik toch wat zekerheid en heb ik eerst mijn setup geschetst en hoe de nieuwe installatie er uit zou moeten zien, is dit de juiste manier van aansluiten? Volgens mij staat Modulation in de Honeywell dat deze communiceert volgens het OpenTherm protocol, dus neem ik aan dat ik de Heat Link moet aansluiten op OT1/OT2 naar port 3/4 van de CV ketel, als ik de handleiding goed begrijp (zie pagina 41 onder aan de pagina hoofdstuk 6.6.4)

Hier onder de schets van de huidige aansluiting naar de die met de Nest, klopt mijn bedrading? Of moet ik nog ergens anders rekening mee houden?

Directe link naar de afbeelding: https://i.imgur.com/T3LT9rb.jpg

• Dijkstra88
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-02 08:42
Ik zelf zit ook met dezelfde vraag. Helaas aangesloten volgens de tekening en krijg een errorcode dat opentherm niet word herkend. Wel draad aangesloten op de 3 en 4 van de remeha en OT 1 en 2.

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-02 12:43
@mvaneijgen @Dijkstra88 is dit jullie nog gelukt? zoja hoe?

• Visualphil
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18-01 17:45
Ben hier ook benieuwd naar. Gister een nest v3 besteld van t weekend installeren. Ik dacht het ook zo te installeren. Ben benieuwd hoe het zal gaan. Mocht je nog tips hebben graag!

• Zemba
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-02 11:34
Ben ik ook benieuwd naar. Heb dezelfde ketel en wil hem graag modulerende aansturen. Kom vele artikels tegen van mensen die 'm via OpenTherm niet aan de praat krijgen. Zou dus graag weten of dat toch nog te fixen valt.

Wat me enigszins verbaast is dat volgens de Remeha handleiding de aansluiting voor zowel aan-/uit-thermostaten als van het modulerende type op dezelfde klemmetjes aankomen (X6, 3&4, 1&2 overbruggen). Dit geeft me de indruk dat de ketel zelf luistert naar het signaal van de thermostaat om te weten welk type er op aangesloten is. Kan me dan inbeelden dat als zowel de thermostaat als de ketel proberen zich aan te passen aan de andere, dat een goede handshake moeilijk gemaakt kan worden.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Is hier al meer bekend over? ik heb zelf onlangs een Remeha Aventa 24c gekregen en wil ook een Nest V3 aanschaffen.

Ik denk dat de 24c en 28c niet veel verschillen?

• Zemba
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-02 11:34
Ik ben zelf in ieder geval eerder richting een Tado aan het kijken. Was in het verleden zeer tevreden van mijn Nest toen ik nog een simpele aan/uit ketel had, maar ben wat weigerachtig om aan een mogelijk eindeloos straatje issues met Nest en OpenTherm te beginnen.

Hoewel het volgens Nest's verklaringen zou moeten werken kom ik vooral artikels tegen van problemen om het aan de praat te krijgen met nooit een melding dat de persoon met het probleem daar uiteindelijk is slaagde.

• komani86
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-11-2021
Ik heb een Nest gekocht, maar helaas krijg ik het ook niet werkend. Ik heb bovenstaande tekening geprobeerd, maar helaas komt er dan geen stroom op de Thermostaat en kan hij niet verbinden met de box.

Als ik de knop op de box druk dan slaat de ketel wel aan (dus aan/uit handmatig werkt wel).

Misschien toch een monteur vragen om langs te komen..

• Visualphil
  • Laatst online: 18-01 17:45
Visualphil schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:34:
Ben hier ook benieuwd naar. Gister een nest v3 besteld van t weekend installeren. Ik dacht het ook zo te installeren. Ben benieuwd hoe het zal gaan. Mocht je nog tips hebben graag!
Ik heb hem de dag na deze post aangesloten. geen problemen gehad sindsdien. heatlink op ot 1 en ot 2 en de kabel van originele thermostaat op de andere aangeduiden plekken T1 en T2 vgm zo uit mijn hoofd. aangezet ging gelijk goed.

het huis wordt warm en het energie verbruik wordt netjes bijgehouden. blije klant.

PS: de nest geeft wel altijd een te hoge temp aan van ongeveer 1 tot 1,5 graden warmer dan het eigenlijk is. een bug, die nooit gefixt wordt. zie andere threads over dit probleem.

• Dijkstra88
Bij mij werkt de opentherm niet. Google geeft h73 error aan als ik opentherm activeer. Kabel 3 en 4 vanuit de avanta aangesloten op OT 1 en 2. Nu gebruik ik de google thermostat hem alleen dus als aan uit knop. Duur apparaat dus 😒. Kunnen jullie checken op je nest of opentherm bij jullie wel aanstaat? Ga naar apparatuur en klik op pro configuratie - combiketel - - bediening - - opentherm. Nu staat die bij mij op aan/uit

• Dijkstra88
Visualphil schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:07:
[...]

Ik heb hem de dag na deze post aangesloten. geen problemen gehad sindsdien. heatlink op ot 1 en ot 2 en de kabel van originele thermostaat op de andere aangeduiden plekken T1 en T2 vgm zo uit mijn hoofd. aangezet ging gelijk goed.

het huis wordt warm en het energie verbruik wordt netjes bijgehouden. blije klant.

PS: de nest geeft wel altijd een te hoge temp aan van ongeveer 1 tot 1,5 graden warmer dan het eigenlijk is. een bug, die nooit gefixt wordt. zie andere threads over dit probleem.
Bij mij werkt de opentherm niet. Google geeft h73 error aan als ik opentherm activeer. Kabel 3 en 4 vanuit de avanta aangesloten op OT 1 en 2. Nu gebruik ik de google thermostat hem alleen dus als aan uit knop. Duur apparaat dus 😒. Kunnen jullie checken op je nest of opentherm bij jullie wel aanstaat? Ga naar apparatuur en klik op pro configuratie - combiketel - - bediening - - opentherm. Nu staat die bij mij op aan/uit

• HKBakker
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01-2022
Zelfde probleem hier, mocht iemand een oplossing weten, ik houd me aanbevolen!

• Rickshaw23
  • Laatst online: 07-01-2022
Eerste afbeelding is goede aansluiting. Remeha Avanta Ace 28c ziet er inmiddels van binnen heel anders uit. Dan moet je ipv 3&4 - 7&8 gebruiken. Ga ik morgen proberen.

[Voor 88% gewijzigd door Rickshaw23 op 07-01-2022 22:23. Reden: Opgelost.]

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
Ook wij hebben een probleem,

gister hebben wij een google nest v3 aangeschaft en gelijk geinstalleerd.
Allereerst wijkt de temperatuur die de nest aangeeft af met de werkelijkheid maar dat is een bekend probleem blijkbaar.

Echter is de ketel een opentherm ketel maar als we de verwarming aanzetten dan verwarmd die wel totdat het die temperatuur is binnen maar zet hem na 5 minuten weer uit. Daarna koelt het gewoon weer af waarna hij hem weer aan zet.

Onze vorige thermostaat honeywell chromoterm modulation hielt de kachel veel langer aan waardoor het langer warm bleef en moest dan af en toe hem heel even kort aan zetten.

Geen error code o.i.d.

• ikbendwin
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-02-2022
Hi allemaal,

Precies hetzelfde probleem hier. Na aansluiting op de juiste manier direct de H73 error.

Heeft iemand toevallig al een oplossing gevonden om de NEST modulerend te krijgen icm de Avanta 28c? Ik zou zeer geinteresseerd zijn.

EDIT: alles nog eenmaal gecheckt. Na het opnieuw aansluiten van de draadjes in de Heatlink, werkte het wel. O-)

My 2 cents: alles echt 1 cm strippen; dat had mij een middagje frustratie bespaard.

[Voor 29% gewijzigd door ikbendwin op 03-02-2022 08:32]

• unicornfb
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-02-2022
Hi everyone,

I have a slightly different question.

I have a faulty On/Off thermostat which I want to change with modulating/OpenTherm thermostat (for eg Honeywell Round). My boiler is the same model, Remeha 28c.

My questions is: Can I use the same connections with On/Off thermostat for a modulating/OpenTherm thermostat? (I think the connections come from X6 connector; pins 3,4; see the picture )

Thanks in advance!

• daveboy23
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 30-03-2022
Hi

I also have a Remeha Quinta28C, it took me a while to figure things out. If i had known that the nest requires a heat link installed i probably would have gone for a Tado

I am just about to connect it up. from what it see on the Quinta 28C modulating should be connected to pin 1&2 on the boiler and OT1/OT2 on the heat link. Polarity does not matter
For on/off on Quinta should be connected to pin 3&4 and then to pin 2&3 on the heat link

i found the info below useful ( in dutch)

https://www.smartcompany.nl/installatiehulp/# --> this shows the pin connections for different CV's and models

YouTube: Bij Joost #20 : Hoe installeer je de Google NEST thermostaat ? ZO do... -> different CV but shows the whole process and answers questions

I have a question what type of cable did you use between the heat link and the CV boiler? i was going to use THERMOSTAATKABEL 2X0,8 MM, i am not sure what output comes from Nest heat link

[Voor 12% gewijzigd door daveboy23 op 30-03-2022 00:16]

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik ga verhuizen dus moet de orginele Remeha Q sense thermostaat weer terug hangen.

De themostaat heeft een aansluiting voor 2 draden genoemd O en T
The remeha Aventa 24/28C moet dan worden aangesloten op 3 en 4 (zit de nest nu ook al op) maar welke kabel moet dan op O en welke op T of maakt dit niet uit en kan ik ze gewoon omwisselen?

edit: Heb hem willekeurig (3 op T en 4 op O) aangesloten en het werkt.

[Voor 12% gewijzigd door kaasaanfiets op 07-04-2022 15:33]

• MarcinBezdziel
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 04-12-2022

Ik zit er 2 weken op Ik heb een 2-hands nest apparatuur werkt maar ik weet niet hoe ik aan moet sluiten suggesties?

• Proditor
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-03 08:10
Ik heb een ander probleem. Zelfde ketel en nest V3. OT werkt wel, maar ik heb true radiant op 2 uur staan, maar dan gaat hij ook gewoon 2 uur voor schema opwarmen.

Dus, ik wil dat het om 7 uur 's ochtends 20 graden is. Ik kom vannacht uit bed om 10 over 5, staan de radiotors helemaal warm. Ik verwacht dat dat ding snapt dat hij een half uurtje nodig heeft om het huis op te warmen en niet gewoon 2 uur lang gaat staan rammelen. Hij hangt al 2 maanden dus het is niet alsof hij nog aan het leren is.

Merken andere dit ook?

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-03 20:14
Visualphil schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:07:
Hoe zit het precies aangesloten? T1 op 3, T2 op 4? Of andersom?
Ik krijg de Nest deze week bezorgd en ga hem dan aansluiten.

Create happiness and make great memories!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-03 20:14
Vandaag geïnstalleerd.
T1 zit op de OT1 (3) en T2 op OT2 (4) en geen enkel probleem met de Remeha Avanta.

Create happiness and make great memories!

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-03 20:10
Wat is dat witte kastje dat van de cv ketel met 3 en 4 naar witte kastje gaan ? Nest google is toch draadloze thermostaat ?

Hoort het witte kastje (vermoed om draadloos aan te sturen) bij de remeha of krijg je het bij de nest ? En zoja sluit je de nest dan met draad aan ?

Ik denk dat het de heatlink is en dat je die bij de google nest krijgt ?

https://youtu.be/_q8WLDfFBU8

De mannen van cool blue laten hier de installatie zien.

[Voor 62% gewijzigd door JayJay op 26-11-2022 15:06]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee